Asiantuntijan konsultaation jälkeen suunnitelmissa on hoitaa muut kuin iskariin liittyvät mahdolliset ongelmakohdat kuntoon:
- Vakaajatangon kumipuslat (tämä vaikuttaa todennäköisimmältä paukkumisen aiheuttajalta: Linkki)
- Vakaajatangon yhdyslinkit (olikohan nää ne koiranluut)
- Reaktiotangot (autolla ajettu 208tkm ja taitaa olla vielä alkuperäiset)
- Reaktiotangon pallonivelet
Aiemmin uusitut (suht tuoreet <20tkm ajetut):
- Bilstein B6 iskarit
- H&R -35mm jouset (uudet)
- Raidetangon uloimmat nivelet/nupit
- Iskarin yläpäät
Raportoidaan sitten kun huollot/päivitykset tehty että mikä oli lopputulos...
E60 madallus?
Collapse
X
-
Aika vähissä on iskarivaihtoehdot nelivetoon.
Tässä nyt alkanut pohdiskelemaan että mitä iskaria laittais B6 tilalle (ainakin eteen) tuon H&R -35mm jousen kanssa. BC coilejakaan ei taida olla saatavilla. Sais kuitenkin olla vakioiskaria "sporttisempi". Vinkkejä?
Kesärengastus on sellainen ettei viittis vakiojousia takaisin laittaa...
Leave a comment:
-
-
[QUOTE=U. Turhapuro;3484171]Kuulosta juuri samalle, mitä omat kokemukset E39:ssä bilsteineistä. Kannattaa unohtaa Bilsteinit jos autoa käyttää ympäri vuoden ja mukavuus etusijalla.[/QUOTE
olen samaa mieltä. Ex e39 touringissa oli b8 ja takana b6 sportalustassa. Kesällä mahtava talvella ei tee mitään eikä ne kestä ajaa talvella etuiskarit 2kertaa takuuseen ja takasista 1 hajosi. Ei tule bilsteiniä ikinä mihinkään käyttöautoon ympärivuotiseen käyttöön.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostJoo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostKuulostaa siltä ettei B6 ja B8 eroa, meinaan ihan sama siis ittellä ton B6 ja H&R -35mm jousen kanssa. En tiiä onko kaukaa haettua mutta olisko siinä nyt se jousen progressiivisuus niin "jyrkkä" napakammassa/isommassa joustossa että se menee vaan niin pirun jäykäks. Jotenkin vaan vaikee hyväksyä että se lyöntikumi olis niin liki että heti kolisee pohjaan ja jos vielä B6/8 välillä ei eroa käytännössä niin eihän siinä mitään järkeä ole (B8 käy vielä vaikka -50mm madalletulle). Olis melkoinen suunnittelukukkanen.
Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostJoo. Nyt olis b8 ja hr-35 edessä alla. Takana b6 ja norm. Korkeudessa pussit. Minusta edelleen jotenkin pintakova tai jotain. En osaa sanoa. Terävässä patissa tai montussa antaa hirveen kolahduksen. Tuntuu niinkun jousto loppus edelleenkin kesken.:think
Silloin kun jousia laiteltiin niin ne etujouset oli takimmaisiin nähden (siis E60 korinen) pirun paljon jäykemmät (tosin onhan siellä edessä tietty moottorikin painorasitteena). Vähän aikaa ehdin ajaa B6 ja vakiojousella, eikä silloin mitään tuollaisia kolahduksia tullut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by santttu View PostItellä nyt alkuperäiset iskarit ja hankittuna kesää varten H&R -35mm madaltavat jouset, rengastus edessä 235/30/19 ja takana 265/35/19. Onko kellään kokemusta noista madallusjousista vakio tolppien kanssa? Tuleekohan tuolla rengastuksella ongelmia sopivuuden ja pyörien kääntymisen kanssa? Myös 20mm spacerit löytyy eteen ja taakse 10mm.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Paarma78 View PostOlisko tähän myös jo raporttia saatavilla?
Leave a comment:
-
-
Kokemuksia kW variante 1 ja kW street comfort coilover sarjoista juurikin e60.sen alla?
Leave a comment:
-
-
Mulla oli E39 mallissa B8 iskarit. Pelaa hyvin kesäkelissä, mutta on talvella liian kovat ja epämukavat. Veikkaan, että samanlaiset arviot tulee E60 korissa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostRaportoin välittömästi kun saan B8 bilstein iskarit alle. Näitä B8 malleja löytyy neliveto malliin ainakin eteen ja laitoin tilaukseen 24.11.2014. Toimitusaikaa ilmoittivat 22 arkipäivää. Taakse vain B6 malleja. Kokeillaan tällaista variaatioo eli eteen H&R -35mm jouset bilstein B8 iskarilla ja taakse ohjelmalla -15mm bilstein B6 iskarilla.
Toivottavasti paranis huomattavasti
Leave a comment:
-
-
Itellä nyt alkuperäiset iskarit ja hankittuna kesää varten H&R -35mm madaltavat jouset, rengastus edessä 235/30/19 ja takana 265/35/19. Onko kellään kokemusta noista madallusjousista vakio tolppien kanssa? Tuleekohan tuolla rengastuksella ongelmia sopivuuden ja pyörien kääntymisen kanssa? Myös 20mm spacerit löytyy eteen ja taakse 10mm.
Last edited by santttu; 14-01-2015, 14:05.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Petteri80 View PostKyselin viime viikolla kokemuksia samaisesta AP:n alustasta sekä parista muusta merkistä, mutta eihän täällä kukaan viitsi kommentoida mitään
Mut mitä noista googletellut niin lähes pelkkää positiivista kommenttia tuntuis olevan (hinta-laatu).
Anyways, meinasin laittaa tommosen AP coilover setin tilaukseen saksan maalta..
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostRaportoin välittömästi kun saan B8 bilstein iskarit alle. Näitä B8 malleja löytyy neliveto malliin ainakin eteen ja laitoin tilaukseen 24.11.2014. Toimitusaikaa ilmoittivat 22 arkipäivää. Taakse vain B6 malleja. Kokeillaan tällaista variaatioo eli eteen H&R -35mm jouset bilstein B8 iskarilla ja taakse ohjelmalla -15mm bilstein B6 iskarilla.
Toivottavasti paranis huomattavasti
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikko1979 View PostRaportoin välittömästi kun saan B8 bilstein iskarit alle. Näitä B8 malleja löytyy neliveto malliin ainakin eteen ja laitoin tilaukseen 24.11.2014. Toimitusaikaa ilmoittivat 22 arkipäivää. Taakse vain B6 malleja. Kokeillaan tällaista variaatioo eli eteen H&R -35mm jouset bilstein B8 iskarilla ja taakse ohjelmalla -15mm bilstein B6 iskarilla.
Toivottavasti paranis huomattavasti
Mitäpä muuten B8 maksoi eteen?
Leave a comment:
-
Leave a comment: