E61 level control system failure
Collapse
X
-
Moro. Uutena tällä foorumilla ja Level System Failurea pukkaa päälle ja perä ui syvissä vesissä tällä hetkellä, molemmat puolet aikalailla pohjassa... Ongelmaa tutkittiin eilen vähän JMW Autohuollossa kun satuin Helsingin suunnalla pyörähtämään muissa asioissa ja kuviteltiin että saatiin elvytettyä ongelma, mutta se kuitenkin palasi kotimatkalla ja aamulla ei enää noussut perä kummaltakaan puolelta.
Apparin puolen valojen korkeussäätö oli "rikki", mutta se korjaantui kun korjaamon kaveri veti liittimeen vähän elektroniikka spraytä ja säätö alkoi sillä toimimaan. Samalla myös kompura lopetti hurinat ja kuviteltiin että homma olisi mystisesti korjaantunut, mutta näin ei sitten lopulta ollut. Ilmapussit olivat heidän mielestään ehjät kun niitä tutkivat.
Onko mitään muuta tehtävissä kuin tilata uusi kompura (tämä? http://www.air-suspension-shop.com/B...3778-LONG-LIFE) vai oisko jotain tekohengitystä mitä vois antaa ensin.
Vikakoodiksi Carly tarjoaa seuraavaa:
Air suspension / Luftfederung
regular time failure
Code: 005F9A
Mystisesti nyt on samalla ilmaantunut myös pari muuta vikakoodia ja pisti miettimään että oisko sittenkin vika jossain muualla kuin kompurassa ja näillä muilla vikakoodeilla kenties jotain yhteyttä asiaan? Joku anturi/rele/tms joka liittyy useampaan asiaan..
Light / Licht
sorry, unknown fault
Code: 009CC5
High-beam / Fernlichtassistent
Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC
:CAN fault / PT CAN fault
Code: 006F51
iDrive siis ilmoittaa ainoastaan tuon Level System Failuren eikä noita muita juttuja millään tapaa. Tänään aamulla tosin ruudulla kävi myös ilmoitus Flat Tire Monitorin virheestä, mutta se hävisi uudelleenkäynnistksellä eikä tullut työmatkalla ainakaan takaisin.
Auto on 523i E61 LCI 2009
Kiitokset jo etukäteen mahdollisesta avusta ja pahoittelut kenties vähän sekavasta viestistä!
edit. Nuo mainitut valojen ja DSC:n vikakoodit sain Carlylla nollattua ja eivät ainakaan heti tulleet takaisin. Ainoastaan tuo Level Control System Failure pamahti takaisin.
Leave a comment:
-
Oikeanpuoleinen taka-anturi toimii sekä perän että valojen korkeussäädölle. Siinä on kuitenkin samassa paketissa erilliset hall-anturit ja piirit molemmille järjestelmille ja molemmille tulee oma johdotus (3+3).
Leave a comment:
-
Onko tietoa tuon ajovalojen korkeusanturin riippuvuudesta kompuran toimintaan? Eli ohjaako tuo korkeusanturi myös kompuraa.
Leave a comment:
-
Originally posted by suppari View PostKoita jutella myyjäliikkeen kanssa jos saisit sen mulle tuoda, yleistesteri arpoo taas. Liian hitaasta laskuajasta ei tule koodia, liekö sellaista olemassakaan.. Nousuajasta tulee kyllä.
No sitä mäki ihmettelin, ei järkevältä kuulosta. Maanantaina käy Häkkisellä taas, jollei ala selviämään niin ilmoittelen :think
Leave a comment:
-
Koita jutella myyjäliikkeen kanssa jos saisit sen mulle tuoda, yleistesteri arpoo taas. Liian hitaasta laskuajasta ei tule koodia, liekö sellaista olemassakaan.. Nousuajasta tulee kyllä.
Leave a comment:
-
Omassa joskus kompura vaihdettu, näytti suht tuoreelta. Nyt heittelee aika-ajoin tauluun failurea. Itse on tuosta ymmärrä pätkääkään, pajalla kun oli niin kertoi liikkuneen ihan normaalisti ylös alas ja herja tulee liian hitaasta laskuajasta. Perä ei tipu yön aikana, tai muutenkaan ole ollut matalammalla. Maanantaina uusi yritys, osaisko joku sanoa mikä vois olla...?
Leave a comment:
-
Jaa täällähän reilusti jutun tynkää tästä level hommasta... Itselläni herjaa myös tuota level control system failurea. Jousipusseissa on ilmaa eikä auto näytä mitenkään erityisen matalalla olevan (renkaan ja kaaren välissä n.5cm), mikäli tuo nyt normaalia Bemarille on.
Tänään rassasin sen verran, että purin sisälokarin ja tsekkasin letkun kunnon - ei halkeamia. Kompuralta kun poistaa vikakoodin, niin se pyörii tapauskohtaisesti 2-5 sekunttia ja tuhahtaa. Suodattimen päästä kokeilin sormella, että imeekö. No imee ja kunnolla, joten tällä voi poissulkea vuodot imuputkessa.
OBD piuhaa ei vielä ole talossa (tulee parin viikon kuluessa), mutta Android softalla ja ELM327;lla pääsi sen verran kurkkaamaan että vikakoodit löytyi, ampuu koodin heti takaisin kun poistaa... Softa tosin antaa sellaisen vikakoodin, että herjaa oikeanpuoleista takarenkaan nopeusanturia... Tuskin lienee vaikutusta kompuran toimintaan?
Vararengaskotelo on kuiva eikä jäljistä päätellen vettä ole koskaan ollutkaan.
Miten se tuo rele oikuttelee jos oikuttelee? Kompura siis satunnaisesti hörähtelee tulille ja nostaa auton aina tuohon "vakio" korkeuteen, ei se siitä juurikaan laske.
Edit: Niin ja tuli kokeiltua apukuskin puoleista tasontunnistinta, kun auto oli tunkilla. Sai sitä anturia väännellä minne halusi, mutta ei sillä mitään vaikutusta ollut. En siis saanut kompuraa käyntiin sitä tasontunnistimen vipua vääntämällä. Youtubessa oli nääs video, jossa annettiin ohje testata kompuran toiminta vääntämällä tuota vipua edestakaisin.Last edited by Telehell; 20-03-2016, 19:14.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostJos puolet nousee epätasaisesti eikä perä laske yön aikana niin vika on tuossa venttilissä. Jos perä laskee, on jossain vuotoa.
Meikäläisellä on juurikin tuota vikaa eli tahtoo olla kallellaan. Mistä päin tuota venttiiliä pitää lähteä etsimään?
Auto vm-08 520 lci.
Leave a comment:
-
Originally posted by MajorDrake View PostJa kaikille muistutukseksi: Muistakaa vaihtaa se rele!
Mulle tuli yksi auto Euroopasta ja rekassa ollessa oli polttanut
kompuran, kompura oli valmistettu alle puolivuotta aiemmin
mutta relettä ei ollu vaihdettu ja oli leiponut kärjet kiinni...
Leave a comment:
-
JepTossa pitäs tulla uus rele mukana. Ja nykyinen rele on vasta muutaman kk vanha.
Leave a comment:
-
Ja kaikille muistutukseksi: Muistakaa vaihtaa se rele!
Mulle tuli yksi auto Euroopasta ja rekassa ollessa oli polttanut
kompuran, kompura oli valmistettu alle puolivuotta aiemmin
mutta relettä ei ollu vaihdettu ja oli leiponut kärjet kiinni...
Leave a comment:
Leave a comment: