Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vesseli70
    Newbiemmer
    • Mar 2008
    • 14
    • turku

    e61 "high rate of battery discharge" -??

    Tervehdys, idrive herjaa tälläistä tekstiä kun laittaa virrat päälle ( high rate of battery discharge ), mitäköhän tuo meinaa ? onko akku ehtoopuolella vai mitä ? Auto on startannut ihan normaalisti ja kaikki tingentangelit toimii normaalisti. Auto e61 530d -06.
  • erese
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 478
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by vesseli70 View Post
    Tervehdys, idrive herjaa tälläistä tekstiä kun laittaa virrat päälle ( high rate of battery discharge ), mitäköhän tuo meinaa ? onko akku ehtoopuolella vai mitä ? Auto on startannut ihan normaalisti ja kaikki tingentangelit toimii normaalisti. Auto e61 530d -06.
    Selviäisikö tuo vaikka vikakoodinluvulla? Suomeksihan tuo tarkoittaa että akun purkaantumisnopeus on normaalia suurempi. Eli jokin "syö" akkua? Hakua voi ja saa käyttää http://www.btcf.fi/forum/showthread....tery+discharge
    Last edited by erese; 19-05-2010, 23:32.
    F40 -20
    F20 -13
    E46 320D Touring -01
    E36 "nokivasara" Touring -99

    Comment

    • Hakkapeliitta
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2014
      • 552
      • P-Sawo

      #3
      Lainataas trediä.

      Omassa koslassa tulee samaa 'high rate of battery discharge' herjaa kun auto on seissyt n kom e päivää tai yli.

      Faktoja:
      -autossa on vuoden vanha akku 100Ah varta. Ei tietoa onko autolle kerrottu akun vaihdon yhteydessä että akku on uusi. Autoon oli Koodattu 90Ah akku.
      -piilovalikko kertoo että latausjännite moottorin käydessä on 14.4-14.5V.
      -autossa on defan akkulaturi, eberi ja jälkiasennus digi-TV (joka ei toimi...)
      -autoon on takaluukun johtosarja korjattu, samoin takalasin avausnappi on uusi
      -akun jännite oli tänä aamuna n 12h seisomisen jälkeen 11.9V
      -käyntiin on silti lähtenyt kuin palmun alta

      Mikä mahtaa olla vikana? IBS? Akku? Jokin purkki ei syö virtaa (MPM?)?

      Miten tuohon nyt kävisi käsiksi?

      annetaan BMW-osaa

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #4
        Nyt ollaan taas tien päällä ja nyt latausjännite heiluu välillä 14.0-14.2V. Eilen oli ajossa 14.4-14.5V.

        Lataussäädin?
        Laturi?
        Akku?
        Mulf?
        Mpm?

        Mitä SINÄ tekisit? :think

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #5
          Akku ainakin otti latausta vastaan ajon aikana, jännite nousi ainakin 12.65V kun hanskalokerosta sammui valo eli näyttäisi siltä että auto ainakin yrittää nukkumaan. Saapa nähdä paljonko sitä on jäljellä aamulla. Mittasin nyt ihan jännitemittarilla suoraan akulta.

          JOS auto näyttää eri lukemaa (esim. alempaa) kuin jännitemittari suoraan akulta niin onko vika silloin IBS-johdossa? :think

          Olisko Tampereelta virtamittaria lainata kenelläkään jos nyppisin noita sulakkeita seuraavaksi?

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3144
            • Tampere

            #6
            Perusmittarilla onnistuu, esimerkki E38:sta: KLIK.

            Muistaakseni E6X menee kahdessa vaiheessa sleep modeen, mutta ajasta en osaa sanoa. Takakontti on huijattava luulemaan että se on kiinni.

            Sulakkeita pois napsimalla löytyy syyllinen. MPM on ollut tyypillinen vikakohta, erityisesti jos on saanut kosteutta. Joissakin keskusteluissa tullut esille myös penkkien satelliittiohjaimet.

            Itse aloittaisin jälkiasenteisista laitteista.

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #7
              Mpm moduulia ei löydykään enää tässä mallissa takakontista, oliskohan sitten hanskalokerossa?

              Täytyy nyhtää jälkiasennusdigiboxista ekana irti vaikka virtavalo kyllä sammuu. Sitten varmaan eberin kimppuun.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • djs^
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1177
                • Mikkeli

                #8
                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                Mpm moduulia ei löydykään enää tässä mallissa takakontista, oliskohan sitten hanskalokerossa?

                Täytyy nyhtää jälkiasennusdigiboxista ekana irti vaikka virtavalo kyllä sammuu. Sitten varmaan eberin kimppuun.
                Useastihan näissä jää puhallin hurrailemaan, eikä auto käy nukkumaan. Oletko tarkastanut että onko mpm boksi vararengas kotelossa kaikkein alimpana?
                EX :
                -E36 316
                -E36 325
                -E39 523
                -E39 530dA M-Sportx2
                -E60 525dA M-Sport x2
                -E60 545i Matte white
                -E53 x5
                -E91 3xx

                Comment

                • ptikkala
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1571

                  #9
                  vm 06 niin ei ole enää erillistä mpmää.

                  Comment

                  • djs^
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1177
                    • Mikkeli

                    #10
                    Tuli mieleen kun oli omassa aikasemmassa e60:issä virtalukon ohjainlaite hajalla niin silloin kanssa antoi tuota vikakoodia.
                    EX :
                    -E36 316
                    -E36 325
                    -E39 523
                    -E39 530dA M-Sportx2
                    -E60 525dA M-Sport x2
                    -E60 545i Matte white
                    -E53 x5
                    -E91 3xx

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #11
                      Ei löytynyt mitään järkevää vikakoodia tms. autosta joka aiheuttaisi suoraan virrankulutusta.
                      Ainoa pysyvä vika oli lasinpesusuuttimien lämmitys.
                      Akun vaihto oli koodattu oikein ja kerrottu autolle. Nyt vaihdettiin tuo koodaus vaan 90Ah-> 110Ah kun akku on 100Ah lyijyakku. Nyt latautuu akku varmaan täyteenkin.

                      Yritin mittailla virtoja kun auto oli "sleep modessa". Näyttää menevän tuollaista 100-130mA kulutusta. On vaan niin pieniä virtoja ettei noilla mun vehkeillä saa tasaista lukemaa.

                      Tuo "increased rate of battery discharge" herja on tullut 4 kertaa yhteensä, kertoi tietokone. Jälkiasenteisista lisälaitteista ainakin digitv-viritin menee pois päältä kun virta katkaistaan autosta. Jäljelle noista epäillyistä jää Eberi, Defan smartcharge, itse akku, IBS,ja vetokoukku. Joku Most-purkkikin kojelaudan sisällä näytti olevan.

                      Mites tuo CCC? Jostain luin että sekin saattaa, toimiessaan virheellisesti, syödä akun jollei se sammu. Autossa on pari kuukautta vanha LCI-CCC. Jos otan takakontista TCUlta kaikki piuhat irti, katkeaako CCCltä sähköt? Kontissa ei tosiaan MPMää olekaan ja kontin pohja oli täysin kuiva.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • MNi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2008
                        • 3144
                        • Tampere

                        #12
                        Eikös Defan laturi ole vain pistokesähkön perässä, ei kai se IBS:n kanssa kommunikoi?

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #13
                          On joo vain pistokesähköllä eli ei se varmastikaan ole tämän ongelman aiheuttaja. Täytyy varmaan mittailla joka yön jälkeen tuota akun jännitettä, paljonko se laskee jos yrittäisi olla päivätkin ajamatta autolla.

                          Tällainen vika joka pahimmillaa hyydyttää auton esim lomamatkalla tienpäälle, saa kyllä todella vakavasti harkitsemaa auton vaihtoa. Siinäkin tapauksessa että oon hakannut auton tyypoivikojen korjaukseen n 2000€...

                          Tuntuu vain olevan aika hankalia itselle nämä sähköhommat, oon enemmän mekaaninen tapaus.

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • ptikkala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2007
                            • 1571

                            #14
                            TCUlta se isompi liitin irti vaan. CCC pelaa vielä sen jälkeen hienosti.

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              #15
                              Entä miten CCCn saa virrattomaksi? Sammuuko sulakkeesta? Meinaan, ettei jää jotain toista kautta virta päälle CCC:hen.

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎