Originally posted by Squamish
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E60 530iA vs 530dA
Collapse
X
-
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
Kawasaki zzr1100 fighter
Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88
-
-
Originally posted by huupi View PostTäältä löytyy M54 manuaali vertailuun, jos halua ja tarvetta löytyy.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostKiitos, eipä mulla nyt juuri ole tarvetta noita testailla, mutta jossain välissä tuo kyllä tulee väistämättä ajankohtaiseksi. Lauantaina istuskelin liikkeessä E61 LCI:ssä jossa oli komfort-penkit ja olihan se hyvä istua. E91 sporttipenkein oli melko ahdas ja ankea sen jälkeen.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostE9x:n suurin ongelma on mielestäni ala-arvoinen äänieristys ollakseen sen hintaluokan auto, mitä on. BMW on selkeästi halunnut näissä uudemmissa malleissa tehdä selvemmän pesäeron "tavis" ja premium-mallien välillä tuon äänieristyksen suhteen. Ei se ole sattumaa, että ysikympit on niin meluisia verrattuna E6x:iin. Todella hämmästytti nyt X-drive kiertueella sen 325iX:n sisämelu. Nastojen ropina kaupunkinopeuksilla oli korvia huumaavaa...
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostSilti edelleen ihmetyttää nuo sinun kokemukset 325iX:n melun määrästä, harmi ettet kokeillut E91:stä joka oli vielä selvästi äänekkäämpi.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostMun kokemukset tuosta samasta 325iX:stä on kyllä yhtenevät Teron kokemuksiin. Vaikea sanoa mikä ero tulee siitä että renkaat oli noi Hakkis 7:t ja mikä itse autosta, mutta olihan siinä selvästi enemmän rengasmelua kuin omassa autossa Contin nastoilla. Ja hämmästyttävintä oli rengasmelun määrä juuri pienissä taajamanopeuksissa. Moottoritiellä omastakin autosta alkaa kuulua enempi meteliä sekä renkaista että muualta.
Comment
-
-
Myös F11 ongelmana on rengasmelu Nokian RF renkailla. Olisikohan kyseinen ongelma enemmän renkaan kuin auton ominaisuus.
Pari vuotta sitten TM:n oleessa testissä 320D oli luokkansa hiljaisempia ellei peräti hiljaisin. Ehkäpä vuoden kuluttua julkaistavassa seuraajassa on asiat paremmin myös melun suhteen.
Comment
-
-
Originally posted by juster View PostEhkäpä vuoden kuluttua julkaistavassa seuraajassa on asiat paremmin myös melun suhteen.e39 520i-01 M54B22 manual, 95-184 tkm äidillä ajossa
e61 530Xi-08 N53B30 manual, 72-183 tkm talvi-nelikko myydään (ei esittelyä vielä missään)
Ioniq5 AWD -22
Leaf 40kwh -18
Comment
-
-
Originally posted by teropa View PostE9x:n suurin ongelma on mielestäni ala-arvoinen äänieristys ollakseen sen hintaluokan auto, mitä on.
Miksi kolmosen pitää olla yhtä iso ja hiljainen kuin vitosen, eikö sitä varten ole juuri se vitossarja? Tai jos haluaa isomman ja hiljaisen coupen, pitää ostaa kutonen. Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin, aina se on kompromissi.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMiksi kolmosen pitää olla yhtä iso ja hiljainen kuin vitosen, eikö sitä varten ole juuri se vitossarja? Tai jos haluaa isomman ja hiljaisen coupen, pitää ostaa kutonen. Kaikkea ei voi saada samaan pakettiin, aina se on kompromissi.
Enkä usko, että 3-sarjan parempi äänieristys olisi niin paljon painoa lisäävä asia, etteikö sitä voisi suosiolla siihen toteuttaa.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by K70 View PostMutta ihan samalla laillahan on Mersussakin, kun vertaa E-malli versus C-malli.
Audista ei tietoa, mutta oletan sielläkin olevan aivan sama linja.
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostSama linja,että uudet metelöi enemmän kuin vanhat? Miten voi uusi 60k€ auto meluta enemmän kuin 13v vanha 5k€ auto?
Tieten, jos homman nimi on se, että:
- autot uudistuu ja tekniikka muuttuu hienommaksi
mutta
- äänieristyksen taso absoluuttisesti mitattuna ei kehity mallisarjojen alemmissa malleissa, koska eroa parempiin mallisarjoihin pitää saada aikaiseksi -> paremmat mallisarjat olleet jo 15v sitten "lähes äänettömiä", joten kehitystä ei voi paljoa tapahtua niissä ja siksi alempien mallisarjojen uusienkin versioiden ohjaamot voivat olla äänekkäämpiä kuin vanhan premiumin hytti
Surullista, että se pitää tällaisena jostain syystä säilyttää.
TeroE60 520dA M-sport
---Ex
E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
E90 330iA, 325iA, 320dA
E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)
PPL(A)
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE92 olisi sopiva projektiauto vaimennuksiin. E39:n kanssa tuo homma ei ole ollut lainkaan yhtä dramaattista ja palkitsevaa kuin esim. Mazda 323:ssa. Tiedä sitten kiinnostaako minua hankkia 40 tonnin projektiautoa...
E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment