Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ssc
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 18
    • Helsinki

    Toinen etuiskari on vuotanut ihan vähän eli jossain vaiheessa olisi tarve vaihtaa etuiskarit uuteen tai hankkia alustasarja. Mitä pitää huomioda alustasarjan ostossa kun autostani löytyy dynamic drive ja Aktiivivakionopeussäädin Stop&Go toiminnolla ( tarviiko vakkaria ohjelmoida uudelleen jos alusta madaltuu?)




    Saa tarjota yv, jos joltain löytyy ylimääräinen sarja tai iskarit hyvä kuntoiset.
    G05 | X5 45e M-Sport / Individual | 2020

    Ex: E60 535D LCI -07

    Comment

    • huitoja2
      BTCF Member
      • Dec 2007
      • 231
      • Porvoo

      Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
      Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.

      Setti tuli tilattua eilen ja ennestään on uudet H&R -35mm jouset hyllyssä joten olisi tuon takapään kanssa hyvä jos jollain olisi kokemuksia mihin säätö kannattaa laittaa...
      Ilmeisesti 5 kohtaa mihin voi asettaa!?

      Onko nuo H&R jousisetit muuten sellaisia että perä ei laske m-sportissa yhtään, vain keula?
      G30 530e, E61 523ia
      ex e60 525da
      ex e90 320Si
      ex e91 320d
      ex e46 330 Ci
      ex e46 330D touring
      ex e46 323 sedan
      ex e36 320 Coupe
      Yms lajiin kuulumattomia...

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10059
        • KVLA

        Originally posted by huitoja2 View Post
        Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
        Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.

        Setti tuli tilattua eilen ja ennestään on uudet H&R -35mm jouset hyllyssä joten olisi tuon takapään kanssa hyvä jos jollain olisi kokemuksia mihin säätö kannattaa laittaa...
        Ilmeisesti 5 kohtaa mihin voi asettaa!?

        Onko nuo H&R jousisetit muuten sellaisia että perä ei laske m-sportissa yhtään, vain keula?
        Minulla oli Konin Sportit kahdessa V8 E39:ssä lähtötilanne ihan siinä löysimmässä asetuksessa. Niin edessä,kuin takanakin. Ja toimi hienosti normaalissa ajossa. Radalla ei tullut kokeiltua. Eli ei tullut tarvetta kiristää ainakaan uusia vaimentimia. Mutta jokaisella on persiissään varmaan hieman erillainen tuntuma.

        Comment

        • huitoja2
          BTCF Member
          • Dec 2007
          • 231
          • Porvoo

          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Minulla oli Konin Sportit kahdessa V8 E39:ssä lähtötilanne ihan siinä löysimmässä asetuksessa. Niin edessä,kuin takanakin. Ja toimi hienosti normaalissa ajossa. Radalla ei tullut kokeiltua. Eli ei tullut tarvetta kiristää ainakaan uusia vaimentimia. Mutta jokaisella on persiissään varmaan hieman erillainen tuntuma.
          Kiitos tästä, auto ei ihan sama mutta ilmeisesti ovat aika jäykät pamput ovat jos löysimmässä asetuksessakin pärjää normi ajossa.
          Itselläkin tarkoitus pitää edes vähän mukavuuspainoitteisena.
          G30 530e, E61 523ia
          ex e60 525da
          ex e90 320Si
          ex e91 320d
          ex e46 330 Ci
          ex e46 330D touring
          ex e46 323 sedan
          ex e36 320 Coupe
          Yms lajiin kuulumattomia...

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10059
            • KVLA

            Originally posted by huitoja2 View Post
            Kiitos tästä, auto ei ihan sama mutta ilmeisesti ovat aika jäykät pamput ovat jos löysimmässä asetuksessakin pärjää normi ajossa.
            Itselläkin tarkoitus pitää edes vähän mukavuuspainoitteisena.
            Tosiaan saman painoluokan autoja kuitenkin,vaikka eri mallit. Ensin vaihdettiin m-sport 540:iin 35/15 H&R jouset ja Konit ympäriinsä. Tykkäsin kovasti. Oli mukavampi alusta kuin oem. Toinen auto oli M5:n orkkisjousilla. Ja hyvä tuli pelkillä iskareilla. Ja ihan perussädöissä molemmat autot. Yhtään en kaivannut lisää vaimennusta.

            Taakse ainakin jättäisin löysimpään asentoon ja valmiiksi. Etenkin jos ajosuoritteet on pääasiassa ilman kyytiläisiä. Etupäätähän voit sitten halutessa ruuvailla vaikka joka linja-auto pysäkillä oman vaatimuksen mukaisesti. Säätöavain vain autoon mukaan.

            Comment

            • JKK
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2325
              • Uusimaa

              Originally posted by huitoja2 View Post
              Onko jollain tietoa mihin jäykkyyteen kannattaa säätää Konin sport iskarit?
              Edessä helppo muutella tolpat kiinni mutta takana pitäisi iskari irroittaa että saa säädettyä.
              Ainakin E61:sen tapauksessa löysin asento on hyvä jos käytössä normijouset tai m-jouset. Ja talviajossa (kaikilla jousityypeillä) löysin asento on paras. Kesällä itse tykkäsin että etujouset oli käännettynä vajaa puoli kierrosta jäykempään suuntaan (H&R -35mm jousilla). Sillä asetuksella stemmasi aika hyvin ko. jousen kanssa.

              Takajouset laittaisin suorilta n. (ehkä vajaa) puoli kierrosta löysimmästä asennosta jäykempään suuntaan. Silloin aika yleishyvä, koska niitä ei hullukaan jaksa alkaa säätelemään jälkeenpäin.
              BMW G30 530e X-Drive

              Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

              Comment

              • huitoja2
                BTCF Member
                • Dec 2007
                • 231
                • Porvoo

                Miten tuo madallus H&R -35mm jousilla, laskeeko perä ollenkaan jos alunperin m-sport?
                Eli onko setti oikeasti edessä -35mm ja takana 0mm?
                G30 530e, E61 523ia
                ex e60 525da
                ex e90 320Si
                ex e91 320d
                ex e46 330 Ci
                ex e46 330D touring
                ex e46 323 sedan
                ex e36 320 Coupe
                Yms lajiin kuulumattomia...

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10059
                  • KVLA

                  Muistankohan oikein,jos sanon tehtaan M-sportin olevan takana 15mm vakiota matalampi? Jos näin on,niin putoaahan se siihen nähden vielä vähän. Viisaammat korjatkoon.

                  Comment

                  • ^^pazi^^
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2013
                    • 134
                    • Iisalmi

                    Onkos kukaan tääl rakennellut e60 ilma-alustaa? Jos joku on tehnyt nii mikä alusta ja vähän rakentelu vaiheista jos saisi kuvia. Itsellä vielä alusta suunnitelmat auki nii kiinnostaisi tietää että löytyykö pusseilla olevia kuuskymppisiä suomen maalta:think

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      Originally posted by ^^pazi^^ View Post
                      Onkos kukaan tääl rakennellut e60 ilma-alustaa? Jos joku on tehnyt nii mikä alusta ja vähän rakentelu vaiheista jos saisi kuvia. Itsellä vielä alusta suunnitelmat auki nii kiinnostaisi tietää että löytyykö pusseilla olevia kuuskymppisiä suomen maalta:think
                      Ensimmäisenä tulee mieleen kysymys että miksi?

                      Oikein kun pinnistelee ja miettii niin ainoa vähänkään viisaalta kuullostava syy voisi olla se että pääsee säätämään korkeutta läppärillä....

                      En kyllä itse ainakaan huomaa hakemallakaan mitään eroa sedanin rautajousiperän ja farkun ilmaperän suhteen. Tarkoitan siis ajettavuutta...
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • ^^pazi^^
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 134
                        • Iisalmi

                        Tarkotin että tollasella d2 alustalla rakentaisi setin ja ohjaamosta saisi säädelty aina kun tekee mieli:think Matalammaksi kun tuota ois tarkoitus vielä laittaa. Coileillahan sen sais alas kans, mutta emäntä ajelee sen verran paljon autolla että sillä ei varmaa riitä hermot pujotella kaikkialla

                        Comment

                        • Mikko Sivonen
                          Newbiemmer
                          • Dec 2015
                          • 29
                          • Joensuu

                          Minkälaista alustaa vakion tilalle

                          Minkälaista alustasarjaa tai muutosta vakio karvalakki malliin ehdoittaisitte jossa rengastus 245/35/20, 275/30/20. tarkoitus olisi saada autosta jämäkämpi ajettava, mutta mahdollisesti säilyttäen tämän hetkiset vanteet. M-sport olisi mieleinen mutta varmaankaan eivät sopisi nuo vanteet niillä alle?

                          Comment

                          • -rik
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 827
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by Mikko Sivonen View Post
                            Minkälaista alustasarjaa tai muutosta vakio karvalakki malliin ehdoittaisitte jossa rengastus 245/35/20, 275/30/20. tarkoitus olisi saada autosta jämäkämpi ajettava, mutta mahdollisesti säilyttäen tämän hetkiset vanteet. M-sport olisi mieleinen mutta varmaankaan eivät sopisi nuo vanteet niillä alle?
                            Itsellä oli h&r -35 madallusjouset aikoinaan ja korkeus oli kyllä passeli. Onko kuin vanhat iskarit? Jos rupiaa olee yli 200tkm ajetut niin samalla miettisin niiden uusimista.
                            ex bimmers: | BMW e91 335dA | BMW e34 518i | BMW e60 530dA | BMW e36 318iS |

                            Comment

                            • Paarma78
                              BTCF Member
                              • Jun 2014
                              • 291
                              • Klaukkala

                              Originally posted by Mikko Sivonen View Post
                              Minkälaista alustasarjaa tai muutosta vakio karvalakki malliin ehdoittaisitte jossa rengastus 245/35/20, 275/30/20. tarkoitus olisi saada autosta jämäkämpi ajettava, mutta mahdollisesti säilyttäen tämän hetkiset vanteet. M-sport olisi mieleinen mutta varmaankaan eivät sopisi nuo vanteet niillä alle?
                              Minkälaisella budjetilla ollaan liikkeellä? Tuo H&R -35mm pudottaa mainitulle rengassarjalle aika hyvään korkeuteen tuon alustan. Budjetista riippuen sitten kaveriksi iskaria mukaan (jos vanhatkin vielä vaihtokuntoiset minkä edellinenkin mainitsi). Tuon jousen kanssa Koni Sport keltainen toimii hienosti, tuli kuukausi takaperin kaverille laitettua ja ajelua sillä hetki niin tykkäsin kovasti.

                              Säädettäviä sitten löytyy takavetoiseen aika runsas valikoima suht laajalla hinta haitarilla, mutta jos "helppoa" laatualustaa haluaa niin taitaa tuo yllämainittu olla suurimmalle osalle alustahifistelijöistäkin mieluisa eikä mitenkään mahdottoman arvokaskaan.
                              BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                              BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                              ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                              ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                              Comment

                              • Mikko Sivonen
                                Newbiemmer
                                • Dec 2015
                                • 29
                                • Joensuu

                                Originally posted by Paarma78 View Post
                                Minkälaisella budjetilla ollaan liikkeellä? Tuo H&R -35mm pudottaa mainitulle rengassarjalle aika hyvään korkeuteen tuon alustan. Budjetista riippuen sitten kaveriksi iskaria mukaan (jos vanhatkin vielä vaihtokuntoiset minkä edellinenkin mainitsi). Tuon jousen kanssa Koni Sport keltainen toimii hienosti, tuli kuukausi takaperin kaverille laitettua ja ajelua sillä hetki niin tykkäsin kovasti.

                                Säädettäviä sitten löytyy takavetoiseen aika runsas valikoima suht laajalla hinta haitarilla, mutta jos "helppoa" laatualustaa haluaa niin taitaa tuo yllämainittu olla suurimmalle osalle alustahifistelijöistäkin mieluisa eikä mitenkään mahdottoman arvokaskaan.
                                Iskarit on vaihdettu johonkin konin perus fsd settiin 120tkm sitten, mutta tuntuvat ehkä jo ikääntyneiltä. todenäköisesti myöskin alkuperäiset jouset ovat vielä paikallaan.
                                http://www.alufelgenland.de/store/Sp...-::315393.html, tällä sarjalla siis saataisiin auto jämäksäksi ajaa, vanteiden kanssakin toimisi vielä hyvin?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎