Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6325
    • P-Pohjanmaa

    E61 ja parkkitutka ongelma

    Jees eli keltainen logo ja huutomerkki sekä teksti jotain...failure

    Mikäs tuon aiheuttaa ??
    Tasonsaäätö ja tuo yhdessä tekee lähes disco tunnelman tuonne kabiniin
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    #2
    Originally posted by veku View Post
    Jees eli keltainen logo ja huutomerkki sekä teksti jotain...failure

    Mikäs tuon aiheuttaa ??
    Samaa vikaa täällä, alkoi korisarjan asennuksen jälkeen. Välillä jopa toimii. Maanantaina mennään huoltoon niin selvinnee jotain...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • sirkus
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 2195
      • kaustinen

      #3
      Joku tutka rikki? Tunnustele niitä tutkia, ne kuuluun väristä / kuuntelemallakin kuulee "sirinän". Sit vaan tutka vaihtoon.
      Chrysler 300c crd touring 2010
      Daily driver
      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
      Man cave on wheels
      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
      Built not bought
      V8, only juice&milk come in 2 litres

      Kawasaki zzr1100 fighter


      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

      Comment

      • Lallevihtinen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 690
        • Tampere

        #4
        Tutka vialta haiskahtaa... Toki jos on kattoluukku niin takaluukussa voi olla vettä ja sillon puhutaan jo PDC-ohjainlaitteesta.
        Last edited by Lallevihtinen; 05-12-2009, 23:20.
        sigpic
        BMW E93 335i & BMW M550Dx
        EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
        XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

        Comment

        • veku
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6325
          • P-Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Tutka vialta haiskahtaa... Toki jos on kattiluukku niin takaluukussa voi olla vettä ja sillon puhutaan jo PDC-ohjainlaitteesta.
          Jees tuli Oulussa pyörittyä ja jeesus kun tuota kaipasi varsinkin parkkihalleissa.
          Välillä pelas mutta sitten taas pdf failurea pukkas..ja taas välillä tasonsäätöä herjas.
          Jees ..touhodonan meno senkun lähestyy
          F11 M550D
          E39 M5
          F26 3.0 Da M-Sport
          E61 535D M-Sport

          Comment

          • Das_Bimmer
            Bimmer Rookie
            • Sep 2009
            • 142
            • Espoo

            #6
            Originally posted by kt0510 View Post
            Samaa vikaa täällä, alkoi korisarjan asennuksen jälkeen. Välillä jopa toimii. Maanantaina mennään huoltoon niin selvinnee jotain...
            Jostain kumman syystä mullakin alkoi edellisessä oikuttelemaan puskurien vaihdon jälkeen... välillä toimi välillä ei. Loppui napin vaihdolla. Lieneekö turhan herkkä kapistus vai liittimessä huono kosketus. Paskamainen kokeilla kun pitää puskuri irrottaa
            ___________________
            E61 535D ja reilusti rompetta
            E36 M3 Coupe

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #7
              Niin, itseasiassa johtoliitin ongelmakin on mahdollinen. Olen jopa nähnyt auton missä pdc anturin johto on mennyt poikki jostainpäin auton johtosarjaa. Mutta anturia veikkasin silti tässä tapauksessa ensimmäisenä.

              Ja mitä näitten autojen tyyppivikoihin tulee niin ihanan halpaa Vai mitä Clavurion
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • Clavurion
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 9157
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Lallevihtinen View Post
                Ja mitä näitten autojen tyyppivikoihin tulee niin ihanan halpaa Vai mitä Clavurion
                Mistäs minä tietäisin, kun katoksessa on E39.
                E39 530dA -02 M-Sport
                E53 X5 3.0dA -06 Sport
                * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5428
                  • S:t Karins

                  #9
                  Originally posted by Das_Bimmer View Post
                  Loppui napin vaihdolla. Lieneekö turhan herkkä kapistus vai liittimessä huono kosketus.
                  Eli nappi keskikonsolissa?
                  Originally posted by Das_Bimmer View Post
                  Paskamainen kokeilla kun pitää puskuri irrottaa
                  Niin kokeilla mitä?
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • Das_Bimmer
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 142
                    • Espoo

                    #10
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Eli nappi keskikonsolissa?


                    Niin kokeilla mitä?
                    Nappi=yksittäinen sensori puskurissa.

                    Tarkoitin että voi olla yksittäisen sensorin liittimessä huono kontakti tai sensori vain rikki. Oli kumpivaan niin paskamainen kokeilla herkistellä sitä tai vaihtaa kokonaan kun pitää puskuri irroittaa. Kumman usein noita tuntuu vikaantuvan kun niitä kopeloidaan...
                    ___________________
                    E61 535D ja reilusti rompetta
                    E36 M3 Coupe

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5428
                      • S:t Karins

                      #11
                      Originally posted by Das_Bimmer View Post
                      Nappi=yksittäinen sensori puskurissa.

                      Tarkoitin että voi olla yksittäisen sensorin liittimessä huono kontakti tai sensori vain rikki. Oli kumpivaan niin paskamainen kokeilla herkistellä sitä tai vaihtaa kokonaan kun pitää puskuri irroittaa. Kumman usein noita tuntuu vikaantuvan kun niitä kopeloidaan...
                      Tätä pelkäsinkin...
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Tommix
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 5428
                        • S:t Karins

                        #12
                        Originally posted by sirkus View Post
                        Joku tutka rikki? Tunnustele niitä tutkia, ne kuuluun väristä / kuuntelemallakin kuulee "sirinän". Sit vaan tutka vaihtoon.
                        Tämä se syy itsellä on. Huollossa todettiin vikakoodeista että yksi takapään anturi on "död".
                        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                        Comment

                        • Whistler
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2009
                          • 29
                          • Kotka

                          #13
                          Ja taas pukkaa vikaa päälle tähän laitokseen (E61 '04).

                          Eli juurikin tuo PDC failure herja ilmestyi eilen ruutuun.

                          En vielä ehtinyt kokeilla mikä antureista mahdollisesti pimeänä olisi, mutta pitääkö puskuri todellakin irroittaa että antureita pääsee vaihtamaan? Jostakin foorumeilta lueskelin, että eteen ainakin pääsisi grillin irroittamalla noihin antureihin käsiksi ainakin osaan.

                          Kuinkas paljon muuten tuollainen anturi marmoritiskillä kustantaa?

                          Nyt on vikalistaa kolmen kuukauden omistuksen aikana jo seuraavan laisesti:
                          - takaluukun maalaus (korroosiovaurio)
                          - jarrupalasensorin vaihto (liittyy siihen huoltoilmaisimeen)
                          - tukivarren vaihto
                          - takajousituksen letkuston ja kompuran vaihto
                          - avaimen kaukosäädön vastaanottimen vaihto
                          - akun vaihto, noh tämä on kyllä jo viidessä vuodessa ymmärrettävää
                          - termariremppa, torstaina huoltoon (matalat lämmöt myllyssä)
                          - mahdollisesti takapään toisen jousipussin vaihto (kompura pärähtelee vähän turhan usein), torstaina siis tämänkin huolto
                          - PDC, pitänee tätäkin torstaina huoltoon tyrkyttää

                          Alkaa jo mennä samaan kastiin kuin aikanani omistamani Renault Laguna '01. Sillä erolla tosin että tämä saksalainen insinööritaidonnäyte on ollut kolmen kuukauden aikana jo enemmin huoltohallissa kuin tuo Laguna yhteensä sen kolmen vuoden aikana jonka tuo minulla oli.

                          Nyt kolme kuukautta auton omistaneena ymmärränkin että "premium" auto tarkoittaakin sitä että ylläpitokustannukset ovat "premium"-luokkaa. Ja minä hölmö kun luulin että laatu...

                          Kebab mikä Kebab vaikka bratwurstiksi naamioisi
                          Last edited by Whistler; 08-12-2009, 15:22.
                          ____________
                          E61 530DA '04

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6325
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by Whistler View Post
                            Ja taas pukkaa vikaa päälle tähän laitokseen (E61 '04).

                            Eli juurikin tuo PDC failure herja ilmestyi eilen ruutuun.

                            En vielä ehtinyt kokeilla mikä antureista mahdollisesti pimeänä olisi, mutta pitääkö puskuri todellakin irroittaa että antureita pääsee vaihtamaan? Jostakin foorumeilta lueskelin, että eteen ainakin pääsisi grillin irroittamalla noihin antureihin käsiksi ainakin osaan.

                            Kuinkas paljon muuten tuollainen anturi marmoritiskillä kustantaa?

                            Nyt on vikalistaa kolmen kuukauden omistuksen aikana jo seuraavan laisesti:
                            - takaluukun maalaus (korroosiovaurio)
                            - jarrupalasensorin vaihto (liittyy siihen huoltoilmaisimeen)
                            - tukivarren vaihto
                            - takajousituksen letkuston ja kompuran vaihto
                            - avaimen kaukosäädön vastaanottimen vaihto
                            - akun vaihto, noh tämä on kyllä jo viidessä vuodessa ymmärrettävää
                            - termariremppa, torstaina huoltoon (matalat lämmöt myllyssä)
                            - mahdollisesti takapään toisen jousipussin vaihto (kompura pärähtelee vähän turhan usein), torstaina siis tämänkin huolto
                            - PDC, pitänee tätäkin torstaina huoltoon tyrkyttää

                            Alkaa jo mennä samaan kastiin kuin aikanani omistamani Renault Laguna '01. Sillä erolla tosin että tämä saksalainen insinööritaidonnäyte on ollut kolmen kuukauden aikana jo enemmin huoltohallissa kuin tuo Laguna yhteensä sen kolmen vuoden aikana jonka tuo minulla oli.

                            Nyt kolme kuukautta auton omistaneena ymmärränkin että "premium" auto tarkoittaakin sitä että ylläpitokustannukset ovat "premium"-luokkaa. Ja minä hölmö kun luulin että laatu...

                            Kebab mikä Kebab vaikka bratwurstiksi naamioisi
                            No monenlaista on mahtunut sinun lyhyeen taipaleenseen.
                            Minulla E61 ollut kohta 20kk ja 53 tkm (155-->208)

                            Ja uusittua on tullut
                            startti-->meni liikkeen piikki
                            johtosarjan korjaus joka johtui pakosarjan vaihdosta ..jotain 30e
                            termari..se halvempi
                            aurauskulmat--> madalluksen vuoksi

                            Muuten normaalia öljynvaihto,ilmasuodatin huoltoa.
                            Olenkin ollut erittäin tyytyväinen tähän autoon.
                            Ihmetelyt kun vieläkin auto on todella napakka ajaa,ajoin tuossa kuukausi sitten 130 tkm ajettua E60 530da ja eikä kyllä ollut yhtöän kummempi..
                            Omalla oli ajettu saksassa matkaa ja samoin meidän käytössä tällä ajetaan kohtuu hyviä teitä ja paljon matkaajoa.

                            Nyt vaan näyttää että touhudonan meno erä lähestyy kiitos parkkitutkan ja tuon tasonsäädön kompuran..mutta monella mennyt nuokin pienemmiläl kilometreillä joten ihan hyvä saavutus..

                            Whistler :lagunassa ei tainnut olla näitä "hienouksia " ja muutebkin varman yksinkertaisempaa tekniikkaa..joka taas näkyy käyttökuluissa.
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Whistler
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2009
                              • 29
                              • Kotka

                              #15
                              Tänään kun vein auton huoltoon (termariremppa+ jousipussin vaihto), niin kysäisinpä parkkianturia. 157 EUR/anturi + työt. Omastani kuskin puolen takakulman anturi pimeä. Onkos kellään tietoa jotta saako tuota vaihdettua ilman puskurin irroitusta, ja jos ei saa niin onko tuo puskurin irroitus kuinka työläs operaatio?

                              Niin kilometrejähän mulla on nyt mittarissa 162 tkm, 8 tkm suurinpiirtein tullut mulla kolmen kuukauden aikana. Mun listasta unohtui vielä tuo nelipyöräsuuntaus, joka tehtiin kun ostin auton kun etupyörien sisäkulmat oli kuluneet jonkin verran. Mullakin onneksi myyjäliike kantanut vastuun noista rempoista suurimmaksi osaksi.

                              No kieltämättä Lagunassa ei ollut kaikkia niitä herkkuja joita tässä nyt on ja ajo-ominaisuuksia ei voi verrata keskenään. Mutta silti olen hieman pettynyt bemarin laatuun (ensimmäinen ko merkin auto minulla).
                              ____________
                              E61 530DA '04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎