Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwnoob
    Bimmer Rookie
    • Jun 2007
    • 45
    • lahti

    Originally posted by b mutteri kasa View Post
    nehän ne näyttää olevan.. sitten voikin jättää haaveilut noista vanteista. onko kellää tietoa breytonin cs vanteista, onko mitään hyvää tahi huonoa sanottavaa ?

    Comment

    • viktor
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1272
      • ...

      Originally posted by bmwnoob View Post
      nehän ne näyttää olevan.. sitten voikin jättää haaveilut noista vanteista. onko kellää tietoa breytonin cs vanteista, onko mitään hyvää tahi huonoa sanottavaa ?
      http://topgear.co.uk/acatalog/4x_20_...With_Tyres.php
      Ainakin Breytonin Inspirationit on olleet hyvät. Rajummassa kuoppaanajossakin antoi spaceri periksi eikä vanne.. Onneksi.
      Vähän painavathan nuo on, mutta niin taitaa suurin osa ei "kilpavanteista" olla, ainakin nuissa isoissa kokoluokissa.
      ///M5
      "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

      Comment

      • tuomkiti81
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 1162
        • Seinäjoki

        Sain omaan E60:iin kesäpyörät alle vasta torstaina kun tilaamani vanteet saapuivat >http://www.vertiniwheels.com/images/...blk-big.htm??/

        eteen tuli 8,5" leveä vanne 245/30/20 renkaalla ja taakse 10" leveä vanne 285/25/20 renkaalla. Yllättävän pehmoista on noilla ollu ajo, ottaen huomioon rengaskoon ja suomen "huippukuntoiset" tiet (varsinkin näin keväällä)

        Miinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:think
        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
        Opel Insignia 2.0 Cdti
        Scania R560 8x4

        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
        Ex. E60 530dA -05
        Ex. E39 530dA -01
        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

        Comment

        • Masatus
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 867
          • Haukipudas

          Originally posted by tuomkiti81 View Post
          Miinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:think
          Voihan se olla että meni tasapainoitus pieleen jo ihan uusissa kumeissa voi olla melkoisia painoheittoja... Sitten tuli mieleen että täristääkö vaikka ajaa pidemmän matkan eli voisko olla kyse ns. flatspot ilmiöstä eli kun auto seisoo yön ja kumit menee "kasaan" ja sitten lähtee ajamaan niin täryttää vaikka ekat 10km ja sitten loppuu.

          Comment

          • tuomkiti81
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1162
            • Seinäjoki

            Originally posted by Masatus View Post
            Voihan se olla että meni tasapainoitus pieleen jo ihan uusissa kumeissa voi olla melkoisia painoheittoja... Sitten tuli mieleen että täristääkö vaikka ajaa pidemmän matkan eli voisko olla kyse ns. flatspot ilmiöstä eli kun auto seisoo yön ja kumit menee "kasaan" ja sitten lähtee ajamaan niin täryttää vaikka ekat 10km ja sitten loppuu.
            Kyllä toi täristää ihan kokoajan kun vauhti on siellä 100km/h tuntumassa...voi olla että pitää käydä rengasliikkeessä,että kokeilisivat tasapainottaa renkaat uudestaan.
            Mercedes Benz Cls 350cdi W218
            Opel Insignia 2.0 Cdti
            Scania R560 8x4

            Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
            Ex. E60 530dA -05
            Ex. E39 530dA -01
            Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
            Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
            Ex. Opel Vectra 1.6i -99

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17797
              • Jämsä

              Originally posted by tuomkiti81 View Post
              Kyllä toi täristää ihan kokoajan kun vauhti on siellä 100km/h tuntumassa...voi olla että pitää käydä rengasliikkeessä,että kokeilisivat tasapainottaa renkaat uudestaan.

              mitkäs kumit siihen tulikaan? laitoithan ne yhdessä paketissa olleet soviterenkaat paikalleen?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Kuul4
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2009
                • 226
                • Salo - Somero - UKI, akseli

                Originally posted by bmwnoob View Post
                auttakaan viisaammat hieman.. olen hommaamassa uusia vanteita ja nakkeja kesäkäyttöön.. referenssinä voi käyttää näitä kuvia:


                eli mustaa vannetta kromi huulella..

                itesellä siis -05 e61 (ei madallettu)..
                mahtuuko 20" kivasti ko värkkiin ? ja mikä rengaskoko jotta menee oikein kaikki ? Eteen käsittääkseni 8,5" ja taakse 9,5". Vai kannattaako pysyä 19" renkaissa jos tulee joskus taakse painoa (rupeaako raapimaan)?
                Mahtuu hienosti, mutta hassulta näyttää jos madallusta ei ole tulossakaan...?
                Autoton

                EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.

                Comment

                • VilleW
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 469
                  • Turku

                  Originally posted by tuomkiti81 View Post
                  Sain omaan E60:iin kesäpyörät alle vasta torstaina kun tilaamani vanteet saapuivat >http://www.vertiniwheels.com/images/...blk-big.htm??/

                  eteen tuli 8,5" leveä vanne 245/30/20 renkaalla ja taakse 10" leveä vanne 285/25/20 renkaalla. Yllättävän pehmoista on noilla ollu ajo, ottaen huomioon rengaskoon ja suomen "huippukuntoiset" tiet (varsinkin näin keväällä)

                  Miinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:think
                  Laitahan kuvia, miltä näyttävät auton alla. Ovat ainakin irrallaan hyvän näköiset vanteet
                  Ex Bemut:
                  i3 REx -14
                  F15 xDrive40e -16
                  E71 X6 3.0 Sport -11
                  F10 525d x-Drive M-Sport -12
                  E70 X5 3.0sd -08
                  F36 418d Gran Coupe
                  F30 316d -12
                  E93 320i -08
                  E70 X5 3.0d Sport -07
                  E53 X5 3.0d Sport -04
                  E61 530dA M-Sport individual -06
                  E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                  E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                  E46 330i touring -01
                  E36 328i Coupe -97
                  E30 325i cabriolet -87
                  E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                  E21 318i -81

                  Comment

                  • tuomkiti81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1162
                    • Seinäjoki

                    Originally posted by VilleW View Post
                    Laitahan kuvia, miltä näyttävät auton alla. Ovat ainakin irrallaan hyvän näköiset vanteet
                    Ei tosta kehtaa vielä mitää kuvia laittaa..autossa orggis-alusta vielä niin näyttää vähä raktorilta. Toki tilaamania eibachin sport-line jousia tässä odotellaan...
                    Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                    Opel Insignia 2.0 Cdti
                    Scania R560 8x4

                    Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                    Ex. E60 530dA -05
                    Ex. E39 530dA -01
                    Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                    Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                    Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                    Comment

                    • VilleW
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 469
                      • Turku

                      Laita vaan, selviää tuo koko, kun olen itsekin pohtinut 19" ja 20" välillä.
                      Ex Bemut:
                      i3 REx -14
                      F15 xDrive40e -16
                      E71 X6 3.0 Sport -11
                      F10 525d x-Drive M-Sport -12
                      E70 X5 3.0sd -08
                      F36 418d Gran Coupe
                      F30 316d -12
                      E93 320i -08
                      E70 X5 3.0d Sport -07
                      E53 X5 3.0d Sport -04
                      E61 530dA M-Sport individual -06
                      E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                      E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                      E46 330i touring -01
                      E36 328i Coupe -97
                      E30 325i cabriolet -87
                      E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                      E21 318i -81

                      Comment

                      • tuomkiti81
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1162
                        • Seinäjoki

                        Originally posted by VilleW View Post
                        Laita vaan, selviää tuo koko, kun olen itsekin pohtinut 19" ja 20" välillä.
                        No,kai se on sitte pakko laittaa....kuvaki on otettu kännykällä joten laatu sen mukaista..

                        Ehdottomasti kannattaa ottaa E60/61:een 20"
                        Attached Files
                        Mercedes Benz Cls 350cdi W218
                        Opel Insignia 2.0 Cdti
                        Scania R560 8x4

                        Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
                        Ex. E60 530dA -05
                        Ex. E39 530dA -01
                        Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
                        Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
                        Ex. Opel Vectra 1.6i -99

                        Comment

                        • Midleton
                          Bimmer Rookie
                          • May 2009
                          • 63
                          • West Coast Finland

                          Hyvä kun laitoit, kiitos.

                          Olin just kirjottamassa, että millaselta ilman madallusta näyttää isommat kiekot. Ja nämähän oli 20"? (EDIT: siellähän se lukee, sori.)

                          Monet tossa sanoi, että näyttää hassulta jo 19" ilman madallusta. Kysyisinkin, että millaisena nää jantterit näkee auton (E60-61) esim. 16" vanteilla? Emmä nyt tosta kuvasta mitään hirveetä traktori-vaikutelmaa vielä saa, vaikka myönnän, että saattas pienellä pudotuksella paremmaltä näyttää.

                          Jotenkin vaan karsee ajatus tämä seuraava: ensin ostetaan hirveet kiekot, joilla saadaan auton luonnollinen mukavuus minimoitua. Sitten vielä pudotetaan alustaa, ettei vaan päästä raapimatta ajelemaan mökkitietä.

                          Mulla on E61Xi:hin 19" hakusessa. Ton kuvan perusteella ne voisi huoletta heittää alle ilman madallusta, ei haittaa mun estetiikan tajua (tyyliin Raiskin tuulipuku kesät talvet.) Ehkä jopa isommat. Kun madaltaa en millään haluaisi.
                          Last edited by Midleton; 20-04-2010, 08:22. Reason: Hölmöys

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            Mataluutta

                            Originally posted by Midleton View Post
                            ...
                            Monet tossa sanoi, että näyttää hassulta jo 19" ilman madallusta. Kysyisinkin, että millaisena nää jantterit näkee auton (E60-61) esim. 16" vanteilla? Emmä nyt tosta kuvasta mitään hirveetä traktori-vaikutelmaa vielä saa, vaikka myönnän, että saattas pienellä pudotuksella paremmaltä näyttää...
                            Tässä ku o tullu seurattua noita otettuja kuvia vanne/alustaratkaisuista (voit myös lukea raiskauksista), niin olen huomannut sen, että kameralla kun kuvaa otettu, niin ollaan polvella tai jopa makuulla, jolloin korostuu tuo korkeus.
                            Tuossakin muutama viesti ylöspäin kuvanottaja on ollut joko juuri kävelemään oppinut vesseli tai sitte kuva otettu tosiaan lähes makuulta. Onko tämä se luonnollinen ihailukulma, on sitte jokaisen oma asia. Toisaalta madaltaminenhan on myös jokaisen oma asia.
                            Itellä orkkis sporttialusta ja orkkis 18" vanteet ja ympäristö pitää autoa riittävän matalana, itse pidän sitä jo käytännöllisyyden rajoilla. Mutta kurviin taittuu moinen mursu ihmeellisen hyvin. Mutta eipä taida alustaratkaisuillaan (voit lukea raiskauksillaan) olla ajomukavuus / sporttisuus kaikissa tapauksissa hakusessakaan.
                            Jokainen tavallaan.

                            Mutta sehän on äärettömän hienoa jos jokainen vannekoonkasvattaja ja alustanmadaltaja voi kirkkainsilmin sanoa, että on vain ja ainoastaan tyytyväinen lopputulokseensa. Siitä niinku lähetään...
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • Asa74
                              Newbiemmer
                              • Mar 2010
                              • 13
                              • Tampere

                              17 taitaa riittää mullekin

                              Juuri näin perheen isänä hiljaisuutta ja käytännöllisyyttä ajatellen! Ei tarvi olla Pimp my Ride. Pitää selvitä rotvallien ylityksistä, mökkiteistä maavaralla, olla uravakaa ja hiljainen. Lisäksi olen ymmärtänyt että matalammat ja leveät kuluvat nopeasti + vähänkin kulmat pielessä sama tulos.

                              Olen katsellut Styling 166 17' M5 vanteita http://verkkokauppa.harline.com/prod...ase=&offset=15

                              Tunteeko joku putiikin? Ovatko "liian halvat" ja onko replikoissa eroja, esim. jotkut huonompia vaikka sama vannemalli?

                              Auto on 04 E61 530dA vakioalusta. Onko noiden vanteiden offset/ET 20 OK? Entäs kantavuus 660kg? Rekkari antaa taka-akselin max. akselipaino 1300 joten siihen nuo juuri riittäisivät täydessäkin lastissa (2x660=1320kg).

                              Renkaiksi olen kaavaillut Barum Bravuris 2 ja 225/50R17 98W XL vannerivalla. Eikös noiden kantavuuden voi katsoa riittävän myös 225? XL lienee myös jäykempi kaarroissa, sillä nykyiset Hakka 4 16' talvirenkaat ovat aivat kammottavan muljuvaa taikinaa jotka menevät pakkovaihtoon ennen ensi talvea.

                              Em. vanteen leveys on tosin 8' eli aletaan olla 225 ylärajalla. En vaan ole kapeampina löytänyt :( Onko renkaan "vannerivasta" mitään hyötyä tuolla vanteella?

                              Viimeinen kysymys: 245 istuisi paremmin 8' vanteelle, mutta mikä on raadin käsitys + ja - 225 ja 245 välillä? Itse uskon että 225 on hiljaisempi, uravakaampi, polttoainetaloudellisempi ja vesiliirtoturvallisempi (pienet lapset kyydissä) mutta onko jotain pointteja joilla 245 voisi puolustaa, esim. tuoko selvää jämäkkyyden lisäystä mutkissa/kaarroissa? Eli onko 225 aina vähän taikinaa noin ison auton alla?

                              Monta kysymystä, mutta otan kiitollisena vastaan vastauksia mahdollisimman moneen.
                              E61 530dA Touring -04

                              Ex:
                              Nissan Primera 2.0i -01
                              E46 328i M-Sport -00
                              E30/5 324td Touring -92

                              Comment

                              • touring39
                                BTCF Member
                                • May 2005
                                • 3901
                                • Kaarina

                                Originally posted by Asa74 View Post
                                Juuri näin perheen isänä hiljaisuutta ja käytännöllisyyttä ajatellen! Ei tarvi olla Pimp my Ride. Pitää selvitä rotvallien ylityksistä, mökkiteistä maavaralla, olla uravakaa ja hiljainen. Lisäksi olen ymmärtänyt että matalammat ja leveät kuluvat nopeasti + vähänkin kulmat pielessä sama tulos.

                                Olen katsellut Styling 166 17' M5 vanteita http://verkkokauppa.harline.com/prod...ase=&offset=15

                                Tunteeko joku putiikin? Ovatko "liian halvat" ja onko replikoissa eroja, esim. jotkut huonompia vaikka sama vannemalli?

                                Auto on 04 E61 530dA vakioalusta. Onko noiden vanteiden offset/ET 20 OK? Entäs kantavuus 660kg? Rekkari antaa taka-akselin max. akselipaino 1300 joten siihen nuo juuri riittäisivät täydessäkin lastissa (2x660=1320kg).

                                Renkaiksi olen kaavaillut Barum Bravuris 2 ja 225/50R17 98W XL vannerivalla. Eikös noiden kantavuuden voi katsoa riittävän myös 225? XL lienee myös jäykempi kaarroissa, sillä nykyiset Hakka 4 16' talvirenkaat ovat aivat kammottavan muljuvaa taikinaa jotka menevät pakkovaihtoon ennen ensi talvea.

                                Em. vanteen leveys on tosin 8' eli aletaan olla 225 ylärajalla. En vaan ole kapeampina löytänyt :( Onko renkaan "vannerivasta" mitään hyötyä tuolla vanteella?

                                Viimeinen kysymys: 245 istuisi paremmin 8' vanteelle, mutta mikä on raadin käsitys + ja - 225 ja 245 välillä? Itse uskon että 225 on hiljaisempi, uravakaampi, polttoainetaloudellisempi ja vesiliirtoturvallisempi (pienet lapset kyydissä) mutta onko jotain pointteja joilla 245 voisi puolustaa, esim. tuoko selvää jämäkkyyden lisäystä mutkissa/kaarroissa? Eli onko 225 aina vähän taikinaa noin ison auton alla?

                                Monta kysymystä, mutta otan kiitollisena vastaan vastauksia mahdollisimman moneen.
                                Mulla oli juuri noi replicat yhden kesän e60 alla (tosin nelivedon ET:llä) ja niilla 225/50-17 Michelinit. Vanteet oli ihan hyvälaatuiset, eli esim. painoja ei juurikaan mennyt, eikä täristänyt tai ravistanut. Matka-ajossa mukavammat kuin nykyiset 245/40-18 nakit. Että siitä vaan

                                Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                                Ex:
                                e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎