E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poisonsloth
    replied
    Originally posted by -rik View Post
    Ei ainakaan täälä keuli h&r -35/35 setillä
    Good for you then Näin moni ainakin ulkomaalaisilla foorumeilla kehunut :think

    Noo väliäkös tuon keulii tai ei, B12 sportline setti tulossa jo ja tykkään itse että etupää ihan pikkuriikkisen alempana kuin takapää. Makuasioita
    Last edited by Poisonsloth; 10-09-2014, 20:06.

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Lueskelin vaan e60.net saitilta että näyttää e60:ssa että etupää keulii jos samanlaiset madallukset molemmissa päissä.
    Ei ainakaan täälä keuli h&r -35/35 setillä

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Originally posted by ///THe View Post
    Kaksi vuotta TA Technicseillä ajaneena en menis kyllä kovin korkealle kehumaan... Pitihän ne tolpat mehut sisällään, mutta 6kk jälkeen jouset oli niin kuoleutuneet, että piti vaihtaa uudet/jäykemmät tilalle. Kaiken kaikkiaan hinta-/laatusuhde kuitenkin suht OK.
    Mikäköhän valmistus virhe niissä jousissa oli? Takuuseenhan ne vielä tuossa vaiheessa menee tietenkin. Itselläni ei mitään ongelmia ole ollut ja yli vuoden jo ollut alla, enkä muillakaan kestävyysongelmista näissä ole kuullut.

    Leave a comment:


  • ///THe
    replied
    Originally posted by mikkis View Post
    Olisit hetken aikaa ajellut niin kyllä se siitä hiukan olis pehmennyt, tottakai alkuun jäykkä ja kankea. Hyvä alusta se on, laita takaisin se
    Kaksi vuotta TA Technicseillä ajaneena en menis kyllä kovin korkealle kehumaan... Pitihän ne tolpat mehut sisällään, mutta 6kk jälkeen jouset oli niin kuoleutuneet, että piti vaihtaa uudet/jäykemmät tilalle. Kaiken kaikkiaan hinta-/laatusuhde kuitenkin suht OK.

    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Niinhän se olisi siitä voinut löystyä tietysti ynäyksen, mut tuli jo purettua sarja irti autosta ja laitettua vanhat vakioiskarit siksi aikaa alle että saan taisteltua pääni kanssa ostaako B12 setti, B8tolpat+H&Rjouset vai bc racing säädettävän Vaikeeta
    BC Racingit nyt e61 toukan keulassa ja muuta pahaa sanottavaa ei ole kuin hyväksyntälappujen puute. Vakio M-Sport alusta pintakovempi huomattavasti. Vakio jousijäykkyydet normiajoon OK, mutta jos överi matalaa haluaa, niin laittasin hieman jäykemmillä jousilla. Lisäksi noihin halppis coileihin verratessa nupeista voi halutessaan nopeasti säätää vaimennusta tiukemmalle/löysemmälle.

    Leave a comment:


  • Poisonsloth
    replied
    Originally posted by Paarma78 View Post
    Jos H&R -35mm niin niiden kanssa menee vielä nuo B6 tolpatkin. Taitaa aika monella olla tuolla kombinaatiolla. Tosin en tiiä onko ne yhtään pehmeemmät kuin B8 (kuitenkin sellaista kommenttia ulkomaisilla foorumeilla huomasin kun asiaa tutkin).
    Tarvii saada etupäätä hiukan alemmas kuin takapäätä, eli 50/30 jousilla mennään. Lueskelin vaan e60.net saitilta että näyttää e60:ssa että etupää keulii jos samanlaiset madallukset molemmissa päissä.

    Päädyin sitten tuohon b12 settiin, jännityksellä vaan odotan mahtaakohan ikinä tulla perille asti kun tuolta setin tilasin: https://www.alufelgenland.de/store/

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Niinhän se olisi siitä voinut löystyä tietysti ynäyksen, mut tuli jo purettua sarja irti autosta ja laitettua vanhat vakioiskarit siksi aikaa alle että saan taisteltua pääni kanssa ostaako B12 setti, B8tolpat+H&Rjouset vai bc racing säädettävän Vaikeeta
    Jos H&R -35mm niin niiden kanssa menee vielä nuo B6 tolpatkin. Taitaa aika monella olla tuolla kombinaatiolla. Tosin en tiiä onko ne yhtään pehmeemmät kuin B8 (kuitenkin sellaista kommenttia ulkomaisilla foorumeilla huomasin kun asiaa tutkin).

    Leave a comment:


  • Poisonsloth
    replied
    Originally posted by mikkis View Post
    Olisit hetken aikaa ajellut niin kyllä se siitä hiukan olis pehmennyt, tottakai alkuun jäykkä ja kankea. Hyvä alusta se on, laita takaisin se
    Niinhän se olisi siitä voinut löystyä tietysti ynäyksen, mut tuli jo purettua sarja irti autosta ja laitettua vanhat vakioiskarit siksi aikaa alle että saan taisteltua pääni kanssa ostaako B12 setti, B8tolpat+H&Rjouset vai bc racing säädettävän Vaikeeta

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    Liian jäykkä alusta mun makuuni kaikessa yksinkertaisuudessaan.

    Ynäyksen offtopiccia:
    Nyt saa halvalla kuukauden vanhan ta-technix coilit e60:seen, 23kk takuuta vielä jäljellä 3viikkoa kerkesin autoni alla pölyttymään, eli täysin uusi setti
    Olisit hetken aikaa ajellut niin kyllä se siitä hiukan olis pehmennyt, tottakai alkuun jäykkä ja kankea. Hyvä alusta se on, laita takaisin se

    Leave a comment:


  • Poisonsloth
    replied
    Originally posted by mikkis View Post
    Miksi luovuit Ta-technixin coilovereista?
    Liian jäykkä alusta mun makuuni kaikessa yksinkertaisuudessaan.

    Ynäyksen offtopiccia:
    Nyt saa halvalla kuukauden vanhan ta-technix coilit e60:seen, 23kk takuuta vielä jäljellä 3viikkoa kerkesin autoni alla pölyttymään, eli täysin uusi setti

    Leave a comment:


  • mikkis
    replied
    Originally posted by Poisonsloth View Post
    TA-Technix coilover lähtenyt E60:sen alta pois ja nyt iski kyllä järjetön valinnan vaikeus.

    Ostaakko Bilstein B12 setin(Sisältää siis B8 sprint iskarit ja eibach 45/30mm madallusjouset)
    vai pelkät B8 iskarit ja H&R madallusjouset kylkeen.

    TAi sitten Bc racingin säädettävä setti?

    Hintaeroa ei nyt ole huimasti noilla kolmella eri setillä. Joten mikä näistä nyt on paras! Hakusessa on jämäkkä alusta mutta ei tosiaan mikään pintakova kivireki. Että pystyy ihan normaalisti myös ajamaan, ilman että selkäranka katkeaa.
    Miksi luovuit Ta-technixin coilovereista?

    Leave a comment:


  • Poisonsloth
    replied
    TA-Technix coilover lähtenyt E60:sen alta pois ja nyt iski kyllä järjetön valinnan vaikeus.

    Ostaakko Bilstein B12 setin(Sisältää siis B8 sprint iskarit ja eibach 45/30mm madallusjouset)
    vai pelkät B8 iskarit ja H&R madallusjouset kylkeen.

    TAi sitten Bc racingin säädettävä setti?

    Hintaeroa ei nyt ole huimasti noilla kolmella eri setillä. Joten mikä näistä nyt on paras! Hakusessa on jämäkkä alusta mutta ei tosiaan mikään pintakova kivireki. Että pystyy ihan normaalisti myös ajamaan, ilman että selkäranka katkeaa.

    Leave a comment:


  • Pe-te
    replied
    Tämä menee nyt hivenen tuplaksi, mutta täällä keskustelu näyttää käyvän tiiviimmin kuin tuolla toisessa keskustelussa joten kokeillaan josko täältä löytyisi tietoa.

    M-Sport jousien ja iskareiden tilalle tuli H&R -35mm ja Konin keltaiset, mutta nyt kolisee joka nurkasta ja syy vaikuttaisi olevan liian löysälle jäävät jouset jotka pääsevät elämään. Muilla käynyt näin? Ja joo, osat on oikeat kyllä ja kaikki oikeinpäin...

    Leave a comment:


  • [[henkka
    replied
    hei jos jollain h&r -50mm jouset e60 alla niin vihtiskö mitata navasta kaareen mitan? en pikasella selauksella löytäny tästä keskustelusta sitä.

    Leave a comment:


  • BmwPunisher
    replied
    Originally posted by AiM View Post
    Toisten coiloversarjojen kanssahan joutuu eteen ilmeisesti laittamaan spaceria (vanteen et:stä ja leveydestä riippuen), jotta vanne/rengas ei raavi iskariin tai jouseen. H&R monotubejen kanssa ei ilmeisesti tarvi koska etujousi lyhyt, mutta miten BC-Racingin vakiojousten kanssa?
    Itseäkin kiinnostaa tämä.. onko olemassa coili sarjoja joissa ei mutteri tule lähelle vanteita?

    Leave a comment:


  • AiM
    replied
    Coilover kokemuksia E60/E61!?

    Originally posted by [[henkka View Post
    pitäs alustaa hommata e60:iin. Kahtellu tässä bc racingiä, ap:tä, -50 -50 h&r jousia ja viimesenä jom/ta technix halppis alustoja. tiiän että järkevin ostos olisi bc racing, mutta se ruopasee lompakoaki kaikkein syvimmältä. onko tuo ap:n alusta taas sitte minkälainen vrt. esim jom/ta technix? alustan pitäisi olla suhteellisen jämäkkä.
    Itse olen päätynyt hankkimaan BC-Racing BR coilover sarjan, mutta monta muuttujaa on vielä harkinnassa ennenkuin tilaus Mamasanille lähtee;
    -jousivakio, tyyppi ja pituus edessä
    -jousivakio ja pituus takana
    -etuiskarin yläpäät (oem vaiko bc-racingin kumivaimennettu)

    Mamasanilla onneksi suht hyvin jousia varastossa hintaan 150€ kierros jos ensimmäinen arvaus ei miellytä.

    Mikään rata-alusta ei ole hakusessa vaan ennemminkin tasapainoinen vakio M-Sporttia hieman tukevampi sekä aavistuksen matalampi, mutta silti vielä "sporttisen mukava" auton tyyliin sopien. Sellainen alusta siis hakusessa joka soveltuu käyttöautoon jolla ajetaan päivittäiset ajot kauppaan ja töihin, kaupungissa mukulakivikaduilla, pidempää matkaa, mutkatietä sekä joskus jokunen kierros radalla.

    Toisten coiloversarjojen kanssahan joutuu eteen ilmeisesti laittamaan spaceria (vanteen et:stä ja leveydestä riippuen), jotta vanne/rengas ei raavi iskariin tai jouseen. H&R monotubejen kanssa ei ilmeisesti tarvi koska etujousi lyhyt, mutta miten BC-Racingin vakiojousten kanssa?

    Myöskin olisi mukava kuulla kokemuksia coiloversarjoista millaisia ovat ajaa vaikkapa verrattuna vakio M-Sporttiin ja millaisilla jousivakioilla sarjat ovat.

    Mistään en muuten ole E6x jousivakioita löytänyt kun taas E9x sarjoista löytyy vaikka kuinka paljon tietoa ja kokemuksia. M-Sport jousien jousivakiot mittailen kunhan saan ne auton alta pois.

    Leave a comment:

Working...
X