Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jartsa02
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 1131
    • Helsinki

    #61
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Nyt sain perän hyvälle korkeudelle!! Pumppu kehrää normaalisti ja virheitä ei heittele. Ainakin tunnin edestakaisin nostin ja laskin perää.

    Mutta ei ehkä oikea topic, mutta Inpasta tietävät oleskevat myös täällä, joten:

    DDE:hen en päässyt käsiksi kun tuli ilmoitus "IFH-0009 No responce fron controlunit"

    Voisko liittyä kun on USB-RS232-OBD kaapeli niin tuo RS232-muunnin välissä?

    Tuolla All Control Modulella DDE/DME antoi 5kpl vikakoodeja: 41BB, 4011, 4185, 4667, 480A...

    Homma ei liity RS232-muuntimiin vaan sulla on INPAssa liian vanhat scriptit tuolle DDE:lle, uudemmat vaihtamalla paranee ..
    BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

    Comment

    • VolvoTDi
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2006
      • 1576
      • Tampere - Pori

      #62
      Vaihdoin uudempaan 5.0.2:seen ja nyt kun virrat on päällä niin ignition täppä on OFF ja kun sammutan virrat niin ON...???

      Sama ilmoitus tulee eli että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen! sucks
      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
      Check:
      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
      Tampere 044-5867096

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        #63
        Plääh, huomasin, että Inpa yrittää käyttää ADS mokkulaa... Miten saan käyttämään OBD:ta kun asentaessa ei ole valikkoa millä se valittaisiin?
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #64
          Originally posted by VolvoTDi View Post
          Plääh, huomasin, että Inpa yrittää käyttää ADS mokkulaa... Miten saan käyttämään OBD:ta kun asentaessa ei ole valikkoa millä se valittaisiin?
          ediabas kansiosta bin jonka alta ediabas.ini, siellä on määritelty interface, pitää olla STD:OBD.
          Tämän lisäksi kannattaa ajaa obdsetup.exe joka määrittää rekisterissä arvot kohdalleen jos eivät jo ole.

          [offtopic]
          Jartsa02: MarttiKK taisi sun kanssa keskutellakkin ads interfacesta. Se oli siis sama mistä mainitsin sulle itekkin.
          Saatiin toimimaan mutta interfacen tyyppi oli ihan vaan ADS kun ajattelin ite että std:ads olis jotenkin looginen
          Ei ongelmia, nätisti keskustelee e34, e36 jne kanssa. Mitä nyt inpassa oli S50 moottorin osalta jotain skriptiongelmia, kun sen .prg filun avasi tool32:lla ja lähetti manuaalisesti kyselyitä niin sai vikakoodit ja livedatat ulos
          [/offtopic]
          Last edited by Supa; 24-08-2010, 13:52.
          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #65
            Originally posted by Supa View Post
            [offtopic]
            Jartsa02: MarttiKK taisi sun kanssa keskutellakkin ads interfacesta. Se oli siis sama mistä mainitsin sulle itekkin.
            Saatiin toimimaan mutta interfacen tyyppi oli ihan vaan ADS kun ajattelin ite että std:ads olis jotenkin looginen
            Ei ongelmia, nätisti keskustelee e34, e36 jne kanssa. Mitä nyt inpassa oli S50 moottorin osalta jotain skriptiongelmia, kun sen .prg filun avasi tool32:lla ja lähetti manuaalisesti kyselyitä niin sai vikakoodit ja livedatat ulos
            [/offtopic]
            Joo, niin oli juttua MarttiKK:n kanssa. Tuossa MarttiKK:lla oli probleemana se, että ADS-moodi pelaa oikein vain aidolla sarjaportilla, kun taas STD:OBD-asetus pelaa kaikenlaisten adapterien kanssa.
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • VolvoTDi
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2006
              • 1576
              • Tampere - Pori

              #66
              Käämit palaa!!! Sain muutettua sieltä Ediabas.ini filestä ADS:n OBD:ksi ja nyt ne täplät näyttää oikein!

              Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla. Olen koittanut eri nopeuksia, poistaa FIFO:t käytöstä jne ja koittanut myös koneella missä on integroitu RS232, mutta kun ei niin ei!!!

              Versio millä olen koittanut saada yhteyttä DDE:hen on ollut 3.0.1, 4.4.7, 5.0.2 tuloksetta. Kaikkiin muihin moduleihin pääsen käsiksi edellämainituilla versioilla!!

              Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
              Check:
              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
              Tampere 044-5867096

              Comment

              • JSt
                Bimmer Rookie
                • Jul 2010
                • 47
                • Seinäjoki

                #67
                Originally posted by VolvoTDi View Post

                Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla.

                Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
                Mulla oli vähän samantapaisia ongelmia, mutta loppujen lopuksi sain DDE:kin löytymään muistaakseni INPA 2006 tms nimisellä paketilla. Siinä oli mukana NCS jne.

                DIS v44 toimii kohtalaisesti. Tosin esim. automaattista tunnistusta en ole saanut toimimaan. En tiedä johtuneeko siitä, että on periaatteessa vain muistaakseni 9/2005 malliin asti tuo versio, mutta ainakin omaani 10/2006 pääsen sillä räpeltämään. Jaksan kyllä valita sen mallin ihan käsin
                ...Mersu

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #68
                  Originally posted by VolvoTDi View Post
                  Käämit palaa!!! Sain muutettua sieltä Ediabas.ini filestä ADS:n OBD:ksi ja nyt ne täplät näyttää oikein!

                  Mutta edelleenkään en pääse DDE:hen käsiksi vaan tulee se IFH-0009 että ei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen... Kaikki muu pelaa loistavasti kuten ennenkin vanhemmillakin Inpan versioilla. Olen koittanut eri nopeuksia, poistaa FIFO:t käytöstä jne ja koittanut myös koneella missä on integroitu RS232, mutta kun ei niin ei!!!

                  Versio millä olen koittanut saada yhteyttä DDE:hen on ollut 3.0.1, 4.4.7, 5.0.2 tuloksetta. Kaikkiin muihin moduleihin pääsen käsiksi edellämainituilla versioilla!!

                  Mitä vielä voisi koittaa? DDE:ssä ei varmaankaan ole vikaa kun merkkiliike pääsee syövereihin. Mites tuo DIS?
                  Muistaakseni 5.02:ssakin taisi olla liian vanhat scriptit ja sekin temppuilee tuolla DDE:llä, joten tarvii löytää INPA jossa on vielä uudemmat scriptit.
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • JSt
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2010
                    • 47
                    • Seinäjoki

                    #69
                    Originally posted by jartsa02 View Post
                    Muistaakseni 5.02:ssakin taisi olla liian vanhat scriptit ja sekin temppuilee tuolla DDE:llä, joten tarvii löytää INPA jossa on vielä uudemmat scriptit.
                    Just katoin, niin mulla näkyy about valikossa INPA loader 5.02, ja se ainakin lukee mun 10/2006 DDE:n. Asennuspaketin nimi oli INPA 2006, niinkuin tuossa aiemmin muistelinkin.
                    ...Mersu

                    Comment

                    • VolvoTDi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1576
                      • Tampere - Pori

                      #70
                      Jaahas täytyy koheltaa siis lisää netin syövereissä ellei joku pirkanmaalla asustele...

                      Millä kaapelilla DIS toimii?
                      Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                      Check:
                      www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                      Tampere 044-5867096

                      Comment

                      • dieselrules
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2004
                        • 197
                        • ToRnIo

                        #71
                        Hyvin alko taival uuvella autolla. Valo vilkkuu aina sillöin tällöin. No eilen pikasesti luin tän palstan ja käytin sisälokasuojan pois ja kaivoin pumpun esille. Letku oli hapristunu ja vaihoin uuteen. Eilisen se pelitti, mut nyt taas ajon aikana tuli valopalaan. Ihmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
                        Onko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
                        Jäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???

                        Comment

                        • Supa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 7597
                          • Järvenpää

                          #72
                          Originally posted by dieselrules View Post
                          Hyvin alko taival uuvella autolla. Valo vilkkuu aina sillöin tällöin. No eilen pikasesti luin tän palstan ja käytin sisälokasuojan pois ja kaivoin pumpun esille. Letku oli hapristunu ja vaihoin uuteen. Eilisen se pelitti, mut nyt taas ajon aikana tuli valopalaan. Ihmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
                          Onko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
                          Jäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???
                          Perän korkeutta pystyy säätämään esimerkiksi INPA:n avulla helposti.
                          - E90 320i LCI M-sport -09
                          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                          Comment

                          • dieselrules
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2004
                            • 197
                            • ToRnIo

                            #73
                            Originally posted by Supa View Post
                            Perän korkeutta pystyy säätämään esimerkiksi INPA:n avulla helposti.
                            Jos tyhmää sivistäisit...Mikä in INPA??

                            Comment

                            • eekuusyks
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 164
                              • Pohjois-Pohjanmaa

                              #74
                              Originally posted by dieselrules View Post
                              Ihmetyttää vaan et mitä se vikoo, ku perä on kuiteski ilmassa?? Ei kait se auta ku alkaa uutta komppuraa katteleen...Tuskin siellä vuotojakaan on, ku ei yönaikana laske.
                              Omaa autoa kun impalla katselee niin kuskinpuoli ei nouse yhtä nopeasti kuin vänkärin, eli vikailmoitus tulee siitä että auto ei ole suorassa.

                              Yleensä kun auton tankkaa täyteen, vika on päällä niin kauan että kumpikin puoli on tasalla. kun tämä on ok, vika pysyy poissa jos painoa ei tule takapenkille/tavaratilaan, taas kun on noin 1/4 tankkia jäljellä, lamppu palaa lähes aina.

                              Originally posted by dieselrules View Post
                              Onko muuten normaalia jos auton sammuttaa niin joskus kompura jää huutamaan???
                              On.

                              Originally posted by dieselrules View Post
                              Jäi tästä topikista viel epäselvästi, et pystyykö tuohon peränkorkeuteen vaikuttamaan, jostain sala valikosta???
                              Inpalla tuota pystyy nostamaan ja laskemaan. Jumppautin tuota kompuraa puolentunnin ajan nostamalla perää ylös ja laskemalla alas, ei mainittavaa hyötyä, tosiaan tuo kauimmainen palje täyttyi hitaammin, joten kompura menee vaihtoon.

                              Onko nyt niin että kompurassa on kummallekkin puolelle oma lähtönsä?Vai onko paine vain niin pieni että se näkyy noin?

                              Joudut myös lopuksi kalibroimaan tasonsäädön jos alat tuota kompuraa ohjeilemaan. Ohjearvot löytyy impasta. mittanauha avuksi, siellä on määrätty korkeus vanteen alareunasta kaareen.

                              Comment

                              • eekuusyks
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2009
                                • 164
                                • Pohjois-Pohjanmaa

                                #75
                                Originally posted by dieselrules View Post
                                Jos tyhmää sivistäisit...Mikä in INPA??
                                Nyt hakua käyttämään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎