E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ^^pazi^^
    replied
    Tarkotin että tollasella d2 alustalla rakentaisi setin ja ohjaamosta saisi säädelty aina kun tekee mieli:think Matalammaksi kun tuota ois tarkoitus vielä laittaa. Coileillahan sen sais alas kans, mutta emäntä ajelee sen verran paljon autolla että sillä ei varmaa riitä hermot pujotella kaikkialla

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by ^^pazi^^ View Post
    Onkos kukaan tääl rakennellut e60 ilma-alustaa? Jos joku on tehnyt nii mikä alusta ja vähän rakentelu vaiheista jos saisi kuvia. Itsellä vielä alusta suunnitelmat auki nii kiinnostaisi tietää että löytyykö pusseilla olevia kuuskymppisiä suomen maalta:think
    Ensimmäisenä tulee mieleen kysymys että miksi?

    Oikein kun pinnistelee ja miettii niin ainoa vähänkään viisaalta kuullostava syy voisi olla se että pääsee säätämään korkeutta läppärillä....

    En kyllä itse ainakaan huomaa hakemallakaan mitään eroa sedanin rautajousiperän ja farkun ilmaperän suhteen. Tarkoitan siis ajettavuutta...

    Leave a comment:


  • ^^pazi^^
    replied
    Onkos kukaan tääl rakennellut e60 ilma-alustaa? Jos joku on tehnyt nii mikä alusta ja vähän rakentelu vaiheista jos saisi kuvia. Itsellä vielä alusta suunnitelmat auki nii kiinnostaisi tietää että löytyykö pusseilla olevia kuuskymppisiä suomen maalta:think

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Muistankohan oikein,jos sanon tehtaan M-sportin olevan takana 15mm vakiota matalampi? Jos näin on,niin putoaahan se siihen nähden vielä vähän. Viisaammat korjatkoon.

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    Miten tuo madallus H&R -35mm jousilla, laskeeko perä ollenkaan jos alunperin m-sport?
    Eli onko setti oikeasti edessä -35mm ja takana 0mm?

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by huitoja2 View Post
    Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
    Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.
    Ainakin E61:sen tapauksessa löysin asento on hyvä jos käytössä normijouset tai m-jouset. Ja talviajossa (kaikilla jousityypeillä) löysin asento on paras. Kesällä itse tykkäsin että etujouset oli käännettynä vajaa puoli kierrosta jäykempään suuntaan (H&R -35mm jousilla). Sillä asetuksella stemmasi aika hyvin ko. jousen kanssa.

    Takajouset laittaisin suorilta n. (ehkä vajaa) puoli kierrosta löysimmästä asennosta jäykempään suuntaan. Silloin aika yleishyvä, koska niitä ei hullukaan jaksa alkaa säätelemään jälkeenpäin.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by huitoja2 View Post
    Kiitos tästä, auto ei ihan sama mutta ilmeisesti ovat aika jäykät pamput ovat jos löysimmässä asetuksessakin pärjää normi ajossa.
    Itselläkin tarkoitus pitää edes vähän mukavuuspainoitteisena.
    Tosiaan saman painoluokan autoja kuitenkin,vaikka eri mallit. Ensin vaihdettiin m-sport 540:iin 35/15 H&R jouset ja Konit ympäriinsä. Tykkäsin kovasti. Oli mukavampi alusta kuin oem. Toinen auto oli M5:n orkkisjousilla. Ja hyvä tuli pelkillä iskareilla. Ja ihan perussädöissä molemmat autot. Yhtään en kaivannut lisää vaimennusta.

    Taakse ainakin jättäisin löysimpään asentoon ja valmiiksi. Etenkin jos ajosuoritteet on pääasiassa ilman kyytiläisiä. Etupäätähän voit sitten halutessa ruuvailla vaikka joka linja-auto pysäkillä oman vaatimuksen mukaisesti. Säätöavain vain autoon mukaan.

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Minulla oli Konin Sportit kahdessa V8 E39:ssä lähtötilanne ihan siinä löysimmässä asetuksessa. Niin edessä,kuin takanakin. Ja toimi hienosti normaalissa ajossa. Radalla ei tullut kokeiltua. Eli ei tullut tarvetta kiristää ainakaan uusia vaimentimia. Mutta jokaisella on persiissään varmaan hieman erillainen tuntuma.
    Kiitos tästä, auto ei ihan sama mutta ilmeisesti ovat aika jäykät pamput ovat jos löysimmässä asetuksessakin pärjää normi ajossa.
    Itselläkin tarkoitus pitää edes vähän mukavuuspainoitteisena.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Originally posted by huitoja2 View Post
    Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
    Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.

    Setti tuli tilattua eilen ja ennestään on uudet H&R -35mm jouset hyllyssä joten olisi tuon takapään kanssa hyvä jos jollain olisi kokemuksia mihin säätö kannattaa laittaa...
    Ilmeisesti 5 kohtaa mihin voi asettaa!?

    Onko nuo H&R jousisetit muuten sellaisia että perä ei laske m-sportissa yhtään, vain keula?
    Minulla oli Konin Sportit kahdessa V8 E39:ssä lähtötilanne ihan siinä löysimmässä asetuksessa. Niin edessä,kuin takanakin. Ja toimi hienosti normaalissa ajossa. Radalla ei tullut kokeiltua. Eli ei tullut tarvetta kiristää ainakaan uusia vaimentimia. Mutta jokaisella on persiissään varmaan hieman erillainen tuntuma.

    Leave a comment:


  • huitoja2
    replied
    Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
    Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.

    Setti tuli tilattua eilen ja ennestään on uudet H&R -35mm jouset hyllyssä joten olisi tuon takapään kanssa hyvä jos jollain olisi kokemuksia mihin säätö kannattaa laittaa...
    Ilmeisesti 5 kohtaa mihin voi asettaa!?

    Onko nuo H&R jousisetit muuten sellaisia että perä ei laske m-sportissa yhtään, vain keula?

    Leave a comment:


  • Ssc
    replied
    Toinen etuiskari on vuotanut ihan vähän eli jossain vaiheessa olisi tarve vaihtaa etuiskarit uuteen tai hankkia alustasarja. Mitä pitää huomioda alustasarjan ostossa kun autostani löytyy dynamic drive ja Aktiivivakionopeussäädin Stop&Go toiminnolla ( tarviiko vakkaria ohjelmoida uudelleen jos alusta madaltuu?)




    Saa tarjota yv, jos joltain löytyy ylimääräinen sarja tai iskarit hyvä kuntoiset.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by Hen-3 View Post
    Onko kellään kokomusta ton E61 ilmaperän laskusta?
    Oon kyselly monia korjaamoja läpi ja kukaan ei ala tekemään sitä.
    Voi olla että joutuu käydä Delta Bavarialla teettämässä sen.
    Etsit jonkun harrastajan alueeltasi jolla on Inpa. Tuo on helppo tehdä eikä tuon takia kannata merkkiliikkeeseen mennä.

    Leave a comment:


  • Hen-3
    replied
    Onko kellään kokomusta ton E61 ilmaperän laskusta?
    Oon kyselly monia korjaamoja läpi ja kukaan ei ala tekemään sitä.
    Voi olla että joutuu käydä Delta Bavarialla teettämässä sen.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Laittaisin uudet pohj.kumit tai sitten orkkkikset katkaisemalla.Mutta en vanhoja vakiokorkeina.Vakiot/orkkkikset on kyllä muistaakseni paksummalla iskarinvarrella.Eli orkkiksien reikä olisi hieman "horo" noille Koneille.Voin toki muistaa väärinkin.
    Last edited by Heguli 31; 28-04-2016, 07:10.

    Leave a comment:


  • Noesoe
    replied
    Nyt on tilattu vakio alustan tilalle Konin Sport-kit. Kannattaako tilata M-sportin pohjaanlyöntikumit vai meneekö vakio alustan kumeilla?

    Leave a comment:

Working...
X