Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ruostuminen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • A^A
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 2168
    • Seinäjoki

Veli sai juuri myöntävän vastauksen Seinäjoen käyttöautolta takaluukun vaihdosta. 2008 E61 520da, ajettu n.300tkm, viimesin koricheck tehty joskus 150 - 200tkm kohdilla.. Molemmat yläkulmat aika pahasti kukalla.
    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• vatku
      Bimmer Rookie
      • Sep 2015
      • 46
      • Pirkanmaa

Tämä oli Autokeskuksen kanta pohjan ruosteisiin:
      "takuuehtojen perusteella ruosteen pitäisi tulla selvästi ns.sisältäpäin, eli jos tuohon kohtaan nyt löisi kohtuullisella voimalla esim.ruuvimeisselillä, niin sen pitäisi mennä pellistä läpi."

Eli kuplat ja punerrus pohjassa menee koritakuusta huolimatta omaan piikkiin.

Comment

• BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

Originally posted by vatku View Post
        Tämä oli Autokeskuksen kanta pohjan ruosteisiin:
        "takuuehtojen perusteella ruosteen pitäisi tulla selvästi ns.sisältäpäin, eli jos tuohon kohtaan nyt löisi kohtuullisella voimalla esim.ruuvimeisselillä, niin sen pitäisi mennä pellistä läpi."

Eli kuplat ja punerrus pohjassa menee koritakuusta huolimatta omaan piikkiin.
        Mainio esimerkki tämä "ruuvimeisselillä". Itse ajelisin Autokeskuksen pihaan, noutaisin takuuhenkilön ja löisin talttaruuvarin läpi, kysyisin että mihin halliin ajetaan laitettavaksi.

Kohtuullinen voima on suhteellinen käsitys kun puhutaan ihmisestä...

Comment

• eiskalt
          Bimmer Fanatic
          • May 2012
          • 836
          • Hyvinkää

Originally posted by BMW525Xda View Post
          Mainio esimerkki tämä "ruuvimeisselillä". Itse ajelisin Autokeskuksen pihaan, noutaisin takuuhenkilön ja löisin talttaruuvarin läpi, kysyisin että mihin halliin ajetaan laitettavaksi.

Kohtuullinen voima on suhteellinen käsitys kun puhutaan ihmisestä...
          On kieltämättä, vähän kohtuullisemmalla voimalla se meisseli, kun puhkoo vaikka uuden pellin.

Comment

• apche
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 94
            • Somalia

Ottamatta kantaa tuohon ruuvimeisselillä iskemiseen ruosteettomaan peltiin, niin eiköhän tuo aiemmin linkitetty kuva ole ihan normaalia vuosia vanhasta ja yli 100tkm ajetusta autosta suomen suolatuilla teillä. Itse en menettäisi yöuniani, saati jaksaisi edes lähteä itkemään merkkihuoltoon asiasta.
            -

Comment

• 327 2*t+ic
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2004
              • 209

Originally posted by A^A View Post
              Veli sai juuri myöntävän vastauksen Seinäjoen käyttöautolta takaluukun vaihdosta. 2008 E61 520da, ajettu n.300tkm, viimesin koricheck tehty joskus 150 - 200tkm kohdilla.. Molemmat yläkulmat aika pahasti kukalla.
              Koska oli laittanut asian vireille?
              Itse kävin kyseisessä liikkeessä samalla asialla elokuun loppupuolella, eikä vielä ole kuulunut mitään....

Comment

• A^A
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 2168
                • Seinäjoki

Originally posted by 327 2*t+ic View Post
                Koska oli laittanut asian vireille?
                Itse kävin kyseisessä liikkeessä samalla asialla elokuun loppupuolella, eikä vielä ole kuulunut mitään....
                Jotain elo - syyskuuta taisi olla kun kävi näyttämässä..

Kannattaa varmaan soitella perään ja kysellä josko olisi unohtunut ilmoittaa..
                EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

Comment

• vatku
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2015
                  • 46
                  • Pirkanmaa

Originally posted by apche View Post
                  Ottamatta kantaa tuohon ruuvimeisselillä iskemiseen ruosteettomaan peltiin, niin eiköhän tuo aiemmin linkitetty kuva ole ihan normaalia vuosia vanhasta ja yli 100tkm ajetusta autosta suomen suolatuilla teillä. Itse en menettäisi yöuniani, saati jaksaisi edes lähteä itkemään merkkihuoltoon asiasta.
                  Näin ajattelin itsekin tehdä ja jättää asian sikseen. tuo on kuitenkin vain koteloiden alta, joten sen saisi melko pienellä vaivalla siistiksi, jos sitä jaksaisi ruveta puhdistamaan. Ajattelin vaan kysyä mitä tuo koritakuu oikein kattaa.

Comment

• Vesa
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2010
                    • 363
                    • Oulu

Ihme juttu. Oulun Wetterillä kävin viime viikolla näyttämässä muutamaa kuprua takaluukussa. Niissä perinteisissä paikoissa.

Tänään tuli päätös, että korjataan ja maalataan BMW:n piikkiin. Olin yllättynyt sillä olen huoltanut autoa itse (toki huolto-ohjelman mukaisesti) vuodesta 2013. Katsoivat kyllä huoltokirjan ja totesivat, ettei ole liikkeen leimoja.

Mutta silti meni läpi. Kelpaa
                    Nykyiset:
                    BMW F11 535DA xDrive -15
                    Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1054
                      • Lumbriver

Originally posted by Vesa View Post
                      Ihme juttu. Oulun Wetterillä kävin viime viikolla näyttämässä muutamaa kuprua takaluukussa. Niissä perinteisissä paikoissa.

Tänään tuli päätös, että korjataan ja maalataan BMW:n piikkiin. Olin yllättynyt sillä olen huoltanut autoa itse (toki huolto-ohjelman mukaisesti) vuodesta 2013. Katsoivat kyllä huoltokirjan ja totesivat, ettei ole liikkeen leimoja.

Mutta silti meni läpi. Kelpaa
                      Sama kaverin autossa, käytin sitä maanantaina Wetterillä ja tänään olivat soittaneet että takuuseen korjataan

Oli tietämättömyyttään menossa omalla rahalla korjauttamaan mutta kerkesin onneksi väliin.
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

Comment

• markok
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 3018
                        • Kuopio

Onko kellään laittaa kuvaa miten kupruilla nuo luukut ovat mitkä menee takuukorjaukseen?
                        BMW 530iA Touring -05

Comment

• Vesa
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2010
                          • 363
                          • Oulu

Originally posted by markok View Post
                          Onko kellään laittaa kuvaa miten kupruilla nuo luukut ovat mitkä menee takuukorjaukseen?
                          Ei ole valitettavasti kuvaa. Mutta minulla oli siinä takaluukun ja takalasin välisessä syvennyksessä pientä kuplaa molemmissa reunoissa. Lisäksi keskellä luukun maalipintaa yksi kupla. Farkusta siis kyse.
                          Nykyiset:
                          BMW F11 535DA xDrive -15
                          Toyota Yaris Hybrid -20

Exiä noin 60 kpl...

Comment

• markok
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 3018
                            • Kuopio

Originally posted by Vesa View Post
                            Ei ole valitettavasti kuvaa. Mutta minulla oli siinä takaluukun ja takalasin välisessä syvennyksessä pientä kuplaa molemmissa reunoissa. Lisäksi keskellä luukun maalipintaa yksi kupla. Farkusta siis kyse.
                            Onko nuo kuplat kuten perinteiset ruostekuplat eli pyöreitä ja pehmeitä? Tuossa omassa e61:ssä on keskellä luukkua pieni terävä kohouma maalin alla mistä en ole varma onko tullut jo maalaus vaiheessa vai onko jotain ruosteen alkua. Miksikään tuo ei ole kyllä muuttunut kahteen ja puoleen vuoteen mitä auto on minulla ollut.
                            BMW 530iA Touring -05

Comment

• Hurja
                              BTCF Member
                              • Apr 2006
                              • 19
                              • Vantaa

Tossa kuva luukusta joka korjattiin takuuseen 1,5 vuotta sitten.
                              2007 LCI E61. Vantaan autokeskus. Molemmilla puolilla sama ongelma.

Click image for larger version

Name:	asdfsadf.jpg
Views:	1
Size:	57.3 KB
ID:	4834776

Comment

• markok
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 3018
                                • Kuopio

Originally posted by Hurja View Post
                                Tossa kuva luukusta joka korjattiin takuuseen 1,5 vuotta sitten.
                                2007 LCI E61. Vantaan autokeskus. Molemmilla puolilla sama ongelma.

[ATTACH]140808[/ATTACH]
                                Kyllähän tuo selkeää kuplimista on. Hyvä että BMW:n linja on nykyisin ollut se, että nuo korjataan vaikka ruosteongelmat e39:iin verrattuna onkin pienet.
                                BMW 530iA Touring -05

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎