Originally posted by FastDsl
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60: Tehojen nosto/kokemuksia?
Collapse
X
-
-
-
Pakko varmaan laittaa DPF takaisin ,tuo polton aikana oleva ääni on todella karsee sekä sisälle että ulos.
Kokeilin ajaa ikkuna auki niin pakoäänet olivat todella matalat kun poltto on käynnissä tuntuu että poltto tapahtuu nyt takavaimentimessa
Ja ko polttohomma on nyt vakintuunut 450 km välein..not good tuon kanssa olisi ehkä pärjännyt jos poltto olisi harvemmin mutta kun ei ..
Pesinkin kuumavesipesurilla tänään tuota DPF:än sisustaa ja ajattelin vielä kosaanilla lämmittää ja kopistella vasaralla tuota pömpeliä, koska tuolla on 185 tkm nokista kilometriä takana joten aika tukkoinen varmaan on.
Koomista hommaa kun pesurilla painaa niin ei tahdo mitään tulla toiselta puolelta ulos joten lyönkö rautakangen koko kapistuksen läpi
Onko ehdotuksia ko DPF:n tekohengityksen suhteen vai onko suosiolla vaihdettava uusi tilalle ?F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostPakko varmaan laittaa DPF takaisin ,tuo polton aikana oleva ääni on todella karsee sekä sisälle että ulos.
Kokeilin ajaa ikkuna auki niin pakoäänet olivat todella matalat kun poltto on käynnissä tuntuu että poltto tapahtuu nyt takavaimentimessa
Ja ko polttohomma on nyt vakintuunut 450 km välein..not good tuon kanssa olisi ehkä pärjännyt jos poltto olisi harvemmin mutta kun ei ..
Pesinkin kuumavesipesurilla tänään tuota DPF:än sisustaa ja ajattelin vielä kosaanilla lämmittää ja kopistella vasaralla tuota pömpeliä, koska tuolla on 185 tkm nokista kilometriä takana joten aika tukkoinen varmaan on.
Koomista hommaa kun pesurilla painaa niin ei tahdo mitään tulla toiselta puolelta ulos joten lyönkö rautakangen koko kapistuksen läpi
Onko ehdotuksia ko DPF:n tekohengityksen suhteen vai onko suosiolla vaihdettava uusi tilalle ?320 Si
Comment
-
-
Originally posted by makee View PostKun kävit Turbotecillä niin oliko DPF:n poltto toiminnosta Mikan kans puhetta? Sen olis pystyny ohjelmalla ottaa pois käytöstä. Ihan turha pömpeli...
Eli poltto on edelleen ohjelmassa..onhan toi dpf siinä mielessä hieno että torvi on kirkasF11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostOli puhetta ainakaan mulle he eivät kertoneet että olisivat löytäneet bemarin bitti viidakosta polton asetuksia ja ymmärsin että kenellekkään tälläistä ei olisi tehty,olenko väärässä ??
Eli poltto on edelleen ohjelmassa..onhan toi dpf siinä mielessä hieno että torvi on kirkas
Ja niitten ohjelmathan tulee siis käytännössä karalalta.
Comment
-
-
Faktaa
535d 11/2004, josta DPF poistettu.
-DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään. Edit: Kylläpäs vaikuttaakin, tyhjäkäynnillä pientä pörinää kun seisoo auton takana. Ajossa ei muutosta
-DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
-vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
-Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
-mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
-DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
-sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...Last edited by FastDsl; 10-04-2009, 18:04.Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
-
Originally posted by FastDsl View Post535d 11/2004, josta DPF poistettu.
-DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään
-DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
-vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
-Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
-mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
-DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
-sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...
Itellä dpf:n poisto ei aiheuttanu mitään vikakoodeja. Tosin mulla 530d 03/04.
Comment
-
-
Originally posted by FastDsl View Post535d 11/2004, josta DPF poistettu.
-DPF poisto ei vaikuta ääniin mitenkään. Edit: Kylläpäs vaikuttaakin, tyhjäkäynnillä pientä pörinää kun seisoo auton takana. Ajossa ei muutosta
-DPF poisto antaa vikakoodin, mutta auto tuntuu toimivan normaalisti. DPF puhtaaksipoltosta en osa vielä sanoa, saattaa jäädä tekemättä mikäli vikakoodi päällä
-vakio ohjelmalla 200kw/4400rpm ja 540Nm/2450rpm, eli "kaikki kotona"
-Alt-Controled 268kw/3650rpm ja 720Nm/3300rpm (rail- ja ahtopaine vakiot)
-mittaukset tehty samassa dynossa samana päivänä
-DPF polton pois koodaaminen ei vielä onnistunut
-sama päivä sama dyno. 335d, jossa DPF paikallaan jäi 235kw/675Nm lukemiin. Jäämme odottamaan hardwaren päivitystä...
On kyllä juhlava väännön ja tehon lisäys,taitaa huomata ajossakin
Siis onko autosi tehnyt nyt polttoa ollenkaan kun filsu on poissa ??
Mullakin on lähes vakio äänet kun ei polttoa,toki matalamat ovat ja mietin kuumeisesti että miten ratkaisen asian,mielessä käynyt että poraan nykyiseen dpf:ään muutaman reiän kennoosaan helpottamaan hengitystä ja ohjelmoin bemarilla että tuossa olisi ns uusi filsu..voisko tällä saada sen että poltto olisi harvemmin ja äänbi kabiinissa lähes normaali :think
Mulla näyttää siltä että poltto on vakiintunut 400 km välein ja kestää n15 km ajon.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by veku View PostMukavat lukemat,täytyy itsekin päivittää 535d jossain vaiheessa.
On kyllä juhlava väännön ja tehon lisäys,taitaa huomata ajossakin
Siis onko autosi tehnyt nyt polttoa ollenkaan kun filsu on poissa ??
Mullakin on lähes vakio äänet kun ei polttoa,toki matalamat ovat ja mietin kuumeisesti että miten ratkaisen asian,mielessä käynyt että poraan nykyiseen dpf:ään muutaman reiän kennoosaan helpottamaan hengitystä ja ohjelmoin bemarilla että tuossa olisi ns uusi filsu..voisko tällä saada sen että poltto olisi harvemmin ja äänbi kabiinissa lähes normaali :think
Mulla näyttää siltä että poltto on vakiintunut 400 km välein ja kestää n15 km ajon.
Oon nyt ajanut DPF poiston jälkeen n. 600-700km enkä ole huomannut polttoa. En kyllä huomannut sitä aikaisemminkaan. Auto antaa vikakoodin P14A6 (=flow resistance too low, koska DPF poissa) jota olen nollaillut siinä toivossa, että tekisi polton. Pitää vielä ajella lisää jotta huomaan tekeekö polttoa.
DPF poraaminen voisi teoriassa toimiakin jos ei sulla ole painevalvontaa putkessa. Äänet tuskin hiljenee jos on reikiä putkessa pohjan alla. Tee mielummin kuitenkin suoraputki niin voit varmuudeksi laittaa DPF takaisin katsastukseen.Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
-
Hmm, missä kohti 535:ssa on "punaviiva" kun kone on lämmin?
Mulla ei näytä piilomenu kuin vajaa 60 astetta ja tällöin rajoitin on 4700 rpm kohdalla. Ja paljonko tuo kone kiertää normaalisti lämpimänä jos kiihdyttää kick downilla?
Ilmeisesti EGR termari on jumissa, EGR jäähdytin oli lähellä tuota 60 astetta kun sitä ajon jälkeen kokeilin, olin ajanut n. 60 km, ulkona lämmintä muutama aste...M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostHmm, missä kohti 535:ssa on "punaviiva" kun kone on lämmin?
Mulla ei näytä piilomenu kuin vajaa 60 astetta ja tällöin rajoitin on 4700 rpm kohdalla. Ja paljonko tuo kone kiertää normaalisti lämpimänä jos kiihdyttää kick downilla?
Ilmeisesti EGR termari on jumissa, EGR jäähdytin oli lähellä tuota 60 astetta kun sitä ajon jälkeen kokeilin, olin ajanut n. 60 km, ulkona lämmintä muutama aste...Musta 335i E91 N55
Musta 520d F11
Musta 535d E60
Musta 320d E91
Musta 330d E46
Comment
-
-
Originally posted by FastDsl View Post
DPF poraaminen voisi teoriassa toimiakin jos ei sulla ole painevalvontaa putkessa. Äänet tuskin hiljenee jos on reikiä putkessa pohjan alla. Tee mielummin kuitenkin suoraputki niin voit varmuudeksi laittaa DPF takaisin katsastukseen.
535D:ssä taitaa putkisto olla muutenkin erilaisempi kuin näissä yhdellä turbolla olevissa..
Ja ainakaan mulla ei ole kuin paineanturi ennen DPF:ää ja mitään hälyä tämä ei tehnyt vaikka tilalla on nyt suoraputki.
Tuleekos sulla miten usvaa putkesta kun käskee ?? mulla työntää jonkin verran kun talla lattiassa normiajossa ei tule mitään..Last edited by veku; 14-04-2009, 07:49.F11 M550D
E39 M5
F26 3.0 Da M-Sport
E61 535D M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by FastDsl View PostTässä vielä tarkemmat käppyrät jos jotakuta kiinnostaa
Itse ainakin tiedän yhden esimerkin kaveripiiristä jolla hajosi voimansiirto vastaavalla Nm käyrällä...auto oli tosin 530D
Mutta toivottavasti paikat kestää!
Hyvät tehot on kyllä otettu ulosBMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment