Announcement

Collapse
No announcement yet.

e60 ruostuminen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vekkuli
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1328
    • Liminka

    Originally posted by JJtalo View Post
    Ei itelläni ainakaan ollut ongelmia tuon takuun suhteen vaikka on saksantuonti eikä ole merkkiliikkeessä huollettu. Otti vaan kuvat kontin kukista ja opasti maalaamoon varaamaan ajan.
    Missäs kävit näyttämässä?
    E93 ///M3
    E60 530dA aka M5
    F11 525dA Xdrive
    Tesla model 3 LR MY22

    Comment

    • Mnederst
      Bimmer Rookie
      • Sep 2014
      • 88
      • Espoo

      Originally posted by Macke View Post
      Tämähän tilanne pitäisi vinkkien mukaan olla vältettävissä sillä että katiskaa käyttää koritarkastuksessa jossain leimaliikkeessä vaikkei määräaikaishuoltoja siellä suorittaisikaan.
      Laakkosen mies sanoi suoraan, etteivät ne siellä huollossa muuta edes osaa tehdä, kuin laittaa teipinpalat luukun maalipintaan. Sillä sitten pitkitetään ongelmaa niin kauan, että maahantuoja voi pestä kätensä kokonaan vastuusta.

      Mulla kyllä oli täppä koritarkastuksessa. Saa nähdä, ratkaiseeko se asian.

      Comment

      • JJtalo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2011
        • 350
        • Kokkola

        Originally posted by vekkuli View Post
        Missäs kävit näyttämässä?
        Kustcarilla, kokkolassa

        Comment

        • nachi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 378

          On kyllä jännä homma, että käytäntö vaihtelee lähes päivittäin vaikka asioisi samassa liikkeessä, mihin lie sitten perustuu?

          Jos ajatellaan tuotakin, että itse käytin Herttoniemen Laakkosella, ei katsottu huoltokirjaa eikä muutenkaan kuin pelkästään itse kontti ja toisella kaverilla edellisellä sivulla kuvataan huoltokirjat ja kaikki samassa liikkeessä ja mahdollisesti vielä saman henkilökunnan kaverin puolesta. Mielenkiintoista.

          Comment

          • Dabbler
            Bimmer Rookie
            • Aug 2010
            • 102
            • Lpr

            Jos puhutte E 61:sen takalasin kulmista lähtevästä vauriosta, niin käytin juuri näyttämässä huoltokirjaa kyseisen korjauksen tiimoilta, edellinen wehicle check oli tehty jotain yli 70tkm sitten kuin myös huoltokin, sanoi huollon kaveri että turha yrittää ovat tiukentaneet kantaansa, joten omaan piikkiin menee, koritakuuta olisi vielä yli 2 vuotta jäljellä.

            Comment

            • Hakkapeliitta
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2014
              • 552
              • P-Sawo

              Kuopion Laakkoselta kysyin samaa. Huoltokirjaa olisi tutkittu ja jos siellä olisi kaikki tehty ajallaan merkkiliikkeessä, olisivat ottaneet kuvat ja tehneet kyselyn tehtaalle. Omaan piikkiin meni.

              annetaan BMW-osaa

              Comment

              • Mnederst
                Bimmer Rookie
                • Sep 2014
                • 88
                • Espoo

                Tänään tuli vastaus omaan kyselyyn Laakkoselta, takuuseen menee takaluukun korjaus. Mutta ilmeisesti on oltava koritarkastus tehtynä. Mulla oli huoltokirjassa vain yksi täppä, mutta sekin ilmeisesti riitti.

                Comment

                • markok
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 3018
                  • Kuopio

                  Tutkittiin alustaa kaverin e61:stä tukivarsien vaihdon yhteydessä ja havaittiin ruosteen alkua taka-apurungon etukiinnikkeiden ympäristössä. Tuossa kohti PU-pinnoitteen paksuus on useita millejä. Pinnoite oli lohkeillut ja lähtenyt irtoamaan korista usean sentin alueelta. Alla näkyy selvästi ruskeaa ruostetta, joka irrottaa pinnoitetta laajemmalta alueelta. Mitähän tuolle kannattaisi tehdä vai tekeekö mitään luottaen sinkin toimintaan? Aine vahvuudet tuolla kohdalla ovat varmasti aika isot, joten tuskin kovin pian mitään vakavia vaurioita tulee. Katsoin sitten saman kohdan myös omasta e61:stä ja pientä vauriota siinäkin oli pinnoitteessa mutta ruostetta ei juuri näkynyt. Onko tämä nyt e60 sarjan alustan arin paikka kun alusta on muuten hyvin muovilla suojattu? Onko kukaan perillä millainen rakenne korissa on kiinnikkeiden kohdalla? Onko kiinnityspisteen yläpuoli suljettua rakennetta vai avoin jostain?
                  BMW 530iA Touring -05

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1761
                    • HKI/Orimattila

                    Entäs polttoainesäiliöiden kiinnityspannat? Mulla näytti niistä kukkivan, taka-apurungon kiinnityksissä en havainnut kukkimista kun eilen nosturilla kävin.
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      Originally posted by E39Fin View Post
                      Entäs polttoainesäiliöiden kiinnityspannat? Mulla näytti niistä kukkivan, taka-apurungon kiinnityksissä en havainnut kukkimista kun eilen nosturilla kävin.
                      Tankin kiinnityspannoissa en huomannut kummassakaan mitään hälyttävää. Pantojen kiinnikkeiden kohdalla oli hieman pinta ruostetta.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • rotaN
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2015
                        • 211
                        • -

                        jotenkin kuulostaa erikoiselta kun osalla menee takuuseen, itellä ei menny. maali kuplii molemmista reunoista takalasin/muovin alta, koritakuu on voimassa mutta ei korvaa. ilmeisesti joku täppä puuttuu huoltokirjasta vaikka suurimmaks osaks merkkiliikkeessä huollettu, ruotsista tulee kuulemma päätös... no ei auta muu kuin kaivaa kuvetta

                        Comment

                        • Bablo81
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2012
                          • 168
                          • Savonmua

                          Ei mennyt täälläkään takuuseen e61, aiemmin korjattu niin ei mene uudestaan. Ei ole kyllä paljoa kuplinut. Korjaus ei poista sitä että ei kuplis uudelleen, näin kerrottiin merkkiliikkestä.
                          f11 530xd m-sport -12


                          - ex e61 530xd m-sport, -06
                          - ex e39 530d, -00
                          - ex e30 320 touring

                          Comment

                          • 174000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2008
                            • 1178
                            • Tuusula

                            Mulla tuli kanssa hylkäys takaluukusta, kuplii myös kyseisistä kulmista. 170tkm tehty viimeisin koritarkastus merkkiliikkeessä ja sen jälkeen ei noudatettu koritarkastusten osalta huolto-ohjelmaa = hylkäyspäätös. Mielestäni vähän heppoinen peruste hylätä 12v puhkiruostumattomuustakuu. No eipä näistä kai voi valittaa. ��
                            ’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
                            '02 VW Golf 1.4i
                            Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
                            ’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              Periaatteessa se ”puhkiruostuminen” tarkoittaa nimenomaan puhkiruostumista, ei pieniä kosmeettisia vaurioita/”kuplimista", jotka ovat lyhyemmän maalitakuun piirissä. Bemarilla vain on aiemmin oltu liian ”höveleitä” näiden takuiden tulkinnassa ja sehän on ollut pois suoraan osakkeenomistajien taskusta(ei siis voi jatkua loputtomiin).

                              Comment

                              • Pasa
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2009
                                • 71
                                • Keski-Suomi

                                Kyllä siinä on syytä olla vähän hövelillä päällä jos prkl 75-100k€:n autoon alkaa kuplia alle 10:ssä vuodessa tulla! Varsinkin kun kokemusta nyt näistä tyyppipaikoista ja valmistusvirheistä alkaa olemaan sieltä 90-luvun puolivälistä!

                                Kattokaas huviksenne monessako V70 mk1:ssä esimerkiksi on yhtään pilkkua tai kökkärettä? Volvoissa oon nähny siellä sun täällä peltiä näkyvissä, mut mitään rupipaiseita en missään..

                                E39:t näyttää lähinnä spitaalisilta niihin verrattuna. Sama kohtalo tulee aikanaan olemaan 60/61:llä.

                                Ja puhkiruostumiseen nyt antaa varmaan datsiakin takuun, joten kyl premium merkin pitää vastuu kantaa pikkusen pienemmällä kynnyksellä..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎