Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Benighted
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2015
    • 281
    • Klaukkala

    #91
    Originally posted by Benighted View Post
    No juu näinhän se minunkin mielestä toimii. Mä en vaan ymmärrä, minne se latinki tuossa olis kadonnut noin äkkiä - jos se "täydestä" akusta tippuu noin, että soitinkin sammuu, niiin eihän tän auton pitäisi startata koskaan aamulla lainkaan?

    Tänään aamulla oli ihan helvetin nahkea startti (ei tapahtunut ennen) ja akun jännite jonkin aikaa startin jälkeen reilusti yli 15v, joten liekö se akku sittenkin se, mikä tässä sekoilee. Sama eilinen homma kävi tänäänkin duunin pihaan saapuessa (obd-molikka kiinni), että akun kuva lävähti tauluun ja CCC sammui heti auton sammuttua. Tässä kuitenkin siis ajettu yli 15v jännitteillä jonkun aikaa, siitä tippui 14.5-14.7 tasolle (akku täysi?) ja heti auton sammutettua mukamas virta loppu, kun CCC sammuu ja akun kuva taulussa. Carlyllä näytti 12.63V tässä kohden jännitteeksi.

    Huomenna akkutestiin, katotaan mitä näkyy, vai näkyykö.
    Akkutestin mukaan kunto ok, lataus alhainen (kävin aamulla kun yön seissyt). Ilmeisesti siis vika ei ole akussa. Latausta oli n. 40% joten jonnekin se sähkö yöllä häipyy tai sitten tuo ei lataudukaan. Mutta aiemmat yli 15v jännitteet sanoisi kyllä muuta.

    Epäilys siirtyy ibs:stä ja akusta muualle. Nykyään tosiaan joka kerta auton sammuttaessa idrive sammuu, syy vai seuraus?
    F11 530xdA M-Sport 2014
    Ex. E39 530iA Touring 2001
    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #92
      Originally posted by Benighted View Post
      Akkutestin mukaan kunto ok, lataus alhainen (kävin aamulla kun yön seissyt). Ilmeisesti siis vika ei ole akussa. Latausta oli n. 40% joten jonnekin se sähkö yöllä häipyy tai sitten tuo ei lataudukaan. Mutta aiemmat yli 15v jännitteet sanoisi kyllä muuta.

      Epäilys siirtyy ibs:stä ja akusta muualle. Nykyään tosiaan joka kerta auton sammuttaessa idrive sammuu, syy vai seuraus?
      Jos siellä jatkuvasti joku purkaa akkua, niin ei se normi ajossa ehdi välttämättä koskaan latautua täyteen. Lataisin akun täyteen ja mittaisin lepovirrankulutuksen.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Benighted
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2015
        • 281
        • Klaukkala

        #93
        Originally posted by HTK12 View Post
        Jos siellä jatkuvasti joku purkaa akkua, niin ei se normi ajossa ehdi välttämättä koskaan latautua täyteen. Lataisin akun täyteen ja mittaisin lepovirrankulutuksen.
        Joo tarvii jatkaa tutkimuksia asap., itsellä vaan ei ole vehkeitä, osaamista tai aikaa moiseen eli pitää delegoida osaaville Vähän tietysti kuumottelee että se noinkin paljon ilmeisesti purkaa ja noita palaneita E61:ä on kuitenkin näkynyt... Ei ainakaan vielä ole haissut palaneelle

        Outo homma nyt kyllä tuo, että iDrive sammuu aivan joka ainut kerta, kun sammutan auton - myös silloin kun latausjännite oli alhainen 14.5. Eikö tuo jännite kerro, että akku olisi täysi? Ei ole koskaan aiemmin tehnyt tuota ja nyt tekee joka kerta.
        F11 530xdA M-Sport 2014
        Ex. E39 530iA Touring 2001
        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

        Comment

        • Benighted
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2015
          • 281
          • Klaukkala

          #94
          Jaa no tässä sitä venataan apuvirtaa tiepalvelusta kun ei jaksanut enää startata duunipaikan pihasta. Mukavaa hommaa, kukahan tän diagnosoisi pk-seudulla?
          F11 530xdA M-Sport 2014
          Ex. E39 530iA Touring 2001
          Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #95
            Originally posted by Benighted View Post
            Joo tarvii jatkaa tutkimuksia asap., itsellä vaan ei ole vehkeitä, osaamista tai aikaa moiseen eli pitää delegoida osaaville Vähän tietysti kuumottelee että se noinkin paljon ilmeisesti purkaa ja noita palaneita E61:ä on kuitenkin näkynyt... Ei ainakaan vielä ole haissut palaneelle

            Outo homma nyt kyllä tuo, että iDrive sammuu aivan joka ainut kerta, kun sammutan auton - myös silloin kun latausjännite oli alhainen 14.5. Eikö tuo jännite kerro, että akku olisi täysi? Ei ole koskaan aiemmin tehnyt tuota ja nyt tekee joka kerta.
            Lyijyakku ei tykkää tyhjäksi purkamisesta ja se ei monesti palaudu ennalleen lataamalla enää. CCC saattaa sammua ihan siksi, että siellä nyt joku purkaa akkua -> akku jännite tipahtaa heti kun auton sammuttaa.

            Originally posted by Benighted View Post
            Jaa no tässä sitä venataan apuvirtaa tiepalvelusta kun ei jaksanut enää startata duunipaikan pihasta. Mukavaa hommaa, kukahan tän diagnosoisi pk-seudulla?
            Joko siellä nyt joku vie kunnolla virtaa tai sitten se akku on jo vaihtokunnossa. Se akun rasitustesti ei aina kyllä kerro akun todellista kuntoa. Jos autolla pitää pystyä ajaamaan, niin tilapäisratkaisu on heittää vara-akku/boosteri konttiin, niin saa käyntiin kunnes saa auton jonnekkin huoltoon.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Benighted
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2015
              • 281
              • Klaukkala

              #96
              Joooh juuri tässä pajalle ajelemassa. Latausjännite ei nouse yli 14.5 carlyllä seuratessa, joten ilmeisesti purkaa tosi pahasti tai sitten laturissa jotain häikkää tai akku ei ota vastaan. Ei kyllä anna Mitään vikakoodeja enää mistään.

              Akku on reilu vuoden vanha ei-agm bosch, halvimmasta päästä. Toki tämä voi olla paskana juu, mutta jotenkin sekin epäilyttää.

              Katotaan mitä tästä tulee, kättä saanee laittaa kuitenkin taskuun vähän syvemmälle oli tässä nyt mikä tahansa.
              F11 530xdA M-Sport 2014
              Ex. E39 530iA Touring 2001
              Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

              Comment

              • markok
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 3018
                • Kuopio

                #97
                Originally posted by Benighted View Post
                Joooh juuri tässä pajalle ajelemassa. Latausjännite ei nouse yli 14.5 carlyllä seuratessa, joten ilmeisesti purkaa tosi pahasti tai sitten laturissa jotain häikkää tai akku ei ota vastaan. Ei kyllä anna Mitään vikakoodeja enää mistään.

                Akku on reilu vuoden vanha ei-agm bosch, halvimmasta päästä. Toki tämä voi olla paskana juu, mutta jotenkin sekin epäilyttää.

                Katotaan mitä tästä tulee, kättä saanee laittaa kuitenkin taskuun vähän syvemmälle oli tässä nyt mikä tahansa.
                Vaikka tästä olen monessa muussakin topicissa jo puhunut niin kysytään silti, että eihän sulla ole tuo Carlyn mokkula autossa kiinni kun se on parkissa? Tämä vie akun tyhjäksi hyvinkin lyhyessä ajassa.
                BMW 530iA Touring -05

                Comment

                • Benighted
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2015
                  • 281
                  • Klaukkala

                  #98
                  Originally posted by markok View Post
                  Vaikka tästä olen monessa muussakin topicissa jo puhunut niin kysytään silti, että eihän sulla ole tuo Carlyn mokkula autossa kiinni kun se on parkissa? Tämä vie akun tyhjäksi hyvinkin lyhyessä ajassa.
                  Joo no ei sentään. Ja vika mennyt asteittain pahemmaksi viimeisen 1kk aikana. Katotaan nyt kun auto on asiantuntevissa käsissä että mikä sieltä löytyy, jossain on johdot menossa poikki on mun veikkaus.
                  F11 530xdA M-Sport 2014
                  Ex. E39 530iA Touring 2001
                  Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                  Comment

                  • Benighted
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2015
                    • 281
                    • Klaukkala

                    #99
                    Joopa joo, diagnoosina paska akku. Uusi vaihdettu ja sitä seurailtu vuorokaus ja vähän päälle eikä pura mitään mihinkään.

                    Vuoden vanha Bosch non-AGM 90ah siis tämä potilas, markalla saa markan tavaraa tässäkin tapauksessa. Ostelin kiireellä halvimman mitä käsiin sai toissa talvena, kun edellinen (orggis vuodelta 2008) zippasi.

                    Olisi pitänyt uskoa viisaampia tämän suhteen, mutta ei vaan omaan kaaliin tahtonut mahtua, että tuo akku voisi näin uutena ja näin satunnaisesti alkavilla vioilla hajota. Ja loppua kohden oli sitten jo tosi surkeassa jamassa.

                    Noh selvittiin kuitenkin suht pienin vahingoin tästä. Oppia ikä kaikki vai miten se meni.

                    Ps. ostakaa joku e61 530d, hyvät varusteet ja varsinkin erinomainen uusi akku!
                    F11 530xdA M-Sport 2014
                    Ex. E39 530iA Touring 2001
                    Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by Benighted View Post
                      Joopa joo, diagnoosina paska akku. Uusi vaihdettu ja sitä seurailtu vuorokaus ja vähän päälle eikä pura mitään mihinkään.

                      Vuoden vanha Bosch non-AGM 90ah siis tämä potilas, markalla saa markan tavaraa tässäkin tapauksessa. Ostelin kiireellä halvimman mitä käsiin sai toissa talvena, kun edellinen (orggis vuodelta 2008) zippasi.

                      Olisi pitänyt uskoa viisaampia tämän suhteen, mutta ei vaan omaan kaaliin tahtonut mahtua, että tuo akku voisi näin uutena ja näin satunnaisesti alkavilla vioilla hajota. Ja loppua kohden oli sitten jo tosi surkeassa jamassa.

                      Noh selvittiin kuitenkin suht pienin vahingoin tästä. Oppia ikä kaikki vai miten se meni.

                      Ps. ostakaa joku e61 530d, hyvät varusteet ja varsinkin erinomainen uusi akku!
                      Eikös Bosch ole 2v takuu akussa?
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Benighted
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2015
                        • 281
                        • Klaukkala

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Eikös Bosch ole 2v takuu akussa?
                        Joo, tarkoitus viedä takuuseen tuo. Ongelmana, että akku osteltu itse Motonetistä ja asennettu muualla, nyt taas tuo korjaus + uusi akku tehty toisaalla. Ja jos akkutesteri sanoo että akku on OK niin uskooko nuo kuinka helposti, että se on paskana? Noh kaipa tuosta motonettiin saa jonkun lahjakortin tahi uuden vastaavan akun, minkä voi sitten myydä.

                        PS. kiitos muuten vertaistuesta tässä asiassa, mukavampi kun ei tarvi ihan yksinään höpötellä ja pohtia
                        F11 530xdA M-Sport 2014
                        Ex. E39 530iA Touring 2001
                        Ex. E61 530dA Edition Sport 2009

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by Benighted View Post
                          Joo, tarkoitus viedä takuuseen tuo. Ongelmana, että akku osteltu itse Motonetistä ja asennettu muualla, nyt taas tuo korjaus + uusi akku tehty toisaalla. Ja jos akkutesteri sanoo että akku on OK niin uskooko nuo kuinka helposti, että se on paskana? Noh kaipa tuosta motonettiin saa jonkun lahjakortin tahi uuden vastaavan akun, minkä voi sitten myydä.

                          PS. kiitos muuten vertaistuesta tässä asiassa, mukavampi kun ei tarvi ihan yksinään höpötellä ja pohtia
                          En osaa sanoa miten motonetillä menee nuo takuu käytännöt. Purkautuuko akku itsestään vai mikä siinä on vikana, jos testerin mukaan oli ehjä? Hyvityskuittiä yleensä tarjoavat tai sitten uutta tilalle. Varmaan rahatkin antavat takaisin, jos jaksaa vääntää. Itse ottanut yleensä sen hyvityskuitin kun tulee motonetissä käytyä kuitenkin aika usein.

                          Näiden kanssa aina välillä tarvitsee vertaistukea.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • Korpraali
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 524
                            • Turku

                            Itsellä nyt alkoi taas yhtäkkiä tuo high rate of battery discharge, autona e60 lci. Onko jotain selviä vikapaikkoja? Comfort acces ym löytyy. Akku on alle vuoden vanha.
                            BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual

                            Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              Originally posted by Korpraali View Post
                              Itsellä nyt alkoi taas yhtäkkiä tuo high rate of battery discharge, autona e60 lci. Onko jotain selviä vikapaikkoja? Comfort acces ym löytyy. Akku on alle vuoden vanha.
                              Ota CA sulakkeet pois ja tarkkaile
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4049
                                • Turku

                                Originally posted by Korpraali View Post
                                Itsellä nyt alkoi taas yhtäkkiä tuo high rate of battery discharge, autona e60 lci. Onko jotain selviä vikapaikkoja? Comfort acces ym löytyy. Akku on alle vuoden vanha.
                                Testerillä tuo selviää 99% varmasti
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎