Originally posted by veku
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60: Tehojen nosto/kokemuksia?
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Terve kaikille. Pitemmän aikaa jo foorumia lukeneena/seuranneena aattelin sitten jopa osallistua keskusteluun.
Itse asiaan, Veku, teitkö/tehtiinkö ohjelmaan jotain muutosta?
Itse suurissa toiveissa tein saman operaation eli pelkkä suoraputki tilalle, mutta softaan ei tehty mitään muutosta liittyen dpf:n puhistukseen. Ei kestänyt kauaa ku ensimmäiset regeneroinnit alko ja se teki sitä aivan samalla tavalla kuin ennenkin sekä savutus lisäänty melko selvästi.
Nyt dpf ruuvattu takas paikalleen ihan siitä syystä et en nähnyt mitään syytä pitää sitä irtikään. Varsinkin kun se tekee sitä puhistusta se humina on ihan pirun ärsyttävä ilman dpf:ä.
E60 530d siis kyseessä jossa digituningin ohjelma.
Comment
-
-
Originally posted by Tukep View PostTerve kaikille. Pitemmän aikaa jo foorumia lukeneena/seuranneena aattelin sitten jopa osallistua keskusteluun.
Itse asiaan, Veku, teitkö/tehtiinkö ohjelmaan jotain muutosta?
Itse suurissa toiveissa tein saman operaation eli pelkkä suoraputki tilalle, mutta softaan ei tehty mitään muutosta liittyen dpf:n puhistukseen. Ei kestänyt kauaa ku ensimmäiset regeneroinnit alko ja se teki sitä aivan samalla tavalla kuin ennenkin sekä savutus lisäänty melko selvästi.
Nyt dpf ruuvattu takas paikalleen ihan siitä syystä et en nähnyt mitään syytä pitää sitä irtikään. Varsinkin kun se tekee sitä puhistusta se humina on ihan pirun ärsyttävä ilman dpf:ä.
E60 530d siis kyseessä jossa digituningin ohjelma.
Auto menossa nyt maanantaina Karalalle.
Ainakaan vakiotällissä tuo ei savuta juuri ollenkaan.
Mulla tuo puhdistus oli todella ärsyttävä jo DPf:n ollessa paikoilla (eli helvetin matala humina) ja nyt ilman sitä on humina potensiin x 2 vielä ärsyttävämpi.
Nollasin tripin ja seuraan nyt miten usein puhdistus tapahtuu.
Tuon renegerointiin ei myöskään karalalla ole vielä ratkaisua,eli seurataan miten auto käyttääntyy.
Voi olla että laitan jonkin vaimentimen tuohon Dpf:n tilalle tai tyhjennään tuon orggisen ja modaan siitä äänenvaimentimen.
Autossani on 185 tkm mittarissa joten DPF:ä varmasti melko tukossa koska puhditus tapahtui todella usein.
Jännityksellä odotan mitä tuolta maanantaina saadaan irti ja toivottavasti autosta ei mikään savukone tule tuon jälkeen
Uskoisin että autosta saadaan nyt enempi paukkua kun pakopaineet ei nouse tuon jarrun=DPF:n ansiosta.
Toki tuo savutus on iso miinuus eli jonkinlainen kompromissi varmaan pitää tehdä,no parin yön jälkeen se selviää..Last edited by veku; 28-03-2009, 09:44.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Voi hyvinkin olla et ilman dpf:ä saahan kutiteltua hieman enemmän jerkkua. Tai ainakin niin nuo viisaammat kuuluu puhuvan Pakopaineet varmasti on pienemmät kun putki ei ahista.
Mulla oli tuossa syksyllä kokeilu mielessä Dpf+takapönttö kokonaan pois eli kattien jälkeen oli suoraputki perälle asti ilman vaimentimia. Äänet oli sen puhistuksen aikana kuin mistäkin putkiviritteisestä dx:stä Aika nopiaa piti ruuvailla vaimennin takasin.
Ilmottelehan sitten kun on uutta softaa sisällä et miten auto kukkuu ja mitkä on lukemat:think
Comment
-
-
Itse en ainakaan "optimoinnin" jälkeen havainnut mitään moottorin melutason nousemista...samankuuloinen traktori se oli kuin ennenkin.
Teho oli ihan mukava lisäys lähinnä ohitustilanteissa,mutta muuten en siinä isompaa ilon aihetta löytänyt.Pienimmissä nopeuksissa ei tahtonut pito riittää...eli jos hieman liikaa antoi kaasua niin meno oli vaikeasti hallittavaa,turbo viiveen ja maksimi väännön takia,mikä tuli 2500 rpm:ssä vastaan.Last edited by b mutteri kasa; 29-03-2009, 20:35.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by b mutteri kasa View PostItse en ainakaan "optimoinnin" jälkeen havainnut mitään moottorin melutason nousemista...samankuuloinen traktori se oli kuin ennenkin.
Teho oli ihan mukava lisäys lähinnä ohitustilanteissa,mutta muuten en siinä isompaa ilon aihetta löytänyt.Pienimmissä nopeuksissa ei tahtonut pito riittää...eli jos hieman liikaa antoi kaasua niin meno oli vaikeasti hallittavaa,turbo viiveen ja maksimi väännön takia,mikä tuli 2500 rpm:ssä vastaan.
Mulla tuo DPF:n poistaminen toi nyt pikkasen ääntä lisää,onko ehdotuksia millainen vaimennin tuon suoran putken tilalle olisi jees,sopisiko esim E39 530d välivaimennin ??F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tukep View PostJoo eli eihän tuo ite ohjelmointi/lastutus/miksisitänytikinähaluaakutsua muuta auton ääniä vaan toi partikkelifilsun pois ottaminen.
Ellei mutteri tarkottanu tolla ohjelmoinnilla sitten dpf:n poistoa:thinkBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostJuu ei kai tuon pitäisi melua sen kummemmin lisätä..traktorin ääni tuo kuitenkin on.
Mulla tuo DPF:n poistaminen toi nyt pikkasen ääntä lisää,onko ehdotuksia millainen vaimennin tuon suoran putken tilalle olisi jees,sopisiko esim E39 530d välivaimennin ??
eikös siihen sopisi E60 530d:n välivaimennin? siis sellaisesta mallista missä ei ole PDF:ää?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment