Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

    #76
    Originally posted by samel View Post
    Onko miten kauan ollut herjaamatta?
    Noitahan on vaihdettu ja uudessa kaapelissa on kait IBS itsessään.

    Niin ja onko niin että jos tuon kaapelin irroittaa akun varausta ei enää tarkkailla.
    Ja kun vaihtaa uuden kaapelin se taas havaitsee mahdollisen vian ja vikailmoitus taas tulee?
    Reilu viikon ollut irti. Ennen irroitusta ilmoitteli joka päivä akun purkautumisesta.

    Näin se ilmeisesti on, tarkkailee varausta ja säätelee laitteita yms akun varauksen mukaan. Totesin itselläni ainakin turhaksi koko systeemin, bensa-auto, ei webastoa eikä muutenkaan kauheasti varusteita. Latailee akkua sillointällöin niin eiköhän ilman ibs:ää pärjätä
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3018
      • Kuopio

      #77
      Originally posted by A^A View Post
      Reilu viikon ollut irti. Ennen irroitusta ilmoitteli joka päivä akun purkautumisesta.

      Näin se ilmeisesti on, tarkkailee varausta ja säätelee laitteita yms akun varauksen mukaan. Totesin itselläni ainakin turhaksi koko systeemin, bensa-auto, ei webastoa eikä muutenkaan kauheasti varusteita. Latailee akkua sillointällöin niin eiköhän ilman ibs:ää pärjätä
      Bensa autoissa tulee katsastuksessa ongelmia jos IBS on irti. Ei mene OBD mittauksesta läpi kun antaa moottorinohjaukseen vikakoodin. Näin siis ilman suurempia kikkailuja.
      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #78
        Originally posted by A^A View Post
        Reilu viikon ollut irti. Ennen irroitusta ilmoitteli joka päivä akun purkautumisesta.

        Näin se ilmeisesti on, tarkkailee varausta ja säätelee laitteita yms akun varauksen mukaan. Totesin itselläni ainakin turhaksi koko systeemin, bensa-auto, ei webastoa eikä muutenkaan kauheasti varusteita. Latailee akkua sillointällöin niin eiköhän ilman ibs:ää pärjätä
        Originally posted by markok View Post
        Bensa autoissa tulee katsastuksessa ongelmia jos IBS on irti. Ei mene OBD mittauksesta läpi kun antaa moottorinohjaukseen vikakoodin. Näin siis ilman suurempia kikkailuja.
        Originally posted by samel View Post
        Onko miten kauan ollut herjaamatta?
        Noitahan on vaihdettu ja uudessa kaapelissa on kait IBS itsessään.

        Niin ja onko niin että jos tuon kaapelin irroittaa akun varausta ei enää tarkkailla.
        Ja kun vaihtaa uuden kaapelin se taas havaitsee mahdollisen vian ja vikailmoitus taas tulee?
        IBS on siinä negatiivisessa kaapelissa itsessään. Kun kaapeli on irti, niin IBS ei ole enää toiminnassa, joten mitään herjoja ei enää tulee akun purkautumisesta. Latausjännite ei sitten enää nouse yhtä korkealle kun IBS kanssa (nostaa jännitettä pakkasella jne.). Kuten tuossa jo markok sanoi, niin katsastuksessa luetaan vikakoodit ja tuosta tulee vikakoodia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • tl72
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 54
          • Lempäälä

          #79
          Jaaha tänään huomasin kun testailin uutta vikakoodin lukiaa että ibs nypätty pois,ostin auton liikkeestä 4.4 ja oli katsastettu 3.4 , ihmettelinkin kun oli akku tyhjentynyt 18.4 ilman tätä high rate hälytystä,vaihdoin uuden akun ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia ,kokeilin yhdistää ibs:n mutta tuli heti high rate battery hälytys ,mitenkähän ovat saaneet leiman tähän, 2.5 L bensa kone kun kyseessä ?

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6768
            • PK-seutu

            #80
            Originally posted by tl72 View Post
            Jaaha tänään huomasin kun testailin uutta vikakoodin lukiaa että ibs nypätty pois,ostin auton liikkeestä 4.4 ja oli katsastettu 3.4 , ihmettelinkin kun oli akku tyhjentynyt 18.4 ilman tätä high rate hälytystä,vaihdoin uuden akun ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia ,kokeilin yhdistää ibs:n mutta tuli heti high rate battery hälytys ,mitenkähän ovat saaneet leiman tähän, 2.5 L bensa kone kun kyseessä ?
            Koodasitko, eli rekisteröitkö myös tuon laittamasi uuden akun?
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • tl72
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 54
              • Lempäälä

              #81
              Originally posted by pyroz View Post
              Koodasitko, eli rekisteröitkö myös tuon laittamasi uuden akun?
              eipä ole vielä koodattu,saman kokoinen kuin vanha oli ,onko tolla koodauksella mitään merkitystä jos ibs ei ole edes kytketty ?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #82
                Originally posted by tl72 View Post
                eipä ole vielä koodattu,saman kokoinen kuin vanha oli ,onko tolla koodauksella mitään merkitystä jos ibs ei ole edes kytketty ?
                Ei ole merkitystä, jos IBS on irti.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • pyroz
                  BTCF Member
                  • Nov 2002
                  • 6768
                  • PK-seutu

                  #83
                  ja jos IBS on irti niin ei myöskään tule noita "high rate of discharge" yms. tekstejä. Siksi kysyin jos kerran IBS:n kanssa on ensin yritetty uudella akulla, että oliko silloin koodattu?

                  Tuossahan on muutamakin eri vaihtoehto.

                  1) Akku ja IBS kunnossa, eli johonkin oikeasti menee sitä virtaa enemmän kuin pitäisi
                  2) Akku loppu ja aiheuttaa tuon
                  3) IBS vaan rikki (aika yleistä)
                  4) Muu härö järjestelmässä (akun koodaus olisi fiksua tehdä jos IBS:ää yrittää käyttää)
                  S65, S85, H1, N63TU, IB1

                  Comment

                  • tl72
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 54
                    • Lempäälä

                    #84
                    Originally posted by pyroz View Post
                    ja jos IBS on irti niin ei myöskään tule noita "high rate of discharge" yms. tekstejä. Siksi kysyin jos kerran IBS:n kanssa on ensin yritetty uudella akulla, että oliko silloin koodattu?

                    Tuossahan on muutamakin eri vaihtoehto.

                    1) Akku ja IBS kunnossa, eli johonkin oikeasti menee sitä virtaa enemmän kuin pitäisi
                    2) Akku loppu ja aiheuttaa tuon
                    3) IBS vaan rikki (aika yleistä)
                    4) Muu härö järjestelmässä (akun koodaus olisi fiksua tehdä jos IBS:ää yrittää käyttää)
                    Uusi akku kestänyt vajaan kuukauden ,kaippa se olis jo tyhjentynyt jos joku veis virtaa mutta saavat liikkeessä laittaa kuntoon ibs:n ja koodata akun samalla ,olishan se hyvä nähdä jos johonkin hukkuu virtaa

                    Comment

                    • pyroz
                      BTCF Member
                      • Nov 2002
                      • 6768
                      • PK-seutu

                      #85
                      Originally posted by tl72 View Post
                      Uusi akku kestänyt vajaan kuukauden ,kaippa se olis jo tyhjentynyt jos joku veis virtaa mutta saavat liikkeessä laittaa kuntoon ibs:n ja koodata akun samalla ,olishan se hyvä nähdä jos johonkin hukkuu virtaa
                      Uusi akku ei ole autolle uusi akku ennenkuin se koodataan. Ja eipä se mihinkään tyhjenny jos sinulla on siellä tuo 1) tilanne, elikkä IBS pysäyttämässä virtasyöpön.
                      S65, S85, H1, N63TU, IB1

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        #86
                        Mulla on näitä dischargeja alkanut tulemaan lähes joka startilla, mutta käyntiin on lähtenyt ihan mukisematta myös lapinreissulla, jossa auto seisoi pari päivää -20 pakkasilla. Nyt ihan etelässäkin jaksaa valittaa. Saattaa valittaa ihan muutaman minuutin parkin jälkeenkin.

                        Jotenkin tänään heräsi vahva epäily IBS:n suuntaan seuraavan takia: Olin ajanut duunista kotiinpäin 30min, joten latinkia pitäisi olla. Ajoin parkkiin, sammutin auton ja jäin vielä istumaan kuskin paikalle. Tässä samalla CCC sammutti itse itsensä ja akun kuva ilmestyi mittaristoon. Saman tien akun kuva kuitenkin hävisi eikä tämän jälkeen näkynyt - tekstiäkään ei näkynyt, eikö tuo yleensä sano jotain low voltagestakin? Kipaisin apteekissa, starttasin auton, luin vikakoodit, CCC terminal shutdown löytyi, ei muuta. Latausjännite 14.5, joten akku lienee lähes täysi (vuoden vanha Bosch, koodattu).

                        Luuliko auto IBS-sekoilun takia, että akun lataus olisi huono tai että purkaa jonnekin? Voisiko tuo IBS-sekoilu selittää, miksi starttaillessa lähes päivittäin tulee näitä high rateja, vaikka missään ei tunnu mitään vikaa olevan. Mulla on CAS, mutta tätä tapahtuu myös ilman CAS-sulaketta.

                        Mitähän IBS maksaa, uskaltaisiko noilla ylläolevilla kuvauksilla laittaa uutta tilaukseen? Onko mitään keinoa muutoin nähdä, onko IBS rikki?
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 10078
                          • KVLA

                          #87
                          Originally posted by Benighted View Post
                          Onko mitään keinoa muutoin nähdä, onko IBS rikki?
                          Eikö viallisesta IBS-systeemistä pitäisi tulla vikakoodia?

                          Comment

                          • Benighted
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2015
                            • 281
                            • Klaukkala

                            #88
                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Eikö viallisesta IBS-systeemistä pitäisi tulla vikakoodia?
                            oon ollut ymmärryksessä, että ei tule välttämättä. Tietty tossa kun mietin tätä omaa skenaariota niin saattaa kai se akkukin olla paskana, ehkä sen tsekkaan ensin.
                            F11 530xdA M-Sport 2014
                            Ex. E39 530iA Touring 2001
                            Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6768
                              • PK-seutu

                              #89
                              Originally posted by Benighted View Post
                              Mulla on näitä dischargeja alkanut tulemaan lähes joka startilla, mutta käyntiin on lähtenyt ihan mukisematta myös lapinreissulla, jossa auto seisoi pari päivää -20 pakkasilla. Nyt ihan etelässäkin jaksaa valittaa. Saattaa valittaa ihan muutaman minuutin parkin jälkeenkin.

                              Jotenkin tänään heräsi vahva epäily IBS:n suuntaan seuraavan takia: Olin ajanut duunista kotiinpäin 30min, joten latinkia pitäisi olla. Ajoin parkkiin, sammutin auton ja jäin vielä istumaan kuskin paikalle. Tässä samalla CCC sammutti itse itsensä ja akun kuva ilmestyi mittaristoon. Saman tien akun kuva kuitenkin hävisi eikä tämän jälkeen näkynyt - tekstiäkään ei näkynyt, eikö tuo yleensä sano jotain low voltagestakin? Kipaisin apteekissa, starttasin auton, luin vikakoodit, CCC terminal shutdown löytyi, ei muuta. Latausjännite 14.5, joten akku lienee lähes täysi (vuoden vanha Bosch, koodattu).

                              Luuliko auto IBS-sekoilun takia, että akun lataus olisi huono tai että purkaa jonnekin? Voisiko tuo IBS-sekoilu selittää, miksi starttaillessa lähes päivittäin tulee näitä high rateja, vaikka missään ei tunnu mitään vikaa olevan. Mulla on CAS, mutta tätä tapahtuu myös ilman CAS-sulaketta.

                              Mitähän IBS maksaa, uskaltaisiko noilla ylläolevilla kuvauksilla laittaa uutta tilaukseen? Onko mitään keinoa muutoin nähdä, onko IBS rikki?
                              Viisaammat voi korjata, mutta itse ainakin olen ymmärtänyt sen niin, että tuolla lailla IBS nimenomaan toimii ja kertoo sinulle, että "Hei nyt on joku pielessä ja joku sähkövimpain vie sähköä sillonkin kun ei pitäisi kun auto seisoo. Mutta ei hätää se on suljettu pois virtaa viemästä jotta autosi starttaa vielä, ole hyvä". Eli nuo discharge varoitukset voi tulla juuri silloin kun IBS toimii oikein ja suojelee akkua muilta vikaantuneilta kohdilta.

                              Haastavaa tilanne on siinä, että myös IBS voi itse olla viallinen ja antaa noita varoituksia turhaan. Ja sillloin IBS estää mm. Webaston käytön jottei virtaa kuluisi mihinkään auton seisoessa.
                              S65, S85, H1, N63TU, IB1

                              Comment

                              • Benighted
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2015
                                • 281
                                • Klaukkala

                                #90
                                Originally posted by pyroz View Post
                                Viisaammat voi korjata, mutta itse ainakin olen ymmärtänyt sen niin, että tuolla lailla IBS nimenomaan toimii ja kertoo sinulle, että "Hei nyt on joku pielessä ja joku sähkövimpain vie sähköä sillonkin kun ei pitäisi kun auto seisoo. Mutta ei hätää se on suljettu pois virtaa viemästä jotta autosi starttaa vielä, ole hyvä". Eli nuo discharge varoitukset voi tulla juuri silloin kun IBS toimii oikein ja suojelee akkua muilta vikaantuneilta kohdilta.

                                Haastavaa tilanne on siinä, että myös IBS voi itse olla viallinen ja antaa noita varoituksia turhaan. Ja sillloin IBS estää mm. Webaston käytön jottei virtaa kuluisi mihinkään auton seisoessa.
                                No juu näinhän se minunkin mielestä toimii. Mä en vaan ymmärrä, minne se latinki tuossa olis kadonnut noin äkkiä - jos se "täydestä" akusta tippuu noin, että soitinkin sammuu, niiin eihän tän auton pitäisi startata koskaan aamulla lainkaan?

                                Tänään aamulla oli ihan helvetin nahkea startti (ei tapahtunut ennen) ja akun jännite jonkin aikaa startin jälkeen reilusti yli 15v, joten liekö se akku sittenkin se, mikä tässä sekoilee. Sama eilinen homma kävi tänäänkin duunin pihaan saapuessa (obd-molikka kiinni), että akun kuva lävähti tauluun ja CCC sammui heti auton sammuttua. Tässä kuitenkin siis ajettu yli 15v jännitteillä jonkun aikaa, siitä tippui 14.5-14.7 tasolle (akku täysi?) ja heti auton sammutettua mukamas virta loppu, kun CCC sammuu ja akun kuva taulussa. Carlyllä näytti 12.63V tässä kohden jännitteeksi.

                                Huomenna akkutestiin, katotaan mitä näkyy, vai näkyykö.
                                F11 530xdA M-Sport 2014
                                Ex. E39 530iA Touring 2001
                                Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎