Announcement

Collapse
No announcement yet.

535d Lastutus..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EPDM
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2005
    • 4624
    • Lahti.



    eli ohjelmointi ilman dpf poisto toimi jarruttomassa penkissa siihen 345hv/700nm ok, mutta menee vikatilaan tien päällä kun kuorma on eri.

    "bulk" softa eli se 325 hv/650nm toimii tien päällä ok.
    Viviendo en Lahiti
    BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
    Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
    Vw Corrado vr6

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6327
      • P-Pohjanmaa

      Originally posted by exautisti View Post
      Kerroppas mullekkin mitä ohjelmassa on tehty oikein ettei mene vikatilaan eikä ahdot karkaile?
      Tuohon en osaa vastata,Karalan softa kyseessä.
      Oulussa ohjelma ajettu autoon 1.5 sitten ja samalla penkitetty myös.
      Miten tuo vika pitäisi ilmetä auto pelaa ok kaikissa nopeudessa myös rajoitin on poistunut
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • Jolli
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 2556
        • Virolahti

        Onnistuuko EPDM:llä DPF puukotus ja tarvittaessa kevyt tehojen nosto jne?
        Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

        Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
        PM tavoittaa, puhelimella ei.

        Comment

        • exautisti
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1267
          • oulu

          Originally posted by veku View Post
          Tuohon en osaa vastata,Karalan softa kyseessä.
          Oulussa ohjelma ajettu autoon 1.5 sitten ja samalla penkitetty myös.
          Miten tuo vika pitäisi ilmetä auto pelaa ok kaikissa nopeudessa myös rajoitin on poistunut
          Mahtaa olla vikatila rajat säädetty vain niin korkealle ettei mene vikatilaan,hukkaportti on hiukka ahdas niin ne meinaa väkisillä pitkissä vedoissa nousta ne ahdot vähän turhanki korkealle. Lukekaa live dataa niin näettä.
          -99 punane passatti

          https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

          Tuikun softat
          Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
          BMW Maahantuonti ammattitaidolla
          Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
          Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

          www.mcars.fi

          Kysy 041-5056506

          https://www.facebook.com/MCarsOulu/

          INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

          Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            Originally posted by exautisti View Post
            Mahtaa olla vikatila rajat säädetty vain niin korkealle ettei mene vikatilaan,hukkaportti on hiukka ahdas niin ne meinaa väkisillä pitkissä vedoissa nousta ne ahdot vähän turhanki korkealle. Lukekaa live dataa niin näettä.
            Eikai siihen ole muuta keinoa, kuin tuon vikatilaraja-arvon säätö. Mites hukkiksen sorvarit, joskus toki jo kysynyt, mutta jälleen taas kerran vois kysyä.

            Paljonko alkuperäinen on, ja montako milliä puoleltaan olette niitä avartaneet?

            Juha: Auto menee vikatilaan, pudottaa tehot, et pääse ohi mistään sen jälkeen
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • EPDM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2005
              • 4624
              • Lahti.

              Originally posted by Jolli View Post
              Onnistuuko EPDM:llä DPF puukotus ja tarvittaessa kevyt tehojen nosto jne?
              Ei, kerran mukava asiakas ilmiantoi meitä katsastuksen yhteydessä ja saimme isot sakot toimeenpiteestä. Joten emme suorita dpf poistoa.
              Viviendo en Lahiti
              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
              Vw Corrado vr6

              Comment

              • LeMansBlau
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 1060
                • Insomniac

                Originally posted by Mlatvala View Post
                Eikai siihen ole muuta keinoa, kuin tuon vikatilaraja-arvon säätö. Mites hukkiksen sorvarit, joskus toki jo kysynyt, mutta jälleen taas kerran vois kysyä.

                Paljonko alkuperäinen on, ja montako milliä puoleltaan olette niitä avartaneet?

                Juha: Auto menee vikatilaan, pudottaa tehot, et pääse ohi mistään sen jälkeen
                Vasta pakolämpöjen noustessa (pitemmissä maksimi vedoissa) lyö vikatilan päälle jos ohjelmaa on rukattu riittävästi.
                Karalan muokkaamana muistaakseni maksimi on 2,1bar ja sallittu paine-ero on +/-0.4bar.
                Hukkis kanava noin 4mm pienemmäksi kun sulkuläppä, niin jää vielä tiivistysvaraa. Alkuperäinen kanava on vahvuudeltaan noin sormen vahvunen ja tekee 90asteen mutkan, joten pikku askareen vaatii ja koko roskan ahtimineen käteenottamisen.

                Vikatilanhan saa kuitatuksi sammuttamalla koslan.

                Rohkeesti vaan täystehosiksi näitä muillekin tässä maassa! Suuttimiin virtausta ja savua kiinni yrittäville!
                ///MADE IN FINLAND

                sigpic

                TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                F32 COUPE PERFORMANCE
                F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  Originally posted by EPDM View Post
                  Ei, kerran mukava asiakas ilmiantoi meitä katsastuksen yhteydessä ja saimme isot sakot toimeenpiteestä. Joten emme suorita dpf poistoa.
                  Tässähän tämä taas nähdään. Tekijät saat syyt, vaikka asiakkaan toiveitten mukaan on työ tehty.
                  Mutta miten tuosta oikein sakkosanktioihin päästiin. Poliisi paikalle ja syy oli mikä, vai kuinka?? Ei kait se nyt sakotettava asia ole, vaikka suihkumoottorin tekisitte maksavan asiakkaan autoon? :think
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • Mlatvala
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 3553
                    • Kuopio

                    Originally posted by LeMansBlau View Post
                    Vasta pakolämpöjen noustessa (pitemmissä maksimi vedoissa) lyö vikatilan päälle jos ohjelmaa on rukattu riittävästi.
                    Karalan muokkaamana muistaakseni maksimi on 2,1bar ja sallittu paine-ero on +/-0.4bar.
                    Hukkis kanava noin 4mm pienemmäksi kun sulkuläppä, niin jää vielä tiivistysvaraa. Alkuperäinen kanava on vahvuudeltaan noin sormen vahvunen ja tekee 90asteen mutkan, joten pikku askareen vaatii ja koko roskan ahtimineen käteenottamisen.

                    Vikatilanhan saa kuitatuksi sammuttamalla koslan.

                    Rohkeesti vaan täystehosiksi näitä muillekin tässä maassa! Suuttimiin virtausta ja savua kiinni yrittäville!
                    Voi olla että nyt vielä on eroavaisuuksia vuosimallin 2006 jälkeen. Mulla ainakin oli aikanaan enimmäinen auto, joka ei meinannut sormissa taipua, korjauskeinoksi löytyi vasta tuon vikaherkkyys rajan muutto. Minkä vuosimallin autot teillä sitä on tehneet?

                    Eikä se vikatila siitä minnekkään katoa, okei, häviää sitten vähäksi aikaa kun sammutat auton, mut entäs taas kohta kun tie aukeaa ja joku edelläsi ei aja rajottimia vasten

                    Pienenä intona on ollut mielessä se hukkaportin avartaminen, sinultakin aikoinaan jo kysellyt asiaa, mut toisaalta, en tiedä. Tiivisteetkin on jo valmiiks ostettu, katsotaan talven aikana, mitä tässä tapahtuu & mille..
                    E61 535d alkuunsa viritetty.

                    Comment

                    • veku
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6327
                      • P-Pohjanmaa

                      Joo ei tää sitten mihinkään vikatilaan ole koskaan mennyt,kaveri tuossa pari kk sitten testaili tätä "suljetulla" alueella 0-260 km\h todellista eikä ollut mitään ongelmia.

                      Lemansblau:Missä tuo turbon modaus+huolto onnistuu ?
                      Samalla voisi hieman lisää jerkkua ottaa niin pysyy autonvaihto halut poissa
                      F11 M550D
                      E39 M5
                      F26 3.0 Da M-Sport
                      E61 535D M-Sport

                      Comment

                      • LeMansBlau
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1060
                        • Insomniac

                        Turbot irrottelet harrastuksen tuoman innon voimalla (pari hermojen sulake olutta saa toki ottaa). Hukkaportin modauksen tekee joku tuttu jolla on hyvä kone jos ei itellä satu oleen.

                        Ja jos homman haluat sinetöidä viimesen päälle, niin ahtimet huoltoon ja kookkaampaan pieni muutos, niin pelaa täydellisesti kun soppaa syötetään suuttimien maksimi.

                        Omilla hoodeilla ainakin täältä saa ahtopuolen asiantuntemusta ja toiveitten mukasta palvelua:
                        Auto savuttaa, on tehoton, kuluttaa paljon? Turboahtimesi kaipaa huoltoa.
                        ///MADE IN FINLAND

                        sigpic

                        TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                        E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                        F32 COUPE PERFORMANCE
                        F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                        Comment

                        • tuikku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1353

                          .
                          Pari kiloa ahtoja tosiaan riittämisen puolesta riittäisi, mutta kun ne ei siinä pysy.
                          Jos ehjä hiukkassuodatin on paikoillaan, niin se auttaa tässä.
                          Se hukkaportin kalvaaminen kyllä auttaa, eikä sen tekeminen todellakaan ole mitään "rakettitiedettä".
                          Oikeastihan tuohon moottoriin pitäisi laittaa vetäviä kierroksia ainakin ++4500rpm asti, mutta kun ei voi, ne ahdot karkaa.
                          CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                          Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                          Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                          tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                          Comment

                          • Mlatvala
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 3553
                            • Kuopio

                            Mä en oikein lämpene tuohon ahdin huoltoon. Jos sieltä kuitenkin aikanaan antautuu se ison ja pienen välinen läppä, isommasta, niin se on kuitenkin huoltamaton osa, ja ainut korjauskeino on sitten hankkia taas isompi rupeli uusiks.

                            Nyt kun alkais huollattamaan niin meikän tuurilla se läppä antautuis parin tankillisen jälkeen
                            E61 535d alkuunsa viritetty.

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6327
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by LeMansBlau View Post
                              Turbot irrottelet harrastuksen tuoman innon voimalla (pari hermojen sulake olutta saa toki ottaa). Hukkaportin modauksen tekee joku tuttu jolla on hyvä kone jos ei itellä satu oleen.

                              Ja jos homman haluat sinetöidä viimesen päälle, niin ahtimet huoltoon ja kookkaampaan pieni muutos, niin pelaa täydellisesti kun soppaa syötetään suuttimien maksimi.

                              Omilla hoodeilla ainakin täältä saa ahtopuolen asiantuntemusta ja toiveitten mukasta palvelua:
                              http://www.lds-turbo.fi/turbohuolto
                              Ideana hyvä mutta tulee rapattua noita muita koneita joten intoa autojen ropaamiseen ei pahemmin ole
                              Täytyy jopa myöntää että eka kesä koko historian aikana kun ei edes tullut vahattua autoa..toki kävi keväällä myllytyksessä +vahassa molemmat autot.

                              Paras ois kun löytys joku vapaaehtoinen joka tekee olut palkalla koko homman..tai vaikka rahallista korvausta jos ei noin paljon juo olutta yhdellä kertaa
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by veku View Post
                                Ideana hyvä mutta tulee rapattua noita muita koneita joten intoa autojen ropaamiseen ei pahemmin ole
                                Täytyy jopa myöntää että eka kesä koko historian aikana kun ei edes tullut vahattua autoa..toki kävi keväällä myllytyksessä +vahassa molemmat autot.

                                Paras ois kun löytys joku vapaaehtoinen joka tekee olut palkalla koko homman..tai vaikka rahallista korvausta jos ei noin paljon juo olutta yhdellä kertaa
                                mä reenaan alkuun omallani, niin katsotaan tuossa tammi/helmikuussa, millaiset varannot on..

                                Tällä hetkellä on noin 240 tölkkiä, et jos neon loppu siihen mennessä, niin pidetään sit sellaset parin kuukauden hukkiksen hoonuu talkoot, vaimos varmaan ymmärtää
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎