Originally posted by Rale
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/61 Vanne- rengasfit topikki IV
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by rotaN View Postkesäks tulossa tämmönen setti, vanteet 19x9,5 et kaikissa 20.
edessä bc coilit, eteen 10mm ja taakse 15 lätty. autoa tietysti madallettu. renkaat mietityttää mahtuuko 245/35 vai onko 235/35 turvallisempi valinta sopivuuden kannalta.
Comment
-
-
Tänään tuli uudet vanteet E61, joten äkkiä pyöräytin alle.
Eteen 9,5x19" ET15, renkaat 265/35-19, madallus Eibach -30mm, pyörii moitteetta, eikä ota mihinkään kiinni.
Taakse 10,5x19 ET18, renkaat 295/30-19, madallus sopivasti etupäähän nähden, vähän meinasi ottaa töyssyssä kaariin kiinni, joten niitä joutui hieman työstämään, mutta vakion näköisillä kaarilla mennään ja nyt pyörii vaikka ilmapussin tyhjentää.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Japan Racing JR11
Moro,
Auttaisiko joku tyhmää?
Eli tarkoitus laittaa Japan Racing JR11 vanteet. Kokoa 18x8,5 et 30 eteen ja 18x10,5 et 22 taakse. Minkälaista rengastusta noihin ja minkälaisia spacereita, jotta mahtuu pyörimään? Taakse ilmeisesti menee ilman mitään virityksiä?
Niin ja autohan on 530i takaveto v. 2009.
Kiitos
Comment
-
-
On tämä mennyt kans mallilleen. Samasta asiasta jauhetaan päivästä toiseen; mikä on sopiva koko vanteelle ja millä eeteellä, entä ne renkaat? Lukekaa nyt jumalauta edes muutama sivu tästä ketjusta ni ei tarvi tyhmänkään kysyä jutuista, joita juuri uudelleen on miljoonannen kerran suomennettu.
Comment
-
-
Originally posted by revote View PostÄlähän nyt, eihän tämä ole vasta kuun neljäs ketju aiheesta. Tietoa on vaikea löytää, jonkun pitäisi koostaa taulukko josta etsivä löytää helposti.
Comment
-
-
Originally posted by Martti View PostOn tämä mennyt kans mallilleen. Samasta asiasta jauhetaan päivästä toiseen; mikä on sopiva koko vanteelle ja millä eeteellä, entä ne renkaat? Lukekaa nyt jumalauta edes muutama sivu tästä ketjusta ni ei tarvi tyhmänkään kysyä jutuista, joita juuri uudelleen on miljoonannen kerran suomennettu.
Comment
-
-
Originally posted by Lepulu View PostNo kylläpä se paljon vaati, että täällä jonkun sai suututettua. Kiitos vaan neuvoista. 😊 Astelenpa suoraan rengasliikkeeseen ja kyselen sieltä. Ei tarvi tällaisia paskaperseitä kattella.
Se on 5 minuuttia kun katsot pari sivua taaksepäin. Noista perus specseistä on puhuttu paljon. Pitäisikö sinun puolesta jonkun muun tehdä se asia? Kannattaa vaihtaa foorumia jos ekan postauksen jälkeen asenne on tuo, ettei itse viitsi tehdä mitään.
Comment
-
-
Tätä ketjua seuranneena havainnut kyllä saman asian, että samoja asioita kysellään uudelleen ja uudelleen. Helpoimmalla tosiaan kysyjäkin pääsisi, kun selaisi hieman taaksepäin. Jonkinlainen taulukko tosin olisi oikein hyvä myös.
Pitkälle pääsee myös sillä, että katsoisi mitkä vanteet siellä autossa on sillä hetkellä ja muutamalla laskutoimenpiteellä olisi helppo laskea vanteen reunojen muutokset. Jokainen et lukeman yhden numeron muutos on aina vanteen keskilinjan yhden millimetrin liike ulospäin (et pienenee) tai sisäänpäin (et suurenee) ja vanteen leveyden muuttuminen on aina molempiin suuntiin. Jos vanne siis levenee vaikka yhden tuuman, levenee se silloin puoli tuumaa (12,5mm) sisään ja ulospäin. Sitten kun tiedetään et:t (nykyisistä ja tulevista) pystytään laskemaan millilleen mihin kohtaan vanteen reuna asettuu suhteessa sen hetkisiin vanteisiin.
Renkaiden kanssa on helppoa. Silloin ei tarvitse tietää kuin vanteiden (nykyisten ja tulevien) et:t. Rengas on aina keskellä vannetta ja liikkuu ulospäin tai sisäänpäin et:n muuttuessa pienempään (ulospäin) tai isompaan (sisäänpäin). Jos siis siellä on vaikka 265 leveä rengas et:llä 25 ja halutaan tietää mihin asettuu 285 leveä rengas et:llä 30. Renkaan keskilinja on viisi milliä (et25 -> et30) sisempänä ja rengas on kaksi senttimetriä leveämpi, jolloin renkaan ulkoreuna asettuu 5 millimetriä ulommas kuin ennen ja 15 millimetriä sisemmäs kuin ennen. Renkaan korkeus on helppo laskea profiili tiedettäessä, jolloin pystyy oikeasti hyvinkin tarkkaan katsomaan miten tulee käymään milläkin renkaalla. Liikuttaessa äärirajoilla tuleekin sitten kysymykseen rengasmerkkien eroavaisuudet koska jotkin renkaat ovat leveämpiä kuin toiset ja olkapäät ovat eri malliset. Liikuttaessa äärirajoilla siis jo rengasmerkin vaihto saattaa muuttaa tilannetta vaikka renkaan koko pysyisi samana.
Ei se niin vaikeata ole.Auto on liikkumaväline.
Comment
-
-
Originally posted by Lepulu View PostNo kylläpä se paljon vaati, että täällä jonkun sai suututettua. Kiitos vaan neuvoista. 😊 Astelenpa suoraan rengasliikkeeseen ja kyselen sieltä. Ei tarvi tällaisia paskaperseitä kattella.
Ja ruoansulatuskanavan ongelmissa kannattaa kääntyä lääkärin puoleen niin ei tarvi kakka housuissa ajella menemäänsigpic
Comment
-
-
Originally posted by Lepulu View PostMoro,
Auttaisiko joku tyhmää?
Eli tarkoitus laittaa Japan Racing JR11 vanteet. Kokoa 18x8,5 et 30 eteen ja 18x10,5 et 22 taakse. Minkälaista rengastusta noihin ja minkälaisia spacereita, jotta mahtuu pyörimään? Taakse ilmeisesti menee ilman mitään virityksiä?
Niin ja autohan on 530i takaveto v. 2009.
Kiitos
Comment
-
-
Terve, nyt on hakusessa uudet kesävanteet E61 xDriveen. Auto on täysin vakiokorkuinen eikä madallusta ole suunnittelmissa.
Olen ajatellut 19" 9,5" kiakkoja.
Mitäs ootte mieltä jos tyrkkäis nämä Keskin-Tuningin KT15 19" / ET 35 9,5" vanteet ja Hankookin Ventu V12 kumit 245/35/19" ? Nykyään olla alla vakiokokoiset bemmin vanteet 245/40/18" style 166. Tähän kokoon ei pitäs halkaisijan eikä vierintäkehän juurikaan muuttua ollenkaan
Osallahan on takana ilmeisesti 275/30/19? Mutta siinä muuttuu kehä ja halkaisija.
https://www.vannetukku.fi/kt15-light-hyper-p-68663.html
https://www.vannetukku.fi/ventus-v12...l-p-86513.html_____________________________________
-e61 530xda LCI -08 black
Comment
-
-
E61 nelikkoon 9/10.5 leveet 20t, ET 35/42.. meneekö vakiokoko 245*35*20 ja 285*30*20, korkeus säädetään tilanteen mukaan mutta lievä madallus olis mielessä.. vai onko rengaskoko 235*35*20 ja 275*30*20 ihan hullun näköinen?? Ja pysyykö noissa vierintäkehä samana kun nelikko aika tarkka siitä??e61 530xd LCI -08
Ex:e32 735ia -89
Ex: f01 740da -12
Ex:e38 m62b44 -99
Ex:e70 x5 -08
Ex:e28 S38b38 -87
Ex:ford transit -08
Ex:e60 535da LCI -07
Ex:e61 530xd LCI -07 400hv/900nm
Ex:e34 525 -89 TURBO ic
Ex:e61 535da LCI -08
Ex:e39 M5 -99
Ex:e34 535 -90
Ex:kawa z1000
Ex:e38 740iaL -96
Ex:kupla -68
Ex:kawa Z750
Ex:e61 530da M-sport
Ex:e36 328 -96 cäpi
Ex:e39 530da -99 farkkupaku
Ex:e39 530da -98 farkkupaku
Ex:e38 735 -96 manuaali
Ex:e36 328 -95 taxi
Comment
-
Comment