E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • HannuE60
    replied
    Hyvältä toi Fabsun madallus näyttää, ei ole lintassa...
    mitenköhän mulla käy muutoskatsastuksessa kun samat jouset tulossa, mutta mulla rengastus on 235/35x20 et 18 ja 275/30x20 et 25.
    Käsittääkseni ne mahtuu kyllä pyörimään, vaikka ovatkin "hiukan ylikokoa" ?

    -Hannu-

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Ihan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.
    Joo, elikkä orkkisiskarit ja H&R:n jouset tuli alle. Muutoskatsastuksessa mittasivat ja vanteen keskiöstä kaaren reunaan 360 mm joka nurkassa. Tuossa vielä pari kuvaa >


    ja postaus nro. #1693

    Omaan silmään juuri passeli!

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Joo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.
    Ihan mielenkiinnosta vaan.... Tuliko sulle H&R:n madallusjouset ja orggisiskarit? Vai millainen kombinaatio? Pystykkö laittamaan mulle vähän vertailutietoa ja mitat vanteen alareunasta lokarin kaareen tasaisella mitattuna? Ja jos joskus ehdit niin vaikka sivuprofiilikuva autosta? Eikös sullakin ollut kyseessä E60 x-drive? Kiinnostaisi vain todella paljon tietää, millainen vaikutus todellisuudessa on H&R:n madalluksella.

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by JKK View Post
    Aika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?

    Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?
    Joo, tää kaveri siis tekee autokorjaushommia työkseen. Tosi kätevästi kyllä hoitui. Itse autoin sen verran, että purin kontin verhoilut. Tehtiin siis toi homma autokorjaamolla, jossa viimoisen päälle laitteet ja suuntausvehkeet.

    Leave a comment:


  • JKK
    replied
    Originally posted by Fabsu View Post
    Noin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.
    Aika vikkelä kaveri olet ollut. Itse turasin eilen omaan X-Driveen Bilsteinin B6:set alle. Ja neljän tunnin kohdalla olin vasta vaihtanut etuvaimentajat. Tosin aikaa tuhraantui tolkuttomasti ensimmäisen nurkan kohdalla liialliseen ihmettelyyn ja purkamiseen. Irroitin nimittäin alatukivarret takaosastaan, sekä raidetangon nupin myös. Näin menin tekemään, koska huhut väittivät että etunapa ei painu tarpeeksi alas ilman tukivarsien irroitusta. Mutta x-drivessahan koko tolppa mahtuukin tulemaan ilman mitään tukivarsien ja raidetankojen irroitteluja. Toiseen nurkkaan menikin enää vain tunti. Samoin takapäähän pari tuntia yhteensä. Toinen setti menisi jo selvästi lyhyemmässä ajassa. Sen verran raskas duuni oli, etten kyllä parkkipaikalla alkaisi moista tekemään. Nosturihommia nämä on. Yllättävää oli, että takapään perssoneita ei saanut taiteltua ulos ennenkuin otti sisälokarit irti. Takavetoisessa lienee helpompaa kun rakenne on erilainen?

    Lopputuloksen kannalta tuo B6+vakiojousi tuntuu täydelliseltä kombinaatiolta varsinkin ratin takana. Todella laadukkaan tuntuinen ajofiilis. Jämäkkä ja mukava samaan aikaan. Ulkonäön puolesta ei niinkään. Sen verran ponnekkaat nuo Bilsteinit ovat, että alusta nousi vielä entisestäänkin aavistuksen ylöspäin. Ei paljon häviä korkeudessa enää X1:lle... Tiedä sitten laskeeko tuo lähipäivien kuluessa entiselle tasolleen? Ainakin entisessä Alpinassani Bilsteinin B8:t laskeutuivat vasta parin viikon ajon jälkeen hiljalleen lopulliselle korkeudelleen. Onko kukaan muu huomannut samanlaista ilmiötä Bilsteinien kohdalla?

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by spine^ View Post
    Itsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..

    monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?
    Noin neljä tuntia nelipyöräsuuntauksineen meni tuohon meikäläisen nelikkoon aikaa.

    Leave a comment:


  • spine^
    replied
    Itsellä peukalo täysin keskellä kämmentä, joten jousien vaihdosta turha edes omassa tallissa unelmoida..

    monenkohan tunnin homma pelkkien jousien vaihtaminen on osaavalle kaverille jos auton vie asiansa osaavalle huoltamolle ?

    Leave a comment:


  • PitBull
    replied
    Originally posted by JarkkoA View Post
    Todella hyvältä näyttää Millä madallettu ja kuinka paljon?
    Made in China D2 madallettu noin -25mm.

    Leave a comment:


  • JarkkoA
    replied
    Originally posted by PitBull View Post
    Omassa mitat navasta kaareen nyt 340mm joka nurkassa M-sport oli 365mm
    Todella hyvältä näyttää Millä madallettu ja kuinka paljon?

    Leave a comment:


  • JarkkoA
    replied
    Originally posted by k0rppi View Post
    oiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.
    löysin toisen ämmän m5 boardista jossa putket juuri samalla tavalla asennettu. prkl. ei auta muu kuin vaihtaa eisenmanniin että pääsee madaltamaan

    Leave a comment:


  • k0rppi
    replied
    oiskohan tuossa mahdollisesti joku asennusvirhe ja nuo putket on menny väärinpäin.

    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied
    Originally posted by JarkkoA View Post
    Takaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think

    What? On vähä "itekö teit" lookkia.

    Leave a comment:


  • JarkkoA
    replied
    Originally posted by -challenger- View Post
    En tiedä mut anzafin meinas jättää oman ämmäsä madaltamatta ku tulis kuulemma suhteettoman kalliiksi sillä ootko ottanu huomioo että sielä on ne alustansäädöt ja muut ??

    Kandee kyl antilta kysästä se varmaa perehtyny tohon hommaa..
    Ok, kiitos vinkistä. Pitää tosiaan vielä pari kertaa harkita ennenkuin tekee mitään alustalle.
    Takaputket ovat tällä hetkellä matalin kohta -> 9,5cm maavara -> eli jos takapäätä lähtee madaltamaan putket kyllä pian kolisee -> aika ihmeellinen setti touring ämmässä (sedanissa putket menee pohjan mukaisesti):think

    No,ehkä edestä voisi hieman jousien vaihdolla madaltaa, muuten varmaan saa olla. Eisenmannin putket pitää kyllä jossain vaiheessa hommata (ne menee sedanin mallin mukaisesti) ja niitähän saa myös tosi halvalla cat-back vain 2,5k€
    Attached Files

    Leave a comment:


  • herrakani
    Guest replied


    Tuuma ulos ja 2 alas?
    Kelailin FK:n coilover-settiä mahdollisesti "hyllyjousilla".

    Leave a comment:


  • -rik
    replied
    Kyllähän antza eteen laitto Eibach prokit jouset -30mm, takapäähän ei koskenut koska oli sopiva. näin muistelen.

    Leave a comment:

Working...
X