Originally posted by LeMansBlau
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sinun E61 525/530dA pohjaton rahareikäkö??
Collapse
X
-
Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
-
-
Originally posted by Matlock View PostTuli luettua aamutuimaan tämä topic läpi. Laski kyllä aika tavalla autokuumetta E61 530D M-Sportin hankinnan suhteen.Mercedes Benz E -07
BMW 523i -96
Volvo v70t5 -99
Harley Davidson Electra Glide -00
Solifer SM -75
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostJokseenkin sama homma, vaikka ei ole autokuumetta tällä hetkellä. Kiinnostus viimeisiä e39 kohtaan kasvaa kummasti
Käytettyä kun ostaa niin pitää mielessä että pääsääntöisesti aina "artisti maksaa".E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Kahden aikaisemman E60 530dA ja nykyisen E61 535dA M-Sportin omistajana ei voi kun todeta, että ajonautinto hakee vertaistaan. Eikä nämä autot ole kovin rumiakaan ja monet lisävarusteet ovat oikeasti turvallisuutta ja ajomukavuutta edistäviä.
Köyhien auto tämä ei kuitenkaan taida olla. Auto on hintava hankkia ja ylläpitää. Tyyppivikojen seuraaminen ja korjaaminen / korjauttaminen nostaa vielä ylläpidon kustannuksia. Moni tällaisen auton omistaja haluaa myös auton olevan vioista vapaa ja siten on valmis maksamaan marmoritiskille kolmi- ja nelinumeroisia summia.
Merkkiuskollisuus on koetuksella aina jonkin vian ilmettyä, mutta toistaiseksi nautinto voimadieselin omistamista voittaa helposti pari korjaamokäyntiä vuodessa.E61 535dA M-Sport 2007 LCI Individual
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa80 View PostVoiko olla näin. Kannattaa harkita bensakäyttöistä e60 diisselin sijaan, jos välttämättä haluaa e60 bmw:een Vikoja vähemmän, eli halvempaa ylläpitää.
Mielestäni on vaan positiivistä että näistä vioista puhutaan ja autoja kehutaan/haukutaan. Tietääpähän kuka tahansa autoo harkitseva mitä voi olla tulossa. Puhumattakaan paljoko siinä on mahdollista säästää jos vertaa merkkiliike käyntiin/diagnoosiin joka vian kohdalla.sigpic
BMW E93 335i & BMW M550Dx
EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.
Comment
-
-
Originally posted by r_vesa View PostTiedä sitten onko tästä apua, mutta reilun vuoden omistamisen/ajamisen vaatimat korjaukset:
- 2 x sytytyspuola, hinta 33€/kpl, vaihto 3 minuuttia ei vaadi työkalujaKulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Varmaan enemmistö suomen E60/E61 autoista lienee käytettynä maahantuotuja yksilöitä. Osalla näistä on varmasti ajettu jotain muuta kuin mittarissa olevat lukemat.
Tämä ja ko. ajoneuvojen kohtuullisen kovat kilometrisuoritteet selittävät osaltaan näiden "vikaherkkyyttä"
Tosiasia kuitenkin lienee, että ko. mallisarja ei ole BMW:n onnistunein luomus vikatilastojen osalta. Tämän foorumin lukeminen tosin antaa vikojen määrästä väärän kuvan, koska ei täällä kukaan kertoile miten hyvin hänen autonsa on nyt toiminut viimeiset 50tkm.
Pienemmissä mallisarjoissa esim. sähköpuoleen liittyviä vikoja on ymmärrettävästi vähemmän, kun sähkövarusteitakin on yleensä vähemmän.
Iltalehden tai Iltasanomien sivuilla oli joskus autojen vikatilasto, johon oli kerätty eri maiden vikatilastojen tuloksia ja saatu lopputulokseksi jokin keskiarvo eri automalleille. BMW:n ehdottomasti vähävikaisin ajoneuvo tuossa tilastossa oli BMW X3, joka oli aivan parhaiden joukossa. Sen jälkeen BMW:n malleista aika tasaväkisinä tulivat muistaakseni 1- ja 3- sarjat ja 5- sarja tuli noiden takana jossain vaiheessa. Muistaakseni oli siellä jossain keskisarjassa vikojen osalta.BMW E84 X1 18dXdrive -14
Ex BMW E83 X3 2.0d - 04
Ex, Suzuki SX4 S-Cross -13
Ex, E46 320 d Touring -01
Ex , E34 TDS Touring -95 AVK special
Comment
-
-
Originally posted by ockelbo4500 View PostTämän foorumin lukeminen tosin antaa vikojen määrästä väärän kuvan, koska ei täällä kukaan kertoile miten hyvin hänen autonsa on nyt toiminut viimeiset 50tkm.*** E53 X5 3.0d 2005 ***
Comment
-
-
No ei tämä E61 LCI -08 mallin 530da nyt niin kova rahasyöppö ole. Kohta tullut mittariin jo 12tkm ja vain termarit vaihdettu sen takia, että saatiin koneen lämmöt 75 asteesta 88-92 väliin pyörimään. Nyt tuolla omalla E61:llä on ajettu muutama kilsa alle 100tkm.
Itsellä kilsoja tulee autolla reilut 50tkm vuodessa ja ainakin noilla kilsoilla -07 V70N D5 malli alkoi vaatimaan suurempia seteleitä ylläpitoon kuin mitä volvo. Siitä piti vaihtaa tukivarsia, ohjaustehostimia, niveliä, puslia, termareita ja tosiaan voi puhua monikosta, kun noita kaikkia meni useampia.
Kaikissa autoissa on halpoja ja kalliita vikoja niitä nyt vaan on. Pitää katsoa kumman auton kulut jää pienemmäksi Volvon vai tämän E61:n. Mua ei haittaa jos auto vaatii pientä ylläpitoa, jotta pysyy kunnossa.
Näyttää siltä, että suurin osa näistä vioista mistä puhutaan on noita alkupään E60 ja E61 diiseleitä. Itselläni ei ole kokemusta bemarista kuin mitä tällä nyt olen reilun kuukauden ajellut.
Kokemukset on toistaiseksi olleet positiivisia niin käyttö, hankinta ja ylläpito kuluiltaan. Tosin varmaan osittain siksi, että osaan myös itse harrastuksen vuoksi tehdä autolle jotain muutakin kuin vain täyttää pissapojan nesteet ja tankin
Mutta nämä on vain omia kokemuksia. Vaikka ennen tuon kyseisen E61 ostamista selasin näitäkin sivuja ja huomasin vikoja löytyvän niin en kuitenkaan säikähtänyt auton ostoa. Autot on kuitenkin aina yksilöitä ja se millaiseksi yksilöksi käytetty auto muuttuu on kiinni auton omistajasta.Nyt: E61 530da M-Sport -08 ja Audi S3 MTM -07
Ex: Volvo C70 T5 -98, Volvo V70 D5 -07, Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 TDi -98, Citroen Xsara VTS -99, Citroen Saxo -99, Volvo 460 GLE -91
Comment
-
-
Ei ne e60/61 koriset nyt niin huonoja autoja ole, ei edes dieselit, mutta ei todellakaan kannata ostaa sitä mobile.de halvinta paskaa jossa on kilometrejä "vain" 175tkm
Oli auto ihan mikä tahansa sen saa täysin hajalle alle 200tkm kilometreillä muutamassa vuodessa huonolla pidolla.Last edited by teme[[; 08-12-2010, 14:18.
Comment
-
-
Viimeksi diesel tekniikkaan liittyvä vika korjattu 54tkm sitten (maffin vaihto, ei ollut vielä hajalla mutta tehot jonkinverran laskeneet). Muuten on vain tankattu ja vaihdettu öljyjä. Pakosarjan vaihdoin hiljattain, oli toki jo ostaessa hajalla.
Heti ostettaessa vaihdoin hehkujen ohjainlaitteen ja kaikki hehkut sekä naftasuodattimen, laskisin nämä kulutusosiksi jotka vaihdetaan kaikkiin dieselautoihin säännöllisin välein.
-Airbagin matto meni vaihtoon (ei kaiketi näe mikä kone pellinalla on?) 230tkm paikkeilla
-Kampiakselinhihnapyörä vaihdettu, tyyppivika samoihin aikoihin myös.
-Polttimot vaihdoin, eivät olleet vielä rikki mutta väriltään violetit jo (nämäkään tuskin näkee käytössä olevaa polttoainetta?)
-Alustaan yks tukivarsi ja takapäähän narinahela (auto käytetään ½ välein alustan tarkistuksessa ja pyöränkulmien säädössä, joten muuta vaihtokuntoista sielä ei oikeastikkaan ole)
egr termostaatin vaihdoin myös silloin kun auton ostin.
Eli onhan noi nyt aika surkeita laitoksia, miettikää nyt mitenkä pitkä lista vaihdettuja osia! Autollakin on ajettu vasta ~280tkm joista reilut 60tkm ajanut itse.
Kulutus mitattuna tankatun pa mukaan on pyörinyt aina 8 paikkeilla, kesällä hieman alle, talvella yli. Maantiellä pääsee kuuteen mutta kaupunkipyöritysnostaa keskikulutuksen kahdeksaan. Ja nyt sitten niitä bensa-autoja jotka tarjoaa saman käytännön suorituskyvyn samoilla ylläpitokuluilla (sisältäen polttoaineen)???
Eli ainut suorituskyvyltään ja hintatasoltaan edes kysymykseen tuleva laite taitais olla 545i joita tarjolla vähän ja keskikulutus ei varmaan samassa ajossa tipu alle 10 litran. Ja muistetaan että se bensa kuitenkin maksaa aikapaljon enemmän mittarilta ja sitä joutuu sieltä useemmin hakemaan. Itse aion ajaa tuolla vielä varmaankin 2 vuotta jolloin kilsoja tulee olemaan 330-350tkm ja jos f10 ei mitään älyttömän huonoa kuulu niin varmaankin sellainen isolla diesel myllyllä tulee tilalle.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
Comment