Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto vai lohkolämmitin E61?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fabsu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1754

    #61
    Löytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.
    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
    e30 318i -88

    Comment

    • A-Lo
      Newbiemmer
      • Dec 2011
      • 19
      • Rovaniemi

      #62
      Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n

      Comment

      • okkraj
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 95
        • Espoo

        #63
        Originally posted by A-Lo View Post
        Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
        Onko asennuksiin olemassa jotain "virallista" ohjetta eli mistä kautta vedetään piuhat jne. vai kiskotaanko sieltä mistä itse parhaaksi näkee? Ajatuksena on ollut mahdollisen akkulaturin asennus eli autoon sisälle asti ei edes tarttisi mennä, tämmöisessä hommassa ei varmaan paria tuntia kauempaa mene... Saako sen puskuriin tulevan liittimen irti tai johdon siitä jollain pikaklipsillä jotta tulevaisuudessakin saa puskurin helposti irti tarvittaessa?

        Defalta varmaan DA450020 & DA460785, niin voisi sitten webaa huudattaa 4km työmatka-ajossa...
        E61 530dA LCI 6/2007

        Comment

        • MajorDrake
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 7527
          • Jyväshyvä

          #64
          Liekkö mikä virallinen ohje,
          mutta näissä malleissa helpoimmin ja varmimmin sisään pääsee auton apukuskin puolella olevan laatikon kautta,
          saman jossa mm. Ecu on. Löytyy raitisilmaputsarin kotelon alta.
          Laatikossa on yleensä ainakin yksi tyhjä läpivientikumi konetilaan päin.
          Ja rintapellissä on yleensä muovisuoja jonka saa painamalla irti.
          M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
          Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
          Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #65
            Originally posted by A-Lo View Post
            Jahans, tulipa eilen asenneltua säteilylämmitin sisähaaran kera. Olis ollut sen verran hinnakas operaatio paikallisella korjaamolla, että innostuin itse sotkemaan sormet Nooh, säästihän siinä 270€. Elikkäs nyt tuli maksamaan 340€ koko pasha sisältäen termini 2100:n
            Itse sain tarjouksen 400-450eur asennettuna kaikkineen, sisähaara-osat taitavat itseltä löytyä valmiina, joten sellanen 80-90eur vielä halvempi tuosta, eli parin tunnin kiroilulta säästää itsensä kun makselee satasen verran asennuksesta, en näe pahana hintana, varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä. Mielellään tukee paikkaa jossa palvelu pelaa jne
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • MajorDrake
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 7527
              • Jyväshyvä

              #66
              Originally posted by Jolli View Post
              varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä.:
              Ei tartte nosturia...
              M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
              Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
              Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

              Comment

              • JJtalo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2011
                • 350
                • Kokkola

                #67
                Onnistu tuo asennus ihan pihallakin, soratiellä. Keulan ajoin aitaprojektista yli jääneiden lautojen päälle että mahtuu naama auton alle, jos 15cm saa eturenkaiden alle kamaa niin yltää pienellä venyttämisellä irroittaan kaikki tarvittavat mutterit pohjamuoveista ja panssareista, vaikka säteilijän sijoituspaikka ( öljypropun vieressä ) olikin yllättävän kaukana keulasta...

                Comment

                • A-Lo
                  Newbiemmer
                  • Dec 2011
                  • 19
                  • Rovaniemi

                  #68
                  Joo ei mullakaan ainakaan mitään sen kummempia virallisia ohjeita ollut. Auton ajoin kans tallissa pölkkyjen päälle n.30cm korkeudelle niin hyvin mahtu alle löysäileen pohjalevyt pois. Säteilijä tuli siihen hanttimiehenpuolelle öljyprobun tietämille. Siitä vetelin piuhan sitten ylös sopivasta katsomasta paikasta
                  Sisähaaralle tosiaankin sen raikkarin alla olevan boksin kautta hanskalokeron alle.

                  Aika näppärähän tuo oli asentaa loppujen lopuksi ja aikaa meni n.4h pienten vastoinkäymisten saattelemana. Muutamassa "Ammattiliikkeessä" mistä kysyin olisivat kuitenkin veloittaneet 3-4h työstä... sikamaista kiskontaa jos meikäläinen ekaa kertaa asentelee samaan aikaan ilman minkäänlaista kokemusta...

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #69
                    Originally posted by Fabsu View Post
                    Löytyykös tuohon 530 xd:hen sopivaa säteily- tai letkulämmitintä? Esim. Motonetissä lukee Defan kohdalla ei xd. Myöskään kaverini kuka on autokorjaamossa töissä, ei löytänyt sopivaa moottorilämmitintä autooni.
                    Kyllä löytyy sekä defalta, että calixilta. Defan luettelo ei tunne, mutta löytyy. Muutama viesti ylöspäin tässä ketjussa niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto allekirjoittaneen kertomana.

                    530 xd ja 535d molempiin asennus onnistuu hienosti, vaikka ei mikään luettelo oikein tunne.

                    Asennus on helppo homma.

                    Letkulämmitin on sitten oikeasti TEHOKAS.
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • hkroger
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 104
                      • Espoo

                      #70
                      Originally posted by casino View Post
                      Kyllä löytyy sekä defalta, että calixilta. Defan luettelo ei tunne, mutta löytyy. Muutama viesti ylöspäin tässä ketjussa niin sieltä löytyy kaikki tarvittava tieto allekirjoittaneen kertomana.

                      530 xd ja 535d molempiin asennus onnistuu hienosti, vaikka ei mikään luettelo oikein tunne.

                      Asennus on helppo homma.

                      Letkulämmitin on sitten oikeasti TEHOKAS.
                      Kuka osais tuommosen laittaa edullisesti Jyväskylän seudulla?
                      BMW X5 4.4i E53 vm. 2001

                      Comment

                      • BemariAndy
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2012
                        • 230
                        • Pohjois-Pohjanmaa

                        #71
                        Originally posted by Jolli View Post
                        Itse sain tarjouksen 400-450eur asennettuna kaikkineen, sisähaara-osat taitavat itseltä löytyä valmiina, joten sellanen 80-90eur vielä halvempi tuosta, eli parin tunnin kiroilulta säästää itsensä kun makselee satasen verran asennuksesta, en näe pahana hintana, varsinkaan kun täällä lännessä ei itsellä ole nosturia käytössä. Mielellään tukee paikkaa jossa palvelu pelaa jne
                        Samantapaisia ajatuksia oli ja nyt on säteilylämmitin Defa-paketti asennutettu. Maksoihan tuo jotain ja hauska piirre oli se että annoin varalta tämän forumin kuvalliset ohjeet avuksi ja olihan sitä tarvittu, antoi alennusta loppuhinnasta Siistiä työtä ja ulkona pistoke juuri oikeaan kohtaan johon olisin toivonutkin sekä sisähaaraan ei kolise jalat tms.
                        Sen verran tumpelo olen noissa tietyissä jutuissa etten viittiny ite alkaa askartelemaan Pitää pakkasten kunnolla alkaessa kommentoida miten tehot riittää.
                        * Volvo V90 Cross Country D4 AWD 2017 ruotsintuonti 2019 Kakkosautona Volvo S40 1.8 bensa (Ford...)
                        * Aiempia autoja vanhimmasta alkaen :
                        Ekat 5 Peugeot (309, 2x306, 307 ja 407), 1 Opel Zafira CDTI -07, 1. BMW 520da E61 -09 Isernhagen haku 2012 Saksasta ja X3 F25 LCI 30D -15 Fulda haku 2018 Saksasta

                        Comment

                        • Fabsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1754

                          #72
                          Mihis kohtaan tuon pistokkeen voisi laittaa M-sport puskurissa? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Laittakaa KUVIA toteutuksista.
                          AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                          ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                          e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                          e30 318i -88

                          Comment

                          • zanta
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 2908
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Fabsu View Post
                            Mihis kohtaan tuon pistokkeen voisi laittaa M-sport puskurissa? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan. Laittakaa KUVIA toteutuksista.


                            tuossa se oli mulla sedanissa, ja jos pistoke on toisella puolen niin laittaa tuohon toisen puolen samanlaiseen muoviin, nuo palaset ei maksa edes hirveitä jos marmorilta hakee joskus reiättömän tilalle(jos haluaa poistaa pistokkeen)
                            LR RRS 2.7D -05 (2020-) / Honda CB1000R -10 (2010-)

                            eksälista:
                            E61 530i -08 (2012-2020), E60 530i -07 (2010-2012), E91 320d -05 (2009-2010), E39 M5 -02 (2005-2009), E34 AC Schnitzer S5 3.7 silhouette -90 (2006-2007), E34 535i -91 (2005), E34 525i -89 (2003-2004)

                            Comment

                            • Fabsu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1754

                              #74
                              Siistin näköinen ja kohtuu huomaamaton toteutus! Voisi itesekin laittaa tuohon kohtaan pistokkeen.
                              AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                              ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                              e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                              e30 318i -88

                              Comment

                              • okkraj
                                Bimmer Rookie
                                • Sep 2011
                                • 95
                                • Espoo

                                #75
                                Originally posted by zanta View Post
                                tuossa se oli mulla sedanissa, ja jos pistoke on toisella puolen niin laittaa tuohon toisen puolen samanlaiseen muoviin, nuo palaset ei maksa edes hirveitä jos marmorilta hakee joskus reiättömän tilalle(jos haluaa poistaa pistokkeen)
                                Toisella puolella voi olla vakionopeusäätimen tutka...

                                Onko toi liitin sulla tossa "tasojalalla" kiinni puskurissa vai onko tuohon palaseen vain porattu reikä ja liitin pelkästään tuossa palasessa kiinni (jotenkin tuntuu ettei tuo palanen kestä vetoa joka liittimeen kohdistuu sitä käytettäessä)? Vastaavaan kohtaan ajattelin itsekin laittaa, mutta tuli huonohko keli, joten vielä ehtii vähän spekuloimaan parasta asennustapaa.
                                E61 530dA LCI 6/2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎