Tuli hommattua talvinakeiksi kitkat 225/45-18 (vanteet 8.5x18).
Tuntuu mukavammilta ajaa kuin vanhat 245/40-18 kitkat, myös vetely loppui kuin seinään. Suosittelen... Ovatko muut käyttäneet tätä kokoa?
Toissapäivänä vaihettiin täysin loppuun ajettujen kitka runflattien tilalle tossa kyseisessä koossa 245/45/18 michelinin x-ice north xin2:set. Voin kertoo et aika mieletön ero ajettavuudessa Hetken joutu noilla vanhoilla kärsimään ku ei saanu aikaseks uusia hommata. Mun mielestä toi on just passeli pyörä tähän vehkeeseen. Mulla siis E61.
"Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
Niin, miten on? Millä et- luvulla tuommoset vanteet vielä menee alle, ma ei tieta..?
eteen pitäisi ainakin mennä, taaksekkin varmaan menee jos ei ole mitään ylisuurta rengasta vanteella...
Vertailuksi eteen menee ainakin 9,5x19 et18 ja taakse 10,5x19 et20...
Eli eikös silloin 8,5x19 et12 ja 9,5x19 et12 ulkoreunat ole suht samoilla paikkeilla...
Niin, miten on? Millä et- luvulla tuommoset vanteet vielä menee alle, ma ei tieta..?
Vakio renkaat on 245/35 ja 275/30. ET15-20 pitää olla vähintään taakse noilla renkailla, eli ei onnistu jaon muutos spacereilla. Jollain alikokorenkailla voi mennä.
Vakio renkaat on 245/35 ja 275/30. ET15-20 pitää olla vähintään taakse noilla renkailla, eli ei onnistu jaon muutos spacereilla. Jollain alikokorenkailla voi mennä.
Tän topicin sivulla 119 on Mlatvala laittanut kuvia 9,5x19 et -1, näyttää menevän alle... Mikäköhän kumi?
No jos 9,5 levee vanne et-1 ja 285/25-20 kumi alla mahtuu alle, niin eikös sillon mahdu kanssa 9,5x19 et12 275/30-19?
Kyseessä on touring missä on takana automaattinen tasonsäätö ja ilmajouset. Ei ne mahtuisi, jos joustaisi tarpeeksi pitkälle. Rautajousinen E60 on täysin eri asia.
Edit: tuolla aikaisemmin joku kirjoitti että E60 ET17 vanteilla ottaa jo kaareen kiinni madallettuna ja kulmat säädettynä. Jos touringinkin ihan kenttään laittaa, niin ei tollaset ET0-10 setit mahdu.
Usko nyt jo. ET12 275 kumilla ei mahdu madallettuun E60:iin raapimatta, vai pitääkö se vääntää vielä rautalangasta Orkkis takavanne kuitenkin 9,5x19" ET32...
Usko nyt jo. ET12 275 kumilla ei mahdu madallettuun E60:iin raapimatta, vai pitääkö se vääntää vielä rautalangasta Orkkis takavanne kuitenkin 9,5x19" ET32...
ET17:kin ottaa jo ihan aavistuksen kiinni jos camberit on nostettu oikeaoppisesti matalalle renkaalle tehtaan suosituksen "pystympään päähän" KLIK
moikka
kun rengas vaihtui roadstone 275/30-19 (mitattu kulutuspinnan leveys 265mm) renkaasta goodyear F1 assymetric 2 275/30-19 (mitattu kulutuspinnan leveys 284mm) niin eihän se sitten mahtunut ilman mankelointia.eli noissa renkaissa on melkoisia eroja ilmoitetun ja mitatun välillä.
Ford Capri-69 3,0 turbo. 350hv ja 500nm 1986
Golf GTD-83 1,6d 120hv ja 350nm,1987
Golf GTI turbo-83 1,8 282hv ja 400nm 1,2bar , 1989
Opel corsa GSI turbo -89 1,6 235hv ja 350nm 1,3bar ,1996 100-200 10s
Opel corsa GSI turbo -89 616hv ja 740nm 1,8bar.12,4s 1/4 / 207km/h 100-200 4,5s. 0-1km 298km/h
BMW 330d-00 250hv ja 630nm
BMW 330D-05 vakio 2005
BMW 335DAT-07 361hv ja 780nm 2007-- 13,32 1/4 ja 235 topspeed
BMW 530DA-09 LCI n.320hv e60
BMW 535D Xdrive 2012 F11 447hv ja 870nm
Comment