Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • foursquare
    Bimmer Rookie
    • Jun 2012
    • 76
    • Lahti

    #61
    Itselläni kun oli talvella myös tuo IBS rikki niin ilmoitti kyllä ihan nyrkkipajankin yleis-testerillä että ''älykäs akkutunnistin'' vika aktiivinen. Eli sen pitäisi kyllä näkyä testerillä.
    530dA E60 -orientblau metallic

    Comment

    • böntti
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2011
      • 2857
      • Tampere

      #62
      Originally posted by foursquare View Post
      Itselläni kun oli talvella myös tuo IBS rikki niin ilmoitti kyllä ihan nyrkkipajankin yleis-testerillä että ''älykäs akkutunnistin'' vika aktiivinen. Eli sen pitäisi kyllä näkyä testerillä.
      Se ei todellakaan aina anna vikakoodia.
      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

      Comment

      • vene67
        Bimmer Rookie
        • Jan 2011
        • 29
        • Seinäjoki

        #63
        Omassa "high rate battery discharge" tuli yön seisonnan jälkeen. Aluksi epäilin webaston olevan syyllinen, mutta kun tallissa vietetyn yönkin jälkeen herjasi niin virran mittaus - navasta runkoon osoitti nukahtamisen menevän speksien mukaisesti ja purkuvirta jäi 120mA:iin. Tuulilasin pesusuutin osoittautui vialliseksi. Liittimen kun irroitti niin lepovirta 32mA ja herjaamiset loppui.
        BMW 525dA E60 M57/TU -05
        BMW 525i E39 M54 Touring -01

        Comment

        • jjanii
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 629
          • joensuu

          #64
          Samaa herjaa täällä. Akku ja ibs uusittu ja ilmoitettu autolle mutta jatkuu silti?

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #65
            Oikeastaan ainoa keino päästä kiinni akun tyhjenemiseen on virrankulutusmittaus livenä, testerin energy diagnosis voi antaa suuntaa missä virtaa kuluttava laite voisi olla, noin väylällisesti. Tämä siis jos/Kun IBS on kunnossa.

            Itellä vikaa esiintyi 18kk, nyt ei ole tullut enää. Vittumainen se on etsiä, menee aikaa jollei heti löydy. Tyypillisiä virtasyöppöjä voi olla penkkimodulit, akkukaapelin läpivienti kontin pohjassa, antennivahvistinkin ehkä, comfort access, noi lasinpesusuuttimet, bluetooth/ muut 12V ulostulossa kiinni olevat laitteet, cd-vaihtaja, vain muutaman mainitakseni.

            Onneksi kukaan ei ole väittänyt että BMWn omistaminen olisi helppoa tai halpaa, puhuisi muuten paskaa.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • jjanii
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 629
              • joensuu

              #66
              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Oikeastaan ainoa keino päästä kiinni akun tyhjenemiseen on virrankulutusmittaus livenä, testerin energy diagnosis voi antaa suuntaa missä virtaa kuluttava laite voisi olla, noin väylällisesti. Tämä siis jos/Kun IBS on kunnossa.

              Itellä vikaa esiintyi 18kk, nyt ei ole tullut enää. Vittumainen se on etsiä, menee aikaa jollei heti löydy. Tyypillisiä virtasyöppöjä voi olla penkkimodulit, akkukaapelin läpivienti kontin pohjassa, antennivahvistinkin ehkä, comfort access, noi lasinpesusuuttimet, bluetooth/ muut 12V ulostulossa kiinni olevat laitteet, cd-vaihtaja, vain muutaman mainitakseni.

              Onneksi kukaan ei ole väittänyt että BMWn omistaminen olisi helppoa tai halpaa, puhuisi muuten paskaa.
              Pitää tuo akkukaapelin läpivienti ensimmäisenä tarkistaa. Radiokin välillä pätkii ja välillä toimii moitteetta(ihan samalla alueella) niin voisi ehkä se antennin vahvistinkin olla..

              Comment

              • samel
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 34
                • savo

                #67
                Onko kellään korjaantunut tuo akun vaihdolla?

                Itsellä herjaa samaa: 2005 e61 530da
                530da, e61, 2005.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17855
                  • PKS

                  #68
                  Originally posted by samel View Post
                  Onko kellään korjaantunut tuo akun vaihdolla?

                  Itsellä herjaa samaa: 2005 e61 530da
                  En tiedä, mutta ko vikakoodi on todistusti tullut vastaan silloin kuin auton virtakaapeliliitos on ollut maadoittumassa koriin.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                  ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  ½
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • samel
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 34
                    • savo

                    #69
                    Originally posted by Dualfun View Post
                    En tiedä, mutta ko vikakoodi on todistusti tullut vastaan silloin kuin auton virtakaapeliliitos on ollut maadoittumassa koriin.
                    Tuo on takaisinkutsussa korjattu. Näkyi huoltohistoriassa kun soitin merkkiliikkeeseen.
                    530da, e61, 2005.

                    Comment

                    • Dualfun
                      Moderator
                      • Jan 2003
                      • 17855
                      • PKS

                      #70
                      Originally posted by samel View Post
                      Tuo on takaisinkutsussa korjattu. Näkyi huoltohistoriassa kun soitin merkkiliikkeeseen.
                      Hyvä juttu. Tarkista kuitenkin myös auton alapuolelta tilanne, ongelma vaikuttaa olevan siellä suurempi kuin aktioon kuuluva yläpuolinen liitos.
                      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                      E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                      ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                      ½
                      G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                      Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                      Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                      Comment

                      • samel
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2017
                        • 34
                        • savo

                        #71
                        Originally posted by Dualfun View Post
                        Hyvä juttu. Tarkista kuitenkin myös auton alapuolelta tilanne, ongelma vaikuttaa olevan siellä suurempi kuin aktioon kuuluva yläpuolinen liitos.
                        Pystyykö tuon tarkistamaan ilman isompia purkamisia?
                        Eilen luettiin ja nollattiin vikakoodit (AutoCom:illa), niin ei mitään järkevää löydetty.
                        Tänä aamuna taas herjasi, niin jos siitä on vikakoodi tullut niin pystyy kohdentamaan siihen.
                        Niin ja aamulla kun menin talliin, ja tarkistin rengaspaineet, niin auto heräsi vaikka en edes ovia aukaissut?
                        Liekkö normaalia?
                        530da, e61, 2005.

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17855
                          • PKS

                          #72
                          Katso tuolta thredistä lisää kuvia, lienee mahdoton kokonaisuutta nähdä päällepäin (viitaten resistanssi kaapelin liitoksessa), mutta ainakin pahasti hapettunut liitoskohta on helppo havaita suunnilleen vetoakselin yläpuolella.

                          Originally posted by samel View Post
                          Niin ja aamulla kun menin talliin, ja tarkistin rengaspaineet, niin auto heräsi vaikka en edes ovia aukaissut?
                          Liekkö normaalia?
                          Onkohan takaluukun johtosarja kunnossa? Jos luulee että jompaakumpaa luukun/lasin avauspainiketta painetaan niin silloin ainakin auto herää. Vai onko autossa avaimeton sisäänkäynti. Muuten ei pitäisi kyllä heräillä itsestään. Ehkäpä se vika piilee kuitenkin jossain täällä viitaten vikakoodiisi, mutta suosittelen silti tutkimaan tuon virtakaapelin ihan varmuudeksi ettei koko auto pala.
                          Last edited by Dualfun; 04-05-2017, 12:44.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          ½
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • A^A
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2168
                            • Seinäjoki

                            #73
                            Mulla e60 herjasi myös hetken seisomisen jälkeen tuota dischargea sekä välillä myös tyhjää akkua. Irroitin ibs liittimen akun vierestä eikä ainuttakaan ilmoitusta se jälkeen. Kaikki myös toimii normaalisti.
                            EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                            Comment

                            • samel
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 34
                              • savo

                              #74
                              Originally posted by Dualfun View Post
                              Katso tuolta thredistä lisää kuvia, lienee mahdoton kokonaisuutta nähdä päällepäin (viitaten resistanssi kaapelin liitoksessa), mutta ainakin pahasti hapettunut liitoskohta on helppo havaita suunnilleen vetoakselin yläpuolella.



                              Onkohan takaluukun johtosarja kunnossa? Jos luulee että jompaakumpaa luukun/lasin avauspainiketta painetaan niin silloin ainakin auto herää. Vai onko autossa avaimeton sisäänkäynti. Muuten ei pitäisi kyllä heräillä itsestään. Ehkäpä se vika piilee kuitenkin jossain täällä viitaten vikakoodiisi, mutta suosittelen silti tutkimaan tuon virtakaapelin ihan varmuudeksi ettei koko auto pala.
                              Pitää ainakin päällepäin katsoa tuo kaapeli.
                              Takaluukon johtosarja (oikeanpuoleinen) korjattiin, suurin osa oli poikki.
                              Ajateltiin että tämäkin korjautuisi sillä, mutta ei.
                              Ei ole avaimeton, tai siis avaimen napista aukeaa ovet.
                              530da, e61, 2005.

                              Comment

                              • samel
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2017
                                • 34
                                • savo

                                #75
                                Originally posted by A^A View Post
                                Mulla e60 herjasi myös hetken seisomisen jälkeen tuota dischargea sekä välillä myös tyhjää akkua. Irroitin ibs liittimen akun vierestä eikä ainuttakaan ilmoitusta se jälkeen. Kaikki myös toimii normaalisti.
                                Onko miten kauan ollut herjaamatta?
                                Noitahan on vaihdettu ja uudessa kaapelissa on kait IBS itsessään.

                                Niin ja onko niin että jos tuon kaapelin irroittaa akun varausta ei enää tarkkailla.
                                Ja kun vaihtaa uuden kaapelin se taas havaitsee mahdollisen vian ja vikailmoitus taas tulee?
                                Last edited by samel; 04-05-2017, 13:22.
                                530da, e61, 2005.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎