Itselläni kun oli talvella myös tuo IBS rikki niin ilmoitti kyllä ihan nyrkkipajankin yleis-testerillä että ''älykäs akkutunnistin'' vika aktiivinen. Eli sen pitäisi kyllä näkyä testerillä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e61 "high rate of battery discharge" -??
Collapse
X
-
Originally posted by foursquare View PostItselläni kun oli talvella myös tuo IBS rikki niin ilmoitti kyllä ihan nyrkkipajankin yleis-testerillä että ''älykäs akkutunnistin'' vika aktiivinen. Eli sen pitäisi kyllä näkyä testerillä.-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Omassa "high rate battery discharge" tuli yön seisonnan jälkeen. Aluksi epäilin webaston olevan syyllinen, mutta kun tallissa vietetyn yönkin jälkeen herjasi niin virran mittaus - navasta runkoon osoitti nukahtamisen menevän speksien mukaisesti ja purkuvirta jäi 120mA:iin. Tuulilasin pesusuutin osoittautui vialliseksi. Liittimen kun irroitti niin lepovirta 32mA ja herjaamiset loppui.BMW 525dA E60 M57/TU -05
BMW 525i E39 M54 Touring -01
Comment
-
-
Oikeastaan ainoa keino päästä kiinni akun tyhjenemiseen on virrankulutusmittaus livenä, testerin energy diagnosis voi antaa suuntaa missä virtaa kuluttava laite voisi olla, noin väylällisesti. Tämä siis jos/Kun IBS on kunnossa.
Itellä vikaa esiintyi 18kk, nyt ei ole tullut enää. Vittumainen se on etsiä, menee aikaa jollei heti löydy. Tyypillisiä virtasyöppöjä voi olla penkkimodulit, akkukaapelin läpivienti kontin pohjassa, antennivahvistinkin ehkä, comfort access, noi lasinpesusuuttimet, bluetooth/ muut 12V ulostulossa kiinni olevat laitteet, cd-vaihtaja, vain muutaman mainitakseni.
Onneksi kukaan ei ole väittänyt että BMWn omistaminen olisi helppoa tai halpaa, puhuisi muuten paskaa.
Comment
-
-
Originally posted by Hakkapeliitta View PostOikeastaan ainoa keino päästä kiinni akun tyhjenemiseen on virrankulutusmittaus livenä, testerin energy diagnosis voi antaa suuntaa missä virtaa kuluttava laite voisi olla, noin väylällisesti. Tämä siis jos/Kun IBS on kunnossa.
Itellä vikaa esiintyi 18kk, nyt ei ole tullut enää. Vittumainen se on etsiä, menee aikaa jollei heti löydy. Tyypillisiä virtasyöppöjä voi olla penkkimodulit, akkukaapelin läpivienti kontin pohjassa, antennivahvistinkin ehkä, comfort access, noi lasinpesusuuttimet, bluetooth/ muut 12V ulostulossa kiinni olevat laitteet, cd-vaihtaja, vain muutaman mainitakseni.
Onneksi kukaan ei ole väittänyt että BMWn omistaminen olisi helppoa tai halpaa, puhuisi muuten paskaa.
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostOnko kellään korjaantunut tuo akun vaihdolla?
Itsellä herjaa samaa: 2005 e61 530daE30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostEn tiedä, mutta ko vikakoodi on todistusti tullut vastaan silloin kuin auton virtakaapeliliitos on ollut maadoittumassa koriin.530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by samel View PostTuo on takaisinkutsussa korjattu. Näkyi huoltohistoriassa kun soitin merkkiliikkeeseen.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostHyvä juttu. Tarkista kuitenkin myös auton alapuolelta tilanne, ongelma vaikuttaa olevan siellä suurempi kuin aktioon kuuluva yläpuolinen liitos.
Eilen luettiin ja nollattiin vikakoodit (AutoCom:illa), niin ei mitään järkevää löydetty.
Tänä aamuna taas herjasi, niin jos siitä on vikakoodi tullut niin pystyy kohdentamaan siihen.
Niin ja aamulla kun menin talliin, ja tarkistin rengaspaineet, niin auto heräsi vaikka en edes ovia aukaissut?
Liekkö normaalia?530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Katso tuolta thredistä lisää kuvia, lienee mahdoton kokonaisuutta nähdä päällepäin (viitaten resistanssi kaapelin liitoksessa), mutta ainakin pahasti hapettunut liitoskohta on helppo havaita suunnilleen vetoakselin yläpuolella.
Originally posted by samel View PostNiin ja aamulla kun menin talliin, ja tarkistin rengaspaineet, niin auto heräsi vaikka en edes ovia aukaissut?
Liekkö normaalia?Last edited by Dualfun; 04-05-2017, 12:44.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostKatso tuolta thredistä lisää kuvia, lienee mahdoton kokonaisuutta nähdä päällepäin (viitaten resistanssi kaapelin liitoksessa), mutta ainakin pahasti hapettunut liitoskohta on helppo havaita suunnilleen vetoakselin yläpuolella.
Onkohan takaluukun johtosarja kunnossa? Jos luulee että jompaakumpaa luukun/lasin avauspainiketta painetaan niin silloin ainakin auto herää. Vai onko autossa avaimeton sisäänkäynti. Muuten ei pitäisi kyllä heräillä itsestään. Ehkäpä se vika piilee kuitenkin jossain täällä viitaten vikakoodiisi, mutta suosittelen silti tutkimaan tuon virtakaapelin ihan varmuudeksi ettei koko auto pala.
Takaluukon johtosarja (oikeanpuoleinen) korjattiin, suurin osa oli poikki.
Ajateltiin että tämäkin korjautuisi sillä, mutta ei.
Ei ole avaimeton, tai siis avaimen napista aukeaa ovet.530da, e61, 2005.
Comment
-
-
Originally posted by A^A View PostMulla e60 herjasi myös hetken seisomisen jälkeen tuota dischargea sekä välillä myös tyhjää akkua. Irroitin ibs liittimen akun vierestä eikä ainuttakaan ilmoitusta se jälkeen. Kaikki myös toimii normaalisti.
Noitahan on vaihdettu ja uudessa kaapelissa on kait IBS itsessään.
Niin ja onko niin että jos tuon kaapelin irroittaa akun varausta ei enää tarkkailla.
Ja kun vaihtaa uuden kaapelin se taas havaitsee mahdollisen vian ja vikailmoitus taas tulee?Last edited by samel; 04-05-2017, 13:22.530da, e61, 2005.
Comment
-
Comment