Originally posted by b mutteri kasa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by bmwnoob View Postnehän ne näyttää olevan.. sitten voikin jättää haaveilut noista vanteista. onko kellää tietoa breytonin cs vanteista, onko mitään hyvää tahi huonoa sanottavaa ?
http://topgear.co.uk/acatalog/4x_20_...With_Tyres.php
Vähän painavathan nuo on, mutta niin taitaa suurin osa ei "kilpavanteista" olla, ainakin nuissa isoissa kokoluokissa.///M5
"Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."
Comment
-
-
Sain omaan E60:iin kesäpyörät alle vasta torstaina kun tilaamani vanteet saapuivat >http://www.vertiniwheels.com/images/...blk-big.htm??/
eteen tuli 8,5" leveä vanne 245/30/20 renkaalla ja taakse 10" leveä vanne 285/25/20 renkaalla. Yllättävän pehmoista on noilla ollu ajo, ottaen huomioon rengaskoon ja suomen "huippukuntoiset" tiet (varsinkin näin keväällä)
Miinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:thinkMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostMiinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:think
Comment
-
-
Originally posted by Masatus View PostVoihan se olla että meni tasapainoitus pieleen jo ihan uusissa kumeissa voi olla melkoisia painoheittoja... Sitten tuli mieleen että täristääkö vaikka ajaa pidemmän matkan eli voisko olla kyse ns. flatspot ilmiöstä eli kun auto seisoo yön ja kumit menee "kasaan" ja sitten lähtee ajamaan niin täryttää vaikka ekat 10km ja sitten loppuu.Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostKyllä toi täristää ihan kokoajan kun vauhti on siellä 100km/h tuntumassa...voi olla että pitää käydä rengasliikkeessä,että kokeilisivat tasapainottaa renkaat uudestaan.
mitkäs kumit siihen tulikaan? laitoithan ne yhdessä paketissa olleet soviterenkaat paikalleen?
Comment
-
-
Originally posted by bmwnoob View Postauttakaan viisaammat hieman.. olen hommaamassa uusia vanteita ja nakkeja kesäkäyttöön.. referenssinä voi käyttää näitä kuvia:
eli mustaa vannetta kromi huulella..
itesellä siis -05 e61 (ei madallettu)..
mahtuuko 20" kivasti ko värkkiin ? ja mikä rengaskoko jotta menee oikein kaikki ? Eteen käsittääkseni 8,5" ja taakse 9,5". Vai kannattaako pysyä 19" renkaissa jos tulee joskus taakse painoa (rupeaako raapimaan)?Autoton
EX: E61 535d, Audi A4 B7 2.0T Avant quattro -05, Audi S6 C5 Avant manual -00, Audi A6 C5 2.8 Avant quattro -98, Audi TT 1.8T MK1 -99, VW passat 3BG 1.8T -01, VW Golf MKII 1.4 -90, Honda Prelude 2.0 4WS -88.
Comment
-
-
Originally posted by tuomkiti81 View PostSain omaan E60:iin kesäpyörät alle vasta torstaina kun tilaamani vanteet saapuivat >http://www.vertiniwheels.com/images/...blk-big.htm??/
eteen tuli 8,5" leveä vanne 245/30/20 renkaalla ja taakse 10" leveä vanne 285/25/20 renkaalla. Yllättävän pehmoista on noilla ollu ajo, ottaen huomioon rengaskoon ja suomen "huippukuntoiset" tiet (varsinkin näin keväällä)
Miinusta sen verran että auto alkoi jonkin verran täristää(varsinkin 80-120km/h), kun vaihdoin noi pyörät alle. En sitten tiedä että menikö tasapainoitus vähän pieleen vai mikä...:thinkEx Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by VilleW View PostLaitahan kuvia, miltä näyttävät auton alla. Ovat ainakin irrallaan hyvän näköiset vanteetMercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Laita vaan, selviää tuo koko, kun olen itsekin pohtinut 19" ja 20" välillä.Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by VilleW View PostLaita vaan, selviää tuo koko, kun olen itsekin pohtinut 19" ja 20" välillä.
Ehdottomasti kannattaa ottaa E60/61:een 20"Mercedes Benz Cls 350cdi W218
Opel Insignia 2.0 Cdti
Scania R560 8x4
Ex. Mercedes Benz Cls 350cgi -07 W219
Ex. E60 530dA -05
Ex. E39 530dA -01
Ex. Volkswagen Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i -99
Comment
-
-
Hyvä kun laitoit, kiitos.
Olin just kirjottamassa, että millaselta ilman madallusta näyttää isommat kiekot. Ja nämähän oli 20"? (EDIT: siellähän se lukee, sori.)
Monet tossa sanoi, että näyttää hassulta jo 19" ilman madallusta. Kysyisinkin, että millaisena nää jantterit näkee auton (E60-61) esim. 16" vanteilla? Emmä nyt tosta kuvasta mitään hirveetä traktori-vaikutelmaa vielä saa, vaikka myönnän, että saattas pienellä pudotuksella paremmaltä näyttää.
Jotenkin vaan karsee ajatus tämä seuraava: ensin ostetaan hirveet kiekot, joilla saadaan auton luonnollinen mukavuus minimoitua. Sitten vielä pudotetaan alustaa, ettei vaan päästä raapimatta ajelemaan mökkitietä.
Mulla on E61Xi:hin 19" hakusessa. Ton kuvan perusteella ne voisi huoletta heittää alle ilman madallusta, ei haittaa mun estetiikan tajua (tyyliin Raiskin tuulipuku kesät talvet.) Ehkä jopa isommat. Kun madaltaa en millään haluaisi.
Comment
-
-
Mataluutta
Originally posted by Midleton View Post...
Monet tossa sanoi, että näyttää hassulta jo 19" ilman madallusta. Kysyisinkin, että millaisena nää jantterit näkee auton (E60-61) esim. 16" vanteilla? Emmä nyt tosta kuvasta mitään hirveetä traktori-vaikutelmaa vielä saa, vaikka myönnän, että saattas pienellä pudotuksella paremmaltä näyttää...
Tuossakin muutama viesti ylöspäin kuvanottaja on ollut joko juuri kävelemään oppinut vesseli tai sitte kuva otettu tosiaan lähes makuulta. Onko tämä se luonnollinen ihailukulma, on sitte jokaisen oma asia. Toisaalta madaltaminenhan on myös jokaisen oma asia.
Itellä orkkis sporttialusta ja orkkis 18" vanteet ja ympäristö pitää autoa riittävän matalana, itse pidän sitä jo käytännöllisyyden rajoilla. Mutta kurviin taittuu moinen mursu ihmeellisen hyvin. Mutta eipä taida alustaratkaisuillaan (voit lukea raiskauksillaan) olla ajomukavuus / sporttisuus kaikissa tapauksissa hakusessakaan.
Jokainen tavallaan.
Mutta sehän on äärettömän hienoa jos jokainen vannekoonkasvattaja ja alustanmadaltaja voi kirkkainsilmin sanoa, että on vain ja ainoastaan tyytyväinen lopputulokseensa. Siitä niinku lähetään...E91 335iAT -08
-Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
Comment
-
-
17 taitaa riittää mullekin
Juuri näin perheen isänä hiljaisuutta ja käytännöllisyyttä ajatellen! Ei tarvi olla Pimp my Ride. Pitää selvitä rotvallien ylityksistä, mökkiteistä maavaralla, olla uravakaa ja hiljainen. Lisäksi olen ymmärtänyt että matalammat ja leveät kuluvat nopeasti + vähänkin kulmat pielessä sama tulos.
Olen katsellut Styling 166 17' M5 vanteita http://verkkokauppa.harline.com/prod...ase=&offset=15
Tunteeko joku putiikin? Ovatko "liian halvat" ja onko replikoissa eroja, esim. jotkut huonompia vaikka sama vannemalli?
Auto on 04 E61 530dA vakioalusta. Onko noiden vanteiden offset/ET 20 OK? Entäs kantavuus 660kg? Rekkari antaa taka-akselin max. akselipaino 1300 joten siihen nuo juuri riittäisivät täydessäkin lastissa (2x660=1320kg).
Renkaiksi olen kaavaillut Barum Bravuris 2 ja 225/50R17 98W XL vannerivalla. Eikös noiden kantavuuden voi katsoa riittävän myös 225? XL lienee myös jäykempi kaarroissa, sillä nykyiset Hakka 4 16' talvirenkaat ovat aivat kammottavan muljuvaa taikinaa jotka menevät pakkovaihtoon ennen ensi talvea.
Em. vanteen leveys on tosin 8' eli aletaan olla 225 ylärajalla. En vaan ole kapeampina löytänyt :( Onko renkaan "vannerivasta" mitään hyötyä tuolla vanteella?
Viimeinen kysymys: 245 istuisi paremmin 8' vanteelle, mutta mikä on raadin käsitys + ja - 225 ja 245 välillä? Itse uskon että 225 on hiljaisempi, uravakaampi, polttoainetaloudellisempi ja vesiliirtoturvallisempi (pienet lapset kyydissä) mutta onko jotain pointteja joilla 245 voisi puolustaa, esim. tuoko selvää jämäkkyyden lisäystä mutkissa/kaarroissa? Eli onko 225 aina vähän taikinaa noin ison auton alla?
Monta kysymystä, mutta otan kiitollisena vastaan vastauksia mahdollisimman moneen.E61 530dA Touring -04
Ex:
Nissan Primera 2.0i -01
E46 328i M-Sport -00
E30/5 324td Touring -92
Comment
-
-
Originally posted by Asa74 View PostJuuri näin perheen isänä hiljaisuutta ja käytännöllisyyttä ajatellen! Ei tarvi olla Pimp my Ride. Pitää selvitä rotvallien ylityksistä, mökkiteistä maavaralla, olla uravakaa ja hiljainen. Lisäksi olen ymmärtänyt että matalammat ja leveät kuluvat nopeasti + vähänkin kulmat pielessä sama tulos.
Olen katsellut Styling 166 17' M5 vanteita http://verkkokauppa.harline.com/prod...ase=&offset=15
Tunteeko joku putiikin? Ovatko "liian halvat" ja onko replikoissa eroja, esim. jotkut huonompia vaikka sama vannemalli?
Auto on 04 E61 530dA vakioalusta. Onko noiden vanteiden offset/ET 20 OK? Entäs kantavuus 660kg? Rekkari antaa taka-akselin max. akselipaino 1300 joten siihen nuo juuri riittäisivät täydessäkin lastissa (2x660=1320kg).
Renkaiksi olen kaavaillut Barum Bravuris 2 ja 225/50R17 98W XL vannerivalla. Eikös noiden kantavuuden voi katsoa riittävän myös 225? XL lienee myös jäykempi kaarroissa, sillä nykyiset Hakka 4 16' talvirenkaat ovat aivat kammottavan muljuvaa taikinaa jotka menevät pakkovaihtoon ennen ensi talvea.
Em. vanteen leveys on tosin 8' eli aletaan olla 225 ylärajalla. En vaan ole kapeampina löytänyt :( Onko renkaan "vannerivasta" mitään hyötyä tuolla vanteella?
Viimeinen kysymys: 245 istuisi paremmin 8' vanteelle, mutta mikä on raadin käsitys + ja - 225 ja 245 välillä? Itse uskon että 225 on hiljaisempi, uravakaampi, polttoainetaloudellisempi ja vesiliirtoturvallisempi (pienet lapset kyydissä) mutta onko jotain pointteja joilla 245 voisi puolustaa, esim. tuoko selvää jämäkkyyden lisäystä mutkissa/kaarroissa? Eli onko 225 aina vähän taikinaa noin ison auton alla?
Monta kysymystä, mutta otan kiitollisena vastaan vastauksia mahdollisimman moneen.
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Comment