Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e46touring
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1327
    • Tornio

    #31
    Originally posted by Fabsu View Post
    Ja sitten ehkä se mielenkiintoisin, eli hinta?
    Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa,
    kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja.
    ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

    muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle
    __________________________________________________ ____________
    Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

    Comment

    • bemarikari5
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 167

      #32
      Jälkiasennuspaskat maksoi viime vuonna 1800€ - 2300€ asennettuna. Kyseessä 5,0 kw weba htm100 kakella. Herjoja tulee 30min käytön jälkeen juuri tuon ibs:n takia. Orkkiksen laittaisin, jos nyt olisin hommaamassa. Katellaan maanantai-iltana saako seppä vihdoin omani toimimaan! Kaikki asentamot eivät ole kovin innostuneita laittamaan e60:seen, kun on mihin autoihin verrattuna kuulemma aika työläs, tai ainakin mulle näin valehdeltiin/kerrottiin.
      -04 e60 530da
      ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

      Comment

      • repsa
        Bimmer Enthusiast
        • May 2006
        • 1366
        • Lempäälä

        #33
        Originally posted by Clavurion View Post
        Voihan sinne kaikenlaista väkerrellä, mutta ei se tankkiottimen asennus niin vaikeaa ole, että tuollaiseen kannattaisi ryhtyä.
        sepä se, ja kaikenlisäksi jos auton käydessä käyttää webastoa on linjastossa eri paine --> vaikuttaa co2 ja palopesän tukkeutumiseen melko epämiellyttävästi.

        tuo e46touringin tarjoama 1,5ke hinta taitaa sisältää vaan romut, ei tuohon hintaan taida saada laitetta asennettuna avaimet käteen ja 2v takuu?

        bemarikari5:llä ibs vika tn. johtuu sisätilapuhaltimen liian suuresta asennosta, mut onko se silloin jälkiasennuspaskan vika, vai asennuksen ? OE laite ei ois varmaan enää suostunut lämmittämään väyläkomennon ansiosta (30g signaali), jolloinka orkkislaite ois ollu saatananorkkisasennuspaska.

        Webaahan voi ilman sisätilapuhallinta pyörittää melko kauan, kun toi kuitenkin taitaa sen 50Wh viedä jopa, eli useamman tunnin voi kyllä pyörittää ilman propleemeja.

        tänään (8.10.2012) katoin evo 5 dieselin hintoja ebaystä, perus-asennussarjan(mistä kyl puuttuu tankkiotin ja muuta pientä), hinnat alkaen 480€. Tommosen jos tietysti ostaa ja koittaa saada asennettua liikkeessä niin osaisin epäillä että ei onnistu, eli ti-miehen ratkaisu.
        5c jetta 1.2TSI 140/220
        530e m-sport alpinweiss3 vakio
        a4 cabi 220/300
        vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

        Comment

        • JJtalo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2011
          • 350
          • Kokkola

          #34
          Itelle laitoin defa säteilylämmittimen + sisäpistoke + defan akkulaturi. hintaa tuli lämmittimelle ja sisäpistokkeelle + defan 1400w sisäpuhallin 330e, ja akkulaturi oli 120e. Ite olin siinä luulossa ettei näihin (e61 530d) edes saa letkulämppäriä, eivätkä ne kyllä sitä kaupanneetkaan kun menin paikallisesta ostamaan "autolle lämpöä".
          Kohtapa sen näkee miten tuommonen säteilijä pelittää, ensimmäisen talven jälkeen on viisaampi... Tuo säteilijä ei oo ku 300w, ja nuo jäähdytysnestettä lämmittävät on luokkaa 500-700w, eli 2 kertaa kauemmin saa säteilijää pitää seinässä...
          Akkulaturiks suunnittelin aluks c-tekin laturia kiinteänä, mutta laturin valmistaja ei sitä suosittele, eikä lupaa pakkasenkestoksi kuin -20, ja jos olisi toteuttanut "sisätilapistokkeella" konehuoneessa tuon kytkennän olisi hintakin ollut sama kuin tuossa defassa. Tuo defa on kuitenkin suunniteltu tuohon touhuun, kestää -40, ei tarvitse ylimääräisiä piuhoja koska siinä on yksi tulo ja yksi lähtö, ja osaa kytätä ulkolämpötilaa ja nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä enempi pakkasta. ( sama toiminto tietääkseni c-tek polar mallissa mutta se maksaa jo enemmän mitä tuo defan laturi ).
          Webasto olis ihan kätevä, mutta omaan budjettiin liian kallis, ja itelle tulee niin paljo pätkäajoa että akkua joutuis kuitenki lataan eli joutuis olla piuhan nokassa, niin samalla sitä sitte siinä lämmittääki.

          Comment

          • Samppae39
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1637
            • Vähäkyrö

            #35
            Originally posted by JJtalo View Post
            Itelle laitoin defa säteilylämmittimen + sisäpistoke + defan akkulaturi. hintaa tuli lämmittimelle ja sisäpistokkeelle + defan 1400w sisäpuhallin 330e, ja akkulaturi oli 120e. Ite olin siinä luulossa ettei näihin (e61 530d) edes saa letkulämppäriä, eivätkä ne kyllä sitä kaupanneetkaan kun menin paikallisesta ostamaan "autolle lämpöä".
            Kohtapa sen näkee miten tuommonen säteilijä pelittää, ensimmäisen talven jälkeen on viisaampi... Tuo säteilijä ei oo ku 300w, ja nuo jäähdytysnestettä lämmittävät on luokkaa 500-700w, eli 2 kertaa kauemmin saa säteilijää pitää seinässä...
            Akkulaturiks suunnittelin aluks c-tekin laturia kiinteänä, mutta laturin valmistaja ei sitä suosittele, eikä lupaa pakkasenkestoksi kuin -20, ja jos olisi toteuttanut "sisätilapistokkeella" konehuoneessa tuon kytkennän olisi hintakin ollut sama kuin tuossa defassa. Tuo defa on kuitenkin suunniteltu tuohon touhuun, kestää -40, ei tarvitse ylimääräisiä piuhoja koska siinä on yksi tulo ja yksi lähtö, ja osaa kytätä ulkolämpötilaa ja nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä enempi pakkasta. ( sama toiminto tietääkseni c-tek polar mallissa mutta se maksaa jo enemmän mitä tuo defan laturi ).
            Webasto olis ihan kätevä, mutta omaan budjettiin liian kallis, ja itelle tulee niin paljo pätkäajoa että akkua joutuis kuitenki lataan eli joutuis olla piuhan nokassa, niin samalla sitä sitte siinä lämmittääki.
            Itellä 7A ctekki webaston kaverina ja hyvin on laturi toiminu kovemmillakin pakkasilla.

            Comment

            • bemarikari5
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 167

              #36
              bemarikari5:llä ibs vika tn. johtuu sisätilapuhaltimen liian suuresta asennosta, mut onko se silloin jälkiasennuspaskan vika, vai asennuksen ? OE laite ei ois varmaan enää suostunut lämmittämään väyläkomennon ansiosta (30g signaali), jolloinka orkkislaite ois ollu saatananorkkisasennuspaska.

              Tuleeko noita herjoja, jos kulutus on väylän kautta?
              Olen antanut itseni ymmärtää, että omassa tapauksessani johtuu siitä, että kulutus on väylän ulkopuolista ibs:n luulemaa kulutusta/ akun purkautumista.

              Entisessä e39:ssä ei ongelmia ollut, kyseessä oli orkkisasennus.

              En sitten tiedä onko auto paska, asennus hutiloitu vai onko omissa kalsareissa kertynyt takasaumaan sitä liikaa?

              Mielestäni olisi kohtuullista, että voisi noin 2k€ lämmitintä myös käyttää siten, että auto olisi myös lämmin.
              -04 e60 530da
              ex bemmit: 1502, 318i, 535i, 730i, 850i, 530dx2

              Comment

              • Fabsu
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1754

                #37
                Originally posted by e46touring View Post
                Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa,
                kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja.
                ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

                muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle
                Tämä ei varmaan sisällä asennusta? Mahtaneekohan 3 K€ ees riittää jos tuon haluaisi asennettuna?
                AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                e30 318i -88

                Comment

                • Hjördis
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 174
                  • Kirkkonummi

                  #38
                  Originally posted by e46touring View Post
                  Eli Ei kannata sortua näihin yleismallisiin Webasto/Eberi sarjoihin vaan ostaa BMW retrofit sarja jonka asennus/käyttö 100% toimiva systeemi näihin yleismies jantusten räpellys kytkentöihin verrattuna.
                  Olen täysin sama mieltä kunhan asennus tehdään itse, muuten hinta pompsahtaa pilviin.

                  Originally posted by e46touring View Post
                  Eikä tuossa retrofit sarjan mekaanisessa asennuksessa vaadita mitään normaalista poikkeavia korjaamo työkaluja.
                  Ainoastaan asennuksen jälkeen auton koodaus jotta saadaan webasto auton CID näytöstä tulille joko kellolla tai heti.
                  Juuri näin. Retrofit sarjan mukana tulee kaikki tarvittavat osat ja hyvä asennusohje. Asennus onnistuu ihan perustyökaluilla vaikkapa ulkona pihalla (tankkiluukun avaaja joutuu itse väsämään tai hankkimaan esim. biltemasta) ja on täysin plug & play. Koodauskin onnistuu helposti kunhan kaapeli ja tuore NCS ohjelma löytyy.

                  Originally posted by e46touring View Post
                  Lisäksi tuon retrofit sarjan VOI varustaa kauko-ohjaimella, toki hiukan kalliimpi systeemi kun vaatii autoon lisäksi väylä sovittimen
                  Tehtaan peruskaukosäädin ei vaadi erillistä vastanotinta vaan toimii samalla vastaanottimella kuin avaimen kaukosäädin. Näitä kaukosäätimiä uudenveroisessa kunnossa voi löytää Ebaystä alle 50 eurolla. Jos peruskaukosäädin ei riitä omiin tarpeisiin niin BMW tarjoaa oman versionsa webaston T90 ja T100 kaukosäätimistä, mutta silloin tarvitaan erillinen vastanotin ja väyläsovitin. Lisähinta tulee silloin kaikkiaan noin 500-900 euroa (saksan hintoja).

                  Originally posted by e46touring View Post
                  Hinta riippuu auton VIN numerosta eli mitä letkuja tarvii lisää ostaa, kun EI VOI tuo retrofit sarja sisältää kaikkien E 60/61 mallien letkuja. ts. HINTA / tarpeettomat osat esim erot 4syl/6syl letkuissa.

                  Muistaakseni hinta vuosi sitten n. +1500€ retrofit sarjalle
                  E60/E61 autolle tarkoitettu retrofit sarja sisältää kaiken tarvittavan (pois lukien kaukosäädin), mitään muita osia tai letkuja ei tarvita. Kutosdiiselille sarjan hinta oli vuosi sitten noin 1450€ kotiovelle tuotuna Saksasta.

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #39
                    Voisko joku laittaa mulle tuommosen retrofitti systeemin kiinni? Tottakai korvausta vastaan ?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • e46touring
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2003
                      • 1327
                      • Tornio

                      #40
                      [QUOTE=Hjördis;2830627]


                      E60/E61 autolle tarkoitettu retrofit sarja sisältää kaiken tarvittavan (pois lukien kaukosäädin), mitään muita osia tai letkuja ei tarvita. QUOTE]

                      KYLLÄ tarvitaan esim. jos kone M47N tai N47 niin on tilattava letkuja
                      6 syl. selviää niillä retrofit sarjan letkuilla.

                      Kauko säätimenä todellakin VOI käyttää sitä BMW:n omia HALKOA
                      jos taskuissa fyysinen koko riittää
                      muuten Webaston omia T 91/ T100 HTM kauko säätimiä käytettäessä vaatii väylä sovittimen
                      __________________________________________________ ____________
                      Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                      Comment

                      • e46touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1327
                        • Tornio

                        #41
                        Originally posted by fabsu View Post
                        voisko joku laittaa mulle tuommosen retrofitti systeemin kiinni? Tottakai korvausta vastaan ?
                        voi !
                        __________________________________________________ ____________
                        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                        Comment

                        • repsa
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1366
                          • Lempäälä

                          #42
                          Originally posted by bemarikari5 View Post
                          bemarikari5:llä ibs vika tn. johtuu sisätilapuhaltimen liian suuresta asennosta, mut onko se silloin jälkiasennuspaskan vika, vai asennuksen ? OE laite ei ois varmaan enää suostunut lämmittämään väyläkomennon ansiosta (30g signaali), jolloinka orkkislaite ois ollu saatananorkkisasennuspaska.

                          Tuleeko noita herjoja, jos kulutus on väylän kautta?
                          Olen antanut itseni ymmärtää, että omassa tapauksessani johtuu siitä, että kulutus on väylän ulkopuolista ibs:n luulemaa kulutusta/ akun purkautumista.

                          Entisessä e39:ssä ei ongelmia ollut, kyseessä oli orkkisasennus.

                          En sitten tiedä onko auto paska, asennus hutiloitu vai onko omissa kalsareissa kertynyt takasaumaan sitä liikaa?

                          Mielestäni olisi kohtuullista, että voisi noin 2k€ lämmitintä myös käyttää siten, että auto olisi myös lämmin.
                          meinas jäädä lukematta ku ei ollu lainauksen sisällä, mutta :

                          ibs voi tulkita ulkopuolisten laitteiden kulutuksen tietystikin liian suureksi jos siellä on kovalla teholla oleva sisätilanpuhalli kokoajan päällä. Ihan hyvä vaan että se sen tajuaa, sitä vartenhan se myös(kin) siellä on.
                          Ratkaisuna on joko suurentaa etuvastusta puhaltimelle tai jättää puhallintoiminto käyttämättä tai ohjata edes termostaatin kautta (puhaltaa vasta kun vedenlämpö esim >50C)

                          e39 sähköjärjestelmää en sotkisi kyl enää näiden autojen kanssa samaan.

                          Autoa hankala osoittaa sormella, oma asentama weba kyllä on toiminut just niinkuin pitää

                          Tuo 2ke sijoitus on kyl melko iso, ja siinä mielessä kannattas varmaankin avata juttelusuunta asennusliikkeen kanssa. Ei oo halpaa tuo dieselillä polttoainekuluissa säästäminen jos tollasia ominaisuuksia saa.
                          5c jetta 1.2TSI 140/220
                          530e m-sport alpinweiss3 vakio
                          a4 cabi 220/300
                          vian ei tarvitse olla iso jos se on korvien välissä...

                          Comment

                          • casino
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 663
                            • Keski-Suomi

                            #43
                            Originally posted by JJtalo View Post
                            Itelle laitoin defa säteilylämmittimen + sisäpistoke + defan akkulaturi. hintaa tuli lämmittimelle ja sisäpistokkeelle + defan 1400w sisäpuhallin 330e, ja akkulaturi oli 120e. Ite olin siinä luulossa ettei näihin (e61 530d) edes saa letkulämppäriä, eivätkä ne kyllä sitä kaupanneetkaan kun menin paikallisesta ostamaan "autolle lämpöä".
                            Kohtapa sen näkee miten tuommonen säteilijä pelittää, ensimmäisen talven jälkeen on viisaampi... Tuo säteilijä ei oo ku 300w, ja nuo jäähdytysnestettä lämmittävät on luokkaa 500-700w, eli 2 kertaa kauemmin saa säteilijää pitää seinässä...
                            Akkulaturiks suunnittelin aluks c-tekin laturia kiinteänä, mutta laturin valmistaja ei sitä suosittele, eikä lupaa pakkasenkestoksi kuin -20, ja jos olisi toteuttanut "sisätilapistokkeella" konehuoneessa tuon kytkennän olisi hintakin ollut sama kuin tuossa defassa. Tuo defa on kuitenkin suunniteltu tuohon touhuun, kestää -40, ei tarvitse ylimääräisiä piuhoja koska siinä on yksi tulo ja yksi lähtö, ja osaa kytätä ulkolämpötilaa ja nostaa latausjännitettä sen mukaan mitä enempi pakkasta. ( sama toiminto tietääkseni c-tek polar mallissa mutta se maksaa jo enemmän mitä tuo defan laturi ).
                            Webasto olis ihan kätevä, mutta omaan budjettiin liian kallis, ja itelle tulee niin paljo pätkäajoa että akkua joutuis kuitenki lataan eli joutuis olla piuhan nokassa, niin samalla sitä sitte siinä lämmittääki.

                            Säteilijä on ihan ok, mutta hidas (tai ainakin se oli e39 530d:ssä hidas) Sinulle voisi asentaa tuon rinnalle vielä letkulämppärin.

                            Toimi seuraavasti: Menet paikalliseen varaosaliikkeeseen ja ostat seuraavat osat: Defalta
                            - 1 kpl y-haaroituskappale: DA 460853
                            - 1 kpl 0,5 m defa jatkojohto ( panssarikaapeli) DA 460802
                            - 1 kpl Defa DA 411702 letkulämmitin elementti

                            Calix :ilta
                            -asennussarja RE 64 (2 kpl muotovesiletkuja, väliholkki+klemmari x2) ( en muista nyt defan asennussarjan numero, mutta noi calixin letkut ovat mielestäni paremmin muotoillut ja siksi se, taitaa olla halvempikin)

                            Näillä saat rakennettua autoosi myös lämmitysjärjestelmän joka lämmittää moottoriöljyt + nesteet!

                            Asennus on helppo homma.
                            Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                            Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                            http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                            e39 -530d touring 11/1999
                            ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                            Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                            Comment

                            • Hjördis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 174
                              • Kirkkonummi

                              #44
                              Originally posted by e46touring View Post
                              Originally posted by Hjördis View Post
                              E60/E61 autolle tarkoitettu retrofit sarja sisältää kaiken tarvittavan (pois lukien kaukosäädin), mitään muita osia tai letkuja ei tarvita.
                              KYLLÄ tarvitaan esim. jos kone M47N tai N47 niin on tilattava letkuja
                              6 syl. selviää niillä retrofit sarjan letkuilla.
                              Olet aivan oikeassa, viittaus kutosdiseleihin jäi lauseesta uupumaan.

                              Originally posted by e46touring View Post
                              Kauko säätimenä todellakin VOI käyttää sitä BMW:n omia HALKOA jos taskuissa fyysinen koko riittää muuten Webaston omia T 91/ T100 HTM kauko säätimiä käytettäessä vaatii väylä sovittimen
                              Onhan se hieman kookas housutaskussa kuljettavaksi. Lisähinta pienemmästä koosta, pidemmästä kantamasta ja T100 muista toimminoista on vaan niin järkyttävä. Vaihtoehtoja ei kuitenkan ole jos ei omia kytkentöjä alkaa tekemään.

                              Comment

                              • JJtalo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2011
                                • 350
                                • Kokkola

                                #45
                                Originally posted by casino View Post
                                Säteilijä on ihan ok, mutta hidas (tai ainakin se oli e39 530d:ssä hidas) Sinulle voisi asentaa tuon rinnalle vielä letkulämppärin.

                                Toimi seuraavasti: Menet paikalliseen varaosaliikkeeseen ja ostat seuraavat osat: Defalta
                                - 1 kpl y-haaroituskappale: DA 460853
                                - 1 kpl 0,5 m defa jatkojohto ( panssarikaapeli) DA 460802
                                - 1 kpl Defa DA 411702 letkulämmitin elementti

                                Calix :ilta
                                -asennussarja RE 64 (2 kpl muotovesiletkuja, väliholkki+klemmari x2) ( en muista nyt defan asennussarjan numero, mutta noi calixin letkut ovat mielestäni paremmin muotoillut ja siksi se, taitaa olla halvempikin)

                                Näillä saat rakennettua autoosi myös lämmitysjärjestelmän joka lämmittää moottoriöljyt + nesteet!

                                Asennus on helppo homma.

                                Mistä tuo defan letkulämmittimen malli on ? Ihmettelen lähinnä että miksei defan kirja ehdota tuota lämmittimeks, mielelläni olisin moisen laittanu mitä säteilijän, mutta defan kirja ei tarjoa kuin säteilijää...


                                Pitää kattoa miten lämpenee kun tulee pakkasia, en oo vielä käyttäny tuota lämmitintä niin ei tietoa tehosta, pitää laittaa tuo letkulämppäri sitten kaveriks jos säteilijä ei riitä 30 asteen pakkasilla..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎