Announcement

Collapse
No announcement yet.

Putkistoa E60 535d malliin.? suosituksia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LeMansBlau
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2006
    • 1060
    • Insomniac

    #91
    Originally posted by Bullitt View Post
    Täysin samaa mieltä. Ei mitään järkeä. Jos hiukkassuodatin on mennyt tukkoon, niin on varmaan suurempi houkutus poistaa tai tyhjentää koko paska, mutta ei silläkään silti vikaa korjata. Jos hiukkassuodatin on tukossa, niin vika on jossain muualla. Ja mitään raceääniä tollaseen dieseliin ei saa. Olen dieseleissä nähnyt kymmeniä erilaisia putkivirityksiä, ja mitä enemmän on muokattu, niin sitä älyttömämmiksi on äänet muuttuneet. Makuja on tietty monia, ja joku voi tykätäkin, mutta omasta mielestä 535d on vielä sen verran arvokas ja hieno peli, että ei mitään putkivirityksiä. Jos taas tehot ei riitä, niin tuskin ne riittää putkivirityksen jälkeenkään.
    Itellä oli dpf täysin toimiva kun sen poistin. Eihän tossa välttämättä mitään vikaa silti tarvita, että dpf menee tukkoon. Luulisi sinun tälläset asiat ammattimiehenä tietävän.

    Lisäksi luulen, ettei näillä "teiniputkisto heittelijöillä" ole mitään käsitystä mistä tässä nyt puhutaan. Ei nämä yllä mainitut putkisto muutokset ole 535d:stä mitään pörisijää tehnyt ja lämpösenä ei edes savuta. Sivistyny äänimaailma tossa omassakin, joka ei esim. tyhjäkäynniltään juuri erotu vakiosta, auton sisään äänet ei juuri ole muuttunut. Vedoissa antaa vähän parempaa soundia, kun tehtaan jäljiltä.

    Vähän tyhmää mun mielestä on sanoo, että "jos tehot ei riitä, niin tuskin riittää putkivirin jälkeenkään", kun kyseessä kuitenkin on automalli ja muutostyö, mikä mahdollistaa hyvin helposti +100hv/+300nm muutoksen, millä auto sitten liikahtaakin "vähän" erilailla vrt vakio.
    Muuuutta oikeessa sikäli oot, että sais tossa toki olla hmm no 800hv ja väännöt sen mukaset...sit varmaan riittäis vähäks aikaa tieliikenteessä olevaan perhefarkkuun.
    ///MADE IN FINLAND

    sigpic

    TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
    E30 SEDAN IX M-TECNIC II
    F32 COUPE PERFORMANCE
    F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

    Comment

    • LeMansBlau
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 1060
      • Insomniac

      #92
      Originally posted by Malax View Post
      juu... itse en myöskään ymmärrä, että tämäntasoisiin autoihin viritellään pakoputkia teinityyliin...MIKSI?????
      Kenellä tässä topicissa oli mielestäsi teinityyliin viritelty pakoputkisto 535D:ssä?
      ///MADE IN FINLAND

      sigpic

      TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
      E30 SEDAN IX M-TECNIC II
      F32 COUPE PERFORMANCE
      F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

      Comment

      • Bullitt
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 2786
        • Turku

        #93
        Originally posted by LeMansBlau View Post
        Itellä oli dpf täysin toimiva kun sen poistin. Eihän tossa välttämättä mitään vikaa silti tarvita, että dpf menee tukkoon. Luulisi sinun tälläset asiat ammattimiehenä tietävän.

        Lisäksi luulen, ettei näillä "teiniputkisto heittelijöillä" ole mitään käsitystä mistä tässä nyt puhutaan. Ei nämä yllä mainitut putkisto muutokset ole 535d:stä mitään pörisijää tehnyt ja lämpösenä ei edes savuta. Sivistyny äänimaailma tossa omassakin, joka ei esim. tyhjäkäynniltään juuri erotu vakiosta, auton sisään äänet ei juuri ole muuttunut. Vedoissa antaa vähän parempaa soundia, kun tehtaan jäljiltä.

        Vähän tyhmää mun mielestä on sanoo, että "jos tehot ei riitä, niin tuskin riittää putkivirin jälkeenkään", kun kyseessä kuitenkin on automalli ja muutostyö, mikä mahdollistaa hyvin helposti +100hv/+300nm muutoksen, millä auto sitten liikahtaakin "vähän" erilailla vrt vakio.
        Muuuutta oikeessa sikäli oot, että sais tossa toki olla hmm no 800hv ja väännöt sen mukaset...sit varmaan riittäis vähäks aikaa tieliikenteessä olevaan perhefarkkuun.
        Korjaamolla on pari kertaa huomattu, että autosta on dpf jonkun edellisen omistajan aikana poistettu/tyhjennetty, ja auton nykyiselle omistajalle tämä on tulee hiukan yllätyksenä. Aika usein taitaa jäädä tällaiset muutokset kertomatta, kun auto pistetään kiertoon. Joku on tietysti sitä mieltä, että mitään haittaa poistosta ei ole, mutta aina siinä herää epäilyksiä, että miksi se on poistettu ja mitähän muuta mukavaa ylläriä autosta löytyy.

        Jos auto on kunnossa, niin myös dpf pysyy kunnossa. Muutaman yksilön tiedän, joissa on dpf täysin kunnossa, vaikka kilometrejä on reilusti yli 200000 km. Toisaalta on niitäkin, joissa dpf on mennyt tukkoon ennen aikojaan, mutta silloin autossa on vika jossain muualla.

        Onhan niistä nokiloukuista harmiakin, ja vituttaahan sekin kun niitä korjaamaan joutuu. Mutta kun siellä sellainen alunperin on, niin en sen poistamista oikein voi suositella, varsinkaan jos se on ehjä ja toimii.

        Jokainen saa tietty tehdä omalle autolleen mitä huvittaa, enkä ole täällä mistään päästöistä moralisoimassa, mutta toinpahan oman näkökulmani esille. Jos se on pakko poistaa, niin neuvoisin tekemään sen rikkomatta mitään.


        Comment

        • LeMansBlau
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1060
          • Insomniac

          #94
          No joo...En minäkään tässä nyt dpf:n, catin tai minkään muun ei-tehdas muutoksen puolesta ylipäätään liputa. Jokainen makunsa mukaan tietenkin.
          Partikkelifilsun elinkaari terveen lämpönsä pitävän yksilön kanssa lienee sen 200-300tkm ja joku noita on vielä tekohengitellyt tuonkin jälkeen. Ite oon kyllä sitä mieltä, että kun se dpf kerran menee tukkoon, niin joko vaihtaa uuden tai ottaa sen pois.
          ///MADE IN FINLAND

          sigpic

          TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
          E30 SEDAN IX M-TECNIC II
          F32 COUPE PERFORMANCE
          F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

          Comment

          • Mlatvala
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 3553
            • Kuopio

            #95
            Originally posted by veku View Post
            Kaverihan voisi julkisesti jättää tarjouksen :think
            kuplamies tuossa olisi ideaa,..
            E61 535d alkuunsa viritetty.

            Comment

            • MrBubbles
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 799
              • Seinäjoki

              #96
              Originally posted by Matson^ View Post
              Pohojalaanen vaatimattomuus

              .. tais olla juhiksen keksimä
              Oli siihen asti kunnes vedin omallani 13.2xx (tästä on paperi) asiaan ei kuitenkaan saatu korjausta

              Originally posted by Mlatvala View Post
              helewetin komia, ajetaan autot mrbubblesin pihaan riviin ja tehdään tarjous, makso mitä makso mut semmoset on saatava
              No tehkää se tarjous kymppejä on sitte turha tarjota. Ei oo mikään pikkujuttu

              Originally posted by veku View Post
              Kaverihan voisi julkisesti jättää tarjouksen :think
              Voisin, mutten tehkää te ensin montako teitä nyt olis?
              No life, no friends, just motorsport!

              -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
              -jokunen e30.
              -e28

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6325
                • P-Pohjanmaa

                #97
                Originally posted by MrBubbles View Post
                Oli siihen asti kunnes vedin omallani 13.2xx (tästä on paperi) asiaan ei kuitenkaan saatu korjausta



                No tehkää se tarjous kymppejä on sitte turha tarjota. Ei oo mikään pikkujuttu



                Voisin, mutten tehkää te ensin montako teitä nyt olis?

                No ainakin kaksi minä ja Mlatvala (oisko Mertsi Latvala )
                Mites touringissa se tasonsäädön kompura,mulla ei oo vararengasta niin sille on ainakin siellä tilaa.

                Siis 535d:llä tempasit tuo 13.2 ?
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • LeMansBlau
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 1060
                  • Insomniac

                  #98
                  Osu ihan muita juttuja selaillessa simmuun aihetta viistoten hyvä kuvallinen 535d putkiston hengittävämmäksi muutos:


                  Tosin en ymmärrä mitä toi koko torvi tuolta oli tarvinnu tiputtaa, mutta tapansa kullakin, kai..
                  ///MADE IN FINLAND

                  sigpic

                  TÄLLÄ HETKELLÄ NIMISSÄ OLEVAT:
                  E30 SEDAN IX M-TECNIC II
                  F32 COUPE PERFORMANCE
                  F31 TOURING XDRIVE M-SPORT

                  Comment

                  • MrBubbles
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2009
                    • 799
                    • Seinäjoki

                    #99
                    Originally posted by veku View Post
                    No ainakin kaksi minä ja Mlatvala (oisko Mertsi Latvala )
                    Mites touringissa se tasonsäädön kompura,mulla ei oo vararengasta niin sille on ainakin siellä tilaa.

                    Siis 535d:llä tempasit tuo 13.2 ?
                    Ookke.. Täytyy mietiskellä.. Emmää siitä tierä. Mä teen vaan putkistoja

                    Joo 535d:llä.
                    No life, no friends, just motorsport!

                    -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                    -jokunen e30.
                    -e28

                    Comment

                    • Tylyttäjä
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 1412

                      Originally posted by MrBubbles View Post
                      Ookke.. Täytyy mietiskellä.. Emmää siitä tierä. Mä teen vaan putkistoja

                      Joo 535d:llä.
                      Ihan ok aika. Paljonko tehoa ja vääntöä, ja mikä oli loppari sekä 60ft? Tuo on jo about sama aika kun vakiolla M5 E39:llä.

                      Niin ja kiitoksia tiedosta, tätä on kaivattu. Toki se aikalappukin olisi mukava bonus, niin näkisi väliajat. Missä ajettu ja milloin?

                      Toistaiseksi kuitenkin vielä näyttää siltä, että näitä väitteitä ei ole vielä(kään) näytetty toteen:
                      • "nykynen 35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee"
                        -> Totuus; ainakaan tehot ei ole edes samalla tasolla, vaikka tässä annetaan ymmärtää, että sitä on reilusti enemmän.
                      • "Monesti tota käytännön suorituskykyä mittaillaan 80km/h-120km/h, 100km/h-200km/h vedoilla ja 50km/h--> kiihdytyksillä tuolla autotesteissä ja suurenmaailman tapahtumissa.
                        Mitä nyt yhtään oon omaani kellotellut, niin harvempi rehti urheiluauto noissa vedoissa nopsemmin pistelee."
                        -> Ja ne ajat olivat? Eli meneekö esim. 100-200km/h kuinka paljon alle 10s, silloin alkaisi jo pärjäämään hiukan laitetulle E39 M5:lle? Nämä on melko turhia juttuja, jos ei ole esittää faktoja.
                      • "Omakohtaisista kokemuksistani ja autoistani kirjoittelin, kun mainitsin ton omani olevan noita aiempia vakitehoisia ämmiä selkeästi nopeampi ja luotan tähän enemmän, kun nettijutuissa oleviin "tuloksiin". "
                        -> Ja mittaustulokset olivat? Onkohan ne ämmät olleet kunnossa joihin olet vertaillut, vai onko näitä 14s varttimailiautoja, joissa on mukamas kaikki tehot kotona?
                      • "Tosiasia nyt kuitenkin on, että e39 m5 vapsuna ja kone avaamattomana ei pärjää kiihtyvyydessä missään edellämainutulla osa-alueella 400hv/980nm tupla-ahdetulle 535D:lle."
                        -> Mitkä osa-alueet nämä ovat? Laita vaikka 0-100km/h ja varttimailiajat näin ensi hätään? Jos menee alle 12.5s varttimaili, niin sitten myönnän, että E39 M5 ei pärjää vaparina enää. 100-200km/h menee varmaan tuollaisella about samoihin E39 M5:n kanssa, olisko joku vähän alle 10s? Oma paras on vajaa 9s (tässä taisi olla aika optimaaliset olosuhteet), yleensä pyörii siinä n. 10s paikkeilla. Ehjällä vakiolla pääsee n. 11s

                        UPDATE: nyt tuli yksi varttimailiaika, tosin vielä ilman aikalappua tai muuta faktaa. Aika on kuitenkin sellainen, että sillä ei vielä ihan pärjää putkiviritteiselle M5 E39:lle, vakiolle ehkä pärjäisi (tosin niilläkin jotkut ajaneet 13.0xxs).
                      Last edited by Tylyttäjä; 20-02-2012, 08:03.
                      Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                      EX: BMW E39 M5
                      Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                      Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                      (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                      Suzuki GSX-R 1070 K5
                      Performance Mods: Lot
                      Performance: 200mph/322kph@1mile
                      (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                      Comment

                      • Mlatvala
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 3553
                        • Kuopio

                        Originally posted by Tylyttäjä View Post
                        Ihan ok aika. Paljonko tehoa ja vääntöä, ja mikä oli loppari sekä 60ft? Tuo on jo about sama aika kun vakiolla M5 E39:llä.

                        Niin ja kiitoksia tiedosta, tätä on kaivattu. Toki se aikalappukin olisi mukava bonus, niin näkisi väliajat. Missä ajettu ja milloin?

                        Toistaiseksi kuitenkin vielä näyttää siltä, että näitä väitteitä ei ole vielä(kään) näytetty toteen:
                        • "nykynen 35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee"
                          -> Totuus; ainakaan tehot ei ole edes samalla tasolla, vaikka tässä annetaan ymmärtää, että sitä on reilusti enemmän.
                        • "Monesti tota käytännön suorituskykyä mittaillaan 80km/h-120km/h, 100km/h-200km/h vedoilla ja 50km/h--> kiihdytyksillä tuolla autotesteissä ja suurenmaailman tapahtumissa.
                          Mitä nyt yhtään oon omaani kellotellut, niin harvempi rehti urheiluauto noissa vedoissa nopsemmin pistelee."
                          -> Ja ne ajat olivat? Eli meneekö esim. 100-200km/h kuinka paljon alle 10s, silloin alkaisi jo pärjäämään hiukan laitetulle E39 M5:lle? Nämä on melko turhia juttuja, jos ei ole esittää faktoja.
                        • "Omakohtaisista kokemuksistani ja autoistani kirjoittelin, kun mainitsin ton omani olevan noita aiempia vakitehoisia ämmiä selkeästi nopeampi ja luotan tähän enemmän, kun nettijutuissa oleviin "tuloksiin". "
                          -> Ja mittaustulokset olivat? Onkohan ne ämmät olleet kunnossa joihin olet vertaillut, vai onko näitä 14s varttimailiautoja, joissa on mukamas kaikki tehot kotona?
                        • "Tosiasia nyt kuitenkin on, että e39 m5 vapsuna ja kone avaamattomana ei pärjää kiihtyvyydessä missään edellämainutulla osa-alueella 400hv/980nm tupla-ahdetulle 535D:lle."
                          -> Mitkä osa-alueet nämä ovat? Laita vaikka 0-100km/h ja varttimailiajat näin ensi hätään? Jos menee alle 12.5s varttimaili, niin sitten myönnän, että E39 M5 ei pärjää vaparina enää. 100-200km/h menee varmaan tuollaisella about samoihin E39 M5:n kanssa, olisko joku vähän alle 10s? Oma paras on vajaa 9s (tässä taisi olla aika optimaaliset olosuhteet), yleensä pyörii siinä n. 10s paikkeilla. Ehjällä vakiolla pääsee n. 11s

                          UPDATE: nyt tuli yksi varttimailiaika, tosin vielä ilman aikalappua tai muuta faktaa. Aika on kuitenkin sellainen, että sillä ei vielä ihan pärjää putkiviritteiselle M5 E39:lle, vakiolle ehkä pärjäisi (tosin niilläkin jotkut ajaneet 13.0xxs).
                        Onko toi siitä sun viimekesän alastaron 12 sekunnin vedosta?



                        Ja tuo ilmeisesti kun riftaat sillä ämmälläsi



                        eikun sori, tuo auto sihisee,..
                        E61 535d alkuunsa viritetty.

                        Comment

                        • MrBubbles
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2009
                          • 799
                          • Seinäjoki

                          Originally posted by Tylyttäjä View Post
                          Ihan ok aika. Paljonko tehoa ja vääntöä, ja mikä oli loppari sekä 60ft? Tuo on jo about sama aika kun vakiolla M5 E39:llä.

                          Niin ja kiitoksia tiedosta, tätä on kaivattu. Toki se aikalappukin olisi mukava bonus, niin näkisi väliajat. Missä ajettu ja milloin?

                          Toistaiseksi kuitenkin vielä näyttää siltä, että näitä väitteitä ei ole vielä(kään) näytetty toteen:
                          • "nykynen 35d on vaan voimansa puolesta ihan eri tasolla kun näitä kolmea vertailee"
                            -> Totuus; ainakaan tehot ei ole edes samalla tasolla, vaikka tässä annetaan ymmärtää, että sitä on reilusti enemmän.
                          • "Monesti tota käytännön suorituskykyä mittaillaan 80km/h-120km/h, 100km/h-200km/h vedoilla ja 50km/h--> kiihdytyksillä tuolla autotesteissä ja suurenmaailman tapahtumissa.
                            Mitä nyt yhtään oon omaani kellotellut, niin harvempi rehti urheiluauto noissa vedoissa nopsemmin pistelee."
                            -> Ja ne ajat olivat? Eli meneekö esim. 100-200km/h kuinka paljon alle 10s, silloin alkaisi jo pärjäämään hiukan laitetulle E39 M5:lle? Nämä on melko turhia juttuja, jos ei ole esittää faktoja.
                          • "Omakohtaisista kokemuksistani ja autoistani kirjoittelin, kun mainitsin ton omani olevan noita aiempia vakitehoisia ämmiä selkeästi nopeampi ja luotan tähän enemmän, kun nettijutuissa oleviin "tuloksiin". "
                            -> Ja mittaustulokset olivat? Onkohan ne ämmät olleet kunnossa joihin olet vertaillut, vai onko näitä 14s varttimailiautoja, joissa on mukamas kaikki tehot kotona?
                          • "Tosiasia nyt kuitenkin on, että e39 m5 vapsuna ja kone avaamattomana ei pärjää kiihtyvyydessä missään edellämainutulla osa-alueella 400hv/980nm tupla-ahdetulle 535D:lle."
                            -> Mitkä osa-alueet nämä ovat? Laita vaikka 0-100km/h ja varttimailiajat näin ensi hätään? Jos menee alle 12.5s varttimaili, niin sitten myönnän, että E39 M5 ei pärjää vaparina enää. 100-200km/h menee varmaan tuollaisella about samoihin E39 M5:n kanssa, olisko joku vähän alle 10s? Oma paras on vajaa 9s (tässä taisi olla aika optimaaliset olosuhteet), yleensä pyörii siinä n. 10s paikkeilla. Ehjällä vakiolla pääsee n. 11s

                            UPDATE: nyt tuli yksi varttimailiaika, tosin vielä ilman aikalappua tai muuta faktaa. Aika on kuitenkin sellainen, että sillä ei vielä ihan pärjää putkiviritteiselle M5 E39:lle, vakiolle ehkä pärjäisi (tosin niilläkin jotkut ajaneet 13.0xxs).
                          Mä kaivan sen paperin jostakin niin ei tartte muistista heitellä. Matsonin kanssahan sitä ajeltiin vierekkäin kalajoella
                          No life, no friends, just motorsport!

                          -Dodge Ram 2500 4x4 SLT Laramie.
                          -jokunen e30.
                          -e28

                          Comment

                          • Tylyttäjä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2007
                            • 1412

                            Originally posted by MrBubbles View Post
                            Mä kaivan sen paperin jostakin niin ei tartte muistista heitellä. Matsonin kanssahan sitä ajeltiin vierekkäin kalajoella
                            Hyvä homma, kiitoksia Paljonkos sulla oli tehoja ja vääntöjä?

                            Mlatvala; mistäs arvasit, että nuo on juurikin meikäläisen autosta kuvattu
                            Current: Modified Subaru WRX Sti '05

                            EX: BMW E39 M5
                            Performance Mods: Hartge headers/Supersprint exhaust :: ALPHA-N by EVOLVE-ECU Evolve Power remapped
                            Performance: 417hp/542Nm :: 0-100km/h 4,7s :: 1/4 mile 13.005s @ 181km/h
                            (Currently fastest N/A M5 E39 in Finland @ 1/4 mile. Values without ALPHA-N + Power remap)

                            Suzuki GSX-R 1070 K5
                            Performance Mods: Lot
                            Performance: 200mph/322kph@1mile
                            (First N/A, no NOS, under 1100cc bike in Finland to reach 200mph @ 1 mile)

                            Comment

                            • veku
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6325
                              • P-Pohjanmaa

                              Originally posted by Mlatvala View Post
                              Onko toi siitä sun viimekesän alastaron 12 sekunnin vedosta?



                              Ja tuo ilmeisesti kun riftaat sillä ämmälläsi



                              eikun sori, tuo auto sihisee,..
                              Nää oli hyviä..lampon vänkärillä meinas silokonit siirtyä kurkkuun
                              F11 M550D
                              E39 M5
                              F26 3.0 Da M-Sport
                              E61 535D M-Sport

                              Comment

                              • Mlatvala
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 3553
                                • Kuopio

                                Originally posted by veku View Post
                                Nää oli hyviä..Tylyttäjän ämmäfemman vänkärillä meinas silikonit siirtyä kurkkuun
                                Juu, sitä mäkin pelkäsin että millon se tukehtuu noihin
                                E61 535d alkuunsa viritetty.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎