Tää keskustelu ei johda yhtään mihinkään. Ensin vaaditaan tieteellisempää lähestymistä metallien hapettumiseen ja sitten kun se tekee, niin sille viitataan kintaalla ja todetaan sen olevan "saivartelua".
Tosiasia on, että jos se on punaista hapettumaa, niin silloin se rauta on ruostunut. Jos se on valkoista hapettumaa, niin se on sinkkioksidia.
Jos siinä konepellissä/takaluukussa/ovessa/missä-ikinä on punaista hapettumaa, niin se nyt vaan on raudan ruostumista. Piste. Sille tosiasialle ei mahda kukaan yhtään mitään, koska sinkki ei voi oksidoitua punaiseksi, se nyt vaan on fyysinen mahdottomuus (ja termi on oikein, vaikka reaktio onkin kemiallinen). Onko se sitten läpireikä vai vasta pintaruostetta, sillä ei ole mitään merkitystä, se kaikki on ihan yhtälailla raudan ruostumista. Ja koko tässä topicissa on kyse siitä, että ruostuuko uusissa autoissa pellit vai ei.
Tosiasia on, että jos se on punaista hapettumaa, niin silloin se rauta on ruostunut. Jos se on valkoista hapettumaa, niin se on sinkkioksidia.
Jos siinä konepellissä/takaluukussa/ovessa/missä-ikinä on punaista hapettumaa, niin se nyt vaan on raudan ruostumista. Piste. Sille tosiasialle ei mahda kukaan yhtään mitään, koska sinkki ei voi oksidoitua punaiseksi, se nyt vaan on fyysinen mahdottomuus (ja termi on oikein, vaikka reaktio onkin kemiallinen). Onko se sitten läpireikä vai vasta pintaruostetta, sillä ei ole mitään merkitystä, se kaikki on ihan yhtälailla raudan ruostumista. Ja koko tässä topicissa on kyse siitä, että ruostuuko uusissa autoissa pellit vai ei.
Comment