Announcement

Collapse
No announcement yet.

sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomppa80
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 2088
    • Raahe

    #76
    Originally posted by LeMansBlau View Post
    No jos kaiken lietsonnan haluaa imee itseensä, niin sillonhan sen on näin oltava. Mutta eiköhän noita (tyyppi)vikoja ole ihan yhtä paljon kaikissa nykypäivän bmw:ssä. Dieseleitä kun on suuhteessa reilusti enemmän ja niillä myös ajetaan reilusti enemmän, niin niistä riittää myös reilusti enemmän kirjoiteltavaa ja tietämystä näistä tyyppi"ominaisuuksista".

    Jos taas haluaa halpaa ylläpitoa olevan auton, niin jättää bmw:n ostamatta. Asia on yksinkertaisesti näin!

    Jos taas on yhtään halua myös vähän itse pitää huolta omastaan ja avata joskus oikein konepeltiäkin, sekä sijoittaa myös sen kulkineen kunnossapitoon, niin silloin voi jo alkaa harkitsemaan jotain tarjolla olevista saksalaisvalmisteisista laatuautoista.

    Pelkkää ajoa ja ainoastaan merkkiliikkeissä ja ainoastaan öljynvaihto ajankohtina vieraileville on japanilaisvalmiste VARMASTI se "laadukkain" ja varmin ratkaisu.
    Onhan se tosiaan näin, että dieseleillä ajetaan enemmän ja taidetaan myydäkkin enemmän. Dieseliden viathan tulevat paremmin esille. Olisipa jossain luotettava puolueeton tilasto jossa olisiautojen kaikki viat esitelty ja mukava olisi vertaillakkin..
    Mercedes Benz E -07
    BMW 523i -96
    Volvo v70t5 -99
    Harley Davidson Electra Glide -00
    Solifer SM -75

    Comment

    • Matlock
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 254
      • Turku

      #77
      Tuli luettua aamutuimaan tämä topic läpi. Laski kyllä aika tavalla autokuumetta E61 530D M-Sportin hankinnan suhteen.

      Comment

      • Tomppa80
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2088
        • Raahe

        #78
        Originally posted by Matlock View Post
        Tuli luettua aamutuimaan tämä topic läpi. Laski kyllä aika tavalla autokuumetta E61 530D M-Sportin hankinnan suhteen.
        Jokseenkin sama homma, vaikka ei ole autokuumetta tällä hetkellä. Kiinnostus viimeisiä e39 kohtaan kasvaa kummasti
        Mercedes Benz E -07
        BMW 523i -96
        Volvo v70t5 -99
        Harley Davidson Electra Glide -00
        Solifer SM -75

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          #79
          Originally posted by Tomppa80 View Post
          Jokseenkin sama homma, vaikka ei ole autokuumetta tällä hetkellä. Kiinnostus viimeisiä e39 kohtaan kasvaa kummasti
          No sen saman 2ke saat varata myös e39 korjauksiin. Alustan kunnostus tutinattomaksi vaikkapa
          Käytettyä kun ostaa niin pitää mielessä että pääsääntöisesti aina "artisti maksaa".
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Hirviger
            Newbiemmer
            • Jan 2009
            • 24
            • Finland

            #80
            Kahden aikaisemman E60 530dA ja nykyisen E61 535dA M-Sportin omistajana ei voi kun todeta, että ajonautinto hakee vertaistaan. Eikä nämä autot ole kovin rumiakaan ja monet lisävarusteet ovat oikeasti turvallisuutta ja ajomukavuutta edistäviä.

            Köyhien auto tämä ei kuitenkaan taida olla. Auto on hintava hankkia ja ylläpitää. Tyyppivikojen seuraaminen ja korjaaminen / korjauttaminen nostaa vielä ylläpidon kustannuksia. Moni tällaisen auton omistaja haluaa myös auton olevan vioista vapaa ja siten on valmis maksamaan marmoritiskille kolmi- ja nelinumeroisia summia.

            Merkkiuskollisuus on koetuksella aina jonkin vian ilmettyä, mutta toistaiseksi nautinto voimadieselin omistamista voittaa helposti pari korjaamokäyntiä vuodessa.
            E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual

            Comment

            • Lallevihtinen
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2006
              • 690
              • Tampere

              #81
              Originally posted by Tomppa80 View Post
              Voiko olla näin. Kannattaa harkita bensakäyttöistä e60 diisselin sijaan, jos välttämättä haluaa e60 bmw:een Vikoja vähemmän, eli halvempaa ylläpitää.
              Tämä on hyvä harhaluulo, uudemmista suora suihku bensakoneista kun menee suuttimia ym luvattoman pienillä kilometreillä. Tehdäänkö gallup kuinka monta E6x dieseliä täältä foorumilta löytyy ja montako bensaa, kumpiako on enemmän nettiautossa myynnissä? Sen takia dieselin maine on huono varsinkin täälä. Sama homma pätee E9x dieseleitten(6-kone) kohdalla, ei niistä löydy juttua läheskään näin paljoa, miksei? Koska autojakaan ei ole läheskään niin paljoa maassamme kuin 5-sarjaa. Toki monet samat viat niitäkin vaivaa.

              Mielestäni on vaan positiivistä että näistä vioista puhutaan ja autoja kehutaan/haukutaan. Tietääpähän kuka tahansa autoo harkitseva mitä voi olla tulossa. Puhumattakaan paljoko siinä on mahdollista säästää jos vertaa merkkiliike käyntiin/diagnoosiin joka vian kohdalla.
              sigpic
              BMW E93 335i & BMW M550Dx
              EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
              XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

              Comment

              • r_vesa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2009
                • 117
                • Finland

                #82
                Bensa E60 (N52b30)

                Tiedä sitten onko tästä apua, mutta reilun vuoden omistamisen/ajamisen vaatimat korjaukset:

                - 2 x sytytyspuola, hinta 33€/kpl, vaihto 3min, ei vaadi työkaluja
                - oikean puolen peruutusvalo, hinta pari euroa, vaihto noin 5min
                Last edited by r_vesa; 08-12-2010, 12:09. Reason: peruutusvalo unohtui
                '11 M-Sport 528i
                '15 KTM 1190 R

                Comment

                • poke
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 3103

                  #83
                  Originally posted by r_vesa View Post
                  Tiedä sitten onko tästä apua, mutta reilun vuoden omistamisen/ajamisen vaatimat korjaukset:

                  - 2 x sytytyspuola, hinta 33€/kpl, vaihto 3 minuuttia ei vaadi työkaluja
                  kerro paljonko autollasi on ajettu sekä ajamasi kilometrit reilun vuoden aikana?
                  Kulkineet/projektit:

                  640D F06
                  530iA E39
                  635 CSi E24
                  518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                  1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                  Comment

                  • r_vesa
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2009
                    • 117
                    • Finland

                    #84
                    Originally posted by poke View Post
                    kerro paljonko autollasi on ajettu sekä ajamasi kilometrit reilun vuoden aikana?
                    Hyvä huomio Kilometrejä tulee 15-20tkm vuodessa ja mittarissa on ~160tkm.
                    '11 M-Sport 528i
                    '15 KTM 1190 R

                    Comment

                    • ockelbo4500
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2007
                      • 924
                      • Sotkamo--Oulu

                      #85
                      Varmaan enemmistö suomen E60/E61 autoista lienee käytettynä maahantuotuja yksilöitä. Osalla näistä on varmasti ajettu jotain muuta kuin mittarissa olevat lukemat.
                      Tämä ja ko. ajoneuvojen kohtuullisen kovat kilometrisuoritteet selittävät osaltaan näiden "vikaherkkyyttä"

                      Tosiasia kuitenkin lienee, että ko. mallisarja ei ole BMW:n onnistunein luomus vikatilastojen osalta. Tämän foorumin lukeminen tosin antaa vikojen määrästä väärän kuvan, koska ei täällä kukaan kertoile miten hyvin hänen autonsa on nyt toiminut viimeiset 50tkm.
                      Pienemmissä mallisarjoissa esim. sähköpuoleen liittyviä vikoja on ymmärrettävästi vähemmän, kun sähkövarusteitakin on yleensä vähemmän.

                      Iltalehden tai Iltasanomien sivuilla oli joskus autojen vikatilasto, johon oli kerätty eri maiden vikatilastojen tuloksia ja saatu lopputulokseksi jokin keskiarvo eri automalleille. BMW:n ehdottomasti vähävikaisin ajoneuvo tuossa tilastossa oli BMW X3, joka oli aivan parhaiden joukossa. Sen jälkeen BMW:n malleista aika tasaväkisinä tulivat muistaakseni 1- ja 3- sarjat ja 5- sarja tuli noiden takana jossain vaiheessa. Muistaakseni oli siellä jossain keskisarjassa vikojen osalta.
                      BMW E84 X1 18dXdrive -14

                      Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
                      Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
                      Ex, E46 320 d Touring -01
                      Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special

                      Comment

                      • JuhaK
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 221
                        • Etelä-Suomi

                        #86
                        Originally posted by Matlock View Post
                        Tuli luettua aamutuimaan tämä topic läpi. Laski kyllä aika tavalla autokuumetta E61 530D M-Sportin hankinnan suhteen.
                        valitettavasti....samma här!! kun ei veturinkuljettajat NIIIIN paljoa sentään tienaa...
                        850--voimaa kuin Veturissa

                        Comment

                        • Esal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2009
                          • 1344
                          • Lempäälä

                          #87
                          Originally posted by ockelbo4500 View Post
                          Tämän foorumin lukeminen tosin antaa vikojen määrästä väärän kuvan, koska ei täällä kukaan kertoile miten hyvin hänen autonsa on nyt toiminut viimeiset 50tkm.
                          Tässä on kyllä asiaa, kaikki muistaa ne huonot autot, ja varsinkin jos tullut jotain kallista remonttia. Hyvä esimerkki on tämä "läppävika", ja se ja sen mahdollisuus koskee melkoista määrää bmw dieseleitä. Listalla on nyt 6 ilmoitettua tapausta että koneeseen on mennyt läppä? Tosin listaa vääristää positiivisessa mielessä aktiivinen läppienpoisto.
                          *** E53 X5 3.0d 2005 ***

                          Comment

                          • ksiili
                            Newbiemmer
                            • Sep 2010
                            • 6
                            • Vihti

                            #88
                            No ei tämä E61 LCI -08 mallin 530da nyt niin kova rahasyöppö ole. Kohta tullut mittariin jo 12tkm ja vain termarit vaihdettu sen takia, että saatiin koneen lämmöt 75 asteesta 88-92 väliin pyörimään. Nyt tuolla omalla E61:llä on ajettu muutama kilsa alle 100tkm.

                            Itsellä kilsoja tulee autolla reilut 50tkm vuodessa ja ainakin noilla kilsoilla -07 V70N D5 malli alkoi vaatimaan suurempia seteleitä ylläpitoon kuin mitä volvo. Siitä piti vaihtaa tukivarsia, ohjaustehostimia, niveliä, puslia, termareita ja tosiaan voi puhua monikosta, kun noita kaikkia meni useampia.

                            Kaikissa autoissa on halpoja ja kalliita vikoja niitä nyt vaan on. Pitää katsoa kumman auton kulut jää pienemmäksi Volvon vai tämän E61:n. Mua ei haittaa jos auto vaatii pientä ylläpitoa, jotta pysyy kunnossa.

                            Näyttää siltä, että suurin osa näistä vioista mistä puhutaan on noita alkupään E60 ja E61 diiseleitä. Itselläni ei ole kokemusta bemarista kuin mitä tällä nyt olen reilun kuukauden ajellut.

                            Kokemukset on toistaiseksi olleet positiivisia niin käyttö, hankinta ja ylläpito kuluiltaan. Tosin varmaan osittain siksi, että osaan myös itse harrastuksen vuoksi tehdä autolle jotain muutakin kuin vain täyttää pissapojan nesteet ja tankin

                            Mutta nämä on vain omia kokemuksia. Vaikka ennen tuon kyseisen E61 ostamista selasin näitäkin sivuja ja huomasin vikoja löytyvän niin en kuitenkaan säikähtänyt auton ostoa. Autot on kuitenkin aina yksilöitä ja se millaiseksi yksilöksi käytetty auto muuttuu on kiinni auton omistajasta.
                            Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
                            Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91

                            Comment

                            • teme[[
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 269
                              • Lake Worth, FL

                              #89
                              Ei ne e60/61 koriset nyt niin huonoja autoja ole, ei edes dieselit, mutta ei todellakaan kannata ostaa sitä mobile.de halvinta paskaa jossa on kilometrejä "vain" 175tkm
                              Oli auto ihan mikä tahansa sen saa täysin hajalle alle 200tkm kilometreillä muutamassa vuodessa huonolla pidolla.
                              Last edited by teme[[; 08-12-2010, 14:18.

                              Comment

                              • joko
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2004
                                • 1964
                                • Seinäjoki

                                #90
                                Viimeksi diesel tekniikkaan liittyvä vika korjattu 54tkm sitten (maffin vaihto, ei ollut vielä hajalla mutta tehot jonkinverran laskeneet). Muuten on vain tankattu ja vaihdettu öljyjä. Pakosarjan vaihdoin hiljattain, oli toki jo ostaessa hajalla.
                                Heti ostettaessa vaihdoin hehkujen ohjainlaitteen ja kaikki hehkut sekä naftasuodattimen, laskisin nämä kulutusosiksi jotka vaihdetaan kaikkiin dieselautoihin säännöllisin välein.
                                -Airbagin matto meni vaihtoon (ei kaiketi näe mikä kone pellinalla on?) 230tkm paikkeilla
                                -Kampiakselinhihnapyörä vaihdettu, tyyppivika samoihin aikoihin myös.
                                -Polttimot vaihdoin, eivät olleet vielä rikki mutta väriltään violetit jo (nämäkään tuskin näkee käytössä olevaa polttoainetta?)
                                -Alustaan yks tukivarsi ja takapäähän narinahela (auto käytetään ½ välein alustan tarkistuksessa ja pyöränkulmien säädössä, joten muuta vaihtokuntoista sielä ei oikeastikkaan ole)

                                egr termostaatin vaihdoin myös silloin kun auton ostin.
                                Eli onhan noi nyt aika surkeita laitoksia, miettikää nyt mitenkä pitkä lista vaihdettuja osia! Autollakin on ajettu vasta ~280tkm joista reilut 60tkm ajanut itse.
                                Kulutus mitattuna tankatun pa mukaan on pyörinyt aina 8 paikkeilla, kesällä hieman alle, talvella yli. Maantiellä pääsee kuuteen mutta kaupunkipyöritysnostaa keskikulutuksen kahdeksaan. Ja nyt sitten niitä bensa-autoja jotka tarjoaa saman käytännön suorituskyvyn samoilla ylläpitokuluilla (sisältäen polttoaineen)???
                                Eli ainut suorituskyvyltään ja hintatasoltaan edes kysymykseen tuleva laite taitais olla 545i joita tarjolla vähän ja keskikulutus ei varmaan samassa ajossa tipu alle 10 litran. Ja muistetaan että se bensa kuitenkin maksaa aikapaljon enemmän mittarilta ja sitä joutuu sieltä useemmin hakemaan. Itse aion ajaa tuolla vielä varmaankin 2 vuotta jolloin kilsoja tulee olemaan 330-350tkm ja jos f10 ei mitään älyttömän huonoa kuulu niin varmaankin sellainen isolla diesel myllyllä tulee tilalle.
                                F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
                                W906 319 sprinter - 14

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎