Onhan tuo säteilylämmitin onneton, mutta akku on tärkeimmässä roolissa. Itellä oli kuukauden verran kaks hehkua sökönä ja ykkösellä lähti käyntiin kovallaki pakkasella.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto vai lohkolämmitin E61?
Collapse
X
-
Jälkiasennettu webasto joka lämmittää koneen ja sisätilat, letkulämmitin ja ylläpitolaturi. Ei ole jäänyt kertaakaan käynnistymättä melkein 6 vuoden omistusajalta. Kunhan akku on ehjä niin ei ole mitään huolta. Tsekkasin tuossa kylmillä keleillä salavalikosta niin 3h piuhan päässä, moottorin lämmöt ennen starttia n. 25 astetta ja akkujännite 14.7v ja kuten arvata saattaa niin lähtee käymään aina kuin palmun alta. Webastoa tulee käytettyä vain silloin kun mahdollisuutta sähkönsaannille ei ole. Jos tarvetta niin Etelä-pohjanmaan alueella voin korvausta vastaan myös laittaa tuollaisia laitteita e6x sarjan dieseleihin. Muista ei kokemusta niin niihin en myöskään sekaannu.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Minulla on 535d jäänyt vuosien saatossa pari kertaa käynnistymättä,
molemmat oli webastollisia ja oli myös lämmitetty -> akku ei riitä starttiin.
Ei oltu webastoja modattu lämmittämään moottoria.
Kun taas kaikki ei-webastolliset ovat käynnistyneet ilman lohkolämmittimä tai muitakaan lämmittimä. 34 astetta taitaa olla kovin pakkanen mistä on pistetty käyntiin ilman apuvermeitä...
Ja tuohan vaatii että hehkut on kunnossa, samoin akku OK ja ajoa sen verta että pysyykin latingissa.M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...
Comment
-
-
Joo webasto ottaa aika paljon virtaa, mutta se ei tarvitse kuin 15 min lämmitystä niin moottorinlämmöt on jo selvästi nousseet mittarinkin mukaan. Itse en ehkä enää seuraavaan autoon webastoa laita, ellei nyt satu ylimääräisiä tonneja pyörimään tuhkakupissa juuri sillähetkellä...
Mutta kertaakaan ei ole käynnistymättä jäänyt tosiaan kun tuo ylläpitolaturikin löytyy jolla saa aina kotona katoksessa sitten akun täyteen (ja samalla moottorin lämpimäksi).F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
No nämähän on vähän makuasioita, mutta kyllä minä arvostan webaston aika korkealle. Toki weba vaatii vähän enempi huolehtimista, mutta onhan se mukava ajaa lämpimällä autolla. Kymmenen vuotta ollut meidän taloudessa pa-lämmittimellä olevia autoja, enkä kyllä halua luopua webasta. Ja edellisissä merkeissä en ladannu akkua kuin syksyllä, jos silloinkaan. Nyt on tullut nykyistä ladailtua silloin tällöin, ihan varmuudeksi, kun ollut muita murheita. Kilometrejä tulee vaihtelevasti. Viikolla voi hyvinkin olla ihan pätkäajoa, ja webaa lämmitän 2x päivässä.F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Niin ja senverran vielä että jos auto ei meinaa jaksa startata hieman vajaalla akulla niin lähtisin hakemaan vikaa kyllä starttimoottorin puolelta. Tarkemmin sanottuna 3kpl startin kasassa pitäviä pultteja on yleensä ollut löyhällä, jolloin startti yrittää hirttää kiinni eli pyörii kankeasti ja nappaa tällöin paljon virtaa. Nämä pultit on helppo tarkistaa/kiristää yläkautta. Melko monta starttia on vaihdettu tavallaan turhaa koska vika on ollut noissa pulteissa.F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by joko View PostNiin ja senverran vielä että jos auto ei meinaa jaksa startata hieman vajaalla akulla niin lähtisin hakemaan vikaa kyllä starttimoottorin puolelta. Tarkemmin sanottuna 3kpl startin kasassa pitäviä pultteja on yleensä ollut löyhällä, jolloin startti yrittää hirttää kiinni eli pyörii kankeasti ja nappaa tällöin paljon virtaa. Nämä pultit on helppo tarkistaa/kiristää yläkautta. Melko monta starttia on vaihdettu tavallaan turhaa koska vika on ollut noissa pulteissa.
Onko 530deessä eri startti, kuin 535d? Niin ja mullahan ei ole edes sitten pre-lci...F11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostVähän offtopiccina, ei mulla ollut kuin 2 pulttia, vanhassa, ja uudessa:think
Onko 530deessä eri startti, kuin 535d? Niin ja mullahan ei ole edes sitten pre-lci...F11 520da M-sport alpinweiss 3 - 11
W906 319 sprinter - 14
Comment
-
-
Originally posted by Mikiis View PostNo nämähän on vähän makuasioita, mutta kyllä minä arvostan webaston aika korkealle. Toki weba vaatii vähän enempi huolehtimista, mutta onhan se mukava ajaa lämpimällä autolla. Kymmenen vuotta ollut meidän taloudessa pa-lämmittimellä olevia autoja, enkä kyllä halua luopua webasta. Ja edellisissä merkeissä en ladannu akkua kuin syksyllä, jos silloinkaan. Nyt on tullut nykyistä ladailtua silloin tällöin, ihan varmuudeksi, kun ollut muita murheita. Kilometrejä tulee vaihtelevasti. Viikolla voi hyvinkin olla ihan pätkäajoa, ja webaa lämmitän 2x päivässä."Muut tekee mitä ne osaa, me tehään mitä halutaan"
F11 525d -11
E60 M5 -05
E12 530i -75
E32 730i - 91
Chevy Silverado 3500 -93
R33 Skyline GTS-T -93
Comment
-
-
Originally posted by GuGi_ View PostEi se mun mielesetä kyllä enempää huolehtimista vaadi, päinvastoin. Säteilijät ja letkulämppärit tarvii aina piuhan toimiakseen. Eli aamuin illoin ja työpäivän alussa ja lopussa saa olla johtojen kanssa leikkimässä. Kun taas weban kanssa riittää kun vaikka viikonloppusin kun on vähemmän kiirettä ja vitutusta latailee akun täyteen. Vehkeet lähtee kahvipöydästä kaukkarilla tulille ilman jäisien johtojen hypistelyä pakkasessa. Oonko ihan yksin ajatuksineni?
Tarkoitinkin tuolla huolehtimisella, että jos ajaa lyhyttä ajoa. Tuntuu että monella juonitellu nuo pa-lämmittimet, mutta itsellä kyllä 10 vuotta mennyt hyvin (koputtaa puuta). Tuo weba mikä meidän talouteen ekana tullut, on pelannut ilman mitään huoltoa tuon 10v. Muutaman kerran weban pääsulakkeen käyttäny pois käyntihäröjen takia, siinä kaikki. Niin ja akkukin on 8 vuotta vanha agmF11 530d -11
E91 -06 320d
x2 Tuikut
Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostEi oltu webastoja modattu lämmittämään moottoria.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostOnko jossain ohjetta tähän operaatioon?
Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa.(Tosin tätä ei sitten ilmeisesti E6X sarjalaiseen tarvi tehdäkkään):
Last edited by Heguli 31; 13-02-2014, 16:55.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostVastuspatentti vesiventtiilin "korvaajaksi": http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=154453
Ja vastusmodin lisäksi letkujumppaa:
http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=168-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Minä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".
Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMinä olen E6X sarjalaisen kohdalla ymmärtänyt,että tuon 3-tieventtiilin ja sen letkujen takia systeemi ei ole vpelkän vastusmodin jälkeenkään vielä ns.sarjassa.Eli tuon vesiventtiilin ja yhden T-haaran ja letkun heivaamisella letkutus muuttuu oikeanlaiseksi "sarjaan".
Ilman letkujen modausta Weba kierrättää vettä samaan aikaan moottorissa ja sisäkennolla.Eikä: moottori->Webasto->lämmityslaite->moottori.Olenko ymmärtänyt jotenkin väärin?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment