Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #31
    Originally posted by veku View Post
    Mun mielestä toi warheadin kommentti on ok,toki tuo +200 hp riitää kun vähemmälläkin pääsee,mutta kun se voima vaan on niin pirun mukavaa

    Ainoat muutokset se, että suupielet nousee ylös ja kiveksissä kipunoi ku saa kierrokset puoleentoista tonniin kickdownissa. Pidot on kylläkin sitä mitä ne on talvirattailla...
    Eiku päivittelin sitä että kaveri ei kirjoittamansa perusteella käytä nykyisiäkään tehoja mutta lisää pitäisi saada
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Tukep
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 75
      • Oulu

      #32
      Terve kaikille. Pitemmän aikaa jo foorumia lukeneena/seuranneena aattelin sitten jopa osallistua keskusteluun.

      Itse asiaan, Veku, teitkö/tehtiinkö ohjelmaan jotain muutosta?

      Itse suurissa toiveissa tein saman operaation eli pelkkä suoraputki tilalle, mutta softaan ei tehty mitään muutosta liittyen dpf:n puhistukseen. Ei kestänyt kauaa ku ensimmäiset regeneroinnit alko ja se teki sitä aivan samalla tavalla kuin ennenkin sekä savutus lisäänty melko selvästi.

      Nyt dpf ruuvattu takas paikalleen ihan siitä syystä et en nähnyt mitään syytä pitää sitä irtikään. Varsinkin kun se tekee sitä puhistusta se humina on ihan pirun ärsyttävä ilman dpf:ä.

      E60 530d siis kyseessä jossa digituningin ohjelma.

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #33
        Originally posted by Tukep View Post
        Terve kaikille. Pitemmän aikaa jo foorumia lukeneena/seuranneena aattelin sitten jopa osallistua keskusteluun.

        Itse asiaan, Veku, teitkö/tehtiinkö ohjelmaan jotain muutosta?

        Itse suurissa toiveissa tein saman operaation eli pelkkä suoraputki tilalle, mutta softaan ei tehty mitään muutosta liittyen dpf:n puhistukseen. Ei kestänyt kauaa ku ensimmäiset regeneroinnit alko ja se teki sitä aivan samalla tavalla kuin ennenkin sekä savutus lisäänty melko selvästi.

        Nyt dpf ruuvattu takas paikalleen ihan siitä syystä et en nähnyt mitään syytä pitää sitä irtikään. Varsinkin kun se tekee sitä puhistusta se humina on ihan pirun ärsyttävä ilman dpf:ä.

        E60 530d siis kyseessä jossa digituningin ohjelma.
        Autossani vielä vakiosofta ja siis nyt DPF:n tilalla suoraputki.
        Auto menossa nyt maanantaina Karalalle.
        Ainakaan vakiotällissä tuo ei savuta juuri ollenkaan.
        Mulla tuo puhdistus oli todella ärsyttävä jo DPf:n ollessa paikoilla (eli helvetin matala humina) ja nyt ilman sitä on humina potensiin x 2 vielä ärsyttävämpi.
        Nollasin tripin ja seuraan nyt miten usein puhdistus tapahtuu.
        Tuon renegerointiin ei myöskään karalalla ole vielä ratkaisua,eli seurataan miten auto käyttääntyy.
        Voi olla että laitan jonkin vaimentimen tuohon Dpf:n tilalle tai tyhjennään tuon orggisen ja modaan siitä äänenvaimentimen.
        Autossani on 185 tkm mittarissa joten DPF:ä varmasti melko tukossa koska puhditus tapahtui todella usein.

        Jännityksellä odotan mitä tuolta maanantaina saadaan irti ja toivottavasti autosta ei mikään savukone tule tuon jälkeen

        Uskoisin että autosta saadaan nyt enempi paukkua kun pakopaineet ei nouse tuon jarrun=DPF:n ansiosta.
        Toki tuo savutus on iso miinuus eli jonkinlainen kompromissi varmaan pitää tehdä,no parin yön jälkeen se selviää..
        Last edited by veku; 28-03-2009, 09:44.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • Tukep
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 75
          • Oulu

          #34
          Voi hyvinkin olla et ilman dpf:ä saahan kutiteltua hieman enemmän jerkkua. Tai ainakin niin nuo viisaammat kuuluu puhuvan Pakopaineet varmasti on pienemmät kun putki ei ahista.

          Mulla oli tuossa syksyllä kokeilu mielessä Dpf+takapönttö kokonaan pois eli kattien jälkeen oli suoraputki perälle asti ilman vaimentimia. Äänet oli sen puhistuksen aikana kuin mistäkin putkiviritteisestä dx:stä Aika nopiaa piti ruuvailla vaimennin takasin.

          Ilmottelehan sitten kun on uutta softaa sisällä et miten auto kukkuu ja mitkä on lukemat:think

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Tuli tuossa ajettua tänään 150 km ja mielestäni pako äänet on kasvaneet ei huva.
            Tarttee vissiin viritellä jokin vaimennin tuon suoran putken tilalle..
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1462
              • Area 03

              #36
              Itse en ainakaan "optimoinnin" jälkeen havainnut mitään moottorin melutason nousemista...samankuuloinen traktori se oli kuin ennenkin.

              Teho oli ihan mukava lisäys lähinnä ohitustilanteissa,mutta muuten en siinä isompaa ilon aihetta löytänyt.Pienimmissä nopeuksissa ei tahtonut pito riittää...eli jos hieman liikaa antoi kaasua niin meno oli vaikeasti hallittavaa,turbo viiveen ja maksimi väännön takia,mikä tuli 2500 rpm:ssä vastaan.
              Last edited by b mutteri kasa; 29-03-2009, 20:35.
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #37
                Originally posted by b mutteri kasa View Post
                Itse en ainakaan "optimoinnin" jälkeen havainnut mitään moottorin melutason nousemista...samankuuloinen traktori se oli kuin ennenkin.

                Teho oli ihan mukava lisäys lähinnä ohitustilanteissa,mutta muuten en siinä isompaa ilon aihetta löytänyt.Pienimmissä nopeuksissa ei tahtonut pito riittää...eli jos hieman liikaa antoi kaasua niin meno oli vaikeasti hallittavaa,turbo viiveen ja maksimi väännön takia,mikä tuli 2500 rpm:ssä vastaan.
                Juu ei kai tuon pitäisi melua sen kummemmin lisätä..traktorin ääni tuo kuitenkin on.
                Mulla tuo DPF:n poistaminen toi nyt pikkasen ääntä lisää,onko ehdotuksia millainen vaimennin tuon suoran putken tilalle olisi jees,sopisiko esim E39 530d välivaimennin ??
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • Tukep
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 75
                  • Oulu

                  #38
                  Joo eli eihän tuo ite ohjelmointi/lastutus/miksisitänytikinähaluaakutsua muuta auton ääniä vaan toi partikkelifilsun pois ottaminen.

                  Ellei mutteri tarkottanu tolla ohjelmoinnilla sitten dpf:n poistoa:think

                  Comment

                  • jeemu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 1844
                    • 67700

                    #39
                    Millä kierroksilla tuo luvattu 260/600 tulee?
                    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                    Comment

                    • b mutteri kasa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 1462
                      • Area 03

                      #40
                      Originally posted by Tukep View Post
                      Joo eli eihän tuo ite ohjelmointi/lastutus/miksisitänytikinähaluaakutsua muuta auton ääniä vaan toi partikkelifilsun pois ottaminen.

                      Ellei mutteri tarkottanu tolla ohjelmoinnilla sitten dpf:n poistoa:think
                      Tarkoitin juurikin ohjelmointi/lastutusta jne.
                      BMW F11 530 dA VOLL
                      Carbon-schwarz Metallic

                      BMW E30 325i Sport

                      Comment

                      • poke
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 3103

                        #41
                        Originally posted by veku View Post
                        Juu ei kai tuon pitäisi melua sen kummemmin lisätä..traktorin ääni tuo kuitenkin on.
                        Mulla tuo DPF:n poistaminen toi nyt pikkasen ääntä lisää,onko ehdotuksia millainen vaimennin tuon suoran putken tilalle olisi jees,sopisiko esim E39 530d välivaimennin ??

                        eikös siihen sopisi E60 530d:n välivaimennin? siis sellaisesta mallista missä ei ole PDF:ää?
                        Kulkineet/projektit:

                        640D F06
                        530iA E39
                        635 CSi E24
                        518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                        1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                        Comment

                        • Tukep
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 75
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by jeemu View Post
                          Millä kierroksilla tuo luvattu 260/600 tulee?
                          No omasta on penkitetty 292hv/3850 rpm ja 650nm/2700 rpm.

                          Tosin noihin teholukemiin en usko itekään mutta tuohon kysymykseen et missä kohin ne huiput on niin vastaus löytyy tosta.

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            #43
                            Itsellä dynokäyrä näytti tälläistä

                            269 hp/3700 rpm

                            610 nm/2750 rpm
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Tukep
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 75
                              • Oulu

                              #44
                              Originally posted by b mutteri kasa View Post
                              Itsellä dynokäyrä näytti tälläistä

                              269 hp/3700 rpm

                              610 nm/2750 rpm
                              Kenen ohjelma sulla on? Nuo lukemat vois olla paljonki lähempänä totuutta.

                              Comment

                              • b mutteri kasa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1462
                                • Area 03

                                #45
                                Originally posted by Tukep View Post
                                Kenen ohjelma sulla on? Nuo lukemat vois olla paljonki lähempänä totuutta.
                                Harisella kävin teettämässä homman
                                BMW F11 530 dA VOLL
                                Carbon-schwarz Metallic

                                BMW E30 325i Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎