Tervehdys, idrive herjaa tälläistä tekstiä kun laittaa virrat päälle ( high rate of battery discharge ), mitäköhän tuo meinaa ? onko akku ehtoopuolella vai mitä ? Auto on startannut ihan normaalisti ja kaikki tingentangelit toimii normaalisti. Auto e61 530d -06.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 "high rate of battery discharge" -??
Collapse
X
-
Originally posted by vesseli70 View PostTervehdys, idrive herjaa tälläistä tekstiä kun laittaa virrat päälle ( high rate of battery discharge ), mitäköhän tuo meinaa ? onko akku ehtoopuolella vai mitä ? Auto on startannut ihan normaalisti ja kaikki tingentangelit toimii normaalisti. Auto e61 530d -06.Last edited by erese; 19-05-2010, 23:32.F40 -20
F20 -13
E46 320D Touring -01
E36 "nokivasara" Touring -99
-
-
Lainataas trediä.
Omassa koslassa tulee samaa 'high rate of battery discharge' herjaa kun auto on seissyt n kom e päivää tai yli.
Faktoja:
-autossa on vuoden vanha akku 100Ah varta. Ei tietoa onko autolle kerrottu akun vaihdon yhteydessä että akku on uusi. Autoon oli Koodattu 90Ah akku.
-piilovalikko kertoo että latausjännite moottorin käydessä on 14.4-14.5V.
-autossa on defan akkulaturi, eberi ja jälkiasennus digi-TV (joka ei toimi...)
-autoon on takaluukun johtosarja korjattu, samoin takalasin avausnappi on uusi
-akun jännite oli tänä aamuna n 12h seisomisen jälkeen 11.9V
-käyntiin on silti lähtenyt kuin palmun alta
Mikä mahtaa olla vikana? IBS? Akku? Jokin purkki ei syö virtaa (MPM?)?
Miten tuohon nyt kävisi käsiksi?
Comment
-
-
Akku ainakin otti latausta vastaan ajon aikana, jännite nousi ainakin 12.65V kun hanskalokerosta sammui valo eli näyttäisi siltä että auto ainakin yrittää nukkumaan. Saapa nähdä paljonko sitä on jäljellä aamulla. Mittasin nyt ihan jännitemittarilla suoraan akulta.
JOS auto näyttää eri lukemaa (esim. alempaa) kuin jännitemittari suoraan akulta niin onko vika silloin IBS-johdossa? :think
Olisko Tampereelta virtamittaria lainata kenelläkään jos nyppisin noita sulakkeita seuraavaksi?
Comment
-
-
Perusmittarilla onnistuu, esimerkki E38:sta: KLIK.
Muistaakseni E6X menee kahdessa vaiheessa sleep modeen, mutta ajasta en osaa sanoa. Takakontti on huijattava luulemaan että se on kiinni.
Sulakkeita pois napsimalla löytyy syyllinen. MPM on ollut tyypillinen vikakohta, erityisesti jos on saanut kosteutta. Joissakin keskusteluissa tullut esille myös penkkien satelliittiohjaimet.
Itse aloittaisin jälkiasenteisista laitteista.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostMpm moduulia ei löydykään enää tässä mallissa takakontista, oliskohan sitten hanskalokerossa?
Täytyy nyhtää jälkiasennusdigiboxista ekana irti vaikka virtavalo kyllä sammuu. Sitten varmaan eberin kimppuun.EX :
-E36 316
-E36 325
-E39 523
-E39 530dA M-Sportx2
-E60 525dA M-Sport x2
-E60 545i Matte white
-E53 x5
-E91 3xx
Comment
-
-
Ei löytynyt mitään järkevää vikakoodia tms. autosta joka aiheuttaisi suoraan virrankulutusta.
Ainoa pysyvä vika oli lasinpesusuuttimien lämmitys.
Akun vaihto oli koodattu oikein ja kerrottu autolle. Nyt vaihdettiin tuo koodaus vaan 90Ah-> 110Ah kun akku on 100Ah lyijyakku. Nyt latautuu akku varmaan täyteenkin.
Yritin mittailla virtoja kun auto oli "sleep modessa". Näyttää menevän tuollaista 100-130mA kulutusta. On vaan niin pieniä virtoja ettei noilla mun vehkeillä saa tasaista lukemaa.
Tuo "increased rate of battery discharge" herja on tullut 4 kertaa yhteensä, kertoi tietokone. Jälkiasenteisista lisälaitteista ainakin digitv-viritin menee pois päältä kun virta katkaistaan autosta. Jäljelle noista epäillyistä jää Eberi, Defan smartcharge, itse akku, IBS,ja vetokoukku. Joku Most-purkkikin kojelaudan sisällä näytti olevan.
Mites tuo CCC? Jostain luin että sekin saattaa, toimiessaan virheellisesti, syödä akun jollei se sammu. Autossa on pari kuukautta vanha LCI-CCC. Jos otan takakontista TCUlta kaikki piuhat irti, katkeaako CCCltä sähköt? Kontissa ei tosiaan MPMää olekaan ja kontin pohja oli täysin kuiva.
Comment
-
-
On joo vain pistokesähköllä eli ei se varmastikaan ole tämän ongelman aiheuttaja. Täytyy varmaan mittailla joka yön jälkeen tuota akun jännitettä, paljonko se laskee jos yrittäisi olla päivätkin ajamatta autolla.
Tällainen vika joka pahimmillaa hyydyttää auton esim lomamatkalla tienpäälle, saa kyllä todella vakavasti harkitsemaa auton vaihtoa. Siinäkin tapauksessa että oon hakannut auton tyypoivikojen korjaukseen n 2000€...
Tuntuu vain olevan aika hankalia itselle nämä sähköhommat, oon enemmän mekaaninen tapaus.
Comment
-
Comment