Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #31
    Ei saatana.
    Tämä savotta vaan jatkuu. Parin päivän seisonnan jälkeen blingaa taas tätä "discharge" herjaa.

    Mittasin tuota lepovirtaa ja näyttäisi auto imeskelevän noin 200mA levossa. Tuohon ei vaikuttanut suuntaan tai toiseen mikään takakontin sulakkeen irroittaminen. Ei myöskään TCUn tai IBS:n kiinniolo.

    IBS on tosin alkuperäinen ja vasta 12/06 vaihtui tiiviiseen malliin tuo. Mutta jos sen piuha on irti niin ei sekään käy autoa herättelemässä.

    Hiukan turhauttavaa..

    Voiko jälkiasennus DVB-T -viritin imeä virtaa levossakin vaikka sen heräte sammuu kun CCC menee pois päältä?

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #32
      Kyllähän tuo 200ma on liikaa, hälytys laukeaa jos purkaa yli 80mA ja yhteensä vähintään yhden ampeeritunnin. Kokeile irroittaa vetokoukun moduuli sekä penkkien moduulit, myöskin tuon dvb-virittimen voit toki käyttää irti. Hanskalokerosta löytyy pitkä rivi sulakkeita. Tuskin tuo IBS tähän liittyy kun kerta purkaa vaikka se on irti, ja lisäksi purku on todellista eikä IBS:n sekoilua.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

        #33
        tuolla tulipalothreadissa oli mainittu tää sama herja ennen käryä, voisiko olla se läpivienti tähänkin syynä kun kerran mitään muuta ei löydy? :think

        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

        Comment

        • Hakkapeliitta
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2014
          • 552
          • P-Sawo

          #34
          Originally posted by böntti View Post
          Kokeile irroittaa vetokoukun moduuli sekä penkkien moduulit, myöskin tuon dvb-virittimen voit toki käyttää irti.
          Tv-viritin ei vaikuttanut kulutukseen mutta:

          Kappas, taisi löytyä ainakin yksi syyllinen: matkustajan penkin moduli. Siitä kun nappasin kaikki johdot irti niin tippui virrankulutus 26-30mA:iin.

          Kytkin takaisin eikä ainakaan vielä noussut. Täytyy mitata vielä kun käyttää virrat päällä ja pois että toistuuko tuo.

          Jos toistuu niin voiko modulista jättää kaikki piuhat irti vai täytyykö joku jättää kiinni?


          EDIT:

          Eipä mennytkään näin vaan 200mA kulutus säilyy uudella yrittämällä. Virrankulutus tippuu tuohon 25-30mA:iin noin puolen tunnin jälkeen, siihen asti säilyy tuo 200mA. Penkkien modulin irroitin näköjään just sopivasti kun virrankulutus tipahti. Uudella yrittämällä penkin modulin irroitus ei vaikuta.

          Eli nyt saattaa olla niin että IBS on liian innokas ja tuo 200mA:n kulutus kestää hieman liian pitkään. Täytyy vielä kellottaa tuo ja katsoa, kauanko tiputuksessa menee.

          Alle 80mA:n kulutuksia oli viime mittausjaksolla ISTAn mukaan maksimit eli 15360 min. 80-200mA oli noin 1000min, 200-1000mA 0min ja yli 1000mA 46min.
          Yksi "kielletty" moduli, SZM, oli herättänyt auton mutta vain kerran.
          KGM:4 kertaa, KBM: 13, CAS:6 ja unknown :2
          Last edited by Hakkapeliitta; 12-03-2015, 13:39.

          annetaan BMW-osaa

          Comment

          • Bayern flash
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 29
            • espoo

            #35
            tere täälläkin samanmoista vikaa
            kaikki alkoi kun autosta meni 2viikkoa sitten startti,se on uusittu sain auton ajettua kotiin ja pukkasi hurjan määrän vikaa,transmission fault,abs,airbag ym.ym. eikä startannut ollenkaan ostin jumpstartterin,ei apua eilen laitoin uuden akun kiinni ja blim kaikki viat poissa.
            tänään aamulla kuitenkin tuo samainen viesti increased battery..
            ajoin aamulenkin jonka aikana taas kaikki maholliset vika ilmot,eikä starttaa
            mikähän olisi vikana?

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17855
              • PKS

              #36
              Originally posted by Bayern flash View Post
              mikähän olisi vikana?
              Luitko jo BeamR:in postauksen?
              Onko autoon tehty jo virtakaapeli-aktio merkkihuollossa? Vähän merkit voisi viitata siihen, että akku olisi (alkavassa) oikosulussa.

              Originally posted by BeamR View Post
              tuolla tulipalothreadissa oli mainittu tää sama herja ennen käryä, voisiko olla se läpivienti tähänkin syynä kun kerran mitään muuta ei löydy? :think

              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...4&postcount=24
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
              ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              ½
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Hakkapeliitta
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2014
                • 552
                • P-Sawo

                #37
                Peräkoukkumoduli vie virtaa noin 10mA.

                1 h 30min mittauksen jälkeen täytyy todeta että 25-30mA virrankulutus pysyä napottaa mittarissa. Alkuun on tuota 200-250mA kulutusta jonkin aikaa mutta siitä se putoaa noin puolen tunnin jälkeen auton lukituksesta. Tuo ilmeisesti sitten aiheuttaa sitten sen discharge-herjan kun muuta ei löydy. Hieno ominaisuus.

                Tuostahan pääsisi kun tempaisee IBSn irti.

                annetaan BMW-osaa

                Comment

                • Bayern flash
                  Newbiemmer
                  • Apr 2011
                  • 29
                  • espoo

                  #38
                  jepjep irrotin ibs piuhan ja ainakin auto lähti käyntiin,tosin n.2min jälkeen tuli taas vikailmotus litaniat :(
                  läpivientikampanjakorjauksesta ei tietoa soitan huomenna autokeskus tai laakkonen

                  Comment

                  • Benighted
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 281
                    • Klaukkala

                    #39
                    No sama homma täälläkin, mites nämä vikakoodit? Eipä helpolla pääse näitten masiinoiden kanssa, hohhoijaa... Koodit ilmasella Bmwhat-applikaatiolla, sorry siitä. Ei oikein itelle aukea ainakaan.

                    4. Instrumentation:
                    <--------------------------->
                    Instrument cluster / Kombiinstrument:
                    - Fault: Terminal shutdown
                    - Code: 00A559
                    <--------------------------->
                    Light / Licht:
                    - Fault: unkown failure
                    - Code: 00E518
                    - Fault: sorry, unknown DTC fault
                    - Code: 009CC5
                    9. Cruise Control:
                    <--------------------------->
                    Active cruise control / Aktive Geschwindigkeitsregelung:
                    - Fault: Operating voltage
                    - Code: 005D0E
                    <===========================>
                    Phone / Telefon:
                    - Fault: Ring break diagnosis error
                    - Code: 00D690
                    Steering column switch / Lenkstockschalter:
                    - Fault: sorry, unknown DTC fault
                    - Code: 00A85F
                    <===========================>
                    16. Body:
                    <--------------------------->
                    Automatisches Front Steering:
                    - Fault: Steering wheel angle F-CAN
                    - Code: 00CE99
                    - Fault: driver's steering wheel angle
                    - Code: 006140
                    <--------------------------->
                    F11 530xdA M-Sport 2014
                    Ex. E39 530iA Touring 2001
                    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                    Comment

                    • sjobbe
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 25
                      • Espoo

                      #40
                      Kävisin äkkiä BMW:llä kysymässä on autoon tehty tuo takaisinkutsu korjaus liittyen akkukaapelointiin. Kaapelit hapettuu, vastus nousee ja lopuksi auto saattaa syttyä tuleen.

                      Eikä edes maksa mitään
                      BMW e60 525iA
                      BMW e34 518i

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        #41
                        Originally posted by sjobbe View Post
                        Kävisin äkkiä BMW:llä kysymässä on autoon tehty tuo takaisinkutsu korjaus liittyen akkukaapelointiin. Kaapelit hapettuu, vastus nousee ja lopuksi auto saattaa syttyä tuleen.

                        Eikä edes maksa mitään
                        Tjoo omat kaapelit tsekkailtu bmw-huollossa 2,5 vuotta ja 40k km sitten. Mailailin autokeskuksen kanssa ja kaivoi huoltohistoriasta tämän.

                        Eipä valittanut mitään auto nyt, kun seisoi pihassa 6 vuorokautta. Veikkaanpa, että huonosti lukeva navi-DVD voisi olla ollut itellä tässä vikana. Katsellaan...
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • Hakkapeliitta
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2014
                          • 552
                          • P-Sawo

                          #42
                          Palatakseni topicin aiheeseen, nyt auto seisoi viikon. Mietin tänään lähtiessäni ajamaan että starttaakohan ollenkaan ja mitä vielä...
                          Ei varoitusta, ei mitään ongelmaa.

                          Alan olemaan enemmäk ja enemmän sen kannalla että autossa on muitakin 'ominaisuuksia' kuin millä auto on asiakkaalle uutena myyty...

                          annetaan BMW-osaa

                          Comment

                          • Hakkapeliitta
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2014
                            • 552
                            • P-Sawo

                            #43
                            Eilen yöllä lämpötila laski noin -15 asteeseen ja tänä aamuna tuli taas herja. Olen alkanut miettimään, että tajuaako tuo IBS noita lämpötilan tiputuksia kun se herjoja miettii. IBSssä on lämpötila-anturi mutta vaikuttaako se lähinnä vain latausjännitteen säätämiseen?
                            Napajännitehän laskee aika reilusti kun lämpötila tippuu vaikka +10-> -15C.

                            annetaan BMW-osaa

                            Comment

                            • böntti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2011
                              • 2857
                              • Tampere

                              #44
                              Kyllä tajuaa, sen vuoksi siinä se anturi on.
                              -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                              -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                              -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                              -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                              -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                              Comment

                              • Bayern flash
                                Newbiemmer
                                • Apr 2011
                                • 29
                                • espoo

                                #45
                                omasta vika löytyi
                                startin vaihdon yhteydessä olivat jättäneet kytkemättä laturin
                                itehän en tätä huomannu kiitokset jakiltech:ille
                                auto toimii kui unelma taasen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎