E60 madallus?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Laku
    replied
    Originally posted by bambino View Post
    Onko miten paha ajokorkeus ollut tuo? Raapiiko paljonkin?
    Sanotaan, että sellainen melko paha minulle. Ajelen kyllä varovasti ja osaan ottaa korkeuden huomioon, mutta minulla on muutama hankala ajoreitti ja mökkitie, jossa olen ollut vaikeuksissa. Joka paikkaan ei pääse, jos on ramppia tai koroketta. M-sportin helma etenkin ottaa helposti edessä kiinni, raapaisee asfalttia tai soratietä ja joskus jopa alusta. Talvella spacereillä oli tosi tiukka ET ja pyörät vähänkin linkussa otti kaareen heti edessä kiinni .

Raapiminen noin ylipäätään on vanteista, renkaista ja ET:stä kiinni. Vai tarkotitko alustan raapimista?

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Viime kesänä näytti tältä:
    Onko miten paha ajokorkeus ollut tuo? Raapiiko paljonkin?

Kysymys kuuluukin, että pystyykö noille sportti iskareille noita 50mm jousia edes laittamaan vai tuleeko jotain ongelmia niiden kanssa.. :think

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Kuva voisi kiinnostaa, millähän tapaa nuo sportit ja M-sportit nyt taas erosikaan? :think

Tällä hetkellä näyttääpi sivulta tältä
    Viime kesänä näytti tältä:

Originally posted by JKK View Post
    Jousien osalta ei mitenkään. Iskarit on M-sportissa topakammat kuin Sport-suspensionissa. Ja M-Sportissa on jäykemmät vakaajatangot.

Henkilökohtainen mielipiteeni näistä -50mm madaltavista jousista on, että sellaisilla auto näyttää lähinnä rikkinäiseltä. Tulee aina mieleen että onkohan tuosta jouset menneet poikki... Mauttoman näköisiä ovat. Se on vaan mun mielipide...
    Sinulla on oikeus mielipiteeseesi. Makuasoitahan nämä ovat. Mielestäni rikkinäiseltä ne näyttävät, jos vanteet ovat liian pienet (tai renkaat) tai liian sisässä eli nk. ujot.

Leave a comment:

• JKK
    replied
    Kuva voisi kiinnostaa, millähän tapaa nuo sportit ja M-sportit nyt taas erosikaan? :think
    Jousien osalta ei mitenkään. Iskarit on M-sportissa topakammat kuin Sport-suspensionissa. Ja M-Sportissa on jäykemmät vakaajatangot.

Henkilökohtainen mielipiteeni näistä -50mm madaltavista jousista on, että sellaisilla auto näyttää lähinnä rikkinäiseltä. Tulee aina mieleen että onkohan tuosta jouset menneet poikki... Mauttoman näköisiä ovat. Se on vaan mun mielipide...
    Last edited by JKK; 22-05-2015, 16:30.

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Minä olen, mutta M-sport-iskareiden kanssa. Tuli hyvin matalaksi.

Tällä hetkellä näyttääpi sivulta tältä

Leave a comment:

• Laku
    replied
    Vainiin, onkos joku sitten laittanut -50mm H&R jousia vakio iskareiden kanssa. Turha kai niitä 35mm on sitten laittaa jos sillä ei juuri autoa matalammaksi saa. :think
    Minä olen, mutta M-sport-iskareiden kanssa. Tuli hyvin matalaksi.

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Aika moni E60/E61-sarjalainen on (tehtaan sport-alustoilla) keskinavasta mitattuna n.355mm. H&R-jouset pudottaa n.5-8mm tehtaan setistä alaspäin. Ero ei todellakaan ole suuri. Juuri oli pihassa viikon verran E61 Sport-suspension-alustalla ja vieressä törötti oma autoni H&R-alustalla. Silmällä katsottuna ero oli kyllä marginaalisen pieni. Kyllä sen huomasi jos tarkkaan osasi katsoa.

Tuntuma tosin on H&R-jousissa selvästi terävämpi ja napakampi. Originaalit M-jouset on huomattavan mukavuuspainotteiset.
    Vainiin, onkos joku sitten laittanut -50mm H&R jousia vakio iskareiden kanssa. Turha kai niitä 35mm on sitten laittaa jos sillä ei juuri autoa matalammaksi saa. :think

Leave a comment:

• JKK
    replied
    Aika moni E60/E61-sarjalainen on (tehtaan sport-alustoilla) keskinavasta mitattuna n.355mm. H&R-jouset pudottaa n.5-8mm tehtaan setistä alaspäin. Ero ei todellakaan ole suuri. Juuri oli pihassa viikon verran E61 Sport-suspension-alustalla ja vieressä törötti oma autoni H&R-alustalla. Silmällä katsottuna ero oli kyllä marginaalisen pieni. Kyllä sen huomasi jos tarkkaan osasi katsoa.

Tuntuma tosin on H&R-jousissa selvästi terävämpi ja napakampi. Originaalit M-jouset on huomattavan mukavuuspainotteiset.

Leave a comment:

• jmz
    replied
    Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
    Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.
    Kyllä se tietty vähän vielä putoisi tuosta. Mutta joo, jos alla nyt sport suspension ni on varmasti hyvä. H&R pitäis kyllä olla hyvä kans, näin ainakin täällä monet kehuvat.

Niin ja oikea ohjehan on mittaa auto 19" vanteella, vanteen reunasta lokariin mutta ennen sitä autoon kuuluu pistää molempiin etupenkkeihin 68kg
    Takapenkille 1x 68 kg , takakonttiin 21 kg sekä tankki täyteen bensaa.
    mutta tosta vanteen keskiöstä mä ainakin olen aina mitannut tyhjällä autolla ja bensaa on ollu mitä on ollu.
    ja siis oletan että muutkin ovat tehneet niin?
    Sehän on vain plussaa sit kun auto madaltuu vielä lisää kuorman kanssa

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Originally posted by jmz View Post
    Siis sekä sport suspension ja m-sport pitäisi molemmat olla -15mm vakiosta mikä on noin 377 mm (oem). Mutta sport ja m-sport poikkeaa muulla tavalla toisistaan, ride height niissä sama.

Vähän matalalta kuulostaa sun mitta. Mutta jos se on varuste koodina ni sit se on.
    jousethan kuoleentuu, epätasainen alusta, vaikea mittaa navasta jne...
    Kyllä VIN koodilla tarkistettu juurikin tuo sport suspension settings. Mietin vaan, että eikait sielä nyt jo jotain alustaa ole sisässä ettei vaan mene hukkaan se -35mm madallus.
    Helkkarin hyvä sillä ainakin on ajaa tuolla alustalla, mutta ulkonäkösyistä hieman matalammaksi sen haluaisin.

Leave a comment:

• jmz
    replied
    Ihan vielä mielenkiinnosta ettei ihan vituiksi mene niin onko siellä tosiaan se tehtaan -10mm tjsp Sport Suspension setti sisässä jos tulokset on navasta kaareen luokkaa 35mm edessä 36mm takana?
    Siis sekä sport suspension ja m-sport pitäisi molemmat olla -15mm vakiosta mikä on noin 377 mm (oem). Mutta sport ja m-sport poikkeaa muulla tavalla toisistaan, ride height niissä sama.

Vähän matalalta kuulostaa sun mitta. Mutta jos se on varuste koodina ni sit se on.
    jousethan kuoleentuu, epätasainen alusta, vaikea mittaa navasta jne...

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Ihan vielä mielenkiinnosta ettei ihan vituiksi mene niin onko siellä tosiaan se tehtaan -10mm tjsp Sport Suspension setti sisässä jos tulokset on navasta kaareen luokkaa 35mm edessä 36mm takana?

Leave a comment:

• bambino
    replied
    Et osannut etsiä. Ostin omani (-50mm) posteineen alle 140€ ja -35mm pari ei sen kalliimpi ollut. Ok, taidat puhua 4 kpl sarjasta eli E60?
    Eikös topicin nimi sen jo kerro mitä etsitään.
    Etuset saa hintaan 108€(+20€ posti) ja ilmeisesti koko satsin 180€(+20€). Laitetaan sellanen tulemaan sitten..

Leave a comment:

• JKK
    replied
    Juu tässähän pitää muistaa että puhutaanko E60:stä vai E61:stä. Jälkimmäiseen saa H&R:t kotimaiselta maahantuojalta US-Partsin Autoracingilta. Omaani sain kovasti tinkaamalla E61:sen etujouset 160€ hinnalla. Saksasta tilaamalla olisi säästänyt parikymppiä.

E60:seen tulee jouset myös takapäähän, joten hintakin on varmaan kotimaassa 250-300€. Saksasta tilaamalla saanee 200€ pintaan neljän jousen setin.

Leave a comment:

• Laku
    replied
    180€(+20€ posti) vissiin halvimmat -35mm H&R jouset mitä ebay.de tarjosi, onko siis järkevän hintaset vai enkö vaan osannu etsiä? :think Tuntu olevan suurtakin eroa jousien suhteen kun moni myi n. 300€ koko satsia, Suomesta ainakin Underground Motorsport tarjosi kyseisest jouset 299€.
    Et osannut etsiä. Ostin omani (-50mm) posteineen alle 140€ ja -35mm pari ei sen kalliimpi ollut. Ok, taidat puhua 4 kpl sarjasta eli E60?

Leave a comment:

Working...
X