Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tukep
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 75
    • Oulu

    #61
    Originally posted by FastDsl View Post
    Ihmettelen jos raja on vakiosuuttimilla tuossa 270hv kohdalla. Sillä vanhasta 330d 204hv mitattiin Karalalla vakiona 206hv/430Nm. Sitten "tyhmä tuningbox" kiinni ja 272hv/550Nm Tällä perusteella voisi luulla, että ohjelmoinnilla voisi saada lähes 300hv.

    ps. onkos kukaan käynyt varttia ajamassa chipatulla E60:llä?
    Nii, kuka sanoo että ne on "tyhmiä". Kaikki kehuu kuinka hyvä se oma homma on ja kaverin juttu onkin sitten se joka rikkoo sun turbot ja vaihelaatikot että sitä ei kannata missään nimessä ottaa. Puolueettomien testitulosten puuttuessa taitaa nämä hommat mennä aika pitkään "mutu" pohjalta. Kukaan ei loppujen lopuksi tiiä mikä on se "paras" ratkaisu.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #62
      Pakko varmaan laittaa DPF takaisin ,tuo polton aikana oleva ääni on todella karsee sekä sisälle että ulos.

      Kokeilin ajaa ikkuna auki niin pakoäänet olivat todella matalat kun poltto on käynnissä tuntuu että poltto tapahtuu nyt takavaimentimessa
      Ja ko polttohomma on nyt vakintuunut 450 km välein..not good tuon kanssa olisi ehkä pärjännyt jos poltto olisi harvemmin mutta kun ei ..

      Pesinkin kuumavesipesurilla tänään tuota DPF:än sisustaa ja ajattelin vielä kosaanilla lämmittää ja kopistella vasaralla tuota pömpeliä, koska tuolla on 185 tkm nokista kilometriä takana joten aika tukkoinen varmaan on.
      Koomista hommaa kun pesurilla painaa niin ei tahdo mitään tulla toiselta puolelta ulos joten lyönkö rautakangen koko kapistuksen läpi

      Onko ehdotuksia ko DPF:n tekohengityksen suhteen vai onko suosiolla vaihdettava uusi tilalle ?
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • makee
        Newbiemmer
        • Sep 2008
        • 29
        • Kva

        #63
        Originally posted by veku View Post
        Pakko varmaan laittaa DPF takaisin ,tuo polton aikana oleva ääni on todella karsee sekä sisälle että ulos.

        Kokeilin ajaa ikkuna auki niin pakoäänet olivat todella matalat kun poltto on käynnissä tuntuu että poltto tapahtuu nyt takavaimentimessa
        Ja ko polttohomma on nyt vakintuunut 450 km välein..not good tuon kanssa olisi ehkä pärjännyt jos poltto olisi harvemmin mutta kun ei ..

        Pesinkin kuumavesipesurilla tänään tuota DPF:än sisustaa ja ajattelin vielä kosaanilla lämmittää ja kopistella vasaralla tuota pömpeliä, koska tuolla on 185 tkm nokista kilometriä takana joten aika tukkoinen varmaan on.
        Koomista hommaa kun pesurilla painaa niin ei tahdo mitään tulla toiselta puolelta ulos joten lyönkö rautakangen koko kapistuksen läpi

        Onko ehdotuksia ko DPF:n tekohengityksen suhteen vai onko suosiolla vaihdettava uusi tilalle ?
        Kun kävit Turbotecillä niin oliko DPF:n poltto toiminnosta Mikan kans puhetta? Sen olis pystyny ohjelmalla ottaa pois käytöstä. Ihan turha pömpeli...
        320 Si

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #64
          Originally posted by makee View Post
          Kun kävit Turbotecillä niin oliko DPF:n poltto toiminnosta Mikan kans puhetta? Sen olis pystyny ohjelmalla ottaa pois käytöstä. Ihan turha pömpeli...
          Oli puhetta ainakaan mulle he eivät kertoneet että olisivat löytäneet bemarin bitti viidakosta polton asetuksia ja ymmärsin että kenellekkään tälläistä ei olisi tehty,olenko väärässä ??
          Eli poltto on edelleen ohjelmassa..onhan toi dpf siinä mielessä hieno että torvi on kirkas
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Tukep
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 75
            • Oulu

            #65
            Originally posted by veku View Post
            Oli puhetta ainakaan mulle he eivät kertoneet että olisivat löytäneet bemarin bitti viidakosta polton asetuksia ja ymmärsin että kenellekkään tälläistä ei olisi tehty,olenko väärässä ??
            Eli poltto on edelleen ohjelmassa..onhan toi dpf siinä mielessä hieno että torvi on kirkas
            Juttelin kerran Pernun ekin kanssa joka siis jollakin tavalla osallisena tuossa powerflash.fi:ssä. Se meinasi että e60 530d ohjelmointi maksais muistaakseni 490€, ja mikäli haluais ohjelmoinnin+dpf poisto niin hinta n.900€. Meinasi "ettei ole niin yksinkertainen tuo dpf:n poisto." Se jäi epäselväksi uteluista huolimatta että tekeekö ne oikeasti ohjelmaan jotain muutosta liittyen puhdistukseen vai onko se pelkkä suoraputki tilalle ja sillä selvä. Jos ne siitä pelkästä 50cm käyrästä laskuttaa 500€ niin ei voi muuta sanoa ku et Hinnoissa voi olla jonku kympin heittoa ku niitä en tarkkaan muista.

            Ja niitten ohjelmathan tulee siis käytännössä karalalta.

            Comment

            • FastDsl
              Bimmer Rookie
              • Apr 2003
              • 178
              • nollayhdeksän

              #66
              Faktaa

              535d 11/2004, josta DPF poistettu.

              -DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään. Edit: Kylläpäs vaikuttaakin, tyhjäkäynnillä pientä pörinää kun seisoo auton takana. Ajossa ei muutosta
              -DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
              -vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
              -Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
              -mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
              -DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
              -sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...
              Last edited by FastDsl; 10-04-2009, 18:04.
              Musta 335i E91 N55
              Musta 520d F11
              Musta 535d E60
              Musta 320d E91
              Musta 330d E46

              Comment

              • Tukep
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 75
                • Oulu

                #67
                Originally posted by FastDsl View Post
                535d 11/2004, josta DPF poistettu.

                -DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään
                -DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
                -vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
                -Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
                -mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
                -DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
                -sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...
                Mielenkiintoista. Eli lähemmäs 90hv lisää jerkkua ohjelmalla+dpf pois? 720 nyyttöniäki luulis vähä aikaa riittävän :thinkAikas miehekkäät lukemat.

                Itellä dpf:n poisto ei aiheuttanu mitään vikakoodeja. Tosin mulla 530d 03/04.

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #68
                  Originally posted by FastDsl View Post
                  535d 11/2004, josta DPF poistettu.

                  -DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään. Edit: Kylläpäs vaikuttaakin, tyhjäkäynnillä pientä pörinää kun seisoo auton takana. Ajossa ei muutosta
                  -DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
                  -vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
                  -Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
                  -mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
                  -DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
                  -sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...
                  Mukavat lukemat,täytyy itsekin päivittää 535d jossain vaiheessa.
                  On kyllä juhlava väännön ja tehon lisäys,taitaa huomata ajossakin
                  Siis onko autosi tehnyt nyt polttoa ollenkaan kun filsu on poissa ??

                  Mullakin on lähes vakio äänet kun ei polttoa,toki matalamat ovat ja mietin kuumeisesti että miten ratkaisen asian,mielessä käynyt että poraan nykyiseen dpf:ään muutaman reiän kennoosaan helpottamaan hengitystä ja ohjelmoin bemarilla että tuossa olisi ns uusi filsu..voisko tällä saada sen että poltto olisi harvemmin ja äänbi kabiinissa lähes normaali :think
                  Mulla näyttää siltä että poltto on vakiintunut 400 km välein ja kestää n15 km ajon.
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • FastDsl
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2003
                    • 178
                    • nollayhdeksän

                    #69
                    Originally posted by veku View Post
                    Mukavat lukemat,täytyy itsekin päivittää 535d jossain vaiheessa.
                    On kyllä juhlava väännön ja tehon lisäys,taitaa huomata ajossakin
                    Siis onko autosi tehnyt nyt polttoa ollenkaan kun filsu on poissa ??

                    Mullakin on lähes vakio äänet kun ei polttoa,toki matalamat ovat ja mietin kuumeisesti että miten ratkaisen asian,mielessä käynyt että poraan nykyiseen dpf:ään muutaman reiän kennoosaan helpottamaan hengitystä ja ohjelmoin bemarilla että tuossa olisi ns uusi filsu..voisko tällä saada sen että poltto olisi harvemmin ja äänbi kabiinissa lähes normaali :think
                    Mulla näyttää siltä että poltto on vakiintunut 400 km välein ja kestää n15 km ajon.
                    Joo kyllä huomaa muutoksen
                    Oon nyt ajanut DPF poiston jälkeen n. 600-700km enkä ole huomannut polttoa. En kyllä huomannut sitä aikaisemminkaan. Auto antaa vikakoodin P14A6 (=flow resistance too low, koska DPF poissa) jota olen nollaillut siinä toivossa, että tekisi polton. Pitää vielä ajella lisää jotta huomaan tekeekö polttoa.

                    DPF poraaminen voisi teoriassa toimiakin jos ei sulla ole painevalvontaa putkessa. Äänet tuskin hiljenee jos on reikiä putkessa pohjan alla. Tee mielummin kuitenkin suoraputki niin voit varmuudeksi laittaa DPF takaisin katsastukseen.
                    Musta 335i E91 N55
                    Musta 520d F11
                    Musta 535d E60
                    Musta 320d E91
                    Musta 330d E46

                    Comment

                    • FastDsl
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2003
                      • 178
                      • nollayhdeksän

                      #70
                      Tässä vielä tarkemmat käppyrät jos jotakuta kiinnostaa

                      Musta 335i E91 N55
                      Musta 520d F11
                      Musta 535d E60
                      Musta 320d E91
                      Musta 330d E46

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7527
                        • Jyväshyvä

                        #71
                        Hmm, missä kohti 535:ssa on "punaviiva" kun kone on lämmin?
                        Mulla ei näytä piilomenu kuin vajaa 60 astetta ja tällöin rajoitin on 4700 rpm kohdalla. Ja paljonko tuo kone kiertää normaalisti lämpimänä jos kiihdyttää kick downilla?

                        Ilmeisesti EGR termari on jumissa, EGR jäähdytin oli lähellä tuota 60 astetta kun sitä ajon jälkeen kokeilin, olin ajanut n. 60 km, ulkona lämmintä muutama aste...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • FastDsl
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2003
                          • 178
                          • nollayhdeksän

                          #72
                          Originally posted by MajorDrake View Post
                          Hmm, missä kohti 535:ssa on "punaviiva" kun kone on lämmin?
                          Mulla ei näytä piilomenu kuin vajaa 60 astetta ja tällöin rajoitin on 4700 rpm kohdalla. Ja paljonko tuo kone kiertää normaalisti lämpimänä jos kiihdyttää kick downilla?

                          Ilmeisesti EGR termari on jumissa, EGR jäähdytin oli lähellä tuota 60 astetta kun sitä ajon jälkeen kokeilin, olin ajanut n. 60 km, ulkona lämmintä muutama aste...
                          Lämpinänä vaihtaa juuri ennen 5000. Sulla käy kone kyllä tod. kylmänä. luepa http://forums.e60.net/index.php?showtopic=70669 Mulla on kanssa termarin vaihto edessä, viime viikolla nosti lämmöt vielä yli 90C tänään vähän yli 70C. Kuuluuko paisuntasäiliöön tulla nestettä heti käynnistyksen jälkeen, vai vasta sitten kun termari aukeaa?
                          Musta 335i E91 N55
                          Musta 520d F11
                          Musta 535d E60
                          Musta 320d E91
                          Musta 330d E46

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #73
                            Originally posted by FastDsl View Post

                            DPF poraaminen voisi teoriassa toimiakin jos ei sulla ole painevalvontaa putkessa. Äänet tuskin hiljenee jos on reikiä putkessa pohjan alla. Tee mielummin kuitenkin suoraputki niin voit varmuudeksi laittaa DPF takaisin katsastukseen.
                            Siis poraisin reiät siihen partikkelifiltterin kennoon en ulkokuoreen,näin reiät olisi auton pituussuunnassa ja nyt nykyinen ja tukkoinen ? DPF olisi virtaavampi sekä auto samalla hiljaisempi kuin tuolla suoralla putkella.
                            535D:ssä taitaa putkisto olla muutenkin erilaisempi kuin näissä yhdellä turbolla olevissa..
                            Ja ainakaan mulla ei ole kuin paineanturi ennen DPF:ää ja mitään hälyä tämä ei tehnyt vaikka tilalla on nyt suoraputki.
                            Tuleekos sulla miten usvaa putkesta kun käskee ?? mulla työntää jonkin verran kun talla lattiassa normiajossa ei tule mitään..
                            Last edited by veku; 14-04-2009, 07:49.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • b mutteri kasa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 1462
                              • Area 03

                              #74
                              Originally posted by FastDsl View Post
                              Tässä vielä tarkemmat käppyrät jos jotakuta kiinnostaa
                              Toivottavasti paikat kestää voimansiirrossa...600 Nm/2000 rpm = paljon vääntöä,vähän kierroksia -> paikat menee ennemmin tai myöhemmin paskaksi...riippuu tosin paljon ajotyylistä.

                              Itse ainakin tiedän yhden esimerkin kaveripiiristä jolla hajosi voimansiirto vastaavalla Nm käyrällä...auto oli tosin 530D

                              Mutta toivottavasti paikat kestää!

                              Hyvät tehot on kyllä otettu ulos
                              BMW F11 530 dA VOLL
                              Carbon-schwarz Metallic

                              BMW E30 325i Sport

                              Comment

                              • MarttiKK
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 1638

                                #75
                                Itsekin katselin tuota vääntökäppyrää. Saisi nousta vähän loivemmin, mutta silloin joutunee tyytymään vähän pienempiin tehoihin.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎