Originally posted by teino
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E61 tärisee/tutisee..
Collapse
X
-
Originally posted by teino View PostPäivitänpä omaa vikakuvausta.
Tänään taas vaihteeksi satoi rankasti, kun ajelin töihin. Näin märällä kelillä autossa ei yllättäen tuntunut mitään tutinoita. Eikö tuo aika vahvasti viittaa siihen, että joku pusla tai pallonivel on väljä ja vesi voitelee sitä sen verran että toimii suht normaalisti? Sitten vaan pitäis etsiä se vikapaikka...
Tämä on yleinen ominaisuus E6x että sateella ei täristä tai tutise, kuivalla tutisee pelkääjän penkkiä myöten.
Painele jokainen jarrumäntä varovasti ruuvimeisselillä kampeamalla sisään (ei tarvitse purkaa jarruja) jarrupalojen välistä...5-10 kertaa ja aina välissä poljet männät takaisin kiinni.
Käy koeajolla ja hämmästy.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuten ennenkin, jarrut jumissa jostain kulmasta.
Tämä on yleinen ominaisuus E6x että sateella ei täristä tai tutise, kuivalla tutisee pelkääjän penkkiä myöten.
Painele jokainen jarrumäntä varovasti ruuvimeisselillä kampeamalla sisään (ei tarvitse purkaa jarruja) jarrupalojen välistä...5-10 kertaa ja aina välissä poljet männät takaisin kiinni.
Käy koeajolla ja hämmästy.
Harvapuolaiset vanteet itsellä, niin josko saisi väänneltyä ihan renkaat paikoillaan. Olis jo ihan liian näppärää?!Ex.525xia E61
Comment
-
-
Originally posted by teino View PostPäivitänpä omaa vikakuvausta.
Tänään taas vaihteeksi satoi rankasti, kun ajelin töihin. Näin märällä kelillä autossa ei yllättäen tuntunut mitään tutinoita. Eikö tuo aika vahvasti viittaa siihen, että joku pusla tai pallonivel on väljä ja vesi voitelee sitä sen verran että toimii suht normaalisti? Sitten vaan pitäis etsiä se vikapaikka...
Comment
-
-
Originally posted by hamilton69 View PostSamaa vikaa täällä aikajoin. Mistä välistä tarkalleen ottaen vääntää meisselillä?
Harvapuolaiset vanteet itsellä, niin josko saisi väänneltyä ihan renkaat paikoillaan. Olis jo ihan liian näppärää?!
Parilla talttapää ruuvarilla ylä- ja alapuolelta saat kammettua satulaa auki.
Älä väännä mistään palojen ja levyn välistä vaan siitä nurkasta satulan ja satulan kannattimen välistä.
Tuli vähän epäselvästi mutta vuomaat kyllä mistä kampea
Comment
-
-
En koko ketjua lukenut läpi mutta oma auto tärisi/ tutisi 90 vaiuhdista ylöspäin aika karmeesti, asiantuntevassa rengasliikkeessä kävin ostaan uudet eturenkaat kun luulin et ling longit on tiensä päässä.
asentaja tuli sit sanomaan että molemmat etuvanteet on hieman kieroja, ei paljon mut vähän. Tätä ei huomattu edellisessä rengaspuljussa.
laitettiin sit takaa vanteet ja renkaat eteen kun oli suht suorat ja sen jälkeen auto meni ku juna, kaikki vetelyt,vapinat/tärinät poissa. Vikaa hain jo kardaanista ja perästä sun muualta..
Nii joo, takarenkaat tasapainotettiin edellisen liikkeen jälkeen uudestaan ku puuttui 30g painoja toisesta, viikko sitten käytin siellä niin ei ole voineet tippuakkaan. kesämiehillä ei tainnu olla homma oikeen hanskassa...Last edited by pemari523; 20-08-2016, 20:57.
Comment
-
-
Morovaa! Rupes toissapäivänä tuo 530xd lci farkku 08 380tkm ajettu tötterö täristää ja jytyttää ja vemputtaa keulaa. 70-90 aiva kauhiaa tuntuu et keula leviää erisuuntii ja välillä se tuntuu 60 vauhissaki. Sit taas motarilla 120 vauhissa ei mitää tärinää ja kulkee aivan hyvin. Autolla ajoin 250km ja sit sen jälkee lähin uuvestaa reissuu nii yhtä äkkiä rupes kiihytyksis tullee pikkuhiljaa se tärinä mutta muuten tasases ajos ei mitää.
Sitte se yhtäkkiä vaa pitkällä suoralla 103kmh vauhista rupes tärrää ja jytisee et luulin et rengas lähtee omille teille vaa kaikki oli kiinni ja renkaita potkimalla ei mitää löytyny.. Jatkoin matkaa ja toimi aivan normaalisti ja käytin sit autopesussa et jos vanteissa paskaa vaa ei vaikuttanu. Sen jälkee se rupes 60 vauhissaki täristää oulun motarin jälkee ja sit ajoinki nosturille ja levittelin alusta esille ja kopeloin kokonaa vaa en mitää muuta löytäny ko vähän välystä sisemmistä etuvetareista mutta ei semmonen tärinä voi tulla nii pienestä välyksestä.
Kardaanit ja muut kattelin mut ei löytyny mitää. Oon nyt ajellu sillä oulusta vantaalle ja mitää eioo viel levinny mut vika ois kiva löytäävantaan päässä 120kmh vauhis ei tuntunu mittää eikä sen jälkee 80 ajellessa.
Ja vika tullee aina vaan vedättäessä ja ko runttaa kaasun pohjaan ja käyttää vauhtia vähä kovempana ja siitä rullaa 105 vauhtii takas nii saattaa mennä 10km aivan sievästi? :O sit tosin ko pysähtyy nii meinaa jurrata vähä jarrua vasten ennenkö löysää veon mut tosi tähä hotellille ko tulin nii eise sitä enää tehny? Automaatti laatikolla. Pirun pitkä stoori tuli vaa jos joku jaksas tänne asti lukia
Terv Toni
Comment
-
-
Mulla lähti nyt ajossa esiintyny ratin tutina, ku vaihto reaktiotankojen puslat. Jarrutustärinä on tullu takasin, en tiiä miten hitossa ja miks ja kuinka sen sais pois. Samaten persiissä tuntuva tutina ekoilla kilometreillä jotenki voimistunu, ajossa tuntuu hetken ajon jälkeen heikosti. Takajarrut on vielä käymättä läpi ja renkaat loppu.
Comment
-
-
Originally posted by Samppae39 View PostMulla lähti nyt ajossa esiintyny ratin tutina, ku vaihto reaktiotankojen puslat. Jarrutustärinä on tullu takasin, en tiiä miten hitossa ja miks ja kuinka sen sais pois. Samaten persiissä tuntuva tutina ekoilla kilometreillä jotenki voimistunu, ajossa tuntuu hetken ajon jälkeen heikosti. Takajarrut on vielä käymättä läpi ja renkaat loppu.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostKuten ennenkin, jarrut jumissa jostain kulmasta.
Tämä on yleinen ominaisuus E6x että sateella ei täristä tai tutise, kuivalla tutisee pelkääjän penkkiä myöten.
Etujarrut uusittu tutinoiden vuoksi keväällä. Samalla männän herkistely ja uudet liukutapit kumeineen sekä perusteellinen puhdistus satulalle, carrierille ja navan tasopinnoille. ~5000 km toimi täristämättä ja taas täristää jonkin verran, paitsi kovan jarrutuksen jälkeen tai sateella
Comment
-
-
Originally posted by tabasco View PostNäin se vaikuttaa olevan, mutta miksi juuri sade vaikuttaa asiaan? Toisin sanoen, miten se saa jumissa olevan männän liikkumaan?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Comment