E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jokke79
    replied
    Madallussarjaa tässä kattomassa M-sporttiini. Onko Eibachissa ja H&R:ssä paljon eroa? Tekeekä FK automotivella mitään? Tuo H&R -35mm kuulostaisi parhaalta, -50mm taitaa olla jo vähän liikaa ja Eibachin -30mm liian vähän?

    Leave a comment:


  • Juhani88
    replied
    Originally posted by fRONik-_- View Post
    Elikkäs olis pienen pieni pulma, selannu nettiä ja tätäki osioo jo jonkun aikaa, kaikki linkit/kuvat menneet jo bitti avaruuteen ni ei kuvat auenneet, elikkäs kyseessä olis "karvalakki" e60 520d -07, tuli ostettua vanteet ja nyt menee pää renkaan ja kaaren välii, eli ainoa lääke on laittaa madallusjouset, mitkä siihen nyt sitte tilais? täällä ku on ollu puhetta h&r sekä eibachin jousista mutta toisen mielestä h&r pudotti liian vähä ja eibachin liian paljo, nyt kaipaisin kuvia missä olis h&r setti sekä eibachin setillä, vanteet ovat kokoa 19", kiitos ja anteeks.
    Tuossa on keulassa h&r - 50mm jouset ja bilsteinin b8 sprintit. Vanteet 19"

    Leave a comment:


  • fRONik-_-
    replied
    hjelp

    Elikkäs olis pienen pieni pulma, selannu nettiä ja tätäki osioo jo jonkun aikaa, kaikki linkit/kuvat menneet jo bitti avaruuteen ni ei kuvat auenneet, elikkäs kyseessä olis "karvalakki" e60 520d -07, tuli ostettua vanteet ja nyt menee pää renkaan ja kaaren välii, eli ainoa lääke on laittaa madallusjouset, mitkä siihen nyt sitte tilais? täällä ku on ollu puhetta h&r sekä eibachin jousista mutta toisen mielestä h&r pudotti liian vähä ja eibachin liian paljo, nyt kaipaisin kuvia missä olis h&r setti sekä eibachin setillä, vanteet ovat kokoa 19", kiitos ja anteeks.

    Leave a comment:


  • Jondis
    replied
    Meikäläisen autosta löytyy tuo sport suspension setting ja se on ymmärtääkseni vain 10mm(vai oliko 15) madallettu jousilla vakio alustasta, eli ilmeisesti iskarit samat kuin perus setissä. Myös ainakin etuvakaaja on himpun paksumpi, kuin vakiossa(25mm). En ainakaan pintakovaksi tai muutenkaan kovaksi haukkuisi, tosin autolla jo kohta 330tkm menty eikä tietoa milloin iskareita/jousia uusittu.. Sattuuko täällä kellään olemaan eibach sportline jousia kuuskympissä? Itselle sellaisia suunnitellut ja käyttökokemukset olisi tervetulleita :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Mikä tuo Sport on ja sen korkeus vs. vakio vs. msport?

    Leave a comment:


  • 325E
    replied
    Niitä on komea mallia

    Alustaa bemarilla on komea mallia...

    1. Vakio

    2.Sport

    3. M-Sport



    Originally posted by JarnoE36 View Post
    Onko Sport suspension setting sama/samanlainen mitä on M-Sport autoissa. Tämähän näyttää matalammalta kuin vakio mutta mielestäni on kyllä aika pintakova mitä kuulee M-sportteja haukuttavan joskus?

    Mietin vaan että jos vaihtaa Eibachin Prokit jousiin niin tuleeko mukavuutta lisää.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Originally posted by tuco^ View Post
    Nyt olis kahden vuoden jahkailun jälkeen tilattu KW v3 tuohon xd:hen.
    Mitenkä matalalla porukalla nää oikeen ui? Olisko jollain heittää vertailukuvaa vakionelikko/ kw v3?
    Koitinkin tuossa ettiskellä showroomeista sun muista, vaan heikoin tuloksin.
    Edessä joku 346mm ja takana 351mm tällä hetkellä. Eihän tuo juurikaan ui ja 20" vannessetillä hivenen ylikoko renkaalla 235/35 ja 275/30 näyttää ihan kivalta. Laita yv:llä meiliosoitetta niin voin laittaa referenssikuvan. Hyvä alusta (mutta arvokas)!

    Leave a comment:


  • tuco^
    replied
    KW v3

    Nyt olis kahden vuoden jahkailun jälkeen tilattu KW v3 tuohon xd:hen.
    Mitenkä matalalla porukalla nää oikeen ui? Olisko jollain heittää vertailukuvaa vakionelikko/ kw v3?
    Koitinkin tuossa ettiskellä showroomeista sun muista, vaan heikoin tuloksin.

    Leave a comment:


  • Mörö
    replied
    Bc racing ja 5 kilon jouset. Minkä pituisia jouset ovat teillä olleet edessä joilla juurikin 5 kg/mm?

    Leave a comment:


  • JarnoE36
    replied
    Sport suspension settings

    Onko Sport suspension setting sama/samanlainen mitä on M-Sport autoissa. Tämähän näyttää matalammalta kuin vakio mutta mielestäni on kyllä aika pintakova mitä kuulee M-sportteja haukuttavan joskus?

    Mietin vaan että jos vaihtaa Eibachin Prokit jousiin niin tuleeko mukavuutta lisää.
    Last edited by JarnoE36; 29-06-2015, 12:42.

    Leave a comment:


  • korsto
    replied
    onko kenelläkään muulla joka on e60:stä madaltanut osunut samanlaista ongelmaa kun mulle eilen sattui. Ajoin normaalisti hiekkatiellä ja peräpää osui terävään monttuun ja sen jälkeen perä muuttui tosi "lullaksi". siitä sitten varovasti ajaen auto hallille ja nosturilla ylös ja verhoilut pois että näkee mitä käynyt ja näkyhän ei mieltä hivellyt kun molemmat iskarin varret tullut läpi yläpäästä noin 5-10cm. Omituisinta tässä tapauksessa on se että kun auto nostettiin ylös ja laskettiin takas alas niin iskarit jäi normaalisti yläpäihin niinkuin kuuluukin eikä ongelma uusiutunut testilenkin aikana?
    Autoon asennettu bilstein b6 iskarit ja h&r 35mm jouset jotka pelannut 2 kuukautta moitteetta. Missä vika/mikä nyt on antanut sen verran periksi että näin kävi? Sigun auto kyseessä.

    Leave a comment:


  • Paarma78
    replied
    Päivitetääs omia muutoksia.

    Autossa oli (E60 530XD):
    - Bilstein B6 iskarit
    - H&R -35mm jouset
    - 235/35/20 ja 275/30/20 rengastus, paineet 3.1 ja 3.35bar.

    Itseä häiritsevä tekijä tuossa kombinaatiossa oli terävistä töyssyistä ja montuista tulevat pamaukset etupäässä, takapää on toiminut hyvin. Vakiojousilla ei mainittuja ongelmia ainakaan itsellä ollut.

    Pitkällisten tutkimusten jälkeen hirvittävästi vaihtoehtoja ei ollut autoon kun haluan pitää sen madallettuna, siis iskarien ja jousien suhteen. XD valikoima on tosi heikko.

    Maanantaina alle meni KW V3 satsi ja voin todeta paukkumisen nyt loppuneen. Auto on myös reilun 5mm matalampi kuin tuo aikaisempi setuppi. Alustan sädöt tehtaan suosituksissa ja on kyllä myös pehmeämpi. Kulmien säätö vielä edessä (ja korkeuden viilaus kohdilleen kun asettuu) niin sitten saanee lopulliset fiilikset tuosta irti.

    Oliko parin tonnin investointi kannattava? Vaikuttaisi että itseä häiritsevät asiat poissa ja yleisesti omaan makuun parani. Kalliilta vielä tuntuu mutta tunnustellan vielä tovi...

    Leave a comment:


  • bambino
    replied
    Tais olla kolme ympyrää se OEM jousen merkki. Mitä tossa topicin selasin läpi niin tolla -35mm HR saa aika pätevän näköseksi auton. Tuskimpa sitä -50mm kannattaa laittaa vakio iskareille kun tuskin kestävät edes ensi kesään asti. Jenkkifoorumeilla kuitenkin kommentit oli luokkaa, että jos madallusjouset laittaa vakioiskareille niin auto käytännössä heti räjähtää - vähintään.
    Itsellä noilla 360mm, 350mm mitoilla kuitenkin wheel gappia sen verran että taakse menee melkein nyrkki ja eteenkin saa käden väliin.
    129tkm ajettu auto eli iskareiden vaihto toki suositeltavaa, mutta tuskin välttämätöntä ainakaan tähän hätään.

    Leave a comment:


  • jmz
    replied
    Originally posted by bambino View Post
    Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
    Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.
    Sä muuten näet sen onko alkuperäinen jousi, täällä joku aikaisemmin puhui siitä.
    niissä piti olla 2 pistettä tai jotain sinnepäin, kertokaa viisaammat...
    :think

    Leave a comment:


  • bambino
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Raapiminen noin ylipäätään on vanteista, renkaista ja ET:stä kiinni. Vai tarkotitko alustan raapimista?
    Alustan raapimista kyllä, täytyy pohtia kun sillä pitäisi varmaan ympäri vuoden pystyä ajamaan.. :think

    Leave a comment:

Working...
X