Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6327
    • P-Pohjanmaa

    #31
    Originally posted by markki23 View Post
    Noniin perjantaina sain auton takaisin ja kyllä nyt kelpaa ajella. Muuttui auto kertaheitolla aivan eri peliksi.
    Penkki kertoi seuraavia, Ennen 285hp/540nm Nyt Vajaa 350hp/700nm ja kulutus pienempi nätissä ajossa.
    Mielenkiintoset oli noi ekat penkitykset tehoja enemmän ku tehdas lupaa ja vääntöä vähän vajaat..
    Tautisen isot kiitokset Alt-controllille (Karala) uudesta autosta ..
    Toivottavasti ei tule minkäänlaisia ongelmia.

    Ps. Ensimmäiset ongelmat havaittu =Takakumien jatkuva sutiminen kuivalla asfaltilla.
    Otettiinko kaikki mitä sai vai perus softa ?
    Miten huomasi normaalisti..kai edes vähän vetää penkkiin
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport

    Comment

    • markki23
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 205
      • Karkkila

      #32
      Kivasti.

      Otettiin se mitä halusin. Tarkoitus olisi ajaa autolla semmonen 60 000km vuodessa ja tärkeintä olisi että paikat kestää. Paljon enemmänkin olisi saanut.
      Tossa oli juuri Lauantaina yksi japaninautoilija kyydissä ja oli kummissaan kun kiskoo penkkiin mukavasti. Ja ei se ollut tottunut että Diisseli vetää mukavasti koko kierrosalueen ihan sinne yli 4000 kierrokseen asti.



      Originally posted by veku View Post
      Otettiinko kaikki mitä sai vai perus softa ?
      Miten huomasi normaalisti..kai edes vähän vetää penkkiin
      -02 E46 M3 SMG2 LagunaSegaBlau & -14 F45 220xd Msport AlpinWhite.

      Ex: -99 V70 2,4 10v,, -99 c70 t5,, -04 Type-R,, -02 325ti compact( Rankin vanha),, -04 Z4 2,2l,, -04 S60R +400hp,, -05 A4 3,0TDI Q,, -04 Z4 3,0l (bemu2000 vanha),, -02 e46 M3 SMG II,, -05 E60 535d M5 Look,, -85 E30 325 Cabrio,, -11 F10 M-Sport AlpinWhite,, -11 A6 3.0TDI Q RS6 Look,, -13 A4 3,0TDI Q,, - 11 F11 525d Msport.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7544
        • Jyväshyvä

        #33
        Originally posted by markki23 View Post
        Diisseli vetää mukavasti koko kierrosalueen ihan sinne yli 4000 kierrokseen asti.
        Kyllä lastutettu DPF-vapaa 535d vetää reilusti yli 4000 rpm.
        Taitaa maksimitehot olla jossain 4200 rpm kohdalla? Vai muistelisinko väärin...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • Matson^
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2113
          • Seinäjoki

          #34
          Originally posted by MajorDrake View Post
          Kyllä lastutettu DPF-vapaa 535d vetää reilusti yli 4000 rpm.
          Taitaa maksimitehot olla jossain 4200 rpm kohdalla? Vai muistelisinko väärin...
          Juu vetää, minulla se on ~4600rpm kohdalla tuolla nykyisellä softalla.. ja yli 340hv on käytössä +3000rpm ->
          Last edited by Matson^; 22-02-2011, 12:07.
          | BMW G30 X-Drive M-Sport |
          | Nissan Navara TREK-1 |
          ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

          Comment

          • Ryllis
            Newbiemmer
            • Apr 2011
            • 1
            • Vantaa

            #35
            Itseäni kiinnostaa kovasti tuo DPF:n poisto ennen ohjelmoimista. Siitä on kuitenkin varsin ilmeistä hyötyä( lisää tehoa, turbo herää alempana pienemmän vastapaineen takia -> pienempi kulutus jne.). Asiassa kuitenkin mietityttää tuo katsastus. Eli vaikka pääseekin savutestistä läpi niin lukemahan on jotain aivan muuta kuin DPF kanssa jossa se on noin 0. Eihän tuossa katsurin tarvitse olla mikään ruudinkeksiä kun tajuaa, että tuossa saatta olla DPF:ä sormeiltu.
            Nyt kun DPF on saatelaite niin sitähän ei kai lain pykälien mukaan saisi muutella?:think
            MItens on te joilla tuo DPF on pois raksittu millaisia katsatus kokemuksia teille on kertynyt jos on kertynyt?
            Last edited by Ryllis; 15-04-2011, 09:47. Reason: typo

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7544
              • Jyväshyvä

              #36
              Viimeviikolla viimeksi katsasti DPF-auton. Lukema oli Fordissa 0.17.

              Kysyin että mikä se savustusraja näissä on. Eu 4:ssa on 1.5.
              Ja sanoi että ei DPF ole pakollinen. Ei kaikissa E-4 autoissa sitä edes välttämättä ole. Katsastuspaikkana Meidän Katsastus Jyväskylässä,
              voin suositella.
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • FastDsl
                Bimmer Rookie
                • Apr 2003
                • 178
                • nollayhdeksän

                #37
                Kaksi kertaa olen katsastanut ilman dpf eikä ole ollut mitään ongelmia.
                Musta 335i E91 N55
                Musta 520d F11
                Musta 535d E60
                Musta 320d E91
                Musta 330d E46

                Comment

                • Tommix
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 5448
                  • S:t Karins

                  #38
                  Originally posted by FastDsl View Post
                  Kaksi kertaa olen katsastanut ilman dpf eikä ole ollut mitään ongelmia.
                  Eikä tule olemaankaan varsinkin jos kyseessä on automaatti. Max. mittauskierrokset on nimitäin 2500 rpm... Suuremmilla kierroksilla vapaalla on riski laatikon rikkoontumiselle (kertoi katsastusmies).
                  Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                  Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                  ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                  Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                  Comment

                  • teme[[
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2009
                    • 269
                    • Lake Worth, FL

                    #39
                    Originally posted by kt0510 View Post
                    Eikä tule olemaankaan varsinkin jos kyseessä on automaatti. Max. mittauskierrokset on nimitäin 2500 rpm... Suuremmilla kierroksilla vapaalla on riski laatikon rikkoontumiselle (kertoi katsastusmies).
                    Mullakin olis katsastus nyt ajankohtainen, onko konttoreilla tästä joku ohje että ei saa polkea täysiä kierroksia, kun ihan hirvittää tuo kun polkevat muuten sen 4700 kierrosta koneeseen? Mulla on tosin 530d mutta sama ohje kai pätee tähänkin?

                    Comment

                    • Jax_KiBez
                      BTCF Member
                      • Jan 2010
                      • 2074
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      No kyl tossa viime syyskuussa mulla ainakin polkivat ihan surutta rajoitinta vasten 5sec autoa, vaikka on automaatti. Kyseessä KymppiPlus Tampereella.
                      Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                      Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                      _____________________________________
                      Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                      Tästä mun kaluston showroomiin
                      Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                      Comment

                      • syncro^^
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 765
                        • Keski-Pohjanmaa, Räyrinki- Pohjois-Pohjanmaa Oulu

                        #41
                        Originally posted by markki23 View Post
                        Noniin perjantaina sain auton takaisin ja kyllä nyt kelpaa ajella. Muuttui auto kertaheitolla aivan eri peliksi.
                        Penkki kertoi seuraavia, Ennen 285hp/540nm Nyt Vajaa 350hp/700nm ja kulutus pienempi nätissä ajossa.
                        Mielenkiintoset oli noi ekat penkitykset tehoja enemmän ku tehdas lupaa ja vääntöä vähän vajaat..
                        Tautisen isot kiitokset Alt-controllille (Karala) uudesta autosta ..
                        Toivottavasti ei tule minkäänlaisia ongelmia.

                        Ps. Ensimmäiset ongelmat havaittu =Takakumien jatkuva sutiminen kuivalla asfaltilla.

                        mitenkä laatikko tykkää noista väännöistä :think onkos 535d sama loota kuin 530d? tekis mieli käydä laittamassa softa mutta tokkopa tuota tohtii kallista remppaa pian tiedosa
                        Sininen savu on sitkeyttä, musta on voimaa.

                        BMW G31 540D x-Drive
                        BMW F11 530DA -12

                        Ex:
                        BMW E61 535da individual -10 340/680nm
                        BMW F11 520Da Alpinweiss III -13
                        BMW F30 320Da -12
                        Bmw E70 3.0DA -07
                        Bmw F10 525DA -10
                        Bmw 530Da e60 Pre-Lci -317/718 -03

                        Comment

                        • Obelixxx
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2010
                          • 44
                          • Kotka

                          #42
                          Vielä tosta 535d lastutuksesta, eli missä olette lastuttannu, aina Karalan juttusille ja penkiin vai??
                          BMW 535D -08

                          Comment

                          • Dunky
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 4927
                            • Kotka

                            #43
                            Originally posted by Obelixxx View Post
                            Vielä tosta 535d lastutuksesta, eli missä olette lastuttannu, aina Karalan juttusille ja penkiin vai??
                            Sehän se taitaa paras vaihtoehto olla
                            Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                            Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                            Comment

                            • Matson^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2008
                              • 2113
                              • Seinäjoki

                              #44
                              No se on ainakin perusvarma, voimaa tulee.

                              Jos nyt pitäisi lähteä "uutta" autoa lastuttamaan niin LTR-Racingin puoleen kääntyisin, takuuvarmasti ammattitaitoisin tekijä alallaan. Tunnetumpi raskaankaluston puolella, jos nimi tuntuu vieraalta.
                              | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                              | Nissan Navara TREK-1 |
                              ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                              Comment

                              • kiljubuu
                                BTCF Member
                                • Nov 2009
                                • 385
                                • turku

                                #45
                                Originally posted by Obelixxx View Post
                                Vielä tosta 535d lastutuksesta, eli missä olette lastuttannu, aina Karalan juttusille ja penkiin vai??
                                Kyllähän karalalta saa "valmis" softiakin jälleenmyyjiltä ympäri suomea jotka vaan lyödään sisään ja ei välttämättä ajeta penkissä. Nillä ei ehkä viimeisiä kaakkeja saa pihalle mutta yleensä riittävästi. Ainakin ittellä pelittänyt hyvin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎