Niin vähän arvelinkin että voi näyttää pieneltä vaikkei milleissä iso ero olekkaan. Mutta entä nuo kumhot? muistelen että sinulla olisi jossain autossa kumhot olleet? Ilmeisesti ainakin hinta laatusuhde olisi hyvä noissa?
Niin vähän arvelinkin että voi näyttää pieneltä vaikkei milleissä iso ero olekkaan. Mutta entä nuo kumhot? muistelen että sinulla olisi jossain autossa kumhot olleet? Ilmeisesti ainakin hinta laatusuhde olisi hyvä noissa?
Minulla on kanssa kumhot 18", nelivedossa! Ajan myös päivittäin autoilla työn puolesta jossa toisessa Hkpl 7 17" ja toisessa Continentalin uusimmat ja voin kyllä sanoa n. 2,5 milj kilometrin työajokokemuksella että Kumhoja en luokittele edes talvirenkaiksi! Pärjää niillä mutta surkeat ne ovat!
Kerta sulla on noin laadukas auto niin panosta nyt ihmeessä renkaisiin, on kuitenkin vain niillä tiessä kiinni
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Minulla on kanssa kumhot 18", nelivedossa! Ajan myös päivittäin autoilla työn puolesta jossa toisessa Hkpl 7 17" ja toisessa Continentalin uusimmat ja voin kyllä sanoa n. 2,5 milj kilometrin työajokokemuksella että Kumhoja en luokittele edes talvirenkaiksi! Pärjää niillä mutta surkeat ne ovat!
Kerta sulla on noin laadukas auto niin panosta nyt ihmeessä renkaisiin, on kuitenkin vain niillä tiessä kiinni
Nyt on alla toista talvea michelinin x ice2 kitkat. Hyvin on noillakin pärjännyt, mutta tänä talvena tuntuneet jotenkin huomattavasti liukkaammilta kuin ekana talvena. Viime talvena auto oli kyllä vakio että kaipa sekin vaikuttaa jonkin verran. Tympimään ruennut tuo olematon jää pito. No katsoo mitkä kumit tuohon nyt laittaa.
edit: Ja paskat kyllä mä ne kumhot tilaan.
Minulla on kanssa kumhot 18", nelivedossa! Ajan myös päivittäin autoilla työn puolesta jossa toisessa Hkpl 7 17" ja toisessa Continentalin uusimmat ja voin kyllä sanoa n. 2,5 milj kilometrin työajokokemuksella että Kumhoja en luokittele edes talvirenkaiksi! Pärjää niillä mutta surkeat ne ovat!
Kerta sulla on noin laadukas auto niin panosta nyt ihmeessä renkaisiin, on kuitenkin vain niillä tiessä kiinni
Ai juurikin KW22? Ei ne markkinoitten parhaat ole, eikä voi tietysti täysin verratakaan täysin eri hintaluokan renkaisiin. Samassa koossa omakohtaisia kokemuksia vain KW22 ja Hkpl 5 malleista, niin kyllä noista vaihtoehdoista ottaisin selkeästi ennemmin Kumhon... Tukevampi ja hiljaisempi. Pito samaa luokkaa. Ei edes talvirengas, ei helvetti mitää tuubaa tulee
Millaisia kokemuksia porukalla on noista 74,1mm keskireiän vanteista E60 alla, voiko ne olla hyvät? Pitäisi vanteet hommata kesäksi, ja perse ei kestä uusien orkkisvanteiden ostamista, ja käytettynä ei tunnu oikein löytyvän, joten aloin harkitsemaan noita muiden valmistajien vanteita jotka yleensä tulee tuolla isommalla reiällä. On vaan huonoja kokemuksia noista, vaikka olisi millaiset sovitinrinkulat yms. niin ei ole saanut kaikkia tärinöitä pois.
BMW E60 530iA LCI -07 Monacoblau
ex: BMW E60 520i -04 Silvergrau
Ai juurikin KW22? Ei ne markkinoitten parhaat ole, eikä voi tietysti täysin verratakaan täysin eri hintaluokan renkaisiin. Samassa koossa omakohtaisia kokemuksia vain KW22 ja Hkpl 5 malleista, niin kyllä noista vaihtoehdoista ottaisin selkeästi ennemmin Kumhon... Tukevampi ja hiljaisempi. Pito samaa luokkaa. Ei edes talvirengas, ei helvetti mitää tuubaa tulee
Juuri samat, koossa 225/40-18, aivan järkyttävät ajaa niin sulalla kuin lumellakin!
Erittäin levoton asfaltilla varsinkin vähänkin reippaammassa ajossa, kulutus nousi 235/35-19" michelinin kesäkumista 1,1/100km litraa tankatusta mitattuna
pakkaslumella tuntuu kuin kesärenkailla ajaisi (160hp torseni menee vielä 3. Kylkiedellä) jäällä pito on kohtuullinen
mutta esim jarrutusmatkaa Volvon Hkpl 7:lla tuli eroa 16m 80km/h - 0km/h, en tiedä teistä mutta minusta se on paljon
Tämä oli pakko testata kun tuntui aina Kumhojen jälkeen nokialla ajamaan lähtiessä että olisi kesä tullut
Ostakaa ihmeessä kumhot mutta paskat ne on
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Ai juurikin KW22? Ei ne markkinoitten parhaat ole, eikä voi tietysti täysin verratakaan täysin eri hintaluokan renkaisiin. Samassa koossa omakohtaisia kokemuksia vain KW22 ja Hkpl 5 malleista, niin kyllä noista vaihtoehdoista ottaisin selkeästi ennemmin Kumhon... Tukevampi ja hiljaisempi. Pito samaa luokkaa. Ei edes talvirengas, ei helvetti mitää tuubaa tulee
Pojat, mulla on herneitä kaupan ;-)
Tuskin nuo Kumhot on oikein millään mittarilla
(maksimissaan kuivalla asfaltilla) paremmat kuin hakka 7:t.
Mutta jos ne maksaa kolmanneksen vähänmmän,
aina puntarissa painaa se kokonaisuus suhteessa hintaan...
M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Tuskin nuo Kumhot on oikein millään mittarilla
(maksimissaan kuivalla asfaltilla) paremmat kuin hakka 7:t.
Mutta jos ne maksaa kolmanneksen vähänmmän,
aina puntarissa painaa se kokonaisuus suhteessa hintaan...
Hintahan toki vaikuttaa monella hankintaperusteisiin, mutta itse en ammattiautoilijana ymmärrä jos johonkin kunnon Bemariin ostetaan huonot talvirenkaat vaikka ne halvat olisikin! Suomessa on kuitenkin pitkä talvi ja välillä kelitkin ovat todella huonoja
Muistutan edelleen että se 30teuron BMW on edelleenkin vain niillä neljällä kämmenen kokoisella renkaan pinnalla tiessä "kiinni"
Omat Kumhot ostin juuri siksi kuin kaverit kehui hyviksi, jälleen kerran sai todeta että halvalla harvoin saa keskinkertaista parempaa!
BMW F11 LCI 530da x-drive
Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana
Tuskin nuo Kumhot on oikein millään mittarilla
(maksimissaan kuivalla asfaltilla) paremmat kuin hakka 7:t.
Mutta jos ne maksaa kolmanneksen vähänmmän,
aina puntarissa painaa se kokonaisuus suhteessa hintaan...
KW22 on ollut testeissa lähes tasan HKPL5:n ja Gislaved nordfrostin kanssa. Niin kun sanottu, ei ne yhtä hyvät ole kuin seiskat, mutta ainakin hiljaisemmat ne on... Ja tuosta kulutuksesta. Mulla ei lisääntynyt yhtään kulutus kesärenkaisiin verrattuna. Pidossakaan ei mitään moittimista. HPKL5 tuntuu vetelältä paskalta KW22 jälkeen. Mitkähän väärennökset on pexoduksella ollut, kun täälläkään foorumilla ei ole tullut muilta kuin kehuja niistä.
Odottelen täällä Porissa juuri nyt rengasliikkeen kuppilassa kun KW-22 225/50 R17 koossa menee E60 alle. Huomisiltana raporttia luvassa muutaman sadan kilsan matkalta.
Tero
Ps> taas tuli todettua että saksan kitkat on hengenvaarallisen liukkaat Suomen talvessa... kuin kesärenkailla ajelisi
Odottelen täällä Porissa juuri nyt rengasliikkeen kuppilassa kun KW-22 225/50 R17 koossa menee E60 alle. Huomisiltana raporttia luvassa muutaman sadan kilsan matkalta.
Tero
Ps> taas tuli todettua että saksan kitkat on hengenvaarallisen liukkaat Suomen talvessa... kuin kesärenkailla ajelisi
Odottelen täällä Porissa juuri nyt rengasliikkeen kuppilassa kun KW-22 225/50 R17 koossa menee E60 alle. Huomisiltana raporttia luvassa muutaman sadan kilsan matkalta.
Noniin, kotiuduttu viimein.
Eli KW-22. Mitä siitä sanois? Eipä muuta kuin, että:
- pitää mahtavasti niin vetopuolella kuin jarrutuksissa
- huippuhiljainen rengas: mittasin iphone appsilla kitkoilla 60-61 (dB(A)) lukemia Saksan kitkoilla; samalla tieosuudella 55-56 noilla tuliterillä KW-22:lla. Tänään tutulla kotipätkällä, jossa olen 540i:llä mittaillut aiemmin 57-58 lukemia, niin sain uudella autolla ja renkailla jopa 54 lukemia.
- looginen ajaa, sivuttaispitoa löytyy mielestäni ihan riittävästi ja rengas tuntuu tosi tasapainoiselta kokonaisuudelta, joka ei yllätä
Kaikenkaikkiaan todella hyvää vastinetta rahoille. Paistettu 14/12 ja "pyöreillä" nastoilla on nuo omani.
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment