Taisin mä suhailla about kuukauden verran tolla rengastuksella, mut niinku sanoin, en muista ihan satavarmaksi oliko rengaskoot juur noin. Enivei, vierintäkehissa ei kyllä ollut suurtakaan heittoa keskenään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Puuankkuri View PostTaisin mä suhailla about kuukauden verran tolla rengastuksella, mut niinku sanoin, en muista ihan satavarmaksi oliko rengaskoot juur noin. Enivei, vierintäkehissa ei kyllä ollut suurtakaan heittoa keskenään.
Noissa kuvissa ei ole satavarmasti 295/25 11" vanteella. Ei venyisi noin rajusti. Oletko varma tuosta vanteen ET luvusta? Kuvittelisin kyllä että 11" ET12 tulisi selvästi ulommas ja sisälle jäisi reilusti tilaa noin pienellä ET:llä...
Edit: tältä näyttää 295/25 11" vanteella.
Last edited by bemu2000; 10-04-2013, 15:28.
Comment
-
-
Tältä näyttää 285/25 11" et13
| BMW G30 X-Drive M-Sport |
| Nissan Navara TREK-1 |
ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |
Comment
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostNoissa kuvissa ei ole satavarmasti 295/25 11" vanteella. Ei venyisi noin rajusti. Oletko varma tuosta vanteen ET luvusta? Kuvittelisin kyllä että 11" ET12 tulisi selvästi ulommas ja sisälle jäisi reilusti tilaa noin pienellä ET:llä...
Aijaa, mitäpäs sitten luulet että niissä kuvissa on? Mä tiedän vaan sen että takavanne on Kahn Design rs-x jota saa bemariin vaan 9" ja 11" leveydellä 20" tuumaisena. Voihan olla että se on sitten mitattuna 11,5" leveä. Ja rengas on continental 295/25 20". En tiedä mikä tossa niin epäselvää ois.
Mut jos kertomani numerot kuitenkin epäilyttää niin olet täysin tervetullut vaihtamaan renkaita vaikka ensiviikolla niin voidaan yhdessä ihmetellä rengasmerkintöjä ja vanteisiin stanssattuja numeroita.
Asennusjuomat maksaa väärässä oleva. ( ota valmiiksi siksbäkki mukaan)
Ps.kuvat ovat viime kesältä, kevät ei ole vielä noin pitkällä edes täällä Tampereella. Jos joku epäilee sitäkin...Last edited by Puuankkuri; 11-04-2013, 00:40.Oli miten oli mutta näin on
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostAijaa, mitäpäs sitten luulet että niissä kuvissa on? Mä tiedän vaan sen että takavanne on Kahn Design rs-x jota saa bemariin vaan 9" ja 11" leveydellä 20" tuumaisena. Voihan olla että se on sitten mitattuna 11,5" leveä. Ja rengas on continental 295/25 20". En tiedä mikä tossa niin epäselvää ois.
Mut jos kertomani numerot kuitenkin epäilyttää niin olet täysin tervetullut vaihtamaan renkaita vaikka ensiviikolla niin voidaan yhdessä ihmetellä rengasmerkintöjä ja vanteisiin stanssattuja numeroita.
Asennusjuomat maksaa väärässä oleva. ( ota valmiiksi siksbäkki mukaan)
Ps.kuvat ovat viime kesältä, kevät ei ole vielä noin pitkällä edes täällä Tampereella. Jos joku epäilee sitäkin...
Äsken vielä sanoit:
mut niinku sanoin, en muista ihan satavarmaksi oliko rengaskoot juur noin
Jos varmuudella kuvissa on noi renkaat, niin sittenhän ne on. Toi sinun kommentti vaan pisti miettimään että mitkähän ne nyt sitten on, kun venystä päätellen näyttää ainakin minun silmään joltain 275/30 kumilta. 25 sarjalainen on yleensä selvästi kulmikkaampi kuin tuossa sinun kuvassa.
Edit: ainakin tässä ilmoituksessa ET luvut on 16/20... miltä nuo sinun vanteet kyllä minunkin silmään näyttää.
Vähän tarkkuutta nytLast edited by bemu2000; 11-04-2013, 01:06.
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostNe renkaat joiden mittoja en varmaksi muistanut olivatkin vanhat 19" tuuman rengas kierrokset ( 245/35 ja 265/30) joista puhuttiin tuossa aiemmin ihan eri asiayhteydessä. Lueppas nyt uudelleen....
Joo en tota edellisen sivun 19" postausta huomannutkaan. On kyllä jännä miten voi näyttää noin venyneeltä 295 kumi 11" vanteella. Mistä noi kahnin ET luvut muuten keksit? ET12 kuulosti todella omituiselta, että miksi joku firma olisi yleensäkään tilannut vanteita tollasilla specseillä, kun ne ei sopisi juuri mihinkään suoraan.Last edited by bemu2000; 11-04-2013, 01:43.
Comment
-
-
Mä oon viimekesänä katsonut noi et luvut vanteitten takaa (selvin päin) , mutta voihan olla että oon kattonunna kieroon :think ...
Juu ja sitäpaitsi ei noihin Et lukuihin voi aina ihan ihan sokeasti luottaakaan, ainakaan ihan halppis/replica-kurassa ,muistan eräätkin valssit joiden takana ollut et-merkintä näytti ihan perunoita.Oli miten oli mutta näin on
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostNiin ja samaa oon kyllä itsekin miettinyt että miten ihmeessä 295 näyttää niin kapealta 11" vanteen selässä. Siks olenkin vakavasti pohtinut seuraaviksi renkaiksi 305 kokoa. Että sikäli ollaan samoilla jäljillä...
Tai sitten vaan rengasmerkin vaihtoa kun katsot noita muita kuvia 285 ja 295 renkaista. Kaverilla on 305/25 Dunlopit irtonaisena ja on ne kyllä aika möhkäleet, verrattuna 295/25 Conteihin mitkä tilasi niitten tilalle. Auto oli mersu, mutta noitten renkaitten ero oli todella iso... 305 kumit ei olisi mennyt mitenkään.Last edited by bemu2000; 11-04-2013, 02:13.
Comment
-
-
Ite en oo päässyt vertaamaan kun toisiin yokohaman 285/30 19" kokoisiin, ja continental 295/25 20" on kyllä selvästi juur sen sentin leveämpi. Tottahan se on että eri rengasmerkkikin voisi auttaa, mutta kun jotenkin tykkään continentalin ominaisuuksista. Onko sun kaverilla ne 305 nakit ylimääräisenä?Oli miten oli mutta näin on
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostIte en oo päässyt vertaamaan kun toisiin yokohaman 285/30 19" kokoisiin, ja continental 295/25 20" on kyllä selvästi juur sen sentin leveämpi. Tottahan se on että eri rengasmerkkikin voisi auttaa, mutta kun jotenkin tykkään continentalin ominaisuuksista. Onko sun kaverilla ne 305 nakit ylimääräisenä?
Sillä oli niitä 2 paria ja toinen meni just. En tiedä onko vielä myymässä niitä toisia. Siinä kun kasvaa korkeuskin, niin tulee senkin puolesta ongelmia mahtumisen kanssa. On ne kyllä hirveet läskit.
Edit: renkaat on siis nämä http://www.rengas-online.com/cgi-bin...136&sowigan=So
Paistoleima on jokusen vuoden vanha, mutta täysin uuden ja virheettömät kumit silti. Ne saa kuulemma 400e hintaan/pari.Last edited by bemu2000; 11-04-2013, 12:17.
Comment
-
-
Originally posted by Puuankkuri View PostIte en oo päässyt vertaamaan kun toisiin yokohaman 285/30 19" kokoisiin, ja continental 295/25 20" on kyllä selvästi juur sen sentin leveämpi. Tottahan se on että eri rengasmerkkikin voisi auttaa, mutta kun jotenkin tykkään continentalin ominaisuuksista. Onko sun kaverilla ne 305 nakit ylimääräisenä?
jaaha foorumi taas sekoilluLast edited by bemu2000; 11-04-2013, 12:16.
Comment
-
Comment