Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 530iA vs 530dA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

    Originally posted by Squamish View Post
    Jos viitsit, niin tsekkaatko mitä ETK kertoo painoksi N57- ja M57-moottoreille?
    M57 150kg ja N57 125,5kg
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • Petri.Kekkonen
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2006
      • 7418
      • Oulu

      Originally posted by huupi View Post
      Täältä löytyy M54 manuaali vertailuun, jos halua ja tarvetta löytyy.
      Kiitos, eipä mulla nyt juuri ole tarvetta noita testailla, mutta jossain välissä tuo kyllä tulee väistämättä ajankohtaiseksi. Lauantaina istuskelin liikkeessä E61 LCI:ssä jossa oli komfort-penkit ja olihan se hyvä istua. E91 sporttipenkein oli melko ahdas ja ankea sen jälkeen.
      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
      E39 523i M Sport '00, Titansilber

      Comment

      • teropa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 3855
        • Oulu

        Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
        Kiitos, eipä mulla nyt juuri ole tarvetta noita testailla, mutta jossain välissä tuo kyllä tulee väistämättä ajankohtaiseksi. Lauantaina istuskelin liikkeessä E61 LCI:ssä jossa oli komfort-penkit ja olihan se hyvä istua. E91 sporttipenkein oli melko ahdas ja ankea sen jälkeen.
        E9x:n suurin ongelma on mielestäni ala-arvoinen äänieristys ollakseen sen hintaluokan auto, mitä on. BMW on selkeästi halunnut näissä uudemmissa malleissa tehdä selvemmän pesäeron "tavis" ja premium-mallien välillä tuon äänieristyksen suhteen. Ei se ole sattumaa, että ysikympit on niin meluisia verrattuna E6x:iin. Todella hämmästytti nyt X-drive kiertueella sen 325iX:n sisämelu. Nastojen ropina kaupunkinopeuksilla oli korvia huumaavaa...

        Tero
        E60 520dA M-sport
        ---Ex
        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
        E90 330iA, 325iA, 320dA
        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

        PPL(A)

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by teropa View Post
          E9x:n suurin ongelma on mielestäni ala-arvoinen äänieristys ollakseen sen hintaluokan auto, mitä on. BMW on selkeästi halunnut näissä uudemmissa malleissa tehdä selvemmän pesäeron "tavis" ja premium-mallien välillä tuon äänieristyksen suhteen. Ei se ole sattumaa, että ysikympit on niin meluisia verrattuna E6x:iin. Todella hämmästytti nyt X-drive kiertueella sen 325iX:n sisämelu. Nastojen ropina kaupunkinopeuksilla oli korvia huumaavaa...
          Olihan E46:kin selvästi meluisampi vs. E39, joten ei tuossa mitään uutta ole. Silti edelleen ihmetyttää nuo sinun kokemukset 325iX:n melun määrästä, harmi ettet kokeillut E91:stä joka oli vielä selvästi äänekkäämpi. Koeajoillani mukana ollut työkaveri oli kyllä kovin tyytyväinen kun ilmeni, että hänen Opel Meriva ei ollutkaan meluisa uusiin bemareihin verrattuna...
          E39 528iA

          Comment

          • Petri.Kekkonen
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 7418
            • Oulu

            Originally posted by TJJ View Post
            Silti edelleen ihmetyttää nuo sinun kokemukset 325iX:n melun määrästä, harmi ettet kokeillut E91:stä joka oli vielä selvästi äänekkäämpi.
            Mun kokemukset tuosta samasta 325iX:stä on kyllä yhtenevät Teron kokemuksiin. Vaikea sanoa mikä ero tulee siitä että renkaat oli noi Hakkis 7:t ja mikä itse autosta, mutta olihan siinä selvästi enemmän rengasmelua kuin omassa autossa Contin nastoilla. Ja hämmästyttävintä oli rengasmelun määrä juuri pienissä taajamanopeuksissa. Moottoritiellä omastakin autosta alkaa kuulua enempi meteliä sekä renkaista että muualta.
            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
            E39 523i M Sport '00, Titansilber

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              E91 neliveto on selvästi meluisampi kun e36 touring. Ilmeisesti neliveto pahentaa asiaa, melua tulee edestä ennemmän kuin takavedossa.

              Comment

              • TJJ
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2003
                • 7591
                • Jyväskylä

                Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                Mun kokemukset tuosta samasta 325iX:stä on kyllä yhtenevät Teron kokemuksiin. Vaikea sanoa mikä ero tulee siitä että renkaat oli noi Hakkis 7:t ja mikä itse autosta, mutta olihan siinä selvästi enemmän rengasmelua kuin omassa autossa Contin nastoilla. Ja hämmästyttävintä oli rengasmelun määrä juuri pienissä taajamanopeuksissa. Moottoritiellä omastakin autosta alkaa kuulua enempi meteliä sekä renkaista että muualta.
                E92 olisi sopiva projektiauto vaimennuksiin. E39:n kanssa tuo homma ei ole ollut lainkaan yhtä dramaattista ja palkitsevaa kuin esim. Mazda 323:ssa. Tiedä sitten kiinnostaako minua hankkia 40 tonnin projektiautoa...
                E39 528iA

                Comment

                • juster
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2003
                  • 624

                  Myös F11 ongelmana on rengasmelu Nokian RF renkailla. Olisikohan kyseinen ongelma enemmän renkaan kuin auton ominaisuus.

                  Pari vuotta sitten TM:n oleessa testissä 320D oli luokkansa hiljaisempia ellei peräti hiljaisin. Ehkäpä vuoden kuluttua julkaistavassa seuraajassa on asiat paremmin myös melun suhteen.

                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1422

                    Originally posted by juster View Post
                    Ehkäpä vuoden kuluttua julkaistavassa seuraajassa on asiat paremmin myös melun suhteen.
                    Onko tästä vielä mitään faktaa, kuvia tiedossa? Luulisi että auto alkaa olla joka suhteessa saman kokoinen kuin e39.
                    e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
                    e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
                    Ioniq5 AWD -22
                    Leaf 40kwh -18

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      Originally posted by teropa View Post
                      E9x:n suurin ongelma on mielestäni ala-arvoinen äänieristys ollakseen sen hintaluokan auto, mitä on.
                      Yksi juttu joka on myös hyvä muistaa noissa äänieristyksissä, on paino. Nyt jo kolmosta pidetään "lehmänä", eikä siinä ole enää sitä samaa ketteryyttä ja keveyden tuntua joka huomattavasti kevyemmistä vanhemmista löytyy. Turvallisuus on tuonut lisäpainoa, itsestäänselvyys kun nykyautossa on. Tuohon kun lätkäistäisiin vielä 100kg lisää painolastia äänieristyksen muodossa, tulisi siitä seuraava valituksen kohde.

                      Miksi kolmosen pitää olla yhtä iso ja hiljainen kuin vitosen, eikö sitä varten ole juuri se vitossarja? Tai jos haluaa isomman ja hiljaisen coupen, pitää ostaa kutonen. Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin, aina se on kompromissi.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        Originally posted by Cell View Post
                        Miksi kolmosen pitää olla yhtä iso ja hiljainen kuin vitosen, eikö sitä varten ole juuri se vitossarja? Tai jos haluaa isomman ja hiljaisen coupen, pitää ostaa kutonen. Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin, aina se on kompromissi.
                        Ei pidäkään olla. Eihän kukaan ole semmosta pyytänytkään. Mutta et voi kieltää sitä, että onko BMW:n 3-sarjan hintaluokan autolta aika jäätävää, että sisämeteli on monta kertaluokkaa huonompi kuin esim 1996 valmistetussa E39:ssä. Ei tunnu jotenkin järkeenkäypältä se.

                        Enkä usko, että 3-sarjan parempi äänieristys olisi niin paljon painoa lisäävä asia, etteikö sitä voisi suosiolla siihen toteuttaa.

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • K70
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 503
                          • Vantaa

                          Mutta ihan samalla laillahan on Mersussakin, kun vertaa E-malli versus C-malli.

                          Audista ei tietoa, mutta oletan sielläkin olevan aivan sama linja.
                          S212, E350CDI, -11

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            Originally posted by K70 View Post
                            Mutta ihan samalla laillahan on Mersussakin, kun vertaa E-malli versus C-malli.

                            Audista ei tietoa, mutta oletan sielläkin olevan aivan sama linja.
                            Sama linja,että uudet metelöi enemmän kuin vanhat? Miten voi uusi 60k€ auto meluta enemmän kuin 13v vanha 5k€ auto?

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Sama linja,että uudet metelöi enemmän kuin vanhat? Miten voi uusi 60k€ auto meluta enemmän kuin 13v vanha 5k€ auto?
                              Tuo minua itseänikin vähän kummastuttaa :think.

                              Tieten, jos homman nimi on se, että:

                              - autot uudistuu ja tekniikka muuttuu hienommaksi

                              mutta

                              - äänieristyksen taso absoluuttisesti mitattuna ei kehity mallisarjojen alemmissa malleissa, koska eroa parempiin mallisarjoihin pitää saada aikaiseksi -> paremmat mallisarjat olleet jo 15v sitten "lähes äänettömiä", joten kehitystä ei voi paljoa tapahtua niissä ja siksi alempien mallisarjojen uusienkin versioiden ohjaamot voivat olla äänekkäämpiä kuin vanhan premiumin hytti

                              Surullista, että se pitää tällaisena jostain syystä säilyttää.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Originally posted by TJJ View Post
                                E92 olisi sopiva projektiauto vaimennuksiin. E39:n kanssa tuo homma ei ole ollut lainkaan yhtä dramaattista ja palkitsevaa kuin esim. Mazda 323:ssa. Tiedä sitten kiinnostaako minua hankkia 40 tonnin projektiautoa...
                                No miksipäs ei jos muutkin

                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎