E61 level control system failure

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Telehell
    replied
    Tsekkaa kontin pohjan tilanne onko varapyöräkaukalon pohjalle ilmestynyt järvi.

    Leave a comment:


  • Must1
    replied
    Moro. Uutena tällä foorumilla ja Level System Failurea pukkaa päälle ja perä ui syvissä vesissä tällä hetkellä, molemmat puolet aikalailla pohjassa... Ongelmaa tutkittiin eilen vähän JMW Autohuollossa kun satuin Helsingin suunnalla pyörähtämään muissa asioissa ja kuviteltiin että saatiin elvytettyä ongelma, mutta se kuitenkin palasi kotimatkalla ja aamulla ei enää noussut perä kummaltakaan puolelta.
    Apparin puolen valojen korkeussäätö oli "rikki", mutta se korjaantui kun korjaamon kaveri veti liittimeen vähän elektroniikka spraytä ja säätö alkoi sillä toimimaan. Samalla myös kompura lopetti hurinat ja kuviteltiin että homma olisi mystisesti korjaantunut, mutta näin ei sitten lopulta ollut. Ilmapussit olivat heidän mielestään ehjät kun niitä tutkivat.

    Onko mitään muuta tehtävissä kuin tilata uusi kompura (tämä? http://www.air-suspension-shop.com/B...3778-LONG-LIFE) vai oisko jotain tekohengitystä mitä vois antaa ensin.

    Vikakoodiksi Carly tarjoaa seuraavaa:
    Air suspension / Luftfederung
    regular time failure
    Code: 005F9A

    Mystisesti nyt on samalla ilmaantunut myös pari muuta vikakoodia ja pisti miettimään että oisko sittenkin vika jossain muualla kuin kompurassa ja näillä muilla vikakoodeilla kenties jotain yhteyttä asiaan? Joku anturi/rele/tms joka liittyy useampaan asiaan..
    Light / Licht
    sorry, unknown fault
    Code: 009CC5
    High-beam / Fernlichtassistent

    Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
    :CAN fault / PT CAN fault
    Code: 006F51

    iDrive siis ilmoittaa ainoastaan tuon Level System Failuren eikä noita muita juttuja millään tapaa. Tänään aamulla tosin ruudulla kävi myös ilmoitus Flat Tire Monitorin virheestä, mutta se hävisi uudelleenkäynnistksellä eikä tullut työmatkalla ainakaan takaisin.

    Auto on 523i E61 LCI 2009

    Kiitokset jo etukäteen mahdollisesta avusta ja pahoittelut kenties vähän sekavasta viestistä!

    edit. Nuo mainitut valojen ja DSC:n vikakoodit sain Carlylla nollattua ja eivät ainakaan heti tulleet takaisin. Ainoastaan tuo Level Control System Failure pamahti takaisin.
    Last edited by Must1; 10-05-2016, 10:22. Reason: lisätietoja

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Noniin tämäpä sitten selittää omat ongelmat, kiitokset.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Oikeanpuoleinen taka-anturi toimii sekä perän että valojen korkeussäädölle. Siinä on kuitenkin samassa paketissa erilliset hall-anturit ja piirit molemmille järjestelmille ja molemmille tulee oma johdotus (3+3).

    Leave a comment:


  • Jartsu83
    replied
    Originally posted by Telehell View Post
    Onko tietoa tuon ajovalojen korkeusanturin riippuvuudesta kompuran toimintaan? Eli ohjaako tuo korkeusanturi myös kompuraa.
    Kyllä ohjaa.

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Onko tietoa tuon ajovalojen korkeusanturin riippuvuudesta kompuran toimintaan? Eli ohjaako tuo korkeusanturi myös kompuraa.

    Leave a comment:


  • ottol
    replied
    Originally posted by ottol View Post
    No sitä mäki ihmettelin, ei järkevältä kuulosta. Maanantaina käy Häkkisellä taas, jollei ala selviämään niin ilmoittelen :think


    Hanttarin puoli reilusti ylempänä nyt kuin kuskin...

    Leave a comment:


  • ottol
    replied
    Originally posted by suppari View Post
    Koita jutella myyjäliikkeen kanssa jos saisit sen mulle tuoda, yleistesteri arpoo taas. Liian hitaasta laskuajasta ei tule koodia, liekö sellaista olemassakaan.. Nousuajasta tulee kyllä.

    No sitä mäki ihmettelin, ei järkevältä kuulosta. Maanantaina käy Häkkisellä taas, jollei ala selviämään niin ilmoittelen :think

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Koita jutella myyjäliikkeen kanssa jos saisit sen mulle tuoda, yleistesteri arpoo taas. Liian hitaasta laskuajasta ei tule koodia, liekö sellaista olemassakaan.. Nousuajasta tulee kyllä.

    Leave a comment:


  • ottol
    replied
    Omassa joskus kompura vaihdettu, näytti suht tuoreelta. Nyt heittelee aika-ajoin tauluun failurea. Itse on tuosta ymmärrä pätkääkään, pajalla kun oli niin kertoi liikkuneen ihan normaalisti ylös alas ja herja tulee liian hitaasta laskuajasta. Perä ei tipu yön aikana, tai muutenkaan ole ollut matalammalla. Maanantaina uusi yritys, osaisko joku sanoa mikä vois olla...?

    Leave a comment:


  • Telehell
    replied
    Jaa täällähän reilusti jutun tynkää tästä level hommasta... Itselläni herjaa myös tuota level control system failurea. Jousipusseissa on ilmaa eikä auto näytä mitenkään erityisen matalalla olevan (renkaan ja kaaren välissä n.5cm), mikäli tuo nyt normaalia Bemarille on.

    Tänään rassasin sen verran, että purin sisälokarin ja tsekkasin letkun kunnon - ei halkeamia. Kompuralta kun poistaa vikakoodin, niin se pyörii tapauskohtaisesti 2-5 sekunttia ja tuhahtaa. Suodattimen päästä kokeilin sormella, että imeekö. No imee ja kunnolla, joten tällä voi poissulkea vuodot imuputkessa.

    OBD piuhaa ei vielä ole talossa (tulee parin viikon kuluessa), mutta Android softalla ja ELM327;lla pääsi sen verran kurkkaamaan että vikakoodit löytyi, ampuu koodin heti takaisin kun poistaa... Softa tosin antaa sellaisen vikakoodin, että herjaa oikeanpuoleista takarenkaan nopeusanturia... Tuskin lienee vaikutusta kompuran toimintaan?

    Vararengaskotelo on kuiva eikä jäljistä päätellen vettä ole koskaan ollutkaan.

    Miten se tuo rele oikuttelee jos oikuttelee? Kompura siis satunnaisesti hörähtelee tulille ja nostaa auton aina tuohon "vakio" korkeuteen, ei se siitä juurikaan laske.

    Edit: Niin ja tuli kokeiltua apukuskin puoleista tasontunnistinta, kun auto oli tunkilla. Sai sitä anturia väännellä minne halusi, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut. En siis saanut kompuraa käyntiin sitä tasontunnistimen vipua vääntämällä. Youtubessa oli nääs video, jossa annettiin ohje testata kompuran toiminta vääntämällä tuota vipua edestakaisin.
    Last edited by Telehell; 20-03-2016, 19:14.

    Leave a comment:


  • nupaha
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Jos puolet nousee epätasaisesti eikä perä laske yön aikana niin vika on tuossa venttilissä. Jos perä laskee, on jossain vuotoa.
    Moro!
    Meikäläisellä on juurikin tuota vikaa eli tahtoo olla kallellaan. Mistä päin tuota venttiiliä pitää lähteä etsimään?
    Auto vm-08 520 lci.

    Leave a comment:


  • markok
    replied
    Originally posted by MajorDrake View Post
    Ja kaikille muistutukseksi: Muistakaa vaihtaa se rele!
    Mulle tuli yksi auto Euroopasta ja rekassa ollessa oli polttanut
    kompuran, kompura oli valmistettu alle puolivuotta aiemmin
    mutta relettä ei ollu vaihdettu ja oli leiponut kärjet kiinni...
    On myös uuden kompuran takuuehto, että rele vaihdetaan samalla. Yleensä uusi rele tulee kyllä kompuran mukana.

    Leave a comment:


  • GuGi_
    replied
    Jep Tossa pitäs tulla uus rele mukana. Ja nykyinen rele on vasta muutaman kk vanha.

    Leave a comment:


  • MajorDrake
    replied
    Ja kaikille muistutukseksi: Muistakaa vaihtaa se rele!
    Mulle tuli yksi auto Euroopasta ja rekassa ollessa oli polttanut
    kompuran, kompura oli valmistettu alle puolivuotta aiemmin
    mutta relettä ei ollu vaihdettu ja oli leiponut kärjet kiinni...

    Leave a comment:

Working...
X