Täälläkin lopetti Webasto toimimisen 2006:sta E61:stä. Ei pihahda eikä puhahda naksumisesta puhuttamakaan. Eli vikamoodissa on. Oliko joku keksinyt tavan, miten tuon vikatilan sai resetoitua vai mennäänkö kiltisti huoltoon? Kantsiiko mennä vain bemarihuoltoon vai johonkin Webastoon erikoistuneeseen? Kumpi saa vikatilan näppärämmin ja huokeemmin selvitettyä, onko kokemuksia?
Vain merkkihuolto saa webaston vikatilasta pois, täällä Oulussa kyseinen toimenpide maksaa ~40€.
Kannattaa myös samalla selvittää missä vika on.
E93 ///M3
E60 530dA aka M5
F11 525dA Xdrive
Tesla model 3 LR MY22
Ei vain merkkihuolto, mutta...->
Edittiä postaukseen. (Launch testerillä ei webasto ainakkaan vielä aukene.)
Autoboss testerillä pääsee kiinni, autologic? Myös joillakin softilla saa lukituksen pois.
Lukituksen saanee pois myös webaston thermo testillä.
No auto oli tänään Laakkosella ja ilmeisesti eivät löytäneet vikaa Webastosta tai eivät näin ainakaan myöntäneet. Sen sijaan ilmeisesti olivat löytäneet jonkun huoltobulletinin, jossa väitettiin että softapäivityksellä vastaava ongelma "paranee".
No tietenkin auton päivitys meni jonkun moduulin osalta pieleen ja jatkavat huomenna operaatiota. Sentään sain sijaisauton alle. Siitä kiitos heille.
Osaakos joku neuvoa minkäsmoista laskutusta mun kantsii hyväksyä? Auto on 12/2006 rekisteröity ja siinä on alkup. omistajalta huoltosopparikin vielä voimassa. Tuntejahan noilla palaa nyt tuohon aika mukavasti ja en kyllä järin innostunut ole maksamaan tuosta tietokoneräpläyksestä tän ikäisessä autossa, jos Webastossa itsessään ei ole vikaa. Eikö jotkut huoltobulletinit/päivitykset ainakin ollut takuutöitä tehtaan puolelta (muistelen esim. sen mp3 päivityksen olleen sellainen), voisko vedota johonkin tuommoiseen?
Loppuraportti (ainakin toistaiseksi): Webastosta ei löytynyt vikakoodeja, vikamoodissa se silti oli. Auton softa päivitettiin, joka aiheutti vähän ongelmia ja aikaa paloi kohtuullisen paljon. Webasto kuitenkin toiminut ainakin pari päivää tuon jälkeen ihan normaalisti -> ei ole vielä lukkiutunut uudestaan.
Hintaa koko operaatiolle tuli vikamuistin luvun listahinnan verran eli 140 ekeä. Kohtuu hinta kuitenkin tähän tilanteeseen, ottaen huomioon että auton softa päivittyi samalla ja huollolta paloi aikaa tuohon aika paljon kaiken kaikkiaan.
Hintaa koko operaatiolle tuli vikamuistin luvun listahinnan verran eli 140 ekeä. Kohtuu hinta kuitenkin tähän tilanteeseen, ottaen huomioon että auton softa päivittyi samalla ja huollolta paloi aikaa tuohon aika paljon kaiken kaikkiaan.
Mielenkiintoinen huoltosopimus jos se ei kata vikamuistin lukemista,
ja suolaiset hinnat kyseisestä toimenpiteestä...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Huoltosopparit yleisestikin korvaavat *huollot*, eivät ole takuun laajennuksia tai vastaavia. Eli viat korjataan ja laskutetaan ihan normaalisti. Muissa merkeissä (esim. ainakin Volvo) juuri esimerkiksi kaikki Webastoon liittyvä huoltotoiminta on vielä erikseen rajattu noista pois. Bemarillahan vasta toi Premium+ huoltosoppari taitaa sellainen olla, että myös vikoja korjattaisiin takuun jälkeen sen piikkiin. Tässä tapauksessa huoltosoppari on tosiaan auton ensimmäisen omistajan könttäsummalla hankkima ja ite olen jo kolmas omistaja, joten mulle se oli vähän kuin ilmainen boonus auton kaupan yhteydessä.
Vikamuistin lukemisesta 140 ekee on tosiaan ihan ryöväystä. Tässä tapauksessa tehdystä operaatiosta kuitenkin ihan mukiinmenevä hinta. Softapäivityshän erikseen pyydettynä pelkästään maksaa jotakin päälle kaksi hunttia(?) -> ainakin kyseisessä liikkeessä.
Huoltosopparit yleisestikin korvaavat *huollot*, eivät ole takuun laajennuksia tai vastaavia. Eli viat korjataan ja laskutetaan ihan normaalisti. Muissa merkeissä (esim. ainakin Volvo) juuri esimerkiksi kaikki Webastoon liittyvä huoltotoiminta on vielä erikseen rajattu noista pois. Bemarillahan vasta toi Premium+ huoltosoppari taitaa sellainen olla, että myös vikoja korjattaisiin takuun jälkeen sen piikkiin. Tässä tapauksessa huoltosoppari on tosiaan auton ensimmäisen omistajan könttäsummalla hankkima ja ite olen jo kolmas omistaja, joten mulle se oli vähän kuin ilmainen boonus auton kaupan yhteydessä.
Kyllä Volvon huoltosopimus kattaa viat. Tosin pois on rajattu pa-lämmittimen huolto, sekä renkaanvaidot tms.
Mitä ideaa on huoltosopparissa joka koskee vain normihuoltoja?
Tuskin sitä myydään etukäteen maksamalla halvemmalla,
ainakin Volvon kohdalla huoltosoppari 20tkm/vuosi on n. tuplahintainen 3 vuoden aikan kuin se että huollattaisi normaalin huoltojen mukaan...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
oon tässä katellu juttuja ja lueskellut, testannut käyttämällä irti sulaketta ilman vaikutusta, taidan käyttää merkkiliikkeessä piuhan päässä että miks ei webasto lähde päälle. Ei inahdakkaan, ventilation kyllä toimii kuitenkin.
oon tässä katellu juttuja ja lueskellut, testannut käyttämällä irti sulaketta ilman vaikutusta, taidan käyttää merkkiliikkeessä piuhan päässä että miks ei webasto lähde päälle. Ei inahdakkaan, ventilation kyllä toimii kuitenkin.
No joillakin harrastajilla se tulee kuntoon jo siihen rahaan,millä merkkiliike sanoo vasta missä vika ehkä on
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
pääseekö nuo webastoja asentavat liikkeet käsiksi tähän orkkis bwm webastoon testerillään?
Pääsee...Ainakin webaston omaan väylään. Ongelma lienee, että pitää päästä webastoon käsiksi jolloin joutunee tekemään vähän fyysisiä purkuhommia.
Kysele Ahjokadulta
Tosin mahdolliset vikakoodit ja lukkotilat selviä nopeasti merkkiliikkeessä.
Itse jouduin tekemään viime syksynä niin, että merkkiliikkeestä vikakoodit lukuun ja lukko pois.
Tämän jälkeen kaverin kanssa pistettiin weba iskuun
(Ahjokadulla oli ruuhkaa viikoiksi)
Tosiaan jos ei edes selkeästi yritä niin silloin weba lukko tilassa.
Last edited by Nettipepe; 26-10-2012, 09:38.
Reason: Lisäys jos ei inahda
Korttivikoja näis tuntuu paljon olevan ku foorumeita lukee. mulla kans kortti rikki ja nyt hommasin käytetyn weban pitäs siitä kokeilla korttii heittää omaan. Kyselly myös korttien korjaajia, vastauksia tullu että nää e6x kortit vaikee korjata ja en oo korjaria löytänyt. yhdessä paikassa koittivat korjata ei tullut kuntoon.Uusi weba yli 1000e. ku kortin vaa tarvis. ei myydä erikseen. et silleen
Comment