Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    Omaa soppaa päivitän sen verran, että akun vaihdon myötä kaikki ongelmat loppui kun seinään. Motonetin kanssa meinasi mennä vaikeaksi vanhan rikkinäisen akun kanssa; ottivat sen pariksi päiväksi takuukäsittelyyn, mutta soittivat lopulta, että tule hakemaan, akku on kunnossa. Siinä kun 10min selitti kaikkea mahdollista vikaa ja vittumaisuutta mikä autossa on ollut tuon akun aikana ja että uuden akun myötä viat loppui kuin seinään niin heltisi hyvitys lopulta. Myönsi vielä, että "näitä on välillä" vaikkakin aluksi ei meinannut millään uskoa, että akussa olisi mitään vikaa - testeri kun näyttää ihan ok:ta.

    CA-sulake tosiaan kannattaa napata irti ja jos ei sillä heti selkiä niin piuhan päästä saanee lisätietoa noissa ongelmatilanteissa.
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • lyfi
      Bimmer Rookie
      • Apr 2007
      • 110

      Originally posted by Benighted View Post
      Omaa soppaa päivitän sen verran, että akun vaihdon myötä kaikki ongelmat loppui kun seinään. Motonetin kanssa meinasi mennä vaikeaksi vanhan rikkinäisen akun kanssa; ottivat sen pariksi päiväksi takuukäsittelyyn, mutta soittivat lopulta, että tule hakemaan, akku on kunnossa. Siinä kun 10min selitti kaikkea mahdollista vikaa ja vittumaisuutta mikä autossa on ollut tuon akun aikana ja että uuden akun myötä viat loppui kuin seinään niin heltisi hyvitys lopulta. Myönsi vielä, että "näitä on välillä" vaikkakin aluksi ei meinannut millään uskoa, että akussa olisi mitään vikaa - testeri kun näyttää ihan ok:ta.

      CA-sulake tosiaan kannattaa napata irti ja jos ei sillä heti selkiä niin piuhan päästä saanee lisätietoa noissa ongelmatilanteissa.
      Sori tyhmyyteni...mikä on CA-sulake? Meinaa mulla on nyt viimeiset 5pvä idrive pimpottanu tuota ärsyttävää High rate battery dischargea. Lukematta koko topiccia lävitte, onko tuossa nyt yleensä ollu mikä osa viallinen? (Akku vaihdettu vuosi sitten mätänetistä)

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        Originally posted by lyfi View Post
        Sori tyhmyyteni...mikä on CA-sulake? Meinaa mulla on nyt viimeiset 5pvä idrive pimpottanu tuota ärsyttävää High rate battery dischargea. Lukematta koko topiccia lävitte, onko tuossa nyt yleensä ollu mikä osa viallinen? (Akku vaihdettu vuosi sitten mätänetistä)
        Eipä tule näitä foorumeita luettua juuri, mutta nyt osui just kohdilleen

        CA-sulakkeella tarkoitin tuossa Comfort Accessia, eli jos sulla ei tuota lisävarustetta ole (ovet saa lukkoon ja auki avaimet taskussa ovenkahvasta käsin), niin ei päde sulle. Mutta se sulake oli muistaakseni nr. 36 hanskalokerossa.
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • ///THe
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2009
          • 842
          • Espoo

          Originally posted by lyfi View Post
          Sori tyhmyyteni...mikä on CA-sulake? Meinaa mulla on nyt viimeiset 5pvä idrive pimpottanu tuota ärsyttävää High rate battery dischargea. Lukematta koko topiccia lävitte, onko tuossa nyt yleensä ollu mikä osa viallinen? (Akku vaihdettu vuosi sitten mätänetistä)
          Onko samalla koodattu oikean kokoinen akku ja akun vaihto?
          X5 F15 ///Msport
          CRX 2gen +25psi

          Comment

          • lyfi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2007
            • 110

            Juu eli tuota Comfort Accessia ei näköjään omasta pirssistä löydy.

            Kaveri sanoi laittaneensa/kodanneensa uuden akun järjestelmään, vaikka
            tilalle tuli numeroiden mukaan samanmoinen akku. Mutta koodauksen se teki
            puhelimellaan, eli olisiko ollut kyseessä Carly appi.

            Ja autona siis -05 535d e61

            Comment

            • pyroz
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 6768
              • PK-seutu

              Originally posted by lyfi View Post
              Juu eli tuota Comfort Accessia ei näköjään omasta pirssistä löydy.

              Kaveri sanoi laittaneensa/kodanneensa uuden akun järjestelmään, vaikka
              tilalle tuli numeroiden mukaan samanmoinen akku. Mutta koodauksen se teki
              puhelimellaan, eli olisiko ollut kyseessä Carly appi.

              Ja autona siis -05 535d e61
              Jos sinne laitettiin samanlainen ja saman kokoinen kuin vanha, niin "rekisteröinti" riittää. Jos akun tyyppi tai koko muuttui, niin pitää "koodata" uuden akun tyyppi ja sitten vielä "rekisteröidä" vaihto. Kaverisi on tosin saattanut vain käyttää termiä koodata on sitten tehnyt kumpaa tahansa. Tiesikö mitä teki?
              S65, S85, H1, N63TU, IB1

              Comment

              • lyfi
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 110

                Originally posted by pyroz View Post
                Jos sinne laitettiin samanlainen ja saman kokoinen kuin vanha, niin "rekisteröinti" riittää. Jos akun tyyppi tai koko muuttui, niin pitää "koodata" uuden akun tyyppi ja sitten vielä "rekisteröidä" vaihto. Kaverisi on tosin saattanut vain käyttää termiä koodata on sitten tehnyt kumpaa tahansa. Tiesikö mitä teki?
                Kyllä se taisi olla rekisteröinti. Koska ilmoitin kaverille että numeroiden mukaan täysin samanlainen akku.
                Ite alkanu miettiin, että ei kai tuossa vaan ole alkanu tuo päävirtakaapelinliitos auton alla 'muhimaan'. Kun joka aamu sama virheilmo.
                Kauhuskenaariot jos mielessä...auto yöt tallissa...ja talli talon kyljessä kiinni. Pikku tulipalo yön tunteina....ei hyvä.

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6768
                  • PK-seutu

                  Originally posted by lyfi View Post
                  Kyllä se taisi olla rekisteröinti. Koska ilmoitin kaverille että numeroiden mukaan täysin samanlainen akku.
                  Ite alkanu miettiin, että ei kai tuossa vaan ole alkanu tuo päävirtakaapelinliitos auton alla 'muhimaan'. Kun joka aamu sama virheilmo.
                  Kauhuskenaariot jos mielessä...auto yöt tallissa...ja talli talon kyljessä kiinni. Pikku tulipalo yön tunteina....ei hyvä.
                  Mahdollista. Yhtä todennäköistä kyllä myös se, että IBS on tullut tiensä päähän. Kokeile irroittaa akulta miinusnavalta se pieni sininen johto ja katso katoaako herjat.
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • Dualfun
                    Moderator
                    • Jan 2003
                    • 17855
                    • PKS

                    Originally posted by pyroz View Post
                    Mahdollista. Yhtä todennäköistä kyllä myös se, että IBS on tullut tiensä päähän. Kokeile irroittaa akulta miinusnavalta se pieni sininen johto ja katso katoaako herjat.
                    Toisaalta samalla katoaa tieto jos akku purkaa itseään maadoittaen koriin...
                    Kyllä se läpivienti kannattaa tarkistaa auton alla, ei ole iso duuni.
                    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                    ½
                    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                    Comment

                    • PacoCrunz
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2016
                      • 82
                      • Vantaa

                      E60 523i n52 2006

                      Mulla alko tulee tota high rate of battery dischargea joulun jälkeen joka kerta kun laittoi virrat päälle. Ulkolämpötila oli +4 - -4c . Auto myös pudotti sähköjä pois pelistä, mm sisäilmapuhaltimen. Ajattelin että sznajderin alle vuoden vanha akku on porsinut ja ostin tilalle 95a agm akun ja koodasin sen. Yksi päivä meni ilman virheilmoitusta, jonka jälkeen sama shitti jatkui. Irroitin IBS:n pois toiminnasta ja auto toimii ja lähtee kuin palmun alta yli -15c pakkasillakin.

                      Ihan kuin IBS olisi estänyt normaalia lataamista ja samalla purkanut akkua. Ajan nyt kevääseen asti ilman IBS, alkoi tuo virheilmoitus tulla korvista ulos ja se ettei saa tuulilasia sulaksi. Aion uusia IBS-kaapelin keväällä. Vaatiiko tuon IBS-piuhan uusiminen koodausta ja millä ja mitä koodataan?
                      Last edited by PacoCrunz; 19-01-2019, 06:22.
                      E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                      Ex: E39 520i Sedan -99'

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2761
                        • Tampere

                        Originally posted by PacoCrunz View Post
                        Ihan kuin IBS olisi estänyt normaalia lataamista ja samalla purkanut akkua. Ajan nyt kevääseen asti ilman IBS, alkoi tuo virheilmoitus tulla korvista ulos ja se ettei saa tuulilasia sulaksi. Aion uusia IBS-kaapelin keväällä. Vaatiiko tuon IBS-piuhan uusiminen koodausta ja millä ja mitä koodataan?
                        Oletko vikakoodeja katsonut ilmoittaako IBS liittyen mitään?

                        Ohjeen mukaan "only exchange the IBS when there is a corresponding fault code entry!"

                        Uuden IBS asennus ei vaadi koodausta. Vanha pois ja uusi tilalle.
                        Last edited by JaniLap; 19-01-2019, 11:46.
                        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        • PacoCrunz
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2016
                          • 82
                          • Vantaa

                          Originally posted by JaniLap View Post
                          Oletko vikakoodeja katsonut ilmoittaako IBS liittyen mitään?

                          Ohjeen mukaan "only exchange the IBS when there is a corresponding fault code entry!"

                          Uuden IBS asennus ei vaadi koodausta. Vanha pois ja uusi tilalle.
                          En ole nyt katsonut vikakoodeja, mutta silloin kun vika oli päällä niin ei IBS silloin jättänyt vikakoodia. Nyt toki irroituksen vikakoodi luultavasti löytyy. En katsonut inpalla erikseen mitä dataa IBS antoi kun oli kylmä touhuta läppärin kanssa pihalla. Mutta aika vahvasti tämä kaikki viittaa nyt että IBS oli syyllinen sillä auto toimii kuten pitää ja akussa riittää virtaa.

                          Netistä asiaa tutkiessani viallinen IBS saattaa näyttää inpalla katsottuna väärää lämpötilaa. En sitä ole itse todennut.
                          E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                          Ex: E39 520i Sedan -99'

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Itsellä valittaa myös joka kerta kun lähtee, ei vikakoodeja muusta kuin tuosta virran purkamisesta.
                            Auto saa kuitenkin seisoa vaikka viikon pakkasessa käyttää 30min webastoa ennenkuin lähtee liikenteeseen eikä akussa hyytymisen merkkejä...

                            Pihtimittarilla mittasin että purkaa 0,11A ja sallittu maksimi olisi 0,08A joten suuresta erosta ei ole kyse mutta riittävästi.
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎