Originally posted by JJtalo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ruostuminen?
Collapse
X
-
Originally posted by Macke View PostTämähän tilanne pitäisi vinkkien mukaan olla vältettävissä sillä että katiskaa käyttää koritarkastuksessa jossain leimaliikkeessä vaikkei määräaikaishuoltoja siellä suorittaisikaan.
Mulla kyllä oli täppä koritarkastuksessa. Saa nähdä, ratkaiseeko se asian.
Comment
-
-
On kyllä jännä homma, että käytäntö vaihtelee lähes päivittäin vaikka asioisi samassa liikkeessä, mihin lie sitten perustuu?
Jos ajatellaan tuotakin, että itse käytin Herttoniemen Laakkosella, ei katsottu huoltokirjaa eikä muutenkaan kuin pelkästään itse kontti ja toisella kaverilla edellisellä sivulla kuvataan huoltokirjat ja kaikki samassa liikkeessä ja mahdollisesti vielä saman henkilökunnan kaverin puolesta. Mielenkiintoista.
Comment
-
-
Jos puhutte E 61:sen takalasin kulmista lähtevästä vauriosta, niin käytin juuri näyttämässä huoltokirjaa kyseisen korjauksen tiimoilta, edellinen wehicle check oli tehty jotain yli 70tkm sitten kuin myös huoltokin, sanoi huollon kaveri että turha yrittää ovat tiukentaneet kantaansa, joten omaan piikkiin menee, koritakuuta olisi vielä yli 2 vuotta jäljellä.
Comment
-
-
Tutkittiin alustaa kaverin e61:stä tukivarsien vaihdon yhteydessä ja havaittiin ruosteen alkua taka-apurungon etukiinnikkeiden ympäristössä. Tuossa kohti PU-pinnoitteen paksuus on useita millejä. Pinnoite oli lohkeillut ja lähtenyt irtoamaan korista usean sentin alueelta. Alla näkyy selvästi ruskeaa ruostetta, joka irrottaa pinnoitetta laajemmalta alueelta. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä vai tekeekö mitään luottaen sinkin toimintaan? Aine vahvuudet tuolla kohdalla ovat varmasti aika isot, joten tuskin kovin pian mitään vakavia vaurioita tulee. Katsoin sitten saman kohdan myös omasta e61:stä ja pientä vauriota siinäkin oli pinnoitteessa mutta ruostetta ei juuri näkynyt. Onko tämä nyt e60 sarjan alustan arin paikka kun alusta on muuten hyvin muovilla suojattu? Onko kukaan perillä millainen rakenne korissa on kiinnikkeiden kohdalla? Onko kiinnityspisteen yläpuoli suljettua rakennetta vai avoin jostain?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by E39Fin View PostEntäs polttoainesäiliöiden kiinnityspannat? Mulla näytti niistä kukkivan, taka-apurungon kiinnityksissä en havainnut kukkimista kun eilen nosturilla kävin.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
jotenkin kuulostaa erikoiselta kun osalla menee takuuseen, itellä ei menny. maali kuplii molemmista reunoista takalasin/muovin alta, koritakuu on voimassa mutta ei korvaa. ilmeisesti joku täppä puuttuu huoltokirjasta vaikka suurimmaks osaks merkkiliikkeessä huollettu, ruotsista tulee kuulemma päätös... no ei auta muu kuin kaivaa kuvetta
Comment
-
-
Mulla tuli kanssa hylkäys takaluukusta, kuplii myös kyseisistä kulmista. 170tkm tehty viimeisin koritarkastus merkkiliikkeessä ja sen jälkeen ei noudatettu koritarkastusten osalta huolto-ohjelmaa = hylkäyspäätös. Mielestäni vähän heppoinen peruste hylätä 12v puhkiruostumattomuustakuu. No eipä näistä kai voi valittaa.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Periaatteessa se ”puhkiruostuminen” tarkoittaa nimenomaan puhkiruostumista, ei pieniä kosmeettisia vaurioita/”kuplimista", jotka ovat lyhyemmän maalitakuun piirissä. Bemarilla vain on aiemmin oltu liian ”höveleitä” näiden takuiden tulkinnassa ja sehän on ollut pois suoraan osakkeenomistajien taskusta(ei siis voi jatkua loputtomiin).
Comment
-
-
Kyllä siinä on syytä olla vähän hövelillä päällä jos prkl 75-100k€:n autoon alkaa kuplia alle 10:ssä vuodessa tulla! Varsinkin kun kokemusta nyt näistä tyyppipaikoista ja valmistusvirheistä alkaa olemaan sieltä 90-luvun puolivälistä!
Kattokaas huviksenne monessako V70 mk1:ssä esimerkiksi on yhtään pilkkua tai kökkärettä? Volvoissa oon nähny siellä sun täällä peltiä näkyvissä, mut mitään rupipaiseita en missään..
E39:t näyttää lähinnä spitaalisilta niihin verrattuna. Sama kohtalo tulee aikanaan olemaan 60/61:llä.
Ja puhkiruostumiseen nyt antaa varmaan datsiakin takuun, joten kyl premium merkin pitää vastuu kantaa pikkusen pienemmällä kynnyksellä..
Comment
-
Comment