Announcement

Collapse
No announcement yet.

E61 ja parkkitutka ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Das_Bimmer
    Bimmer Rookie
    • Sep 2009
    • 142
    • Espoo

    #16
    Originally posted by Whistler View Post
    Tänään kun vein auton huoltoon Onkos kellään tietoa jotta saako tuota vaihdettua ilman puskurin irroitusta, ja jos ei saa niin onko tuo puskurin irroitus kuinka työläs operaatio?
    .
    On tietoa, kuten aiemmin mainitsin vaatii puskurin irroituksen että saa liittimen irti ja vedettyä sensorin irti "kupista". Homma onnistuu jollei ole peukalo tiellä Tosiaan vaatii hieman tutustumista ja uskallusta.
    Puskuri kiinni ylhäältä parilla ruuvilla, sisälokkareissa taisi olla ruuvija kanssa ja sitten alhaalta kiinni muovisilla tapeilla. Nuo kun irroittaa lähtee vetämällä irto jonka jälkeen pääsee sensoreihin käsiksi, toki pitää tietää mikä niistä on rikki...
    Marmoritiskillä osan hinta aika kova, taisi foorumilla olla jollain noita tarjolla pikkasen sopivampaan hintaan. Aijuu huomaa että sensori on korinvärinen eli maalaushommaa myös vai saakohan niitä valmiiksi oikealla sävyllä:think
    ___________________
    E61 535D ja reilusti rompetta
    E36 M3 Coupe

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #17
      Minkäslaisia vikakoodeja porukalla on tarkalleen tullut kun on antureissa tai piuhoissa ollu häikkää?

      Itellä kanssa tuo pirssi herjaa pdc-failurea ja koodit kun luettiin niin koodi oli:

      "Pdc-sensor rear center right, line"

      Takapuskurin tutkista siis keskimmäisistä oikeanpuoleinen ei pelaa, mutta viitanneeko tuo "line" siihen että vika on ainoastaan johdossa? Onko koodi sama jos itse anturi on rikki?

      ---> Pohdin tässä vain että ostanko uuden tutkankin varalle ennenkö alan puskuria irroittamaan, ettei moneen kertaan tarvitse aukoa...:think
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • Gonzalez
        BTCF Member
        • Jun 2003
        • 2632
        • Seinäjoki

        #18
        Originally posted by Gonzalez View Post
        Minkäslaisia vikakoodeja porukalla on tarkalleen tullut kun on antureissa tai piuhoissa ollu häikkää?

        Itellä kanssa tuo pirssi herjaa pdc-failurea ja koodit kun luettiin niin koodi oli:

        "Pdc-sensor rear center right, line"

        Takapuskurin tutkista siis keskimmäisistä oikeanpuoleinen ei pelaa, mutta viitanneeko tuo "line" siihen että vika on ainoastaan johdossa? Onko koodi sama jos itse anturi on rikki?

        ---> Pohdin tässä vain että ostanko uuden tutkankin varalle ennenkö alan puskuria irroittamaan, ettei moneen kertaan tarvitse aukoa...:think
        Itse itseäni lainaten... Anturi oli rikki eli vika ei ollut johdossa tai liittimien kontakteissa kuten koodista arvelin. Uusi anturi paikalleen, pakki silmään ja pari sekuntia niin tutka heräsi eloon.
        530d GT F07 2010
        325i E30 Cabriolet 1987

        Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2979
          • Uusimaa

          #19
          Originally posted by Lallevihtinen View Post
          Niin, itseasiassa johtoliitin ongelmakin on mahdollinen. Olen jopa nähnyt auton missä pdc anturin johto on mennyt poikki jostainpäin auton johtosarjaa.
          Tuntuu uskomattomalta, mutta itsellä oli johto poikki oikean etureunan anturin juuresta. Anturikin vaihdettiin (oli kyllä hapettunut ja olisi tod näk kohta mennyt rikki), mutta poikki johto kuulemma oli. Mitään autosta ei ole vaihdettu, etupuskuriakaan, mikähän tuonkin on katkaissut :think
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • Ceeray
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1400
            • Kuopio

            #20
            Etupään anturit pystyy vaihtamaan ilman puskurin irroitusta. Keskimmäiset grillin irroittamalla ja reunimmaiset ottamalla koko lampun pois, lähtee kolmen ruuvin irroituksella. Muistaa vain miten se lamppu oli paikallaan kun ruuvaa takaisin.
            Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

            Comment

            • peeämvee
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 283
              • Taivalkoski

              #21
              Munuainen irti?

              Miten tuo E6x;n munuainen on kiinni, irtoaako ihan nykäsemällä vai onko jottain dinngeleitä? Toinen keskianturi heittäytyy väliin kuolleeksi niin pitänee vaihtaa jossain vaiheesa. Oikealle taakse saa ainakin vaihdettua anturin ilman puskurin irroitusta, pohjasta muovinpalanen irti ja sieltä onkimalla tuon sain vaihdettua.

              Comment

              • KorbenDallas
                Newbiemmer
                • Dec 2006
                • 26
                • Finlando

                #22
                Originally posted by sirkus View Post
                Joku tutka rikki? Tunnustele niitä tutkia, ne kuuluun väristä / kuuntelemallakin kuulee "sirinän". Sit vaan tutka vaihtoon.
                Mulla lopetti vasen takakulma vaan toimimisen, mitään vikailmoituksia ei ole tullu missään vaiheessa, auto E60.

                Tuota anturin sirinää kuuntelemalla muista kuuluu selvä tikitys. Tuo viallinen kulma tikittää myös mutta huomattavasti hiljempaa (kuulee vain jos laittaa kädet kupiksi anturin ympärille).

                Tuohon anturiin pääsee käsiksi kun raottaa M-sarjan alahelmaa(pari ruuvia ja pikalukkoa irti). Johto oli tosin käsikopelolla todella piiitkä, joten mahtaako tuon vaihto tuota kautta onnistua, vai onko siinä myös liitin anturi päässä? Tunnustelemalla en tuota liitintä ainakaan huomannut?

                Lähteekö tuo anturi tosiaan "kupistaan" irti vain vetämällä. Kopelo tunnustelussa ympärillä taisi tosiaan olla metlliklipsun tapaiset.

                Onko hintakokemuksia tuollaisen yhden anturin osalta?

                Comment

                • viktor
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1272
                  • ...

                  #23
                  Originally posted by KorbenDallas View Post
                  Mulla lopetti vasen takakulma vaan toimimisen, mitään vikailmoituksia ei ole tullu missään vaiheessa, auto E60.

                  Tuota anturin sirinää kuuntelemalla muista kuuluu selvä tikitys. Tuo viallinen kulma tikittää myös mutta huomattavasti hiljempaa (kuulee vain jos laittaa kädet kupiksi anturin ympärille).

                  Tuohon anturiin pääsee käsiksi kun raottaa M-sarjan alahelmaa(pari ruuvia ja pikalukkoa irti). Johto oli tosin käsikopelolla todella piiitkä, joten mahtaako tuon vaihto tuota kautta onnistua, vai onko siinä myös liitin anturi päässä? Tunnustelemalla en tuota liitintä ainakaan huomannut?

                  Lähteekö tuo anturi tosiaan "kupistaan" irti vain vetämällä. Kopelo tunnustelussa ympärillä taisi tosiaan olla metlliklipsun tapaiset.

                  Onko hintakokemuksia tuollaisen yhden anturin osalta?
                  Liitin on sen anturin juuressa. Muoviklipsut on anturin sivuilla, varoen kampeat niitä erilleen ja samalla työnnät/joku työntää anturia sisäänpäin.
                  ///M5
                  "Without debate, without criticism, no Administration and no country can succeed or survive."

                  Comment

                  • EXVOLVO
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2008
                    • 45
                    • Pohjanmaa

                    #24
                    160€ kpl merkkiliikkeestä, tilataan oikeaan sävyyn maalattuna.

                    Comment

                    • eekuusyks
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2009
                      • 164
                      • Pohjois-Pohjanmaa

                      #25
                      Voiko anturin laittaa väärinpäin? Tutkat kyllä pelaa, mutta vasenetututka näyttäisi olen "poikittain" kun sel vilkkasee aina kun pakin laittaa päälle, myöskin jos kättä heiluttaa tutkan yläpuolella, vastaavasti ei tunnista kohdetta niin herkästi kun muut jos räpylää heiluttaa tutkan edessä?

                      Minkalainen keila noissa on, ei varmaan 360 astetta ?

                      Comment

                      • mattipuh
                        Bimmer Rookie
                        • May 2010
                        • 150
                        • Espoo, Finland

                        #26
                        onko paikkaa suositella mistä tilata parkkitutka-antureita auton takaosaan? auto siis E61 vm2005
                        tänään alkoi herjaamaan PDC-failurea, ennen toimi hyvin vaikka yksi oli pimeänä.

                        on voinut toki johdotkin ottaa itseensä, kun askartelin tuota takaluukun johtosarjaa - osan sain korjattua, mutta ilmeni prkl uusia vikoja näköjään "huollon" jälkeen.
                        Matti
                        E61 530DA (2005)

                        Comment

                        • peeämvee
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 283
                          • Taivalkoski

                          #27
                          Schmiedmann

                          Schmiedmann;ta tilasin elokuussa, sanoivat ettei löydy varastosta mutta piakkoin kuulemma pitäisi tulla. http://suomi.schmiedmann.com/pdc%20s...vu1.aspx#14319

                          Comment

                          • Reiska56
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 185
                            • Kerava

                            #28
                            PDC E60 vikakoodi

                            Onko kellään Carsoft-diagnostiikkaohjelmaan vikakoodiluetteloa. Itsellä tällainen vika päällä:
                            Carsoft BMW Ultimate Home V8.4
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                            Date : 18.7.2010 18:44:54

                            ECU Information:

                            Part Number : 9185139
                            Supplier : Valeo
                            Module : PDC
                            Hardware No : 1
                            Diagnostic Index : 1057
                            Coding Index : 2
                            Production Date : 1.3.05
                            Catalog : 0.12.95
                            Function Software : 9.15.0
                            Operating Software : 3.3.30
                            Variant Index : 19543
                            ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                            Status: ERROR -> Read the error memory...!

                            Fault Code : F9E37
                            Todennäköisesti jokin sensori rikki, eikä umpimähkään viitsisi ruveta vaihtamaan.:think

                            Comment

                            • Ter0
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 297
                              • Tampere

                              #29
                              e60 PDC yksikkö

                              Missähän mahtaa olla PDC ohjainyksikkö -04 e60:ssä? Jos sen ite sinne vaihtas..
                              Bemmihuollon jonot on maaliskuulle asti ja tod näk tuo molikka sieltä on rikki, sanoivat kun tutkivat huollon yhteydessä.

                              ..itse itselleni vastaten:

                              en muistanukkaan et tuolta löytyy myös E60 jo.
                              Last edited by Ter0; 19-01-2011, 12:37.
                              ______________________________
                              BP-2010 burnismestari \o/
                              ______________________________
                              -Ter0
                              [email protected]
                              TT-Speed Oy

                              Comment

                              • mattipuh
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 150
                                • Espoo, Finland

                                #30
                                ota tavaratilasta vararengas pois ja sen alla oleva suojamuovi veks. sielläpä ne control-yksiköt on.
                                Matti
                                E61 530DA (2005)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎