Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60: Tehojen nosto/kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JKK
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2323
    • Uusimaa

    #91
    Originally posted by generic_fanboy View Post
    Onko muuten moottorin äänessä ollut muutosta virityksen jälkeen? Kokeilin joskus jotain chipattua aakutosta, jonka kone kuulosti aivan hirveältä... voiko pelkkä lastuttaminen aiheuttaa tällaista?

    Käsittääkseni ei voi. Jos ko. aakuutonen oli tyyppiä 2,5TDiV6, niin sen moottoin karmea käyntiääni on puhtaasti ostettu ominaisuus. Itselläni on ollut tuolla koneella varustettuja Audeja kaksikin erilaista, ja se moottori on todellakin paha-ääninen. Etenkin kylmänä. Toinen niistä oli lastutettu, eikä siinä ainakaan käyntiääni mihinkään muuttunut Karaloinnin jälkeen.
    BMW G30 530e X-Drive

    Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

    Comment

    • -Tapi
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 3117
      • Välisuomi

      #92
      535d (ei facelift) ääni ei kasva tuon poistossa, vaikka luulisi. Putken loppupäässä toisessa kanavassa oleva alipaineohjattu läppä näyttää riittävän kuminan poistoon.

      535d faceliftissa (pietsosuuttimet) on taasen erilainen dpf, se on katin kanssa samana pakettina heti ahtimen persiissä kiinni ja sisältää lambdan, pari paineanturia ja nouhauta. Siihenkin on nyt valmistumassa ensimmäinen korvausputki. Tämmöinen on myös yhden ahtimen uudemmissa malleissa, mittaeroja voi tosin löytyä.
      Last edited by -Tapi; 15-04-2009, 19:56.
      ---

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6325
        • P-Pohjanmaa

        #93
        Originally posted by -Tapi View Post

        535d (ei facelift) ääni ei kasva tuon poistossa, vaikka luulisi. Putken loppupäässä toisessa kanavassa oleva alipaineohjattu läppä näyttää riittävän kuminan poistoon.

        535d faceliftissa (pietsosuuttimet) on taasen erilainen dpf, se on katin kanssa samana pakettina heti ahtimen persiissä kiinni ja sisältää lambdan, pari paineanturia ja nouhauta. Siihenkin on nyt valmistumassa ensimmäinen korvausputki. Tämmöinen on myös yhden ahtimen uudemmissa malleissa, mittaeroja voi tosin löytyä.
        Siis onko takavaimentimessa läppä,sopiskohan tuo 535d takavaimennin ??
        Edit..juu ei siis läppä takavaimentimessa,ja ei taisi olla kahdella tuloputkella tuo 535d vaimennin ?
        Last edited by veku; 15-04-2009, 21:58. Reason: hätäisesti luettu..
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • -Tapi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3117
          • Välisuomi

          #94
          Originally posted by veku View Post
          Siis onko takavaimentimessa läppä,sopiskohan tuo 535d takavaimennin ??
          Edit..juu ei siis läppä takavaimentimessa,ja ei taisi olla kahdella tuloputkella tuo 535d vaimennin ?
          Se läppä on viimeisen vaimentimen jälkeen oikeanpuoleisessa putkessa, näkyy päästä. Putken saa sopimaan 530D:hen käsiään ja päätään käyttäen mutta se läpän ohjaus pitäisi saada ohjelmasta jos esim pelkää kaasunasennon/ahtopaineen perusteella tehty ohjaus ei riitäkään..
          ---

          Comment

          • FastDsl
            Bimmer Rookie
            • Apr 2003
            • 178
            • nollayhdeksän

            #95
            Tällainen takapönttö on 535d:ssä. On muuten massiivisen kokoinen.

            Vacuum control, exhaust flap - BMW parts catalog
            Musta 335i E91 N55
            Musta 520d F11
            Musta 535d E60
            Musta 320d E91
            Musta 330d E46

            Comment

            • -Tapi
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 3117
              • Välisuomi

              #96
              E60 LCI (M57N2) tekniikka on jo melkein moottoripornoa.. Tai ehkä dieselmiehille juuri sitä. Ääntä tosin ko. moottori tuottaa melko vähän, eli vanhempi dieselvirittelijä jää kaipaamaan jotain. Kyllä se vielä kuulostaa dieselille mutta harppaus parempaan suuntaan on menty jos verrataan esim M57N-koneeseen.

              700 Nm @ 1700 rpm.

              Tuohon ei ämpäriturboinen mannelavetti taida pystyä (ei niitä vastaan mitään, esikammiodiesel on kuitenkin hyötysuhteeltaankin vähän jotain muuta).

              Ja huipputehon taisi nyt rajoittaa polttoaineen siirtopumppu tankissa. Savua ei tullut muussa kohdassa kuin tuolla 1500 rpm tienoilla kaasun pohjaan polkaisussa. Huipputehon saaminen uudelle satalukemalle näyttää nyt ihan mahdolliselta missiolta! Ja muutoksinahan oli vain DPF/kat-yhdistelmän poisto sekä ohjelmointi. Niin ja remonttikohteena '07 535d.
              ---

              Comment

              • FastDsl
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 178
                • nollayhdeksän

                #97
                Paljonko jäi uupumaan 400hv:sta?
                Musta 335i E91 N55
                Musta 520d F11
                Musta 535d E60
                Musta 320d E91
                Musta 330d E46

                Comment

                • -Tapi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 3117
                  • Välisuomi

                  #98
                  Originally posted by FastDsl View Post
                  Paljonko jäi uupumaan 400hv:sta?
                  En kommentoi tarkemmin kun veto ei ollut "puhdas" eli moottorinohjaus menee vikatilaan kesken vedon kun polttoaine näyttää loppuvan kesken. Poukkoilevalla vääntökäyrällä saa mitä sattuu lukemia piikeissä jne. Teho näyttää kuitenkin asettuvan (kunhan polttoainetta saadaan lisää) lähemmäs 400 kuin 350. Tutkitaan lisää kunhan kaara saa välillä kilometrejä ja omistaja ajamisen iloa.
                  Last edited by -Tapi; 20-04-2009, 12:10.
                  ---

                  Comment

                  • Ceeray
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1399
                    • Kuopio

                    #99
                    Alkaisi olla jo nelivedolle käyttöä...
                    Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                    Comment

                    • MajorDrake
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 7527
                      • Jyväshyvä

                      Originally posted by Ceeray View Post
                      Alkaisi olla jo nelivedolle käyttöä...
                      Tai kunnon mekaaniselle lukolle...
                      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                      Comment

                      • Hepokatti
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2005
                        • 87
                        • Helsinki

                        Originally posted by -Tapi View Post
                        E60 LCI (M57N2) tekniikka on jo melkein moottoripornoa.. Tai ehkä dieselmiehille juuri sitä. Ääntä tosin ko. moottori tuottaa melko vähän, eli vanhempi dieselvirittelijä jää kaipaamaan jotain. Kyllä se vielä kuulostaa dieselille mutta harppaus parempaan suuntaan on menty jos verrataan esim M57N-koneeseen.

                        700 Nm @ 1700 rpm.

                        Tuohon ei ämpäriturboinen mannelavetti taida pystyä (ei niitä vastaan mitään, esikammiodiesel on kuitenkin hyötysuhteeltaankin vähän jotain muuta).

                        Ja huipputehon taisi nyt rajoittaa polttoaineen siirtopumppu tankissa. Savua ei tullut muussa kohdassa kuin tuolla 1500 rpm tienoilla kaasun pohjaan polkaisussa. Huipputehon saaminen uudelle satalukemalle näyttää nyt ihan mahdolliselta missiolta! Ja muutoksinahan oli vain DPF/kat-yhdistelmän poisto sekä ohjelmointi. Niin ja remonttikohteena '07 535d.
                        Ei perhana! Joudunko alkamaan etsimään itselle LCI mallin 535:sta?

                        Tää tulee sattumaan lompakkoon vielä...
                        E61

                        Comment

                        • Tukep
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 75
                          • Oulu

                          välijäähdytin

                          Pienen "alottaako uutta topiccia vai ei" arpomisen jälkeen päätin kuitenkin olla alottamatta. Eli hakusessa ois välijäähdytintä e60 530d:hen. Mielellään tietenkin "parempi" ku alkuperäinen ja lähtö/tulo-aukot saman kokoisia kuin orkkiksessa.

                          Jäähdyttimen joutuu joka tapauksessa vaihtamaan ku vanha on paskana niin nyt olisi hyvä tilaisuus laittaa parempi tilalle.

                          Kyllähän hyvä cooleri estää tehojen "häviämisen" kesälämpimillä

                          Ehotuksia?:think
                          Last edited by Tukep; 21-04-2009, 18:45.

                          Comment

                          • TUv530
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2008
                            • 75
                            • Etelä-Suomi

                            Onko kenelläkään kokemusta Karalan toimittamasta "perusohjelmasta" vs. "custom-ohjelmasta"? Firman sivujen mukaan custom-mallissa haetaan auton kunto ja ikä huomioiden optimi-tulos mutta mitä tämä todellisuudessa tarkoittaa? Mielessä olisi auton piristäminen ja Karalan softalla olisi jälleenmyyjä huomattavasti lähempänä kuin originaalipajalle ajaminen (4h). Toinen kysymys koskisi kokemuksia voimaa.com -firman softista. Paperilla luvataan sama kuin Karalalla, mutta sivuilta ei löydy tarkempaa tietoa softasta eikä mahdollisen dpf:n vaikutuksista tuloksiin. Autona mulla olisi E61 530DA 8/04 valon nähnyt, 160kw versio ja dpf. Mittari on kerännyt 150tkm.
                            Eli, jos jollakulla on kokemusta niin arvoistaisin todella.
                            T: TUv
                            Volkswagen Passat Alltrack -13
                            Ex E61 530DA -04
                            Ex E39 523IA -98
                            Ex E34 520IA -95

                            Comment

                            • FastDsl
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2003
                              • 178
                              • nollayhdeksän

                              Mielestäni customsofta kannattaa ottaa vasta kun olet tehnyt autoosi muita tehoa parantavia muutoksia kuten pakoputkisto jne. Vakio moottoriin passaa perussofta.
                              Vantaalta ajaa Karalalle alle 3 tunnissa.
                              Musta 335i E91 N55
                              Musta 520d F11
                              Musta 535d E60
                              Musta 320d E91
                              Musta 330d E46

                              Comment

                              • Ceeray
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 1399
                                • Kuopio

                                Onkohan Karalalla mahdollisuutta muuttaa moottorin ja vaihteiston ominaisuuksia näiden kylmäohjelmien osalta?

                                Esim. vaihteisto jauhaa kylmällä kelillä todella paljon tyhjää ja moottori syö kakkua muutenkin suuria määriä lämmittääkseen padan. Ja lisätään tuohon vielä webasto niin alkaa jo tavaraa palamaan. 2 litraa tippui keskikulutus nyt kun weba ei enää laula koko aikaa. (nojoo 12->10l/100km)

                                -Tapi, onko kokemusta?
                                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎