Kolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60: Tehojen nosto/kokemuksia?
Collapse
X
-
Korjaus noihin ilmoittamiini teholukemiin...löysin dynokäyrän laatikon pohjilta
Eli
269 hp / 3684 rpm
609 Nm / 2664 rpm
Auto E60 530DALast edited by b mutteri kasa; 30-03-2009, 17:54.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
-
Minä päädyin sellaiseen ratkaisuun että tuo ex. 530dTA -06 myötiin pois ja tänään ostettiin tilalle 535dTA -05 liki kaikilla höysteillä...
Tuota ei jaksane lastuttaa... tai no...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostKolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Tukep View PostNo omasta on penkitetty 292hv/3850 rpm ja 650nm/2700 rpm.
Tosin noihin teholukemiin en usko itekään mutta tuohon kysymykseen et missä kohin ne huiput on niin vastaus löytyy tosta.
Tämä tehon mittaus onkin mielenkiintoinen homma,on mullakin sellainen lappu jossa mulla olisi 700 nm vääntö,mutta tuo 272\580 on vertailukelpoinen alkuperäiseen ja sehän kertoo mitä eroa on vakioon tullut..Minun tapauksessa 51hp\85nm
En täysin tyytyväinen nuihin lukuihin ollut..haavena kun oli 650nm...tehoakin olisi voinut olla lisää olisi varmaan pitänyt olla ne 535d sjuuttimet..
Mutta ainahan sitä lisää pitäisi olla viikon kun ajaa niin taas 50\100 nm tarvittaisLast edited by veku; 30-03-2009, 22:17.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by datzka View PostKolleegalla on e60 535d -06 ja ollaan funtsittu et mitä siitä sais lastulla irti. Onko kellään kokemuksia? Varsin mukavastihan toi nytkin valoista irtoaa ja rekkojen ohituksetkin menee kivuttomasti. Mutta koskaan ei ole liikaa newtoneita 8]
Laittakaahan lukemia ja käyriä näkyviinMusta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOnko tässä autossa vakio suuttimet ?
Tämä tehon mittaus onkin mielenkiintoinen homma,on mullakin sellainen lappu jossa mulla olisi 700 nm vääntö,mutta tuo 272\580 on vertailukelpoinen alkuperäiseen ja sehän kertoo mitä eroa on vakioon tullut..Minun tapauksessa 51hp\85nm
En täysin tyytyväinen nuihin lukuihin ollut..haavena kun oli 650nm...tehoakin olisi voinut olla lisää olisi varmaan pitänyt olla ne 535d sjuuttimet..
Mutta ainahan sitä lisää pitäisi olla viikon kun ajaa niin taas 50\100 nm tarvittais
Ja korjausta sen verran että penkitys olisi tietenkin hyvä tehdä sekä vanhalla että uudella softalla peräkkäin samassa penkissä jolloin saatais tietoon se todellinen muutos. Itsellä vaan sillon ohjelmoitaessa tämmöseen ei ollu mahollisuutta.Last edited by Tukep; 31-03-2009, 01:45.
Comment
-
-
Teho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.
Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.
Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.Last edited by -Tapi; 31-03-2009, 07:09.---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTeho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.
Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.
Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.
Mulla tuli step 2:ssa savua tuli niin maan perkeleesti että oli pakko jotain tehdä,Mika muokkas softaa ja teho ei kasvanut mutta savutus väheni.
Filtteri paikoillahan tuota ei huomaa kun kaikki usva jää dpf:ään..
Mutta isompia suuttumia olisi huutanutF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostSoittele sitten kun päätätkin pitää nykyisen kulkineesi niin katsotaan löytyisikö niitä jälleen
Tokihan tämä jonkin aikaa vielä on mutta kun ei tiedä milloin se autokuume iskee oikein olan takaa..F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostTeho riippuu monesti ratin ja penkin välissä olijasta. Vääntö sen sijaan turbiinin luistoalueen ulkopuolella kertoo totuuden. Turbodieselillä (ja miksei bensaturbollakin) saa eri mittaaja hevosia jopa 10 % hajonnalla kun tekee vedon eri tavalla. Teho [kW] on [Momentti*rpm]/9550, eli kierroslukuhan sen kertoo millä väännöllä mikäkin hp määrä on ilmoitettavissa. Näin alhaalta asti isoa kuormaa vasten tehty veto antaa pienemmän hv luvun kuin vauhdista rullaten tehty. Johtuu pääosin vehkeiden lämpenemisestä ja varsinkin moottoriin menevän ilman lämpenemisestä yhden vedon aikana.
Eiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.
Tehonnosto vakiosta ohjelmalla on samaa luokkaa kuin ohjelmallisesta isompiin suuttimiin vaihtamalla (noin 40 hv per askel). Se hymyilyttää ihan samalla tavalla, tosin vain vähän aikaa, siihen tottuu liian nopeasti.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostEiköhän nuo lähelle 300 hv ja yli 300 hv lukemat joita vakiosuuttimilla on meillä ja maailmalla otettu, ole ihan puppua. Vakiosuutin on levällään 275 korvilla, se ei muutu vaikka netissä kirjoiteltaisiin mitä.
ps. onkos kukaan käynyt varttia ajamassa chipatulla E60:llä?Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
Comment