Kun en aiheesta mitään tajua niin mistä noi urat tuohon on tulleet?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tärisee/tutisee..
Collapse
X
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKun en aiheesta mitään tajua niin mistä noi urat tuohon on tulleet?
Aika selvästi toi on ton neulan painama jälki, miksi se on tollasen painanut niin ei pitäs olla ainakaan liiasta tehosta kiinni kun ihan vakiopeli kyseessä. Maalaisjärjellä ajateltuna ton nivelen toiminnan kannalta sen pitäs pyöriä enemmän jotta neulat oikeasti liikkuu mutta kardaanihan pysyy käytännössä melkein paikallaan kokoajan jolloin liike on minimaalista ja neulat pysyy lähes paikallaan. No tällasiähän nämä kardaanit on olleet aina että en tiedä sitten miksi noin on käynyt.
Comment
-
-
Kiitti vinkistä! Onko hajua tekeeko kardaanin tasapainotuksia autokorjaamot vai vaan tuo yks ja tietty kardaanin korjausyritys?
Mä tosiaan käytin autokorjaamolla nuo vaihattamassa kun ei omia tiloja ollut, mutta korjaamon kaveri vähän käsi näköjään ja en oo varma onko osannut pistää kardaanin samalle paikalle kun asentanut uudet holkit.. Todennäköisesti ovat siinä kämmänneet kun ennen ei tuommosta tärinää oo ollut, joten saavat löytää kohan missä tasapainotus kohillaan.
Originally posted by will3 View PostMulla on samantapainen kokemus e39 kanssa, vaihdoin ensin sen keskitysholkin lootan perään, tukilaakerin kannattimineen sekä perän CV-nivelen. Ei auttanut tutinaan joka oli yleensä suuremmilla nopeuksilla ja erittäin ärsyttävää. Lopulta otin kardaanin uudestaan käteen ja painoin ristinivelen prässillä pois, sieltä se syy paljastuikin. Kunnon urat painuneet tohon ristikkoon ja aika ruskeeta mönjää kupit täynnä. Ja ei sitä kyllä tuntenut siinä kädessä pyöritellessä ennenkuin painoin ton auki.
Ainakin e39:ssä ristikko oli vaan painettu sisään ja jotenkin prässätty siitä kannakkeen puolelta kasaan jotta ristikon kupit pysyy paikallaan. Mä mittasin sen vaan tönärillä että ristikko on keskellä nivelen runkoa ja löin pistepuikolla jälkeä sinne kupin vastinpinnalle kupin taakse jotta kupit pysyis paikallaan. Kyllä oli muuten autuas olo kun sen jälkeen lähti ajamaan ja auto kulki kuin sukkasillaan.
Tossahan on tarkkaa se että kun keskilaakerin vaihtaa että se kardaani menee sitten täysin samoille booreille kasaan takaisin, muuten tasapainotus menee pieleen. Pyysin silloin tarjoustakin tasapainotukselle ja ristikonvaihdolle, siis niin että vien pelkän kardaanin ja ristikon pajalle, niin hinta olisi ollut 500€ mitä pidin kohtuuttoman kovana kun hommassa menee kunnon kaluilla ja koneilla varmaan tunti.
Comment
-
-
Originally posted by Petrison View PostKiitti vinkistä! Onko hajua tekeeko kardaanin tasapainotuksia autokorjaamot vai vaan tuo yks ja tietty kardaanin korjausyritys?
Mä tosiaan käytin autokorjaamolla nuo vaihattamassa kun ei omia tiloja ollut, mutta korjaamon kaveri vähän käsi näköjään ja en oo varma onko osannut pistää kardaanin samalle paikalle kun asentanut uudet holkit.. Todennäköisesti ovat siinä kämmänneet kun ennen ei tuommosta tärinää oo ollut, joten saavat löytää kohan missä tasapainotus kohillaan.
Comment
-
Comment