Announcement

Collapse
No announcement yet.

e61 "high rate of battery discharge" -??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hakkapeliitta
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2014
    • 552
    • P-Sawo

    #16
    Tuosta jännitteensäätimestä/laturista:
    Vaikka latausjännite olisi oikealla alueella 14-14.5V niin voiko olla että laturi ei lataa tarpeeksi korkealla virralla jos hiilet alkaa olemaan loppu? Vai loppuuko lataus kokonaan jos jännitteensäädin on lopussa? Valeon laturi kyseessä.

    annetaan BMW-osaa

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #17
      Ootko millä niitä vikakoodeja lukenut nyt? Kävin ite silloin bosch car servicessä ja niiltä kyllä löytyi kunnon laitteet mitkä näytti mitkä virtaa jäi syömään. Mulla tosissaan anto viaks virtalukon ohjainlaitteen, joka ei antanut käskyjä mennä nukkumaan. Ja nykyisessä on välillä antanut myös samaa sigun vikaa. Akku oli sökö vaikka näytti että ottaa latausta kunnolla ja pitäisi. Ei uskaltanut laivalle lähteä kun tiesin että sielä hälyt huutaa kilpaa ja imee tosi nopeasti akun tyhjäksi.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • Hakkapeliitta
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2014
        • 552
        • P-Sawo

        #18
        Luettiin erään foorumilaisen kanssa koodit Inpa/Dis/mikälie ohjelmistolla. Yksi vikailmoitus oli tullut TCU-modulista mutta se johtui varmaan siitä kun pidin liitintä yön irti.

        Nyt oli tippunut jännite 12 tunnin aikana illalla 12.71-> aamulla 12.65V

        Vaihtoehtojahan tässä alkaa olemaan kyllä. Voi olla että akun sisäinen vastus on kasvanut ja se tiputtaa hiljalleen tuota jännitettä, jonka IBS sitten tunnistaa liian suurekis purkunopeudeksi. Purkuvirta oli kuitenkin se n.0,12mA joka on yli sen 0,08mA raja-arvon. Auton historia näytti tietokoneella myös, että siellä oli ollut aika paljon isompiakin purkuvirtoja "sleep modessa". Eli tulkitsen että joku vehje saattaa välillä jättää sammumatta ja välillä sammua normaalisti. Tai sitten jotain ihan muuta.

        Hain eilen Motonetistä itselleni pihtivirtamittarin mutta eihän se mitannutkaan DC virtaa, pelkkää ACtä. *ittu.
        Tänään uudestaan Biltemaan AC/DC ()-mittaria hakemaan.

        annetaan BMW-osaa

        Comment

        • Koala
          Bimmer Rookie
          • Nov 2013
          • 85
          • Kouvola

          #19
          Mulla virrankulutuksen aiheutti bluetooth. Otin MULF boxista liittimen irti ja siihen loppui herjat.

          Välillä puhallin vetää virransäästöteholla mutta kertaakaa ei ole herjaa tullut tauluu.
          W204 220cdi -11
          Ex E61 530d -04

          Comment

          • Hakkapeliitta
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2014
            • 552
            • P-Sawo

            #20
            Originally posted by Koala View Post
            Mulla virrankulutuksen aiheutti bluetooth. Otin MULF boxista liittimen irti ja siihen loppui herjat.

            Välillä puhallin vetää virransäästöteholla mutta kertaakaa ei ole herjaa tullut tauluu.
            Tuliko vikakoodia tai katoikko virtamittarilla että kun veti piuhan siltä irti niin kulutus laski? Vinkki on kyllä hyvä.

            Heräsi epäilys että tuo meikäläisen vika olisi ajoittainen eli ei aina päällä. Eilen jätin autosta takakontin auki, lukko "lukossa"-asennossa jotta auto menee nukkumaan. Noin 24h tämän jälkeen akun jännite oli 12,62V eli noin ~85% uuden akun määrästä. Pudotusta 24h siis noin 0,1V. Akku on tosiaan vuoden vanha Vartan Silver Dynamic 100Ah, joka oli aiemmin koodattu 90Ah, nyt 110Ah.

            Täytyy pitempään nyt vielä seurailla tuota jännitettä, paras olisi jos auton saisi pysymään paikallaan esim viikon.

            annetaan BMW-osaa

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              #21
              Osaisko joku sanoa, kuuluuko tuulilasinpesurien lämmitykselle tulla n. 4,5V myös silloin kun auto on sammutettu, avain ei ole lukossa mutta auto ei ole myöskään nukkumassa?

              Molempiin meinaan tulee tällä hetkellä ja antaa vikakoodia toisesta lämmittimestä.

              Nyt toimii TV-kin. Purin kojelautaa sen verran reilusti että pääsin käsiksi DVB-T-virittimelle ja Most multimedia interface-boxille. On harmittanut kun ei ole tuo TV-valikko ollut valittavissa iDrivellä vaan on ollut tumman harmaana.

              Otin Most-purkilta valokuitu- ja jonkun toisen, ilmeisesti virtayms-liittimen irti ja *narsk* CCC heräsi vaikkei ollut avain lukossa. Jokin purkin sisällä heräsi ja kun laitoin virrat päälle, oli iDrivella TV valittavissa taas. Ja kyllä, digitv alkoi näkymään.

              Nyt on kaksi mahdollista vian aiheuttajaa löytynyt. Vielä eräs on CD vaihtaja hanskalokerossa josta otin kasetin pois kun ei se enää toimi muutenkaan.
              Auttoikohan mikään näistä virransyöntiin, saa nähdä.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • böntti
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2011
                • 2857
                • Tampere

                #22
                Voisit mittailla että kulkeeko molempien pesusuuttimien läpi virtaa ja paljonko niiden resistanssi on. Eikö se vikakoodi ollu että suuttimen lämmitin rikki? Silloin sen läpi kait menee joko liikaa tai liian vähän virtaa:think Tai sitten piuha/liitin huonona mutta se ei kait ole tässä ongelma jos sieltä löytyy jännite.
                -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  #23
                  Joo täytyypä mitata ne.

                  Osaatko sanoa, kauanko raja-arvon ylittävää virrankulutusta pitää olla ajallisesti, että huomautus tulee idrivelle?

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • Hakkapeliitta
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2014
                    • 552
                    • P-Sawo

                    #24
                    Joku vehje taitaa syödä virtaa reilusti. Kun molemmat akun kaapelit on kiinni, akun napajännite on 12.20V ja kun otetaan miinusnapa irti, napajännite nousee 12.50V:iin.

                    Yritän mitata tuota virrankulutusta mutta saattaa olla että vehje lähtee merkkipajalle tutkimuksiin.

                    annetaan BMW-osaa

                    Comment

                    • Hakkapeliitta
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2014
                      • 552
                      • P-Sawo

                      #25
                      Ei oo tullu tuota varoitusta koko heinäkuussa...

                      En tehnyt mitään muuta kuin kytkin jälkiasenteisen DVB-T virittimen toimintaan, siitä oli ilmeisesti joku johto, kaippa se valokaapeli, irti kun ei aiemmin näkyny kuva vaikka boksi lähti päälle. Nyt toimii töllökin autossa.

                      annetaan BMW-osaa

                      Comment

                      • MakeJ
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 324
                        • Hml

                        #26
                        Satunnaisesti tulee otsikon mukainen virheilmoitus tauluun. Oli varmaan kuukauden verran hiljaista, mutta nyt taas alkoi tulemaan "high rate battery discharge" ilmoitusta. Miten tätä ongelmaa nyt kannattaa lähtee etsimään? DIS ja inpa löytyy, näkyykö virrankuluttaja vikakoodeissa jotenkin? Viimekerralla kun ongelma esiintyi ei näkynyt mitään vikakoodia mikä olisi paljastanut virrankuluttajan. Autossa on comfort access, joka on myös ryppyilyt välillä eli ovet eivät ole auenneet kun käden on laittanut kahvaan. Ulkomaisilla foorumeilla näytti olevan muutama tapaus, jossa virran kuluttaja on ollut juuri comfort access systeemi. Korjauksena oli vaihdettu oven kahvoja. Mitään ylimääräisiä laitteita autoon ei ole asennettu (tai en ainakaan tiedä). Autona on sigun e60.
                        E60 535dA LCI -07 M-sport
                        E39 530dAT -99 "M-sport"

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 293
                          • Jyväskylä

                          #27
                          Laitetaas tähänkin ketjuun. Omassa tuo herja ilmestyy aina kun ulkolämpötila menee alle +3°C, ja jatkuu talven yli, kesällä siis ei herjaa ole. Tuossa ensimmäistern lumien aikaan huomasin että pissapojan suuttimien kohdalla oli konepellissä sulat lämpäreet aamulla vaikka auto takuulla nukahtaa. Nappasin tässä yhtenä päivänä molemmista pistokkeet irti ja nyt näyttäisi että tuota High rate- herjaa ei enää tule. Sitä en tiedä onko vika lämmittimissä vai niiden ohjauspuolella.

                          Comment

                          • suppari
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4049
                            • Turku

                            #28
                            Rheingoldissa on testi tuolle virrankulutukselle joka näyttää mikä akkua purkaa. Tai ei siis suoraan näytä syyllistä, mutta vinkkiä saa.
                            sigpic
                            P:0409699000

                            JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                            tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                            huollot/korjaukset!

                            BMW E&F sarjaan.
                            Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                            8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                            AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                            Comment

                            • Hakkapeliitta
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2014
                              • 552
                              • P-Sawo

                              #29
                              Originally posted by Stroop View Post
                              Laitetaas tähänkin ketjuun. Omassa tuo herja ilmestyy aina kun ulkolämpötila menee alle +3°C, ja jatkuu talven yli, kesällä siis ei herjaa ole. ....Nappasin tässä yhtenä päivänä molemmista pistokkeet irti ja nyt näyttäisi että tuota High rate- herjaa ei enää tule.
                              Lämmittimet menee päälle kun ilman lämpötila laskee (anturin mukaan) alle +3 C . Ite vaihdoin just toisen suuttimen josko sillä olis jotain tekoa asiaan.

                              Mutta kaippa nuo saisi koodattua pois päältä tai menemään päälle vasta kun lämpötila on -49C tai alle?

                              annetaan BMW-osaa

                              Comment

                              • Stroop
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2006
                                • 293
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                                Lämmittimet menee päälle kun ilman lämpötila laskee (anturin mukaan) alle +3 C . Ite vaihdoin just toisen suuttimen josko sillä olis jotain tekoa asiaan.

                                Mutta kaippa nuo saisi koodattua pois päältä tai menemään päälle vasta kun lämpötila on -49C tai alle?
                                Mutta ei kai niiden ole tarkoitus lämmittää suuttimia vaikka auto on sammuksissa ja nukuksissa ja viedä akulta virtaa ja aiheuttaa herjaa? Mulla molemmat ainakin toimii ja lämmittää, mutta eivät suostu ilmeisesti lopettamaan. Herjat on ollut pois sen jälkeen kun otin liittimet irti pellin alta, olis ihan jätte bra kun keksisi mikä tuon aiheuttaa että ne jää päälle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎