Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #46
    Kolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]
    ///M3 97-

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1462
      • Area 03

      #47
      Korjaus noihin ilmoittamiini teholukemiin...löysin dynokäyrän laatikon pohjilta

      Eli

      269 hp / 3684 rpm

      609 Nm / 2664 rpm

      Auto E60 530DA
      Last edited by b mutteri kasa; 30-03-2009, 17:54.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7527
        • Jyväshyvä

        #48
        Minä päädyin sellaiseen ratkaisuun että tuo ex. 530dTA -06 myötiin pois ja tänään ostettiin tilalle 535dTA -05 liki kaikilla höysteillä...

        Tuota ei jaksane lastuttaa... tai no...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Tukep
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 75
          • Oulu

          #49
          Nii...kyllähän se e60 liikkuu ihan hyvin näilläkin tehoilla mut eiköhän ne 535:n suuttimet josakin vaiheessa löydä tiensä tuonne pellin alle.

          Koitetaan siihen asti pärjätä näillä mitä on

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #50
            Joo nyt on vähän lisää voimaa 272\580nm (vakio 221\495),liikkuuhan tuo ihan erilailla kun vakiona

            Ajetaan tällä kokoonpanolla jonkin aikaa ja sitten se 535dta alle kuten majorilla
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • veku
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6325
              • P-Pohjanmaa

              #51
              Originally posted by datzka View Post
              Kolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]
              Eiköhän tuosta +300\650 nm saa irti aika nätisti.
              F11 M550D
              E39 M5
              F26 3.0 Da M-Sport
              E61 535D M-Sport

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #52
                Originally posted by Tukep View Post
                No omasta on penkitetty 292hv/3850 rpm ja 650nm/2700 rpm.

                Tosin noihin teholukemiin en usko itekään mutta tuohon kysymykseen et missä kohin ne huiput on niin vastaus löytyy tosta.
                Onko tässä autossa vakio suuttimet ?

                Tämä tehon mittaus onkin mielenkiintoinen homma,on mullakin sellainen lappu jossa mulla olisi 700 nm vääntö,mutta tuo 272\580 on vertailukelpoinen alkuperäiseen ja sehän kertoo mitä eroa on vakioon tullut..Minun tapauksessa 51hp\85nm
                En täysin tyytyväinen nuihin lukuihin ollut..haavena kun oli 650nm...tehoakin olisi voinut olla lisää olisi varmaan pitänyt olla ne 535d sjuuttimet..
                Mutta ainahan sitä lisää pitäisi olla viikon kun ajaa niin taas 50\100 nm tarvittais
                Last edited by veku; 30-03-2009, 22:17.
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • FastDsl
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 178
                  • nollayhdeksän

                  #53
                  Originally posted by datzka View Post
                  Kolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]
                  320-350hv ja vääntöä 650-800Nm. Vääntöä saa kyllä tarpeeksi se ei ole ongelma, vaan paljonko sitä uskaltaa pyytää :think Laatikko mitoitettu 600Nm, mutta uskoisin että järkevällä käytöllä kestää 700Nm.

                  Laittakaahan lukemia ja käyriä näkyviin
                  Musta 335i E91 N55
                  Musta 520d F11
                  Musta 535d E60
                  Musta 320d E91
                  Musta 330d E46

                  Comment

                  • Tukep
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2007
                    • 75
                    • Oulu

                    #54
                    Originally posted by veku View Post
                    Onko tässä autossa vakio suuttimet ?

                    Tämä tehon mittaus onkin mielenkiintoinen homma,on mullakin sellainen lappu jossa mulla olisi 700 nm vääntö,mutta tuo 272\580 on vertailukelpoinen alkuperäiseen ja sehän kertoo mitä eroa on vakioon tullut..Minun tapauksessa 51hp\85nm
                    En täysin tyytyväinen nuihin lukuihin ollut..haavena kun oli 650nm...tehoakin olisi voinut olla lisää olisi varmaan pitänyt olla ne 535d sjuuttimet..
                    Mutta ainahan sitä lisää pitäisi olla viikon kun ajaa niin taas 50\100 nm tarvittais
                    Auto täysin vakio, dpf paikallaan. Ainoastaan siis ohjelma laitettu uusiksi.

                    Ja korjausta sen verran että penkitys olisi tietenkin hyvä tehdä sekä vanhalla että uudella softalla peräkkäin samassa penkissä jolloin saatais tietoon se todellinen muutos. Itsellä vaan sillon ohjelmoitaessa tämmöseen ei ollu mahollisuutta.
                    Last edited by Tukep; 31-03-2009, 01:45.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #55
                      Teho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.

                      Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.

                      Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.
                      Last edited by -Tapi; 31-03-2009, 07:09.
                      ---

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6325
                        • P-Pohjanmaa

                        #56
                        Originally posted by -Tapi View Post
                        Teho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.

                        Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.

                        Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.
                        Kyllä tapi taas puhuu asiaa.
                        Mulla tuli step 2:ssa savua tuli niin maan perkeleesti että oli pakko jotain tehdä,Mika muokkas softaa ja teho ei kasvanut mutta savutus väheni.
                        Filtteri paikoillahan tuota ei huomaa kun kaikki usva jää dpf:ään..
                        Mutta isompia suuttumia olisi huutanut
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #57
                          Originally posted by veku View Post
                          Mutta isompia suuttumia olisi huutanut
                          Soittele sitten kun päätätkin pitää nykyisen kulkineesi niin katsotaan löytyisikö niitä jälleen
                          ---

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #58
                            Originally posted by -Tapi View Post
                            Soittele sitten kun päätätkin pitää nykyisen kulkineesi niin katsotaan löytyisikö niitä jälleen
                            Juu katellaan,voi olla että päivittyy kuitenkin 535:nen jossain vaiheessa.
                            Tokihan tämä jonkin aikaa vielä on mutta kun ei tiedä milloin se autokuume iskee oikein olan takaa..
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Tukep
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2007
                              • 75
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by -Tapi View Post
                              Teho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.

                              Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.

                              Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.
                              Näinhän se menee, jos/kun joku on kysyny paljon jerkkua, olen sanonut että penkitty sen ja sen verran mutta todellisuus jossain 270hv kieppeillä. Itsekin tiedän tämän vakiosuuttimien riittämättömyyden 300hv tehoihin joten tuo penkitys tulos on sillä faktalla jo torpedoitu.

                              Comment

                              • FastDsl
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2003
                                • 178
                                • nollayhdeksän

                                #60
                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.
                                Ihmettelen jos raja on vakiosuuttimilla tuossa 270hv kohdalla. Sillä vanhasta 330d 204hv mitattiin Karalalla vakiona 206hv/430Nm. Sitten "tyhmä tuningbox" kiinni ja 272hv/550Nm Tällä perusteella voisi luulla, että ohjelmoinnilla voisi saada lähes 300hv.

                                ps. onkos kukaan käynyt varttia ajamassa chipatulla E60:llä?
                                Musta 335i E91 N55
                                Musta 520d F11
                                Musta 535d E60
                                Musta 320d E91
                                Musta 330d E46

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎