Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 madallus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paarma78
    BTCF Member
    • Jun 2014
    • 291
    • Klaukkala

    Originally posted by Mikko Sivonen View Post
    Iskarit on vaihdettu johonkin konin perus fsd settiin 120tkm sitten, mutta tuntuvat ehkä jo ikääntyneiltä. todenäköisesti myöskin alkuperäiset jouset ovat vielä paikallaan.
    http://www.alufelgenland.de/store/Sp...-::315393.html, tällä sarjalla siis saataisiin auto jämäksäksi ajaa, vanteiden kanssakin toimisi vielä hyvin?
    Taitaa tuossa kitissä olla Eibachin jouset(?).

    Tuo H&R jousi pitäisi toimia noiden FSD iskareidenkin kanssa aika kivasti (käsittääkseni paremmin kuin vakioiskarin kanssa). Ehkä voisi harkita vain noiden jousien päivittämistä autoon, jos FSD:t kuitenkin ihan kunnossa?

    Nimimerkki JKK on näiden erilaisten kokoonpanojen kanssa touhunnut paljon, myös FSD. Voisit kysellä vaikka privalla häneltä.
    BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
    BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
    ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
    ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

    Comment

    • ^^pazi^^
      Bimmer Rookie
      • Mar 2013
      • 134
      • Iisalmi

      Itse sain vaihdeltua tällä viikolla bc:n oman e60 alle. Kyllähän nuo vanhat iskarit oli edestä jo nii huonot et meni romulavalle mut takaset säästin vielä. Yllätykseksi siellä oli HR:n madallusjouset:think vielä pitää toiset vanteet vaihtaa ja paremmat kumit.

      Sekä raidetangot eteen koska toinen puoli ei säätynyt ollenkaan viime pyöränsuuntauksessa nii otin molemmat uudet. Jämäkkä kyllä ajaa vaikka laskin etupään lähelle maata ja takapää odottaa säätöä vielä lisää

      Last edited by ^^pazi^^; 10-07-2016, 12:09.

      Comment

      • Mikko Sivonen
        Newbiemmer
        • Dec 2015
        • 29
        • Joensuu

        Originally posted by Paarma78 View Post
        Taitaa tuossa kitissä olla Eibachin jouset(?).

        Tuo H&R jousi pitäisi toimia noiden FSD iskareidenkin kanssa aika kivasti (käsittääkseni paremmin kuin vakioiskarin kanssa). Ehkä voisi harkita vain noiden jousien päivittämistä autoon, jos FSD:t kuitenkin ihan kunnossa?

        Nimimerkki JKK on näiden erilaisten kokoonpanojen kanssa touhunnut paljon, myös FSD. Voisit kysellä vaikka privalla häneltä.

        Siis annetaanko valmistajan sivulla väärää tietoa tuotteesta, jotta pitääkö tuo paikkansa että ovat eibachin? ja onko kellään kokemusta kuinka sitten ne eibachin jouset toimisivat tuon konin sport iskarin kanssa?

        Comment

        • vkos
          Bimmer Rookie
          • Sep 2015
          • 50
          • Keski-Uusimaa

          Ihan vain varmistukseksi:BMW e60 530d mitkä on vakiojousilla mitat kaaresta keskiöön? Entä m-sport?
          Onko lisäksi jotkin pelkät sport jouset olemassa?
          Mitkä mitat on Eibach 30/30mm

          Omassa on nyt 360mm edessä ja takana ja onkohan tuossa nyt joku kevyt madallus vai ihan vakio
          2011 F10

          Comment

          • weke
            Newbiemmer
            • Jun 2010
            • 8
            • Lohja

            530d -07 E60, M-sport alustalla. Etutolpat aika lailla kuolleet, nyt pitäis päättää mitä tekee. Uudet vastaavat tilalle vai kenties joku säädettävä setti (BC Racing?) koska hintaero nyt ei huimaava.. M-sport alustan korkeus suht koht siedettävä, mutta periaatteessa voisin tiputtaa 1-2cm alaspäin niin sen puolesta liputtais vähän säädettävän puolesta. BC Racing BR / DR kommentteja? :think

            Comment

            • ^^pazi^^
              Bimmer Rookie
              • Mar 2013
              • 134
              • Iisalmi

              Originally posted by weke View Post
              530d -07 E60, M-sport alustalla. Etutolpat aika lailla kuolleet, nyt pitäis päättää mitä tekee. Uudet vastaavat tilalle vai kenties joku säädettävä setti (BC Racing?) koska hintaero nyt ei huimaava.. M-sport alustan korkeus suht koht siedettävä, mutta periaatteessa voisin tiputtaa 1-2cm alaspäin niin sen puolesta liputtais vähän säädettävän puolesta. BC Racing BR / DR kommentteja? :think
              Itselläni oli tuossa edellisessä e60 sama homma ja ostin siihen bc:n br. Sai kivasti laskettua alas kesälle ja talveksi nostettua ylöspäin. Mulla oli vakio jouset ja jäykkä se kyllä oli kun vertasi entiseen. Jäykkääs taisi olla itselläni minimissä, varmaan olisi säätämisellä saanut vielä pehmeemmäksi mut en jaksanut säädellä

              Comment

              • Vesa
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 363
                • Oulu

                Originally posted by weke View Post
                530d -07 E60, M-sport alustalla. Etutolpat aika lailla kuolleet, nyt pitäis päättää mitä tekee. Uudet vastaavat tilalle vai kenties joku säädettävä setti (BC Racing?) koska hintaero nyt ei huimaava.. M-sport alustan korkeus suht koht siedettävä, mutta periaatteessa voisin tiputtaa 1-2cm alaspäin niin sen puolesta liputtais vähän säädettävän puolesta. BC Racing BR / DR kommentteja? :think
                Jos mukavaa ja säädettävää hakee, kannattaa harkita myös KW:n Street Comfortia.
                Nykyiset:
                BMW F11 535DA xDrive -15
                Toyota Yaris Hybrid -20

                Exiä noin 60 kpl...

                Comment

                • vkos
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 50
                  • Keski-Uusimaa

                  Onkohan sport jouset kyseessä kun etujousessa kaksi oranssia ja yksi harmaa raita ja takajousessa 3 harmaata raitaa

                  E: varustelistan hain netistä niin 226 sports suspension settings löytyy
                  Last edited by vkos; 27-06-2017, 16:41.
                  2011 F10

                  Comment

                  • Jebbunen
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 514
                    • Pirkkala

                    Hoxpox , onko xdriveen saatavana -50mm jousisarjaa ? Ei äkkiseltään osunut silmään :think
                    Porsche

                    Comment

                    • Jampe-
                      Newbiemmer
                      • Jul 2016
                      • 15
                      • Hollola, Finland

                      Terve,

                      Ostin E60 xdriven, joka on madallettu h&r jousilla -35mm. Auto kulkee hienosti, mutta lähinnä mietin auton nelivedon vetarien ja alustan osien kestävyyttä. Onko mitään haisua, että rikkooko heppoisasti alustasta jotain kallista? Hyvältähän tuo näyttää ja ajettavuus ok, mutta ei se kalliiden remonttien väärtti ole.
                      BMW 530xd E60 -09

                      Comment

                      • vkos
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2015
                        • 50
                        • Keski-Uusimaa

                        Mitäköhän tässä nyt kannattaisi tehdä, vasen etuiskari vuotaa ja näillä pakkasilla on kuin kivireki ja pamahtaa joka pikku kuopassa.

                        Alusta siis tuo tehtaan sport alusta 226 sport suspension settings.

                        Vakio-osilla netistä tilattuna saisi osat reilu 200€, motonetistä 405€ Sport iskareilla ja yhdestä firmasta vaihdettuna olis reilu 1000€ kalleimmalla iskarilla mutta halvin iskari olis siellä ollut yli 200€ kpl kuitenkin.

                        Ja siis yläpäät, koiranluut ja etuiskarit laskin osiin mitä tarvitsisi vaihtaa.

                        Tarvitsenko siis nuo sport iskarit? Vai käykö vakiot?
                        Vai kannattaisiko hommata koko alusta, joku halpa säädettävä missä tulisi yläpäät mukana?
                        2011 F10

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by vkos View Post
                          Mitäköhän tässä nyt kannattaisi tehdä, vasen etuiskari vuotaa ja näillä pakkasilla on kuin kivireki ja pamahtaa joka pikku kuopassa.

                          Alusta siis tuo tehtaan sport alusta 226 sport suspension settings.

                          Vakio-osilla netistä tilattuna saisi osat reilu 200€, motonetistä 405€ Sport iskareilla ja yhdestä firmasta vaihdettuna olis reilu 1000€ kalleimmalla iskarilla mutta halvin iskari olis siellä ollut yli 200€ kpl kuitenkin.

                          Ja siis yläpäät, koiranluut ja etuiskarit laskin osiin mitä tarvitsisi vaihtaa.

                          Tarvitsenko siis nuo sport iskarit? Vai käykö vakiot?
                          Vai kannattaisiko hommata koko alusta, joku halpa säädettävä missä tulisi yläpäät mukana?
                          Vaihtaisin eteen iskarit yläpäät ja koiranluut. Tilalle laittaisin ihan sellaiset kun siellä kuuluukin olla, eli tuolle sportti alustalle tarkoitetut. 200€ et kyllä mitenkään noita kaikkia saa, ellei sitten jotain kiina halpis osia ole laittamassa. Työtä sen verran, että laittaisin kyllä Sachs/bilstein tms laatu iskarit. Sachs iskarit on saksassa ~120€/kpl tuolle alustalle. Jättäisin sen halpis säädettävät sinne kauppaa, kyyti ei sellaisella tule olemaan mikään mahtava.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • vkos
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2015
                            • 50
                            • Keski-Uusimaa

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Vaihtaisin eteen iskarit yläpäät ja koiranluut. Tilalle laittaisin ihan sellaiset kun siellä kuuluukin olla, eli tuolle sportti alustalle tarkoitetut. 200€ et kyllä mitenkään noita kaikkia saa, ellei sitten jotain kiina halpis osia ole laittamassa. Työtä sen verran, että laittaisin kyllä Sachs/bilstein tms laatu iskarit. Sachs iskarit on saksassa ~120€/kpl tuolle alustalle. Jättäisin sen halpis säädettävät sinne kauppaa, kyyti ei sellaisella tule olemaan mikään mahtava.
                            mistä tiedän mitkä iskarit sopii tuohon sport alustaan? Vai hommaa vaan laadukkaat iskarit mitkä rekisterinumerolla liikkeestä löytää? Autodocista katoin nuo reipas 200€ etupään osalta.

                            Joo onhan nuo halpissäädettävät aivan surkeita mitä kokemuksia eri merkkisissä autoissa on ollut
                            2011 F10

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              Originally posted by vkos View Post
                              mistä tiedän mitkä iskarit sopii tuohon sport alustaan? Vai hommaa vaan laadukkaat iskarit mitkä rekisterinumerolla liikkeestä löytää? Autodocista katoin nuo reipas 200€ etupään osalta.

                              Joo onhan nuo halpissäädettävät aivan surkeita mitä kokemuksia eri merkkisissä autoissa on ollut
                              Katsot runkonumerolla bmwfans.info osoitteesta osanumeron ja sillä sitten hakemaan esim. autodoc/profiteile jne. liikkeistä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • vkos
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2015
                                • 50
                                • Keski-Uusimaa

                                Originally posted by HTK12 View Post
                                Katsot runkonumerolla bmwfans.info osoitteesta osanumeron ja sillä sitten hakemaan esim. autodoc/profiteile jne. liikkeistä.
                                Kiitos
                                2011 F10

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎