Originally posted by Hurja
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e60 ruostuminen?
Collapse
X
-
Originally posted by ptikkala View Postminulta ei kun ei ollut huoltokirjassa niitä koritarkistuksia tms. vm 2006 auto.
Comment
-
-
Löysin vanhan aiheen, niin jatkanpa tähän.
Auto on -08 e61 ja yllätyin, kun auton omalla tunkilla nostaessa oikean puolen taaempi tunkin paikka painui sisään.
Hitsaushommiksi kai tämä menee, mutta kysymys kuuluukin, onko tämä yleistä ja mikä on tyypillinen korjaustapa? Onko e60/61 korissa helmoissa useinkin mätää, eli onko oletettavaa, että tässäkin pehmeys jatkuu tunkin paikan kohdalta pitemmälle keulaa kohti?
Comment
-
-
Porukoiden 2005 vuoden E61 525d on kans alkanut hieman kupruilemaan takakaarista. Ei mitään vakavaa niin antaa olla, muutenkin kohtuu lepo rupiaa olemaan kun 510tkm taulussa. Varmaan olis parempana pysynyt jos porukat olis välillä käyny pesemässäkin… Muuten on kyllä siisti ja katsurikin kehui
Huomattavasti paremmin nämä ruostetta kestää kun E39. Ei juuri tuppaa mätänemään. Luulis sen vuoksi E60 pysyvän kauemmin liikenteessä kun kori kestää. Siinämielessä myös järkevämpää investoida E6x korin autoon vaikka oliskin kilometrejä takana. Kori kun ei häviä niiden myötä ihan samaa tahtia kuin E39.E65 745d Individual -07
Ex:
E39 530dA Touring M-Sport -02
E39 528i Sedan -00
Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
Yhteydenotot YV.
Comment
-
-
Originally posted by hietase View PostAuto on -08 e61 ja yllätyin, kun auton omalla tunkilla nostaessa oikean puolen taaempi tunkin paikka painui sisään.
Jos ottaa pohjamuovin pois niin kyllä siellä alkavaa ruostetta näkyy. Ei mitään vakavaa mutta ei nuokaan ikuisuuksia kestä ilman toimenpiteitä. Pohjassa alkavaa näkyy esim. etulokasuojan takana ainakin mihin on hiekkaa kertynyt muovin päälle ja siitä kosteus noussut ilmeisesti ylöspäin.
Comment
-
-
Käväisin nosturilla ihmettelemässä. Hupaisaa oli, etten edes tiennyt tuon helman "pintapellin" olevan irrotettava muovikäikäle. Eri tavalla toteutettu kuin e39:ssä . Otin käikäleen irti.
Ei sieltä juuri ruostetta löytynyt, ainakaan siitä kohtaa, mistä pelti on pettänyt. Repeämissauma on ihan kirkas ja kovaa tavaraa. Vasaralla ja tuurnalla koputtelin aika kovaakin.
Vaikken mitään näistä ymmärrä, niin eikös täällä ole joku joskus syystä tai toisesta operoinut? Viiden takimmaisen koritulpan päälle on sudittu tavaraa, etupäässä on puhtaat mustat muovitulpat. Eli onko ollut joku kolhu, tai sitten jo kertaalleen korjattu ruostetta (jota on takakaaressakin) mutta liian ohuella tavaralla?
Miltäs tämä muille näyttää? Toivottavasti linkit aukeavat.
Comment
-
-
Oisko helma kantattu tuosta kohtaa joskus kiveen, rotvalliin tms ja jouduttu paikkaamaan. Ehkä tuo nyt täysin irti revennyt sauma murtunut tuolloin tai jäänyt huonolle hitsaukselle, koska ainakin tunkin varassa hankala nähdä tai hitsata kunnolla. Tehtaan jäljiltä tuo ruskee mäski ei oo. Mulla ainakin oli ihan tehtaalta puhtaalla pinnalla, toki vahvassa maalissa.e61 530xd LCI 3/2007
Comment
-
Comment