Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60/E61 Vanne- ja rengasfit -topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Phaedrus View PostOmassa E60:ssa on edessä 245/40R18 ja takana 275/35R18. Onko tämä kombinaatio järkevä / suositusten mukainen?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by -challenger- View PostRuma tulee 35 korkeella kumilla ja 18tuumanvanteetlla jos ei ole tontitettu.
275/35 kumi ei ole mikään matala edes, niin eikai se sentään pahalta näytä... orkkis koko kuitenkin.
Comment
-
-
Nämä rengasasiat ovat itselle täysin vieraita, mutta eikös 275/35 tarkoita 96,3 mm korkeaa rengasta ja 245/40 vastaavasti 98,0 mm korkeutta? Mitä korkeampi rengas, sitä pidempi kierros. Ajonvakautuksen vuoksi etu- ja takarenkaiden vierintäkehässä ei varmaankaan saisi olla kovin suurta heittoa, right? Mistä syystä talvirenkaana olisi hyvä käyttää kapeampaa kumia? Varmaan nämä ovat perusasioita mutta joskus nekin pitää selvittää itselle...
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostNämä rengasasiat ovat itselle täysin vieraita, mutta eikös 275/35 tarkoita 96,3 mm korkeaa rengasta ja 245/40 vastaavasti 98,0 mm korkeutta? Mitä korkeampi rengas, sitä pidempi kierros. Ajonvakautuksen vuoksi etu- ja takarenkaiden vierintäkehässä ei varmaankaan saisi olla kovin suurta heittoa, right? Mistä syystä talvirenkaana olisi hyvä käyttää kapeampaa kumia? Varmaan nämä ovat perusasioita mutta joskus nekin pitää selvittää itselle...
esimerkkinä 245 levee kumi tuppaa nousemaan herkästi jo puuterilumen päälle kaupunki nopeuksissa. kuten taasen kapeempi kumi ei tätä tee niin hiljasessa vauhdissa.
Comment
-
-
Originally posted by k0rppi View Posttalvirenkaana siks kapeempi kumi, että siinä on pintapaine kovempi, kun leveessä.
esimerkkinä 245 levee kumi tuppaa nousemaan herkästi jo puuterilumen päälle kaupunki nopeuksissa. kuten taasen kapeempi kumi ei tätä tee niin hiljasessa vauhdissa.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostTalvirengassetti on näköjään eri sarjaa eli merkintöjen mukaan 225/50R17. Täällä Hollannissa ei saa käyttää nastoja, joten alle pitäisi laittaa kitkarenkaat. Onko järkevää hankkia uudet renkaat em. mitoilla? Suosituksia?
laita vaan se 18" setti, jos sulla on sellaiset vanteetkin.
Comment
-
-
Kesärenkaat on 18" ja pintaa on hyvin jäljellä (Bridgestone Potenza). Talvirenkaat taas on 17" ja vaihtokunnossa (Dunlop SP Winter Sport M3). Vanteiden kokoa en ole mitannut mutta oletettavasti talvirenkaissa pienempi halkaisija. Kuten sanottu, rengasasiat ovat vieraita ja hyvät neuvot otetaan kiitoksella vastaan.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKesärenkaat on 18" ja pintaa on hyvin jäljellä (Bridgestone Potenza). Talvirenkaat taas on 17" ja vaihtokunnossa (Dunlop SP Winter Sport M3). Vanteiden kokoa en ole mitannut mutta oletettavasti talvirenkaissa pienempi halkaisija. Kuten sanottu, rengasasiat ovat vieraita ja hyvät neuvot otetaan kiitoksella vastaan.
Siellä lienee kelit keskimäärin lämpimämpiä ja vähemmän liukasta joten jotku euroopan kitkat lienee OK. Runflättejä en suosittele.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKesärenkaat on 18" ja pintaa on hyvin jäljellä (Bridgestone Potenza). Talvirenkaat taas on 17" ja vaihtokunnossa (Dunlop SP Winter Sport M3). Vanteiden kokoa en ole mitannut mutta oletettavasti talvirenkaissa pienempi halkaisija. Kuten sanottu, rengasasiat ovat vieraita ja hyvät neuvot otetaan kiitoksella vastaan.
oletettavasti ne vanteetkin on 17" jos renkaat on 17"
mutta joo, ehkä se kannattaa niille talvivanteille hakea vastaavat kaupasta mitkä niillä on ollutkin. onkos hollannissa nastarenkaat kielletty niin kuin saksassa? taisi olla viime talvi aika kova sielläkin. jos suomessa meinaat talvella ollenkaan sillä autolla ajaa, niin kannattaa ostaa ihan kunnolliset talvirenkaat.Last edited by bemu2000; 08-10-2011, 00:22.
Comment
-
-
Kiitokset, päätöksenteko helpottuu kun muuttujien määrä vähenee. Talveahan täällä ei ole käytännössä ollenkaan vaikka paikalliset ovat eri mieltä. Benelux-maissa on nastarengaskielto, sama pätee varmaan suurimpaan osaan keski-euroopan maita (mutu). Tarkoitus on tosiaakin hankkia Suomen olosuhteisiin sopivat kitkat kun tulee liikuttua jonkin verran, myös pohjoisessa. RF mallit olen sulkenut pois. En tiedä kuinka hyviä esim. Nokian kitkat ovat verrattuna muiden valmistajien malleihin, nastapuolellahan HP on pärjännyt hyvin. Kun en ole koskaan edes ajanut kitkoilla niin ei ole minkäänlaista näkemystä eikä käsitystä kitkarenkaiden ominaisuuksista tai valmistajista. Pitäisi varmaan etsiä vertailuja lehdistä mutta niistä ei selviä miten hyvin rengas istuu juuri E60:n alle.
Comment
-
-
Originally posted by Phaedrus View PostKiitokset, päätöksenteko helpottuu kun muuttujien määrä vähenee. Talveahan täällä ei ole käytännössä ollenkaan vaikka paikalliset ovat eri mieltä. Benelux-maissa on nastarengaskielto, sama pätee varmaan suurimpaan osaan keski-euroopan maita (mutu). Tarkoitus on tosiaakin hankkia Suomen olosuhteisiin sopivat kitkat kun tulee liikuttua jonkin verran, myös pohjoisessa. RF mallit olen sulkenut pois. En tiedä kuinka hyviä esim. Nokian kitkat ovat verrattuna muiden valmistajien malleihin, nastapuolellahan HP on pärjännyt hyvin. Kun en ole koskaan edes ajanut kitkoilla niin ei ole minkäänlaista näkemystä eikä käsitystä kitkarenkaiden ominaisuuksista tai valmistajista. Pitäisi varmaan etsiä vertailuja lehdistä mutta niistä ei selviä miten hyvin rengas istuu juuri E60:n alle.
Comment
-
Comment